Amsterdam Tournament

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Michael_B

Re: Amsterdam Tournament

Bericht door Michael_B » ma jul 27, 2009 12:22 pm

joey schreef:
De Dominee schreef:Cvitanich is meer een echte spits die de goals maakt.
Wanneer dan? Ik zie hem vooral kansen missen.
Goal tegen Atletico gezien? Typische spitsengoal.

Met Sulejmani en Suarez voorin missen we een echte spits. Met Cvitanich naast Suarez missen we een fitte Sulejmani (mits dus fit) die sec gezien meer kwaliteiten heeft.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma jul 27, 2009 1:37 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 10:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jul 27, 2009 1:56 pm

Cvita-Suarz

Urby - Vertonghen - Zeeuw - Aissati

Atouba - Oleguer - Alderweireld - Wiel

Stekelenburg
Laatst gewijzigd door Lionel op ma jul 27, 2009 2:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
IK GELOOF!!!!!!

Beloki

Bericht door Beloki » ma jul 27, 2009 2:18 pm

Alderweireld.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma jul 27, 2009 4:43 pm

Wie me trouwens voorin tegenviel was Cvitanic. Die jongen schijnt uitgebreid gescout te zijn door Schip, maar ik zie het nog niet hoor.

Hij kan aardig koppen, maar moet daarvoor wel vrij staan. Een kopduel wint hij niet.
Hij is niet snel, hij is niet sterk en technisch valt het ook allemaal erg tegen.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jul 27, 2009 6:21 pm

Heb alleen het eerste half uur gezien. Het viel me bepaald niet mee. De veldbezetting was niet goed, Benfica kon keer op keer snel het veld oversteken. De opbouw was evenmin goed. Benfica zette vroeg druk, daar kon Ajax totaal niet mee om gaan. Dat opbouwen nabij de eigen 16 is vragen om problemen. Speel dan maar wat opportunistischer en verleg het spel wat sneller...

De defensieve organisatie was natuurlijk helemaal een drama. Silva en Anita als backs: dat kan écht niet. Het centrum was ook weer shaky. 'Mooi' voorbeeld was die 2e goal. Bij een centrum van enig niveau staat er iemand rugdekking te geven, zodat De Maria afgeschermd wordt... Een plusje voor Donald trouwens, die deed z'n werk naar behoren. Sulejmani beviel me ook wel. Hij lijkt enigszins op de weg terug, maar kan nog veel beter.

Ik heb er een hard hoofd in trouwens, dit gezien hebbende. 4-3-3 is wat mij betreft taboe, dan loop je in het mes... Ook Groningen zal vroeg druk zetten en in de tegenaanval snel het veld willen overbruggen. Die Demy kan z'n borst nat maken, hij zal Ajax met name beter moeten maken op momenten dat we de bal niet hebben.

Ben met Trab eens dat het verdomd lastig is om een passend systeem te vinden. Die ruit zie ik ook niet zitten. Met Aisatti in de as ben je veel te kwetsbaar bij balverlies. Ik zou in Grunn voor 4-3-1-2 gaan met een blok voor de defensie:

Steek
Wiel - Alderweireld - Vertonghen - Atouba
Demy - Donald - Urby
Aisatti
Suarez - Cvita of Sulejmani

Een CV halen lijkt me taak numero uno voor Jol.

gaizka

Bericht door gaizka » ma jul 27, 2009 6:24 pm

Rishi schreef:Cvita-Suarz

Urby - Vertonghen - Zeeuw - Aissati

Atouba - Oleguer - Alderweireld - Wiel

Stekelenburg
Op zich niet gek, alleen zou ik Urby vervangen door Sulejmani, beetje het idee van AZ is dit, middenveld in een 'kommetje'. Zat ook nog aan 4-2-3-1 te denken:

Cvita

Sulejmani Aissati Suarez

Vertonghen De Zeeuw

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jul 27, 2009 7:00 pm

De Dominee schreef:Met Sulejmani en Suarez voorin missen we een echte spits. Met Cvitanich naast Suarez missen we een fitte Sulejmani (mits dus fit) die sec gezien meer kwaliteiten heeft.

En als je dan Sulejmani eens op het middenveld aan de buitenkant zet?

Zoiets:

Cvit - Suarez

Sulejmani - Enoh - Aissati - De Zeeuw

Atouba - Vertonghen - Alderweireld - Van der Wiel

Stekel

Atouba en Enoh kunnen de linkerflank opvangen als Miralem naar voren gaat. En desnoods schuift Vertonghen dan een linie door om het gat van Enoh op te vullen. Probleem is misschien wel de startsnelheid van Sulejmani.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey

Bericht door wimpey » ma jul 27, 2009 7:01 pm

Enoh: waar is ie? Geblesseerd?

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jul 27, 2009 7:13 pm

Yup.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey

Bericht door wimpey » ma jul 27, 2009 7:42 pm

De Dominee schreef: De eerste helft speelde Ajax meer dan behoorlijk. Op de fouten na natuurlijk. Het veldspel viel me in ieder geval 100% mee.
Mij niet. Ik vond het eerste half uur (de rest niet gezien) ronduit matig. Benfica was heer en meester.

Maar goed, Jol weet nu i.i.g. op wie ie niet kan bouwen. Silva was werkelijk abominabel, bedroevend gewoon. Anita als back zal nooit wat worden. Vermeer was onzeker, Oleguer en Vertonghen beheersen de abc-tjes van het verdedigen niet. Urby: deed ie mee? Hij stond in de opstelling. Van Rommedahl gaat dreiging uit, maar tactisch en qua controle is het zwak. Aisatti heeft goede momenten en ook tal van zwakke momenten. Bij balverlies doet ie niet mee.

Donald verraste me, Sulejmani had goede momenten. Suarez kwam er in dat halve uur niet aan te pas. Sno, Kennedy: dat is finito. Jol doet er m.i. verstandig aan Lindgren, de Jong en Sarpong niet af te schrijven, die zal ie nog nodig hebben.

Maar al met al heb ik er een heel hard hoofd in. Wanneer Ajax zó tegen Groningen speelt, gaan we er daar gewoon af.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma jul 27, 2009 8:17 pm

Ik denk dat je mag concluderen uit dit toernooi:
(1) Dat 4-4-2 niet ideaal is voor het dominante spelletje dat Ajax wil spelen, omdat de veldbezetting niet optimaal is en dus ook niet elke verdediger van de tegenstander onder druk kan worden gezet;
(2) Dat het middenveld tegen Atletico geen grip had, mede doordat ze niet compact stonden en dus niet konden doordekken;
(3) Dat Wielaert-Alderweireld niet stabiel is, omdat Alderweireld aan de linkerkant duidelijk onnatuurlijk zich moet opstellen en Wielaert niet zijn mannetje kan stoppen;
(4) Dat Vertonghen op linksback niet thuishoort, omdat je merkt dat hij niet de centrale rol kan vervullen en niet weet wanneer hij moet opkomen en wanneer niet;
(5) Dat Sno veel vuil werk kan en wil doen en dat hij balvast is.
(6) Dat Kennedy duidelijk veel vaardigheden ontbeert.
(7) Dat Cvitanich niet genoeg duelkracht en slimheid heeft om als aanspeelpunt te fungeren.
(8) Dat Suarez niet een spits is in de ouderwetse 4-3-3, maar eerder achter de spitsen zijn creativiteit kan tonen.
(9) Dat Emanuelson niet een halfspeler is in 4-3-3-waardoor je een gat in de organisatie hebt), maar past op de flank.
(10) Dat Rommedahl nogsteeds niet een fatsoenlijke traptechniek heeft en dus niet gevaarlijk is als flankspeler.
(11) Dat Sulejmani ook nog niet inziet hoe hij moet spelen, dat de rol als linksbuiten hem niet past en dat hij onvoldoende combinatievoetbal speelt.
(12) Dat Zeegelaar prima als linksbuiten uit de voeten kan.
(13) Dat Aissati moet werken aan zijn kaats.
(14) Dat Donald tegen alle verwachtingen in bewijst dat hij het niveau aankan.
(15) Dat Bruno Silva moet vooruitkijken ipv zien waar het schip strand.
(16) Dat Anita als linksback niet lekker meedoet in het positiespel, onnatuurlijk.
(17) Dat Oleguer niet adequaat ingrijpt en dat Vertonghen linkscentraal hoort te spelen.
(18) Dat VD Wiel erg snel is en dus in een vrije rol goed past.
(19) Dat Vermeer nog minder dan Stekelenburg samenwerkt met zijn verdedigers.
(20) Dat ook Stekelenburg en verdedigers beter moeten samenwerken, zodat er uit de rebound niet kan worden gescoord.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma jul 27, 2009 8:41 pm

Wat een hoop conclusies. En ik maar roepen dat vriendschappelijk voetbal niets zegt... :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma jul 27, 2009 8:43 pm

Die kon ik je zonder wedstrijd ook wel vertellen, al zag je het terug in de wedstrijden. :ajaxsmiley.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma jul 27, 2009 8:49 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:

En als je dan Sulejmani eens op het middenveld aan de buitenkant zet?

Zoiets:

Cvit - Suarez

Sulejmani - Enoh - Aissati - De Zeeuw

Atouba - Vertonghen - Alderweireld - Van der Wiel

Stekel

Atouba en Enoh kunnen de linkerflank opvangen als Miralem naar voren gaat. En desnoods schuift Vertonghen dan een linie door om het gat van Enoh op te vullen. Probleem is misschien wel de startsnelheid van Sulejmani.
De enige die in het AZ systeem op de linkerflank zou kunnen spelen is Urby en wellicht Luque als ie nog niet is afgeschreven. Sulejmani is hier ongeschikt voor. Zijn beste positie is die van Hamdaoui. Achter een balvaste spits dus. Sulejmani mist de snelheid in de eerste meters, maar eenmaal op gang is ie wel razendsnel. Hij weet ook altijd goed de ruimte achter de verdediging te vinden. Tegen Benfica was er zo'n moment dat ie zonder bal naar binnen sneed en dan zie je dat ie eenmaal op gang heel snel is. Jammer genoeg was de pass te hard waardoor de keeper er net eerder bij was.
Het blijft een dilemma. Het is bijna onmogelijk om een systeem te vinden waarin zowel Sulejmani, Suarez en Aissati (onze 3 beste spelers) optimaal benut worden.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma jul 27, 2009 8:58 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 10:19 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » ma jul 27, 2009 11:18 pm

De Zeeuw is in jou ogen een nutteloze aankoop? Zie hem nergens in je plannen voorkomen?
Op naar de vierde ster!

999

Bericht door 999 » di jul 28, 2009 1:23 am

Je moet wel van een andere planeet komen om te denken dat je en 1 systeem kan hanteren bij balbezit en 1 ander systeem kan hanteren bij balverlies.

Hoe had je dat gedacht te doen bij balverlies .

eeh tegenstander ? ..
Ja ? ..
even wachten hé ..
Waarom ? ..
Nou wij moeten ons even positioneel omzetten/schakelen naar een ander systeem want wij hebben balverlies ..
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 28, 2009 3:24 pm

Trab schreef:De enige die in het AZ systeem op de linkerflank zou kunnen spelen is Urby en wellicht Luque als ie nog niet is afgeschreven. Sulejmani is hier ongeschikt voor. Zijn beste positie is die van Hamdaoui. Achter een balvaste spits dus. Sulejmani mist de snelheid in de eerste meters, maar eenmaal op gang is ie wel razendsnel. Hij weet ook altijd goed de ruimte achter de verdediging te vinden. Tegen Benfica was er zo'n moment dat ie zonder bal naar binnen sneed en dan zie je dat ie eenmaal op gang heel snel is. Jammer genoeg was de pass te hard waardoor de keeper er net eerder bij was.
Het blijft een dilemma. Het is bijna onmogelijk om een systeem te vinden waarin zowel Sulejmani, Suarez en Aissati (onze 3 beste spelers) optimaal benut worden.
En ik maar denken dat El Hamdaoui afgelopen seizoen de balvaste spits was achter een snelle spits (Ari). Een beetje zoals Suárez nu moet spelen. Dembélé is langdurig geblesseerd geweest (en speelde de tweede seizoenshelft veelvuldig op het middenveld) en Pelle is nooit basisspeler geweest.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di jul 28, 2009 8:11 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 10:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » di jul 28, 2009 9:03 pm

Oh, dus dat switchen is nog een 3-stappen-plan ook?
Op naar de vierde ster!

999

Bericht door 999 » di jul 28, 2009 11:01 pm

Vedette-10- schreef:
Pride of Amsterdam schreef:De Zeeuw is in jou ogen een nutteloze aankoop? Zie hem nergens in je plannen voorkomen?
Ik vind het geen goede aankoop, simpelweg omdat hij in balbezit niet een waardevolle speler is. Defensief en offensief ontbreken er kwaliteiten bij hem. Hij denkt altijd aanvallend, maar kan weinig met de bal behalve op safe spelen. Hij denkt dus niet defensief, daarnaast is hij in het duelleren niet een vaardige speler.
999 schreef:Je moet wel van een andere planeet komen om te denken dat je en 1 systeem kan hanteren bij balbezit en 1 ander systeem kan hanteren bij balverlies.

Hoe had je dat gedacht te doen bij balverlies .

eeh tegenstander ? ..
Ja ? ..
even wachten hé ..
Waarom ? ..
Nou wij moeten ons even positioneel omzetten/schakelen naar een ander systeem want wij hebben balverlies ..
Tuurlijk niet: bij balverlies moeten eerst de flankspelers inzakken, dan pas schuiven de backs naar het middenveld en dan mogen de aanvallers naar de voorhoede schuiven. Het heeft te maken met automatismen.
Flankspelers inzakken en de backs doorschuiven naar het middenveld ?, sta je dan met zes of meer man op het middenveld lucht te dekken ..

In de tussentijd ligt de bal al drie keer bij ons in het netje ..

theoretische lulkoek ..
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di jul 28, 2009 11:11 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 10:16 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » di jul 28, 2009 11:31 pm

:cokesmile.gif:
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » wo jul 29, 2009 12:05 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 10:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie