Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door peter » di aug 25, 2009 6:30 pm

Het lukte hem warempel om dat eens een paar keer te doen, maar wat schieten we er mee op? We moeten investeren om gebruik te maken van Rommedahl haha. Verder had meneer ook wel een goal mogen maken, maar zijn techniek liet hem weer eens verdomd lelijk in de steek.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door LucaS » di aug 25, 2009 6:39 pm

Nou wordt ie helemaal mooi. Ajax, de club die ooit bekend stond om spel via de vleugels, moet nu volgens jou investeren om een vleugelspeler te kunnen gebruiken. Het lijkt me dat dat Rommedahl het minst te verwijten valt.
En het lukte niet warempel een keer, Rommedahl speelt tot nu toe gewoon een goed seizoen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door peter » di aug 25, 2009 6:41 pm

Toe dan toch. Rommedahl geeft normaliter nooit een goede bal en faalt opzichtig in alle facetten waar Ajax voor staat. Kopen we zometeen een kerel die een bal er in kan koppen en komt er geen voorzet van de kanten. Gevolg? Ja, nieuwe vleugelspelers halen, want Rommedahl blijkt (joh) niet goed genoeg.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door LucaS » di aug 25, 2009 6:42 pm

Rommedahl heeft de keren dat hij bij Ajax mee mocht doen zelden gefaald. Met Koevermans in de spits wordt hij koning van de assists dit seizoen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door peter » di aug 25, 2009 6:44 pm

We verschillen gewoon op alle facetten van mening in deze. Rommedahl faalt keer op keer opzichtig en van een aanval Koevermans en Rommedahl word ik diep treurig.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door Scherrer » di aug 25, 2009 6:54 pm

Lucas, wil jij écht een aanval van Koevermans en Rommedahl? Dat lijkt mij een ware nachtmerrie. Daar zou ik van gaan huilen, ben ik bang. :blush.gif:
***

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door Daily Blind » di aug 25, 2009 7:13 pm

Nee Lucas wil aangeven dat de voorzetten van Rommedahl zondag gewoon goed waren en dat elke normale spits hier flink van had geprofiteerd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door 999 » di aug 25, 2009 7:18 pm

Geloof zelfs dat de enige gevaarlijke voorzet die van links kwam was toen Rommedahl even links ging spelen ...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door peter » di aug 25, 2009 7:47 pm

Ik vond dat voorzetje van Suarez op Sulejmani anders ook wel aardig gevaarlijk.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door 999 » di aug 25, 2009 8:00 pm

Ja die ook, en dat nog wel zonder te kijken van Suarez ..

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 25, 2009 8:28 pm

Op nog even in te haken op de spitsen discussie: noem mij 1 sterk team in de wereld dat zonder krachtige spits speelt. Dan moet je goed zoeken! Een boomstam heb ik het niet over, gewoon iemand die duels kan winnen in de 16.

Voor de duidelijheid: Koevermans vind ik niet goed genoeg. Cvitanich is te klein en te slap. Castillion kan ik niet over oordelen, best een risico om de belangrijkste positie van je elftal aan zo'n jonge speler op te hangen. Tenzij hij de nieuwe Kluivert is kun je die beter rustig brengen.

Zonder spits is Ajax ten dode opgeschreven, zo simpel is het. We kopen iemand of we kunnen het kampioenschap vergeten nog voordat we goed en wel begonnen zijn. Tenzij we op de counter gaan spelen, dan wordt snelheid belangrijker dan kracht en kun je met het koppel Suarez-Sulejmani voor de dag komen. Is het gebrek aan snelheid van Alderweireld en Atouba ook geen probleem en is Rommedahl met al die ruimte voor zich in zijn sas. Het zou voor deze selectie een oplossing zijn, maar we weten allemaal dat Jol de Kerst niet haalt als Ajax zo gaat spelen.
Ajax!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door peter » di aug 25, 2009 8:42 pm

Zonder krachtige spits? Wat is een krachtige spits? Iemand die duels wint in de 16? Poeh, een lastige omschrijving. Reken je dan teams als Arsenal, Barcelona, United en in mindere mate AZ mee?

We kopen een spits, want anders zijn we ten dode opgeschreven. Poeh, een heel hard en onredelijk standpunt als je het mij vraagt. Een krachtige spits dus. Een Alves? Is die jongen krachtig? Blinkt niet uit in voetballende kwaliteiten, als je het mij vraagt. Waarom lukt het om vorig seizoen de meeste goals te maken zonder een scorende, krachtige spits vraag ik me dan af. Zijn we dan zo ten dode opgeschreven dat we er minimaal 100 moeten maken? Nee, want we scoren al het meest. Je zou bijna denken dat het niet op kan, maar als je ziet dat je er vorig seizoen 40 tegen krijgt, dan weet je het manco. Tel daarbij op dat je je enige echte verdediger verkoopt en ik zie een garantie dat het vast beter zal gaan. Gewoon een spits erbij en je komt op 100 doelpunten voor...en misschien 50 tegen. Ach, wie maalt er om een tegengoaltje meer of minder. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 25, 2009 9:11 pm

Peter schreef:Zonder krachtige spits? Wat is een krachtige spits? Iemand die duels wint in de 16? Poeh, een lastige omschrijving. Reken je dan teams als Arsenal, Barcelona, United en in mindere mate AZ mee?
Alle teams die meedraaien in de linker rijtjes van de grote Europese competities.

De verdediging blijft net zo goed een zorgenkindje, dat is dit jaar niet anders dan vorig seizoen. Maar veel van de tegendoelpunten van vorig seizoen schrijf ik op het conto van het middenveld. Laat ik het zo stellen, vorig seizoen hadden we helemaal geen middenveld. Met De Zeeuw erbij wordt Ajax niet meer zo onder de voet gelopen en zijn we verdedigend dus minder kwetsbaar. De ontwikkeling van Enoh en de weer fitte Donald dragen daar ook aan bij. Sterke tegenstanders weten altijd wel een opening te vinden, tegen die teams kom je met Alderweireld en Vertonghen dus in de problemen. Verdedigende versterking is dan ook welkom, dat ontken ik niet. Maar ja, die versterking moet dan wel duidelijk beter zijn dan wat we al hebben. Anders zou ik ervoor kiezen om onze jonge verdedigers de kans te geven, noodgedwongen, om te bewijzen dat ze kunnen ontwikkelen.

Maar een scorende spits staat sinds afgelopen winterstop bovenaan mijn lijstje. Qua rendement valt er zoveel meer uit Ajax te halen, dat is duidelijk. Hoeft niet eens een super begaafde speler te zijn, gewoon iemand die ze voor je binnen knalt en kopt, en fysiek zijn mannetje staat. Het hele elftal zou van zo'n speler profiteren.
Ajax!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door 999 » di aug 25, 2009 11:28 pm

Peter schreef:Zonder krachtige spits? Wat is een krachtige spits? Iemand die duels wint in de 16? Poeh, een lastige omschrijving. Reken je dan teams als Arsenal, Barcelona, United en in mindere mate AZ mee?

We kopen een spits, want anders zijn we ten dode opgeschreven. Poeh, een heel hard en onredelijk standpunt als je het mij vraagt. Een krachtige spits dus. Een Alves? Is die jongen krachtig? Blinkt niet uit in voetballende kwaliteiten, als je het mij vraagt. Waarom lukt het om vorig seizoen de meeste goals te maken zonder een scorende, krachtige spits vraag ik me dan af. Zijn we dan zo ten dode opgeschreven dat we er minimaal 100 moeten maken? Nee, want we scoren al het meest. Je zou bijna denken dat het niet op kan, maar als je ziet dat je er vorig seizoen 40 tegen krijgt, dan weet je het manco. Tel daarbij op dat je je enige echte verdediger verkoopt en ik zie een garantie dat het vast beter zal gaan. Gewoon een spits erbij en je komt op 100 doelpunten voor...en misschien 50 tegen. Ach, wie maalt er om een tegengoaltje meer of minder. :excited.gif:
Nou. ik geloof dat Jol wel tig keer heeft aangegeven op zoek te zijn naar een centrale verdediger.Dus blijkbaar heeft ie jouw gebed gehoord.Helaas groeien ze niet meer aan de bosjes de spelers die naar AJAX willen komen.En het bestuur houdt het tegen, eerst die zooi van van Basten ergens zien te slijten.

De meeste goals maken.Tja, volgens mij gaat het er toch ook om wanneer en tegen wie je de meeste goals maakt.Vijf tegen Slovan om vervolgens tegen Sparta een handvol kansen om zeep brengen.Of vorig seizoen tegen b.v. Utrecht waar juist een extra goal je drie punten geeft, dan stap je met 2 - 1 van het veld.Of tegen Groningen waar een beetje spits die kansen er wel in tikt.Of b.v. tegen Ado uit waar je de voorsprong kan uitbreiden naar 2 - 0 en zo het verzet kan doen afzwakken van je tegenstander.

Zeg nu eens zelf Peter, wie moeten er dit jaar al die goals gaan maken, en waarom maakte jouw Sulejmani ze j.l. Zondag dan niet ?.En dat was niet de eerste keer dat ie dit seizoen miste.Ach, en eingelijk telt het zelfde voor Chivanitch.KJH werd wel eens verweten dat ie goals maakte tegen onbelangrijke tegenstanders of op een moment dat het er eigenlijk niet meer toe deed.Kijk die goals er van Chivanitch er maar eens op na zou ik zeggen.

Het is trouwens ook een utopie om te geloven dat je met het aantrekken van één goede verdediger geen tegen goals meer krijgt ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door peter » wo aug 26, 2009 7:16 am

Gewoon een verschil van inzicht in dat geval. Ik steek mijn handen er voor in het vuur dat een fysiek sterke spits wie goed is in de 16 geen enkel verschil gaat maken. Vergeet ook niet dat we veel te matig spelen, wat dat betreft.

Dan vraag je me wie al die goals moet maken, terwijl ik vorig jaar erbij haal, waarbij ik dus zeg dat je de meeste goals maakt. Niemand is vertrokken, dus ik weet wel wie de goals moeten maken, hoor. Gewoon dezelfde mensen die het vorig jaar ook deden. Dezelfde mensen die vorig jaar de meeste goals maakten van de Eredivisie.

Dat één verdediger er voor zorgt dat je geen tegengoals krijgt is natuurlijk een lachwekkende conclusie. We krijgen er vorig jaar 40 tegen en ik vraag dus echt niet om 0, maar als we er 20 tegen krijgen, dan doe je het altijd nog een stukje beter. Voorlopig liggen we al weer netjes op koers met 5 tegengoals, trouwens.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door LucaS » wo aug 26, 2009 7:36 am

Maak mijn lijstje dan eens af met de aantallen goals die jij denkt die iedere speler gaat maken. Zien we eind van het seizoen wie er gelijk heeft gehad.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door peter » wo aug 26, 2009 7:46 am

Ik hoef geen lijstje te maken, want ik haal mijn gelijk uit de aantallen van vorig seizoen. Vorig seizoen heeft de huidige selectie de meeste goals van de Eredivisie gemaakt. Dat jij denkt dat we dit aantal onder Jol niet weten te maken is meer een motie van wantrouwen richting Jol. En terecht, want Jol moet maar eens aan de slag gaan met die mensen die er nu zijn en zorgen dat ze er net zoveel scoren als vorig jaar. Hij kan Sulejmani en Cvitanich wel op de bank willen zetten, maar ga eens aan de gang met die gasten. Heeft ons 23 miljoen gekost en het kan niet zo zijn dat hij even en passant een nieuwe spits wil halen, omdat hij het niet ziet zitten in deze jongens. Als Jol Sulejmani en Cvitanich niet opstelt dan scoor je amper goals inderdaad. Is hetzelfde als hij nu Suarez op de bank neer zet en dan roepen dat we te weinig goals maken en dat er dus maar een nieuwe spits moet komen. Nee, zo werkt het niet.

We hadden Jol toch zo hoog zitten omdat hij spelers beter maakte? Ik hoorde zelfs al geluiden dat Suarez onder vBasten zoveel beter is geworden, maar blijkbaar is dus een betere trainer en een betere Suarez en voor de rest dezelfde voorhoedespelers van vorig jaar niet goed genoeg om net zoveel goals te maken als vorig jaar. Aan de andere kant vind jij het weer net zo logisch dat we met dezelfde achterhoede (of zelfs verzwakt, want Vermaelen is weg) nu wel in staat zijn om de boel achterin droog te houden. Ik ben je dan totaal kwijt, hoor. Aan het einde zul je zien dat we wel weer genoeg goals maken, dat het voetbal ruk is en dat de achterhoede zo lek is als een zeef. Net zoals dit uuh de afgelopen 5 jaar het geval is geweest.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door LucaS » wo aug 26, 2009 8:13 am

Volgens mij hebben we vrijwel een nieuwe achterhoede. Aldeweireld en Atouba speelden vorig jaar niet in de verdediging, terwijl Vertonghen en Stekelenburg vaker niet dan wel in de verdediging stonden opgesteld. Van der Wiel is inmiddels ook een jaartje verder in zijn ontwikkeling. Daarnaast is de Zeeuw erbij gekomen als controleur. Nee, ik vermoed dat we dit jaar een stuk minder tegengoals krijgen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door 999 » wo aug 26, 2009 8:42 am

Peter schreef:Gewoon een verschil van inzicht in dat geval. Ik steek mijn handen er voor in het vuur dat een fysiek sterke spits wie goed is in de 16 geen enkel verschil gaat maken. Vergeet ook niet dat we veel te matig spelen, wat dat betreft.

Dan vraag je me wie al die goals moet maken, terwijl ik vorig jaar erbij haal, waarbij ik dus zeg dat je de meeste goals maakt. Niemand is vertrokken, dus ik weet wel wie de goals moeten maken, hoor. Gewoon dezelfde mensen die het vorig jaar ook deden. Dezelfde mensen die vorig jaar de meeste goals maakten van de Eredivisie.

Dat één verdediger er voor zorgt dat je geen tegengoals krijgt is natuurlijk een lachwekkende conclusie. We krijgen er vorig jaar 40 tegen en ik vraag dus echt niet om 0, maar als we er 20 tegen krijgen, dan doe je het altijd nog een stukje beter. Voorlopig liggen we al weer netjes op koers met 5 tegengoals, trouwens.
Maar ben je nu niet verkeerd aan het redeneren.We liggen voorlopig netje op koers zeg je.Je verliest thuispunten door een gelijkspel juist daar waar een spits het verschil had kunnen maken.En dat was dus vorig seizoen ook het geval.

Typisch, je zegt het zelf al, ( al moet je natuurlijk niet gaan doen of IK dat zeg ) " Dat één verdediger er voor zorgt dat je geen tegengoals krijgt is natuurlijk een lachwekkende conclusie. ".AJAX zal door zijn spel, door het moeten winnen altijd tegengoals krijgen.Net als vorig seizoen.Zou het dan niet prettig zijn als je dan de voorwaarde schept om er eentje meer te scoren.

Want al jouw spitsen met al dat scorend vermogen, waar waren die dan vorig seizoen bij:

Ajax AZ 1-1
ADO Den Haag Ajax 1-1
Ajax Heracles Almelo 2-2
FC Groningen Ajax 1-0
Ajax FC Utrecht 1-1
AZ Ajax 2-0
Feyenoord Ajax 2-2
Willem II Ajax 2-1

Wedstrijden die je kan laten kantelen, net zoals Psv j.l. zondag deed tegen NAC ..

Die vijf tegen goals, uhm tegen Psv waren dat er vier dacht ik.Trouwens dat was vorig seizoen ook zo.Goaltje of twintig in wedstrijdje of vijf ..

Niemand betwist dat er geen goede verdediger nodig is.Zelfs Jol geeft dat tig keren aan in de media.Maar een spits er bij met scorend vermogen zou ook een welkome versterking zijn.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door brigade zuid » wo aug 26, 2009 9:07 am

999 schreef: Typisch, je zegt het zelf al, ( al moet je natuurlijk niet gaan doen of IK dat zeg ) " Dat één verdediger er voor zorgt dat je geen tegengoals krijgt is natuurlijk een lachwekkende conclusie. ".AJAX zal door zijn spel, door het moeten winnen altijd tegengoals krijgen.Net als vorig seizoen.Zou het dan niet prettig zijn als je dan de voorwaarde schept om er eentje meer te scoren.
Vorig jaar maakten we toch al de meeste goals? Volgens mij is er niemand weg gegaan. Jol moet gewoon aan de slag met Cvita, Sulejmani, Castillon, Suarez etc. Het probleem ligt al jaren bij de verdediging.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door 999 » wo aug 26, 2009 10:23 am

brigade zuid schreef:
999 schreef: Typisch, je zegt het zelf al, ( al moet je natuurlijk niet gaan doen of IK dat zeg ) " Dat één verdediger er voor zorgt dat je geen tegengoals krijgt is natuurlijk een lachwekkende conclusie. ".AJAX zal door zijn spel, door het moeten winnen altijd tegengoals krijgen.Net als vorig seizoen.Zou het dan niet prettig zijn als je dan de voorwaarde schept om er eentje meer te scoren.
Vorig jaar maakten we toch al de meeste goals? Volgens mij is er niemand weg gegaan. Jol moet gewoon aan de slag met Cvita, Sulejmani, Castillon, Suarez etc. Het probleem ligt al jaren bij de verdediging.
.. je moet ook de rest van het verhaal lezen BZ ..

wimpey
Berichten: 52154
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door wimpey » wo aug 26, 2009 1:30 pm

Peter schreef: We hadden Jol toch zo hoog zitten omdat hij spelers beter maakte?
Wanneer er in Jol geen opbouwtrainer schuilt, heeft Ajax de plank weer volledig misgeslagen.

Zijn voornaamste taak is méér uit het huidige materiaal te halen. En niet dagdromen over allerlei aankopen. Cvita maakte er vorig seizoen 9, dan ga je met hem aan de slag zodat ie er dit seizoen 15 maakt. Sulejmani maakte er bij Heerenveen 15, dus dat moet ie bij Ajax ook kunnen. Koef is 31 en zat bij AZ en PSV op de bank.

Castillon schijnt een talent te zijn. Neem ´m mee naar Slowakije en geef ´m daar een invalbeurt, denk ik dan. Zoals het bij Ajax ooit ´gewoon´ was.

Het was al tijden duidelijk dat Vermaelen weg zou gaan en dat de defensie Ajax´ achilleshiel is. Is niets mee gedaan. Goals ´voor´ schijnen belangrijker te zijn dan het indammen van de goals ´tegen´. Ook die fout hebben tal van Jol´s voorgangers al gemaakt.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door Vedette-10- » wo aug 26, 2009 3:31 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 8:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door Daily Blind » wo aug 26, 2009 3:57 pm

wimpey schreef:
Peter schreef: We hadden Jol toch zo hoog zitten omdat hij spelers beter maakte?
Wanneer er in Jol geen opbouwtrainer schuilt, heeft Ajax de plank weer volledig misgeslagen.

Zijn voornaamste taak is méér uit het huidige materiaal te halen. En niet dagdromen over allerlei aankopen. Cvita maakte er vorig seizoen 9, dan ga je met hem aan de slag zodat ie er dit seizoen 15 maakt. Sulejmani maakte er bij Heerenveen 15, dus dat moet ie bij Ajax ook kunnen. Koef is 31 en zat bij AZ en PSV op de bank.

Castillon schijnt een talent te zijn. Neem ´m mee naar Slowakije en geef ´m daar een invalbeurt, denk ik dan. Zoals het bij Ajax ooit ´gewoon´ was.

Het was al tijden duidelijk dat Vermaelen weg zou gaan en dat de defensie Ajax´ achilleshiel is. Is niets mee gedaan. Goals ´voor´ schijnen belangrijker te zijn dan het indammen van de goals ´tegen´. Ook die fout hebben tal van Jol´s voorgangers al gemaakt.

En wij maar denken dat Jol in zijn vakantie het vorige seizoen (en die seizoenen daarvoor ook) heeft geanalyseerd!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Heracles Almelo-Ajax 30-08-2009

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 26, 2009 7:25 pm

wimpey schreef:Zijn voornaamste taak is méér uit het huidige materiaal te halen. En niet dagdromen over allerlei aankopen. Cvita maakte er vorig seizoen 9, dan ga je met hem aan de slag zodat ie er dit seizoen 15 maakt. Sulejmani maakte er bij Heerenveen 15, dus dat moet ie bij Ajax ook kunnen.

...........

Het was al tijden duidelijk dat Vermaelen weg zou gaan en dat de defensie Ajax´ achilleshiel is. Is niets mee gedaan. Goals ´voor´ schijnen belangrijker te zijn dan het indammen van de goals ´tegen´. Ook die fout hebben tal van Jol´s voorgangers al gemaakt.
Wat Sulejmani betreft geef ik je gelijk maar over Cvitanich verschillen we van mening. Cvitanich is 25 en valt m.i. niet meer in de categorie waar significant meer uit te halen valt wanneer een trainer met hem 'aan de slag gaat'. Daar komt nog eens bij dat Cvitanich volkomen ongeschikt is voor het 4-3-3 systeem. Vertonhen (22), Van der Wiel (21) en Alderweireld (20) daarentegen schaar ik wel in de categorie 'talenten waar rek in zit'. Jol ziet dat, daarom laat hij ze ook altijd spelen. In Cvitanich had zelfs Van Basten geen vertrouwen, nota bene de coach die hem haalde. Want ook als Dario fit was zette Van Basten hem meestal op de bank.
Ajax!

Plaats reactie