Ajax - FC Twente 15-05-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Wie wordt kampioen

Ajax
42
81%
FC Twente
10
19%
 
Totaal aantal stemmen: 52

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Duke » zo mei 15, 2011 7:53 pm

Wat is die Schreuder toch een vrolijke vent. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door LucaS » zo mei 15, 2011 7:59 pm

Kan die flauwekul dat Twente de beste is ook weer de ijskast in. Op het moment dat het moet staat Ajax er.

Tenminste, dit seizoen
I think I lost my fucking headache

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Wouter » zo mei 15, 2011 8:03 pm

Gefeliciteerd hoor. Kampioen van de armoede, dat wel. Maar ja, is nog altijd beter dan lachertje van de armoede (Vitesse)...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door LucaS » zo mei 15, 2011 8:11 pm

Hoe is die schaal in hemelsnaam daar terecht gekomen?

Afbeelding
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door 999 » zo mei 15, 2011 8:13 pm

LucaS schreef:Hoe is die schaal in hemelsnaam daar terecht gekomen?

Afbeelding
Deuk in schaal van Ajax

De kampioensschaal van Ajax is niet ongeschonden uit de strijd gekomen. Tijdens de huldiging op het Museumplein bleek dat de schaal in de rand een forse deuk heeft opgelopen. Maarten Stekelenburg zou de schaal op de Hobbemakade uit de bus hebben laten vallen. Op het Amsterdamse plein zijn naar schatting 80.000 mensen om de huldiging van de nieuwe kamioen in de eredivisie bij te wonen.

Onlangs ging het ook in Spanje mis met een belangrijk voetbaltrofee. Bij de huldiging van Real Madrid ging het volledig mis toen de beker Copa del Rey onder de wielen van de spelersbus verdween.

„Ja, hij is even van het dak van onze bus gevallen”, lachte trainer Frank de Boer op het erepodium. „Ik geloof dat toen de volgende bus erover heen is gereden. Volgens mij lieten Maarten Stekelenburg en Jan Vertonghen de schaal los. Het lijkt inderdaad op het incident met de beker bij Real Madrid."

Doelman Stekelenburg bevestigde later dat hij de schaal met Vertonghen even uit de handen liet vallen. „We moesten hem even loslaten, omdat we tegen een kabel aanreden”, grinnikte hij.

Tijdens de huldiging deed Ajax-trainer Frank de Boer overigens ook nog een oproep aan de massaal toegestroomde Amsterdamse fans. "Houd het rustig, dan staan we hier volgend jaar weer."
Laatst gewijzigd door 999 op zo mei 15, 2011 8:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door wimpey » zo mei 15, 2011 8:13 pm

El Clavo schreef:Man wat een geweldige wedstrijd, ze hebben echt voor elke centimeter gevochten!
Idd. We waren een stuk feller dan FC Twente. En laten we wel wezen, voetballend ook. Twente kwam niet verder dan vuurpijlen (no pun intended) van achteruit. Beetje Jol-voetbal. De Jong, Chadli niet gezien. Ruiz was dreigend, maar te flets in zó'n wedstrijd. Janssen was met afstand hun beste man.

Zag goede combinaties bij Ajax vandaag, al was dat gepunnik in de opbouw soms slecht voor het hart. Maar na een wat shaky start zat ik rustig. Je zág gewoon dat Ajax sneller, beter en feller was. Aan de goede afloop niet getwijfeld.

Vertonghen 10 met een griffel (die zijn we kwijt aan een eliteclub na z'n masterclass van vandaag). Bouwer, breker, leider ineen. Z'n beste wedstrijd ooit. Boilesen was top: zou Ruiz 'm nu wél kennen? :smallgrin.gif: Die gast is net 18, is er sinds 2 maanden bij en dan zó spelen in een finale. Groot talent. De Jong akelig effectief, had ook nog een pingel moeten krijgen. Vermeer met een paar cruciale parades. Stel dat ie die bal van Ruiz in minuut uno niet pakt...

Anita was ook weer klasse. Slim, snel, ziet het spel, staat op de juiste plek, kiest meestal de juiste oplossing en ook fysiek in orde. Echt een onderschatte speler. Eriksen was steeds aanspeelbaar. Rustpunt. Niet beslissend dit keer, hoewel... bij de 3-1. Lijdt amper balverlies.

VDW was 70 minuten zwak, ondanks 2 assists. Laatste 20 minuten wel sterk. Toby okay, De Zeeuw leed continu balverlies, maar speelde bij goal 2 en 3 wél een belangrijke rol. Bij de goal van Twente ook, omdat ie als een juffie het duel ontweek. Ebecilio en Sulejmani waren gewoon matig.

Voor mij is dit de titel van FdB. Razend knap dat hij met een gedecimeerde groep en met al dat moddergooien op directie-niveau gewoon rustig is gebleven. Volgend seizoen heeft hij een normale voorbereiding. We hebben die 3e ster, CL zeker. Komend seizoen kan FdB hopelijk normaal werken. Met een paar gerichte aankopen nemen we dan onder zijn leiding de komende jaren de plek in die we behoren in te nemen.
Laatst gewijzigd door wimpey op zo mei 15, 2011 8:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Thijs » zo mei 15, 2011 8:14 pm

Mooiste dag uit m'n leven...

Heb alleen maar zitten janken na die 3-1. Huldiging op het podium gestaan, te gek. Geen woorden voor.

Nu naar de Panama, morgenmiddag wel een uitgebreider verslag.

GEFELICITEERD IEDEREEN MET ONZE SCHITTERENDE CLUB!!!! :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Duke » zo mei 15, 2011 8:16 pm

Hé Thijs, leef je nog? :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Zuidema » zo mei 15, 2011 8:18 pm

Maarten Stekelenburg zou de schaal op de Hobbemakade uit de bus hebben laten vallen.
Hm, niet klemvast dus. Kan zo een paar miljoen schelen bij een transfer. :666.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Ajaciedjuh » zo mei 15, 2011 8:18 pm

Een verschrikkelijk mooie steekbal van Eriksen weer bij de 3-1. Jantje, Maarten blijven en een paar versterkingen erbij en we kunnen volgend jaar wat rustiger op de bank zitten.

Yeeeeeh, wat een geweldige dag :smile-ajax.gif: :ajaxscarf.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door 999 » zo mei 15, 2011 8:18 pm

:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Ajaciedjuh » zo mei 15, 2011 8:20 pm

Ps: heeft Joey zijn fietsronde er nog niet opzitten? :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door LucaS » zo mei 15, 2011 8:20 pm

Kampioen ondanks Cruijff, de Boer gaat een mooie toekomst tegemoet
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door SylvievdVaart » zo mei 15, 2011 8:23 pm

Thijs schreef:Mooiste dag uit m'n leven...

Heb alleen maar zitten janken na die 3-1. Huldiging op het podium gestaan, te gek. Geen woorden voor.

Nu naar de Panama, morgenmiddag wel een uitgebreider verslag.

GEFELICITEERD IEDEREEN MET ONZE SCHITTERENDE CLUB!!!! :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:
Hey Thijssie, GEFELI!! Mooi he? Ik heb ook zitten janken na die 3-1, ik leek wel een wijf, maar ik was niet de enige vandaag :ajaxsmiley.gif:

Ben benieuwd naar het verslag, we zien het wel verschijnen op ons mooie forum! :ajaxscarf.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door 999 » zo mei 15, 2011 8:26 pm

LucaS schreef:Kampioen ondanks Cruijff, de Boer gaat een mooie toekomst tegemoet
.. en zonder Suarez ..

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Thom » zo mei 15, 2011 8:26 pm

wimpey schreef:
Scherrer schreef: Hahahaha. De wedstrijd van het jaar en jij gaat niet kijken? Wat wordt de route?
Ik heb begrip. Heeft iemand zin in deze wedstrijd? Een ieder 'veel plezier' toewensen gaat nergens over.

Ik vind de spanning die ik voel niet gezond. Ongeveer vergelijkbaar met de spanning rond de geboorte van m'n eerste kind.

Hetgeen me de vraag doet stellen: ben ik een fuckin idioot, die het allerbelangrijkste in het leven en een van de belangrijkste bijzaken niet in het juiste perspectief kan plaatsen?

Ja, ik ben een idioot. 99.9% van de wereldbevolking zou me voor gek verklaren. Ze hebben recht van spreken, wat mij betreft.
OOOOH ooooh ooooh glorie halleluja, kampioen!!!! Mijn dochter zei om 1620 (zoals beloofd alles uitgezet, wist nergens van): ja papa 3-1 voor Ajax. Ik geloofde haar niet, ik moest door verschillende mensen bevestigd worden, ik, 50-jarige (....), nog zo fanatiek! Maar de derde ster is binnen!!!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door 999 » zo mei 15, 2011 8:32 pm

Eigenlijk zouden jullie de V.I. uitzending gemist effe terug moeten kijken, vanaf minuut 38 gaat het over de kansen van AJAX tegen Twente in de kampioens wedstrijd. :smallgrin.gif:

V.I. Utzending gemist

Paul1985
Berichten: 182
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Paul1985 » zo mei 15, 2011 8:38 pm

Gefeliciteerd met de terechte overwinning en dus het terechte kampioenschap. Vandaag zijn we afgetroefd op strijd en mentaliteit, misschien nog wel een harder gelag dan het mislopen van de titel zelf.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door wimpey » zo mei 15, 2011 8:38 pm

Ajaciedjuh schreef: Jantje, Maarten blijven en een paar versterkingen erbij en we kunnen volgend jaar wat rustiger op de bank zitten.
Vertonghen gaat koersen, Aj... Die was vandaag wel niet zo godsgruwelijk goed.

Dit is voor mij de mooiste Ajax-dag sinds Mei 1995. Met grotendeels rookies o.l.v. een rookie-trainer een échte finale zo dikverdiend winnen: dat is in NL alleen voor Ajax weggelegd.

Dit is een prachtig opstapje naar een mooie nabije toekomst. FdB heeft de club uit de shit getrokken, door gewoon FdB en Ajacied te zijn en de club van zichzelf te ontvreemden. Hoe meer Ajax op andere clubs wil lijken, hoe beroerder het gaat. FdB deed het 'the Ajax way' et voila... Het was allemaal niet geweldig, maar hij was duidelijk, Ajacied en zichzelf. De enige juiste man op de juiste plek.

Frank, bedankt!!!!! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door SylvievdVaart » zo mei 15, 2011 8:39 pm

999 schreef:Eigenlijk zouden jullie de V.I. uitzending gemist effe terug moeten kijken, vanaf minuut 38 gaat het over de kansen van AJAX tegen Twente in de kampioens wedstrijd. :smallgrin.gif:

V.I. Utzending gemist
Hahahahahaha! :smallgrin.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door D_skilled » zo mei 15, 2011 8:49 pm

wimpey schreef: Dit is voor mij de mooiste Ajax-dag sinds Mei 1995. Met grotendeels rookies o.l.v. een rookie-trainer een échte finale zo dikverdiend winnen: dat is in NL alleen voor Ajax weggelegd.
Ja, zonder Suarez, Emanuelson en El Hamdaoui. Dit is echt een hele goede prestatie. Na Ado uit gaf niemand een cent voor de titelkansen van Ajax, ook de Boer niet. Hetzij met hulp van de concurrentie kwam Ajax weer in de strijd. De laatste paar weken gezwijnd, maar ik vond het verdacht veel lijken op het geluk van een kampioen. Vandaag heeft de Boer z'n manschappen optimaal geprepareerd. Het waren bloeddorstige leeuwen die na een tijd uit hun kooi mochten komen.

Ik moet ook gelijk aan de hypothese van Kowalzyck denken. Die zei dat een nipte nederlaag in de beker de kansen in de kampioenswedstrijd zou vergroten. En Ajax verloor nipt en op een ongelukkige manier.
Dit is een prachtig opstapje naar een mooie nabije toekomst. FdB heeft de club uit de shit getrokken, door gewoon FdB en Ajacied te zijn en de club van zichzelf te ontvreemden. Hoe meer Ajax op andere clubs wil lijken, hoe beroerder het gaat. FdB deed het 'the Ajax way' et voila... Het was allemaal niet geweldig, maar hij was duidelijk, Ajacied en zichzelf. De enige juiste man op de juiste plek.
Frank de Boer heeft veel geld te spenderen. Investeert hij het in de juiste spelers dan kan Ajax zomaar 7 vette jaren beleven. Met een beetje geld en visie kom je al een eind. Laat staan als je tientallen miljoen in de kas hebt.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door wimpey » zo mei 15, 2011 8:50 pm

SylvievdVaart schreef: Hey Thijssie, GEFELI!! Mooi he? Ik heb ook zitten janken na die 3-1, ik leek wel een wijf, maar ik was niet de enige vandaag :ajaxsmiley.gif:
Is jullie love nest ongeschonden uit de strijd gekomen? Ik kan me voorstellen dat Lucas al HEUHEUHEUHEUKJJJJ roepend door jullie woning stuitert. En dat al uren lang. :biggrin.gif:

Ook jij krijgt trouwens een virtuele big sloppy wet Ajax kiss van me. Iedereen trouwens. Ben een jaar of 31 Ajax-fan, maar vandaag staat in de top-3. Het is een mega-giga dag voor onze club!!

HEUHEUHEUHEUKJJJJJ

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Ronald! » zo mei 15, 2011 8:51 pm

JAAAAAAAAAA!!!!!!!!! :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif:
:onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif:

AJAX!!! :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: Kampioenen! Wat een fantastische dag en wat een fantastische spannende pot voetbal. Gefeliciteerd iedereen!

Frankie :blub.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Zuidema » zo mei 15, 2011 8:54 pm

D_skilled schreef: Frank de Boer heeft veel geld te spenderen. Investeert hij het in de juiste spelers dan kan Ajax zomaar 7 vette jaren beleven. Met een beetje geld en visie kom je al een eind. Laat staan als je tientallen miljoen in de kas hebt.
Mwah, Ajax wil nog wel eens dom bezig zijn als het veel geld te besteden heeft. Hopelijk hebben ze daar van geleerd. Deze zomer weten we meer.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Ajax - FC Twente 15-05-2011

Bericht door Feest » zo mei 15, 2011 8:55 pm

Zoals verwacht een eitje. Geen dreiging centraal voorin diep tegen Ajax en je bent in een uitwedstridj gezien. Proficiat. Niettemin staat dit Ajax er niet beter voor dan 12 maanden gelden. Integendeel.

Plaats reactie