NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door GangstaRiB » zo jan 17, 2010 6:05 pm

Zo slecht was het toch niet? Ajax is na 30 minuten niet meer in gevaar gekomen, je mist alleen een klein beetje extra's.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Rooie » zo jan 17, 2010 6:07 pm

joey schreef:Die spelers kunnen er niets van, Rishi.

Ajax heeft genoeg talent om in Nederland om de titel mee te spelen. Aan de trainer om dat talent tot wasdom te brengen. Wel vind ik dat Ajax verdedigend zwak is. We hebben eigenlijk niet een verdediger die zijn vak echt verstaat.
Je hoeft niet per se goede verdedigers te hebben om een goede verdediging te kunnen neerzetten, de organisatie klopt niet, de spelers weten niet wat ze doen en wat ze moeten doen.

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door sander » zo jan 17, 2010 6:07 pm

GangstaRiB schreef:Zo slecht was het toch niet? Ajax is na 30 minuten niet meer in gevaar gekomen, je mist alleen een klein beetje extra's.
Ik vond van wel. Zelfs al wonnen ze met 2-1, dan was het nog slecht. Dan had ik er alleen niets van gezegt. Maar 1-1 spelen en hoe... Nee, ik vond het echt slecht.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door joey » zo jan 17, 2010 6:09 pm

Benji schreef:Je hoeft niet per se goede verdedigers te hebben om een goede verdediging te kunnen neerzetten, de organisatie klopt niet, de spelers weten niet wat ze doen en wat ze moeten doen.
Het helpt wel, Benji.

De verdediging staat iets beter dan vorig seizoen (toen het achterin een totale puinhoop was), maar als het erop aankomt blijkt dat deze spelers niet kunnen verdedigen. Verdedigen is een VAK, je moet dat niet overlaten aan halve middenvelders die je nog hebt lopen.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Feest » zo jan 17, 2010 6:12 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door mattie » zo jan 17, 2010 6:13 pm

joey schreef:
Benji schreef:Je hoeft niet per se goede verdedigers te hebben om een goede verdediging te kunnen neerzetten, de organisatie klopt niet, de spelers weten niet wat ze doen en wat ze moeten doen.
Het helpt wel, Benji.

De verdediging staat iets beter dan vorig seizoen (toen het achterin een totale puinhoop was), maar als het erop aankomt blijkt dat deze spelers niet kunnen verdedigen. Verdedigen is een VAK, je moet dat niet overlaten aan halve middenvelders die je nog hebt lopen.
Bleek vandaag maar eens te meer. op de grond liggend en toch weten te scoren.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Rednose » zo jan 17, 2010 6:14 pm

goodfella schreef:Mensen die vinden dat Jol het goed doet, moeten aan de prozac. :ajaxsmiley.gif:
Volgens mij hebben de mensen die hem niet goed vinden meer behoefte aan dat spul :666.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Rooie » zo jan 17, 2010 6:37 pm

Interview met Eriksen na afloop wedstrijd:

http://nos.nl/video/129828-eriksen-blij ... jax-1.html

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Lionel » zo jan 17, 2010 7:18 pm

mattie schreef:
joey schreef:
Benji schreef:Je hoeft niet per se goede verdedigers te hebben om een goede verdediging te kunnen neerzetten, de organisatie klopt niet, de spelers weten niet wat ze doen en wat ze moeten doen.
Het helpt wel, Benji.

De verdediging staat iets beter dan vorig seizoen (toen het achterin een totale puinhoop was), maar als het erop aankomt blijkt dat deze spelers niet kunnen verdedigen. Verdedigen is een VAK, je moet dat niet overlaten aan halve middenvelders die je nog hebt lopen.
Bleek vandaag maar eens te meer. op de grond liggend en toch weten te scoren.
Inderdaad. Wiel heeft nog aanvallende kwaliteiten maar Alderweireld... WTF deed hij?

