De ontknoping 09/10

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Thijs » za apr 17, 2010 2:26 pm

Dat komt door de 'stelt toch geen reet voor'-benadering. De eredivisie stelt geen reet voor, Ajax zelf stelt geen reet voor, Twente stelt geen reet voor, elke voetbalclub in Nederland afzonderlijk stelt geen reet voor, de politiek stelt geen reet voor, het weer stelt geen reet voor en tot slot stelt je eigen reet geen reet voor.

Als Twente al verliest bij een AZ wat geen reet voorstelt, dan zal het tegen een club als Feyenoord ook geen makkie worden, die staan boven AZ. Maar zolang Feyenoord een punt pakt, ben ik tevreden.

En hoe? Dat interesseert me geen reet. :ajaxsmiley.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 349
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door roelf » za apr 17, 2010 2:27 pm

Peter schreef:Wij rollen Feyenoord thuis met alle gemak op (als grote concurrent). Best kans dat Twente dat ook lukt.
Daar zat ik ook aan te denken. Een getergd Twente rolt Feyenoord met 4-0 op. Een uitstekende wedstrijd om over een dood punt heen te komen. Dan is NAC natuurlijk ook geen probleem.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Kowalczyk » za apr 17, 2010 2:28 pm

Ach, laten we gewoon in het algemeen zeggen dat Twente nog twee wedstrijden te spelen heeft, en die allebei móet winnen, terwijl het geen makkelijke tegenstanders zijn en de laatste loodjes altijd zwaar wegen.

Wordt hartstikke spannend - en we merken het vanzelf wel.

K.
Still alive...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Jöhnk » za apr 17, 2010 2:32 pm

Kowalczyk schreef:Ach, laten we gewoon in het algemeen zeggen dat Twente nog twee wedstrijden te spelen heeft, en die allebei móet winnen, terwijl het geen makkelijke tegenstanders zijn en de laatste loodjes altijd zwaar wegen.
Klopt. Twente heeft in feite precies dezelfde opdracht als Ajax.


@Thijs: touché. :ajaxsmiley.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Thijs » za apr 17, 2010 2:33 pm

roelf_schepers schreef: Daar zat ik ook aan te denken. Een getergd Twente rolt Feyenoord met 4-0 op. Een uitstekende wedstrijd om over een dood punt heen te komen. Dan is NAC natuurlijk ook geen probleem.
Welk dood punt? Ze hebben één keer verloren, hiervoor alweer zes wedstrijden gewonnen.

Of je uit nou bij NAC of Excelsior speelt, zo'n wedstrijd is al-tijd een probleem. Ik ben ook niet in de veronderstelling dat wij in Nijmegen goed gaan voetballen, dat was drie jaar geleden in Tilburg ook niet zo. Zolang die ballen er maar invliegen.
Je speelt niet tegen de tegenstander, je speelt tegen jezelf. In de koppies van de spelers spookt het alleen maar door het hoofd 'kut, een fout kan fataal zijn. Ik mag niet falen'.

Ik heb veel, heel veel respect voor FC Twente als ze de laatste wedstrijden het hoofd koel houden en 'gewoon' winnen. Zou echt van veel klasse getuigen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Thijs » za apr 17, 2010 2:40 pm

Bovendien gaan er mensen stressen bij het moment waarop de prijzen verdeeld worden. Spelers willen rustig blijven, zich concentreren op de wedstrijd, maar iedereen eromheen wordt altijd helemaal mental.

Volgens mij is dat bij elke club zo. Zodra er een topwedstrijd is, en dus helemáál als je de kroon op een seizoen hard werken kan zetten, kakelt en rent iedereen als een kip zonder kop door de burelen. Mensen vergeten dingen die elke competitiewedstrijd normaal waren, iedereen praat harder en sneller...en dan denk ik 'BLIJF VERDOMME NOU EENS RUSTIG!'.
En dan niet alleen het personeel maar ook bijv. de technische/medische/begeleidende staf. Als je ziet hoe McClaren dinsdag al actief stond te doen langs de lijn, da's echt niet goed voor de spelers hoor. Straal nou gewoon altijd uit dat je de boel vol-le-dig onder controle hebt.

Een echte kampioen loopt z'n kop niet voorbij op het moment waarop het erom draait. AZ blokkeerde in 2007, Ajax gedeeltelijk (want het speelde verkrampt, won wel met 0-2 maar het was een slechte wedstrijd) en PSV werd 'dus' de terechte kampioen. Het feit of een titel terecht is of niet ligt niet alleen in het gegeven dat je de meeste punten behaalt, maar ook dat je op het Moment der Momenten koel blijft en toeslaat.

Ik hoop dat Ajax daarin verder is dan FC Twente, dan worden we kampioen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10436
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door mattie » za apr 17, 2010 2:41 pm

Thijs schreef:
roelf_schepers schreef: Daar zat ik ook aan te denken. Een getergd Twente rolt Feyenoord met 4-0 op. Een uitstekende wedstrijd om over een dood punt heen te komen. Dan is NAC natuurlijk ook geen probleem.
Welk dood punt? Ze hebben één keer verloren, hiervoor alweer zes wedstrijden gewonnen.


Ik heb veel, heel veel respect voor FC Twente als ze de laatste wedstrijden het hoofd koel houden en 'gewoon' winnen. Zou echt van veel klasse getuigen.

Mogen meningen verschillen.. Kijk eens hoe ze gewonnen hebben na de winterstop. Met flitsend en attractief voetbal? of door een lucky doelpunt van o.a. Ruiz in de laatste 5 min of in blessure tijd?
Het ging er bij hun steeds meer op geluk.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door goodfella » za apr 17, 2010 2:55 pm

Of je nu de 5e of 85e minuut scoort is niet erg relevant wat mij betreft. Echter hebben mensen de veronderstelling dat als je in de 5e minuut de enige goal scoort je verdiend hebt gewonnen, maar scoor je in de 85e minuut dan is het een kwestie van geluk.

Er werd de afgelopen weken veelvuldig gespeculeerd op puntenverlies van Twente tegen Heerenveen en VVV, maar als je de realiteit erbij pakt wonnen ze die wedstrijden gewoon volgens planning. Twente is nu eenmaal beter dan zulk soort ploegen. Zondag verwacht ik ook weer een regelmatige overwinning. Ze hebben in Enschede immers evenveel punten gepakt als Ajax in Amsterdam. Het zijn echt niet ineens een stel kneuzen hoor.

Laat Ajax nu maar de beker winnen. Ik geniet ondertussen dat ze gewoon weer meedoen om de titel. De spanning die ik nu elke wedstrijd van Ajax weer heb, dat is heerlijk. En ik zie het ook als een bonus, want in februari was het nog 9 punten op zowel Twente als PSV.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Jöhnk » za apr 17, 2010 3:10 pm

Met 1 vd 2 is het verschil toch zelfs 11 punten geweest?

Erg prettig idd dat Ajax weer meedoet. Dat geeft gelijk veel meer spanning, zeker nu iedereen tegelijkertijd speelt. (Want als Twente, zoals de laatste weken, steeds wint op zaterdag, en Ajax mag aan de bak op zondag, dan geeft dat het gevoel dat je alleen kan verliezen.)

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door goodfella » za apr 17, 2010 3:16 pm

Jöhnk schreef:Met 1 vd 2 is het verschil toch zelfs 11 punten geweest?

Erg prettig idd dat Ajax weer meedoet. Dat geeft gelijk veel meer spanning, zeker nu iedereen tegelijkertijd speelt. (Want als Twente, zoals de laatste weken, steeds wint op zaterdag, en Ajax mag aan de bak op zondag, dan geeft dat het gevoel dat je alleen kan verliezen.)
Nu je het zegt. Op PSV dan. Overigens kreeg ik bij Sparta - Ajax weer enige spanning in mijn lijf.

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 349
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door roelf » za apr 17, 2010 3:32 pm

Thijs schreef:
roelf_schepers schreef: Daar zat ik ook aan te denken. Een getergd Twente rolt Feyenoord met 4-0 op. Een uitstekende wedstrijd om over een dood punt heen te komen. Dan is NAC natuurlijk ook geen probleem.
Welk dood punt? Ze hebben één keer verloren, hiervoor alweer zes wedstrijden gewonnen.

Of je uit nou bij NAC of Excelsior speelt, zo'n wedstrijd is al-tijd een probleem. Ik ben ook niet in de veronderstelling dat wij in Nijmegen goed gaan voetballen, dat was drie jaar geleden in Tilburg ook niet zo. Zolang die ballen er maar invliegen.
Je speelt niet tegen de tegenstander, je speelt tegen jezelf. In de koppies van de spelers spookt het alleen maar door het hoofd 'kut, een fout kan fataal zijn. Ik mag niet falen'.

Ik heb veel, heel veel respect voor FC Twente als ze de laatste wedstrijden het hoofd koel houden en 'gewoon' winnen. Zou echt van veel klasse getuigen.
Het dode punt zoals het verlies tegen AZ en de veronderstelde chaos dat dat teweeg zou moeten brengen in de hoofden van de spelers.
Dan is een wedstrijd tegen Feyenoord natuurlijk een uitgelezen kans om de zaken op orde te stellen. Als Twente lekker makkelijk van Feyenoord wint, dan is er geen houden meer aan en dan maakt het inderdaad niet meer uit wat de laatste wedstrijd is, want die gaat dan ook gewonnen worden, druk of niet.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door D_skilled » za apr 17, 2010 3:35 pm

Training op vreedzame wijze onderbroken door supporters

In de aanloop naar de wedstrijd tegen FC Twente in een zeer roerige week met betrekking tot de beker finale lieten zo’n 150 supporters op een vreedzame manier de selectie weten een verlies tegen de club uit Enschede bijzonder op prijs te stellen. Ze betraden het trainingsveld om met de trainer en spelers van gedachten te wisselen. De selectie gaf aan op de hoogte te zijn van dit standpunt en dit vreedzame protest ook als bijzonder te bestempelen. De training ging op een normale manier verder terwijl de overige supporters genietend van de zon de training bleven volgen.
Bron: Voorpagina FN

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13451
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Nihad » za apr 17, 2010 3:42 pm

Gelijkspel is ook goed hoor! :biggrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13444
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Arthur » za apr 17, 2010 3:43 pm

goodfella schreef:Laat Ajax nu maar de beker winnen. Ik geniet ondertussen dat ze gewoon weer meedoen om de titel. De spanning die ik nu elke wedstrijd van Ajax weer heb, dat is heerlijk. En ik zie het ook als een bonus, want in februari was het nog 9 punten op zowel Twente als PSV.
Als ze geen kampioen worden is het gewoon weer een seizoen zonder hoofdprijs en zal ik absoluut niet tevreden terugkijken op dit jaar. Het is 6 jaar geleden dat we voor het laatst kampioen werden! De rest interesseert me helemaal niets, ik moet gewoon de derde ster op dat shirt zien.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door goodfella » za apr 17, 2010 4:27 pm

Arthur schreef:
goodfella schreef:Laat Ajax nu maar de beker winnen. Ik geniet ondertussen dat ze gewoon weer meedoen om de titel. De spanning die ik nu elke wedstrijd van Ajax weer heb, dat is heerlijk. En ik zie het ook als een bonus, want in februari was het nog 9 punten op zowel Twente als PSV.
Als ze geen kampioen worden is het gewoon weer een seizoen zonder hoofdprijs en zal ik absoluut niet tevreden terugkijken op dit jaar. Het is 6 jaar geleden dat we voor het laatst kampioen werden! De rest interesseert me helemaal niets, ik moet gewoon de derde ster op dat shirt zien.
Ah, dus jij dacht dat Ajax in januari nog gewoon kampioen ging worden? Wees blij dat ze uberhaupt nog meedoen, want halverwege november leek het al helemaal nergens meer op.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door joey » za apr 17, 2010 4:31 pm

joey schreef:Straks gaan ze morgen nog met fakkels naar de training om de spelers ertoe te bewegen om zondag te VERLIEZEN, haha. :666.gif:
Nou, ik zat er niet ver vandaan:


Feyenoord-supporters eisen verlies

Een deel van de harde kern van Feyenoord heeft vanmiddag bij de laatste training van de Rotterdamse club voor het competitieduel met FC Twente op niet mis te verstane wijze laten blijken dat ,,de spelers morgen móeten verliezen''. De 150 tot 200 supporters willen ,,absoluut niet'' dat Ajax in de race om de landstitel profiteert van een eventuele zege van Feyenoord.

Heerste er donderdagavond bij een protestmars een grimmige sfeer, vanmiddag op Varkenoord - het trainingscomplex van Feyenoord nabij de Kuip - bleven bedreigingen achterwege. Niettemin maakten de fans luidkeels duidelijk dat Feyenoord van FC Twente moet verliezen. Ze willen niet dat Ajax volgende week profiteert van puntenverlies van de koploper uit Enschede.
AS

:drecul.gif: :aai.gif: :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door goodfella » za apr 17, 2010 4:34 pm

Die spelen echt wel met de bibbers in de benen. Wat dan weer een geweldige doping voor Ajax met betrekking tot de bekerfinale is. :blub.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13444
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Arthur » za apr 17, 2010 4:43 pm

goodfella schreef:Ah, dus jij dacht dat Ajax in januari nog gewoon kampioen ging worden? Wees blij dat ze uberhaupt nog meedoen, want halverwege november leek het al helemaal nergens meer op.
Nee, toen baalde ik uiteraard dat het weer een ***seizoen was.

Ik ontken ook niet dat het allemaal beter is geworden, maar ik geef alleen aan dat we er niks aan hebben als het niks tastbaars oplevert. We zijn er de afgelopen jaren een paar keer redelijk dichtbij geweest, maar steeds ging het mis. Volgend jaar kan er weer iets tegenzitten waardoor het net niet lukt. Ik ben erg bang dat we losers aan het worden zijn.

Uiteindelijk heb je de schaal wel of niet gewonnen en doet het er niet meer toe hoe dicht je er eventueel bij was.

michaelajaxfan
AT Toto winner 05/06
Berichten: 751
Lid geworden op: do aug 26, 2004 5:30 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door michaelajaxfan » za apr 17, 2010 6:43 pm

Kowalczyk schreef:
LucaS schreef:Bizar, ik hoop nooit dat Ajax verliest. En met Feyenoords positie houd ik me niet bezig.
Zou net wat voor Feyenoord zijn, trouwens... Feyenoord verliest expres om Ajax te naaien, vervolgens laat Twente alsnog punten liggen bij NAC, wordt Ajax kampioen en kukelt Feyenoord in de eerste de beste kwalificatieronde Europa uit tegen een kloterig Bulgaars counterploegje.

Als dát scenario zich ontvouwt... dan blijf ik erin. Dan kom ik echt nooit meer bij.

K.
Hahaha, tot precies dit scenario kwam ik vandaag met een paar vrienden. :drecul.gif:

Los daarvan ben ik wel benieuwd hoe de spelers van Feyenoord morgen hun wedstrijd aan gaan pakken. Echter, zelfs als ze vol gaan is natuurlijk nog niet zeker dat ze Twente een punt of meer afhandig maken... Mooi genoeg geldt aan de andere kant precies hetzelfde voor Twente.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door brigade zuid » za apr 17, 2010 7:40 pm

Kowalczyk schreef: Zou net wat voor Feyenoord zijn, trouwens... Feyenoord verliest expres om Ajax te naaien, vervolgens laat Twente alsnog punten liggen bij NAC, wordt Ajax kampioen en kukelt Feyenoord in de eerste de beste kwalificatieronde Europa uit tegen een kloterig Bulgaars counterploegje.

Als dát scenario zich ontvouwt... dan blijf ik erin. Dan kom ik echt nooit meer bij.

K.
In dit scenario past nog dat AJAX ze met 7-0 van het veld poetst in de bekerfinale omdat ze lichtelijk pissed off zijn dat fnoord het heeft laten lopen tegen Twente.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door peter » za apr 17, 2010 7:42 pm

Is het seizoen voor ons compleet mislukt als we de bekerfinale verliezen en als tweede in de competitie eindigen?

Ik vind van wel.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door brigade zuid » za apr 17, 2010 7:46 pm

Bekerfinale verliezen zou ik wel heel erg vinden.

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Lionel » za apr 17, 2010 9:17 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef:Ze schijnen ook niet te beseffen dat Twente hun hulp ook helemaal niet nodig heeft. Als Twente verliest, dan verliest het van zichzelf. Niet van een ploeg die twintig punten minder heeft. Kom nou toch, Feyenoord stelt echt geen reet voor.
Ik denk dat het legioen wel weer een strohalm gevonden heeft dit seizoen. Amper verloren, veel gelijke spelen. Genaaid bij de jodah en Sparta door de KNJB. Nu een spits die er een paar méér in legt en die gelijke spelen worden winstpartijen. En als JDT dan ook nog eens fit blijft. :smallgrin.gif:

Ik denk dat ze daar uiterst tevreden zijn over dit seizoen. Nu de jodah nog een hak zetten in Enschede, een kleine nederlaag in de Arena en dan de boel keren in de Kuip. En dan was het een groots seizoen. En volgend jaar wordt Feyenoord easy peasy kampioen. :excited.gif:
Hahaha alsof je zelf een kakkerlak bent! Zo is het inderdaad.. Die gasten denken echt dat ze goed zijn he. Daarom ben ik ook zo blij met die twee wedstrijden.

Voor morgen reken ik nergens op. Hopen op NAC dan maar..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Dr. Living Stoned » za apr 17, 2010 9:33 pm

je zou het bijna gaan denken, wimpey de Feyenoord Wimp. :smallgrin.gif:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Lionel
Berichten: 47687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Lionel » za apr 17, 2010 9:55 pm

Peter schreef:Is het seizoen voor ons compleet mislukt als we de bekerfinale verliezen en als tweede in de competitie eindigen?

Ik vind van wel.
Ligt er aan wie er blijven. Blijft deze groep dan kan er winst gehaald worden uit dit jaar. Maar verliezen van Feyenoord over twee wedstrijden mag natuurlijk nooit! Tweede worden zou ik geen ramp vinden...
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie