PAOK Saloniki - Ajax 04-08-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: PAOK Saloniki - Ajax 04-08-2010

Bericht door Feest » zo aug 08, 2010 9:25 am

Ieder businessplan speculeert tot op zekere hoogte. Hoe wil je anders extern geld aan kunnen trekken als je niet ietwat ambitieuze targets stelt?

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PAOK Saloniki - Ajax 04-08-2010

Bericht door elliquido » zo aug 08, 2010 9:32 am

Er zijn zoveel verschillende boekhoud uitgangspunten , dan vang je echt niet in dit topic.
Twente bijvoorbeeld begroot al haar spelers op 0 euro (nul) Elke transfer is dan extra cash
Ook begroten zij geen CL inkomsten.

Hangt er dus ook vanaf of je beursgenoteerd bent of niet etc etc etc

appels peren
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: PAOK Saloniki - Ajax 04-08-2010

Bericht door El Clavo » zo aug 08, 2010 9:35 am

Jöhnk schreef:Je hebt toch het voorzichtigheidsbeginsel?

Speculeren op sportuitslagen is niet voorzichtig. Mag FC Utrecht dan ook een miljoen inzetten op Ajax-PAOK en de mogelijke opbrengst opvoeren als inkomsten? :confused.gif:
?

Mensen, we hebben het over een begroting. Een financiele planning van hoe je denkt dat het komende haar je inkomsten en uitgaven zullen gaan verlopen. Een groot deel is een gegeven (seizoenskaarten, salarissen etc), maar ook ene deel variabel. Losse kaartverkoop, uitschakeling etc. Dan is het toch niet zo gek dat Ajax een bepaald bedrag aan opbrengsten inschat op basis van een Europees avontuur?

Het zou wat anders zijn als Ajax zou begroten dat ze de finale van de CL zouden halen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PAOK Saloniki - Ajax 04-08-2010

Bericht door Jöhnk » zo aug 08, 2010 9:53 am

Het is wel iets meer dan een planning. Door deze manier van begroten zit Ajax zwaar in het moeras.

Ik geef met mijn voorbeeld over FC Utrecht ook aan waarom dit eigenlijk niet kan.


Natuurlijk moet je speculeren als je een begroting maakt, maar dan wel op zaken die minder fluctueren. Ik denk dan aan seizoenkaartverkoop, sponsorinkomsten, etc.



Wat is er trouwens mis mee om een keer een winst te hebben aan het eind van het boekjaar? Dan kan er misschien een speler gekocht worden zonder dat de heren daarvoor over straat hoeven te rollen. Als je al het geld dat je misschien binnenkrijgt al hebt uitgegeven, dan heb je natuurlijk nooit een winst.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: PAOK Saloniki - Ajax 04-08-2010

Bericht door Kowalczyk » zo aug 08, 2010 11:50 am

Ajax zet - qua Europese inkomsten - altijd héél behoudend in, zodat het eigenlijk alleen maar mee kan vallen (en in elk geval niet heel erg tegen kan vallen). Dat doet Ajax op een veel verantwoorder wijze dan negen van de tien andere in Europacup-toernooien actieve clubs.

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PAOK Saloniki - Ajax 04-08-2010

Bericht door Thijs » zo aug 08, 2010 11:54 am

Ik meen me altijd te herinneren dat Ajax al jaren één Europacupronde begroot. Voor dit seizoen betekent dat dus dat Ajax de poulefase Europa League heeft begroot, alles wat daarna komt (of..CL) zou winst zijn.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PAOK Saloniki - Ajax 04-08-2010

Bericht door Jöhnk » zo aug 08, 2010 12:20 pm

Kowalczyk schreef:Ajax zet - qua Europese inkomsten - altijd héél behoudend in, zodat het eigenlijk alleen maar mee kan vallen (en in elk geval niet heel erg tegen kan vallen). Dat doet Ajax op een veel verantwoorder wijze dan negen van de tien andere in Europacup-toernooien actieve clubs.

K.
Nee, dat is niet waar. Tot voor kort ging Ajax nog uit van CL-voetbal. Vandaar ook de miljoenenverliezen.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: PAOK Saloniki - Ajax 04-08-2010

Bericht door El Clavo » zo aug 08, 2010 3:31 pm

Nee hoor, daar zijn ze al een paar jaar mee gestopt. Ik dacht dat ze EL overwintering begrootten.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: PAOK Saloniki - Ajax 04-08-2010

Bericht door Aristides » zo aug 08, 2010 9:46 pm

El Clavo schreef:Nee hoor, daar zijn ze al een paar jaar mee gestopt. Ik dacht dat ze EL overwintering begrootten.
Lijkt mij een financiële blunder, als Ajax blijft spelen zoals vandaag.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PAOK Saloniki - Ajax 04-08-2010

Bericht door joey » zo aug 08, 2010 10:01 pm

Kowalczyk schreef: Dat doet Ajax op een veel verantwoorder wijze dan negen van de tien andere in Europacup-toernooien actieve clubs.
Nee, dát is een argument. :confused.gif:

Bij de meeste clubs doen ze aan Russische roulette. Dat weet je best. Zaak is om daar niet in mee te gaan.


Als een normaal beursgenoteerd bedrijf zoveel verlies had gemaakt als Ajax de afgelopen jaren, was de stormbal allang gehesen. Maar in de voetbalwereld lijkt wanbeleid erbij te horen.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: PAOK Saloniki - Ajax 04-08-2010

Bericht door Aristides » zo aug 08, 2010 11:02 pm

joey schreef:
Kowalczyk schreef: Dat doet Ajax op een veel verantwoorder wijze dan negen van de tien andere in Europacup-toernooien actieve clubs.
Nee, dát is een argument. :confused.gif:

Bij de meeste clubs doen ze aan Russische roulette. Dat weet je best. Zaak is om daar niet in mee te gaan.


Als een normaal beursgenoteerd bedrijf zoveel verlies had gemaakt als Ajax de afgelopen jaren, was de stormbal allang gehesen. Maar in de voetbalwereld lijkt wanbeleid erbij te horen.
Doet me denken aan de eerste bekeuring die mijn jongste dochter kreeg voor te hard rijden:"ja, maar die auto voor mij reed harder".
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: PAOK Saloniki - Ajax 04-08-2010

Bericht door goodfella » do aug 12, 2010 9:17 pm

Rembrandt III schreef:
goodfella schreef: Inkomsten waar je niet van bent verzekerd mag je nooit begroten. Dat is een doodzonde.
Ongehoord dat je je zo als kenner durft te profileren - terwijl je opmerkingen werkelijk kant noch wal raken.

Er is vrijwel geen enkele onderneming die bij het maken van zijn begroting reeds verzekerd is van al zijn orders voor het komende boekjaar - denk je dat dat dan maar niet begroot wordt?
:smallgrin.gif:

Dus Slop mag CL winst begroten volgens jou. Dat jij als niet-kenner dit soort onzin durft uit te kramen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: PAOK Saloniki - Ajax 04-08-2010

Bericht door goodfella » do aug 12, 2010 9:21 pm

De Dominee schreef:Wat Twente doet is volgens jou ook ongeoorloofd. Dat blijkt ook allemaal net even anders te liggen.
Wie zegt mij dat Twente de kosten neemt van hun aankopen? De banken houden immers ook veel zaken buiten de balans zonder dat ze de kosten nemen.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: PAOK Saloniki - Ajax 04-08-2010

Bericht door Scherrer » do aug 12, 2010 9:21 pm

goodfella schreef:
Rembrandt III schreef:
goodfella schreef: Inkomsten waar je niet van bent verzekerd mag je nooit begroten. Dat is een doodzonde.
Ongehoord dat je je zo als kenner durft te profileren - terwijl je opmerkingen werkelijk kant noch wal raken.

Er is vrijwel geen enkele onderneming die bij het maken van zijn begroting reeds verzekerd is van al zijn orders voor het komende boekjaar - denk je dat dat dan maar niet begroot wordt?
:smallgrin.gif:

Dus Slop mag CL winst begroten volgens jou. Dat jij als niet-kenner dit soort onzin durft uit te kramen.
Goodfella, lees eens even de laatste anderhalve pagina van deze topic door. Je hebt namelijk geen idee waar je over praat en dat wordt nogal pijnlijk nu.

Blijft de vraag staan: Welke regels verbieden Ajax om de play-offs van de CL te begroten? Naam en nummer, graag.
***

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: PAOK Saloniki - Ajax 04-08-2010

Bericht door goodfella » vr aug 13, 2010 7:09 am

Nee, ik weet niets van begroten af. Dat wordt nu pijnlijk duidelijk. :hypocrite.gif:

Maar de laatste jaren hebben de voetbalclubs zoveel winst geboekt dat het volstrekt logisch is om met de nodige ambitie te begroten. Daar is alle aanleiding voor. Met name bij Ajax die de afgelopen jaren toch wat megawinsten hebben gerealiseerd.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: PAOK Saloniki - Ajax 04-08-2010

Bericht door El Clavo » vr aug 13, 2010 12:43 pm

Maar de ambitie moet wel realistisch zijn. Als Ajax winnaar CL zou begroten met alle miljoenen komt dat er bij de KNVB natuurlijk nooit door.

Plaats reactie