@ Gangstarib? Ajax werd de 1e 30 minuten overklast en scoorde uit het niets. Gewoon dramatisch....
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Ajaciedjuh » zo jan 17, 2010 7:30 pm

Ik heb de wedstrijd zojuist nog eens in samenvatting gezien en deze keer zonder spanning/emotie. De wedstrijd had gewoon gewonnen moeten worden. NAC heeft amper kansen gehad. Ajax een paar 100% kansen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Feest » zo jan 17, 2010 7:32 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door 999 » zo jan 17, 2010 7:57 pm

Beloki schreef:
999 schreef:
Waarom niet, jullie willen nu weer een andere trainer toch .. Suarez bakte er vandaan weinig van .. Er was een momentje .. en dat was dan ook alles ..
Suarez was toch niet de slechtste? Jij vond Kennedy en Sulejmani beter?
Mag ik van een speler, waarvan men vind dat iets zo naar Barca, Chelsea, M.U. kan, iet meer verwachten.Dat ie niet de bal een keer of wat knullig van zijn voet laat springen, dat ie niet een keer of wat domme steekpasses geeft, zich een keer of wat gemakkelijk de bal laat ontfutselen door een van de statische/beperkte verdediging van de Eredivisie, dat ie wat meer leiding geeft aan de voorhoede, dat ie niet misbaar gaat doen omdat HIJ dat bal verkeerd naar een medespeler speelt ?.Ik vind van wel.Iemand met zijn klasse zou zo'n verdediging van NAC gewoon dol moeten spelen, net als al die andere wedstrijden dat ie er effe niet was.Blijkbaar kan hij dat dus niet.

En dan Jol.Denken jullie nu echt dat er op de training niet keer op keer er op wordt gewezen wat er moet gebeuren als zich zo'n situatie voordoet als bij de 1 - 0 van NAC.Ik weet wel zeker van wel.

En dan de jeugd, als er versterkingen zouden zijn die inpasbaar zijn, waar een klein beetje aan geschaaft dient te worden zodat het elftal een boost krijgt, denkt men nu echt dat Jol dat zou laten ?.Dat gemakkelijker naar een team toe werken bewust wordt gesaboteerd door Jol, terwijl dat door 2 vooruit 3 spelers verwezenlijkt zou kunnen worden ?.Dat zou Jol niet doen ?.Geloof er niks van.Punt is dat als ie te grote risico's neemt je de ontwikkeling gewoon een flinke douw kunt geven.Voetballen in AJAX 1 is iets heel anders dan voetballen in de A1 of Jong AJAX.

En waar is de slogan gebleven dat spelers die overgaan naar AJAX1 klaar moeten zijn voor het grote werk ?.Telt dat nu opeens niet meer ?.

En dan dat steeds maar weer roepen van er moeten dertig spelers verdwijnen.Dat klopt, dat zou moeten.Maar vertel mij nu eens welke speler gaat effe de helft van zijn salaris inleveren omdat ie bij een andere club KAN gaan voetballen ?.Zou jij dat doen ?.

Natuurlijk Jol is verantwoordelijk, maar niet alles van wat er scheef zit bij dit AJAX is de schuld van Jol.Niet alles wat er misgaat kun je op zijn bordje gooien.Dat alles heeft wat tijd nodig.

Het verschil met MVB ?, want dat wil men natuurlijk nu horen.MVB heeft niet een speler beter gemaakt, niet een speler heeft ook maar iets geleerd van MVB.Niet op tactisch gebied, niet op technisch gebied.En spelers die MVB heeft gekocht had misschien Jol helemaal niet gehaald.Ondanks dat velen hier bijna een orgasme kregen toen Sulejmani werd gehaald waren er toen ook kritische noten te horen.O.a van mij.En dat mag Jol dus nu allemaal gaan rechtbreien ?.Spelers die hij misschien helemaal niet ziet zitten, maar waar ie wel mee moet werken, waar hij toch nog " iets "van moet weten te maken .. Doet ie dan niet deugt Jol niet, is er geen vervanger te vinden en denkt Jol dan maar met Sulejmani deugt Jol ook niet want er zal hoe dan ook jeugd ingepast moeten worden.

Ik vind dat de achterhoede beter staat, al gaat het de laatste twee wedstrijden wat minder, V.d Wiel denkt nog steeds dat ie niet verantwoordelijk is voor een ander zijn speler, vervalt weer in eerst aanvallen denken daarna pas aan het verdidigen.Vertonghen heeft weer dat ongeconcentreerde en Anita is gewoon een noodoplossing bij gebrek aan beter.Alderweireld vind ik, ondanks dat ie soms staat te dromen, nu op de redelijke goede weg.

Dit AJAX middenveld, zeker met de Zeeuw en Enoh in de basis zou bijna elke tegenstander in de Eredivisie ( met twee vingers in de neus ) de baas moeten zijn.Daar zou je eigenlijk geen trainer voor nodig moeten zijn.Mits ze doen wat ze moeten doen, en dat vergeten beide spelers nog wel eens.Voor de voorhoede telt eigenlijk het zelfde, daar waar in veel wedstrijden beetje bij beetje was te zien dat Pantelic en Suarez elkaar beter gingen aanvoelen in de combinatie, zie je dat vandaag weer helemaal niet.Niks geen combinaties, Suarez weer op de solotoer, en heb zo het gevoel dat de tegenstanders hem steeds meer door beginnen te krijgen.

Doet Jol verkeerde dingen ?.Ja, hij zou eens wat minder zijn mond moeten opendoen in de pers.De man van 16.5 miljoen naar Amerika moeten sturen zodat ze hem daar binnenstebuiten kunnen keren zodat al die verhalen over vermeende blessures de wereld uit worden geholpen ( maar blijkbaar is dat dus niet nodig omdat er geen bewijs is voor een eventuele chronische blessure ) .Ik vind zijn wisselbeleid ook niet al te sterk, dat wil zeggen zijn basis wisselbeleid.Als speler x niet meedoet zou speler y altijd zijn vervanger moeten zijn.Zal nog wel iets vergeten ..

Gaan we nu dan Jol weer buitentrappen, want dat is wat er nu dan alleen maar overblijft.Stop met praten .. zeg maar gewoon weg er mee .. hup op naar de volgende trainer want meer blijft er dan niet meer over als Jol dan alles verkeerd doet daar hoef je dan ook geen woorden meer vuil te maken ...

Tot slot ... Het AJAX spel, dat wat we gewend waren uit vroegere jaren waar iedereen hier om schreeuwt, mijn inziens, en dat heb ik al eerder vertelt, past daar Suarez helemaal niet bij.Dat onvoorspelbare van Suarez is de kracht van Suarez, maar houdt de ontwikkeling ( mocht het ooit nog mogelijk zijn ) naar het AJAX spel ( combinaties, inspelen, bijsluiten enz. enz ) tegen ...

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Banjavi » zo jan 17, 2010 10:07 pm

goodfella schreef:Volgens de Zeeuw verliezen we normaal dit soort partijen, maar vandaag toch maar mooi een gelijkspel.
Ja... vond ik een bijzondere uitspraak. Maarja.. hij weet ook wel dat Ajax op het moment geen drol voorstelt. Jol heeft ook al (half) aangegeven dat het seizoen er op zit en dat ze lekker freeweelend de rest van het seizoen kunnen expirimenteren.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Dr. Living Stoned » zo jan 17, 2010 10:47 pm

wat nou raar? hij heeft wel gelijk! een heel mooi gewonnen punt dus. :neutral.gif:

Later zal hij zijn kleinkinderen nog vertellen over deze wedstrijd :hypocrite.gif:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door brigade zuid » zo jan 17, 2010 10:52 pm

:smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Rednose » zo jan 17, 2010 10:53 pm

Natuurlijk Jol is verantwoordelijk, maar niet alles van wat er scheef zit bij dit AJAX is de schuld van Jol.Niet alles wat er misgaat kun je op zijn bordje gooien.Dat alles heeft wat tijd nodig.
Geheel eens, dat zielige geleuter hier dat ieder trainer moet opstappen als hij de erfenis van zijn voorgangers niet aan de praat krijgt.
Het is ongelooflijk. Jaren lang wanbeleid bij Ajax en wie is de schuldige...Jol.
Je zal mij niet horen zeggen dat het de beste trainer van de hele wereld is, maar hij moet wel werken met de restanten van de ruïne die Van Basten, Ten Cate, etc hebben achter gelaten.
Dat geneuzel dat je met het huidige elftal wel even kampioen kan worden moet maar eens afgelopen zijn.
Dat die flapdrollen geen karakter hebben, meteen de kop laten hangen, geen weerbaarheid...hoe komt dat...door Jol? Laat me niet lachen.
Natuurlijk heb ik me ook zitten ergeren vanmiddag, maar Jol kan toch moeilijk elk watje er uit gooien.
Dat hij in ieder geval wat probeert ben ik alleen maar blij mee. Die zogenaamde betere spelers (dan bv Lindgren) kunnen misschien wel voetballen, maar een deel kan dat alleen met wind mee.....en dat komt door de cultuur binnen Ajax.
Nou ja, net als ieder ander op dit forum (*S*...nou ja, de meeste dan...) baal ik als een stekker, maar ik vind het ongelooflijke onzin om maar weer de schuld aan Jol te geven.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Lionel » zo jan 17, 2010 11:20 pm

Hij heeft beter materiaal dan Twente, Feyenoord en noem maar op hoor. Het had allemaal wat beter gekund...
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door joey » zo jan 17, 2010 11:45 pm

Ajaciedjuh schreef:Ik heb de wedstrijd zojuist nog eens in samenvatting gezien en deze keer zonder spanning/emotie. De wedstrijd had gewoon gewonnen moeten worden. NAC heeft amper kansen gehad. Ajax een paar 100% kansen.
Goh, waarom hebben we dan gelijk gespeeld?

Weet je wat ik denk? Dat Ajax niet zo dom doelpunten moet wegggeven. En dat het moet beseffen dat een wedstrijd negentig minuten duurt en niet pas na de rust begint.

Gezien de reacties van Jol en De Zeeuw krijg ik niet de indruk dat ze bij Ajax erg zaten met het puntverlies.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Jöhnk » zo jan 17, 2010 11:48 pm

Bij mij ook niet. Het kampioenschap was al uit zicht.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Feest » ma jan 18, 2010 12:15 am

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Jöhnk » ma jan 18, 2010 12:20 am

Klopt, het stond vooraf vast dat AZ die schaal even ging ophalen. :hypocrite.gif:


Maar je hebt gelijk. Na Ajax-Sparta (de wedstrijd van de 40 kansloze afstandsch...ehhh kansen) wisten we eigenlijk al genoeg.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door joey » ma jan 18, 2010 12:23 am

Na PSV-Ajax. Toen zag je dat bij Ajax onder druk nog steeds dezelfde fouten maakte als vorig jaar.

Ach, het went. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Feest » ma jan 18, 2010 12:29 am

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Jöhnk » ma jan 18, 2010 12:30 am

Zou kunnen, ik heb het begin van het seizoen gemist.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: NAC Breda - Ajax 20-12-2009

Bericht door Banjavi » ma jan 18, 2010 12:39 am

Jöhnk schreef:Klopt, het stond vooraf vast dat AZ die schaal even ging ophalen. :hypocrite.gif:


Maar je hebt gelijk. Na Ajax-Sparta (de wedstrijd van de 40 kansloze afstandsch...ehhh kansen) wisten we eigenlijk al genoeg.
Daarvoor toch ook al?

Ajax zal met dit materiaal nooit kampioen meer worden. Ze moeten zich gewoon richten op europees voetbal en daar blij mee zijn.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie