Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door Ajaciedjuh » do feb 20, 2014 11:30 am

Ik vind het kampioenschap veeeeeeeeeeel belangrijker. In alle opzichten: volgend jaar weer gegarandeerd CL, status kampioen, uitstraling naar je sponsoren/supporters, makkelijker spelers te behouden/aan te trekken, financieel.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door Marillion » do feb 20, 2014 11:39 am

Voor mij zou EL winst dit jaar vóór de landstitel gaan. Dan beginnen we desnoods wel opnieuw aan die serie van 4. :smile-ajax.gif:

Wat andere er ook over zeggen. Voor mij is de EL nog steeds een Europese hoofdprijs. Zeer prettige bijkomstigheid is dan ook dat we dan weer kunnen zeggen dat we de laatste Nederlandse club zijn die zo'n prijs heeft gewonnen. Ik denk alleen dat we niet sterk genoeg zijn om 'm te kunnen winnen. En in dat geval geef ik weer de voorkeur aan de landstitel boven ieder ander resultaat dan eindwinnaar EL. Een halve finale is leuk maar daar koop je niks voor.

Maar gezien de stand op de ranglijst is het gewoon een gezonde ambitie om ver te willen komen. Een club als Ajax moet in staat zijn om tegelijkertijd op deze twee fronten te strijden.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door Thijs » do feb 20, 2014 11:47 am

Eens met Marillion.

Europa League-winst en na een 2e plek weer de CL halen, ik zou er echt direct voor tekenen. Zeker nu we al drie titels op rij hebben gehaald. En niet omdat 'de Europa League' nou de prijs is waarvan heel Europa siddert van angst...maar komop!

Een halve finale in Amsterdam. De hele dag lekker 23 graden, de pleinen vol, ArenA stijf uitverkocht...3.000 Engelsen in de stad. De stad broeit, Bengaals vuurwerk, 'we are the champions voor de wedstrijd', gezang, het stadion trilt...wij halen na pingels de finale... En dan met 25.000 man naar Turijn, die hele stad op stelten zetten, en dan Juventus in hun eigen stadion helemaal kapotmaken...uit ons dak, dronken in de bus terug (want geld is allang op voor normale vliegreis), in Amsterdam direct door naar het Museumplein, huldiging, we zijn de BEEESTEEEEEEE!!!

Ja, man dat is toch veel mooier dan een obligate 2-0 tegen NEC en dan een nieuwe schaal voor bitterballen in ontvangst nemen.

Wacht, we doen het gewoon allebei! En vergeet de beker niet! :ajaxscarf.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door Jöhnk » do feb 20, 2014 11:48 am

Het is een imaginaire keuze. Als je goed genoeg bent om de Europa League te winnen, dan word je in Nederland op je sloffen kampioen.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door Lionel » do feb 20, 2014 11:49 am

Maar als je de keuze hebt, Johnk?
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door Thijs » do feb 20, 2014 11:50 am

Overigens gisteren een filmpje gezien over de UEFA-cup-winst van 1992. Was toen te jong om me er iets van te kunnen herinneren maar gvd wat een schitterende beelden zeg:

http://www.youtube.com/watch?v=xAzi__i0khg

Een Europacup-finale, het zou echt een absoluut hoogtepunt in mijn leven als Ajacied zijn. Grote Europese wedstrijden winnen, geschiedenis schrijven en avonturen meemaken die je je leven niet meer zult vergeten. Als ik straks 70 ben zal ik me weinig van een eventuele titel in 2014 kunnen herinneren, denk ik. Maar die glorieuze finale in Turijn...OH.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door Yopi » do feb 20, 2014 11:59 am

De thuiswedstrijd was een verschrikking. Torino schoot nog op de lat, als ik het me goed herinner. We kwamen goed weg. :blush.gif:

Genoa-uit was geweldig, met die prachtige treffer van Aron Winter. :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door Marillion » do feb 20, 2014 12:03 pm

We hadden thuis toen gewoon geluk dat het 0-0 bleef. Paal en lat raakten ze toen als ik me niet vergis. Maar het was wel zenuwslopend en een geweldige herinnering.

Daarom zijn Europese prijzen mooier dan een nationale titel. Het maakt veel meer indruk, is veel exclusiever. Kijk simpelweg maar naar onze erelijst.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door Arthur » do feb 20, 2014 12:05 pm

Dat is zeker waar, maar 4 op een rij hebben we natuurlijk ook nog nooit vertoond. Het zou zonde zijn als dat nu weer niet lukt.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door ferry » do feb 20, 2014 12:25 pm

Ajax - Torino! Dat blijft een van de meest intense wedstrijden die ik me kan herinneren! Alleen de spanning voor de wedstrijd al: ver voor de wedstrijd begon was het al dringen bij het Olympisch stadion, waar uiteraard gedronken werd en melig werd gevoetbald met een strandbal die telkens over de gesloten poorten werd geschopt/geslagen en dan door de beveiligers aan de andere kant weer werd teruggegooid waarop er een enorm gejuich opging iedere keer. Zodra de poorten open gingen was het een gedrang van jewelste; ik weet nog dat ik mijn net aangeschafte sjaal verloor in het gedrang, en toen ik naar m'n vader keek zag ik z'n bril half op z'n hoofd hangen.
Dan die wedstrijd... in mijn herinnering was het inderdaad paal en lat die Torino in de weg stonden. Naast me zat een kerel met zijn hoofd in zijn handen, die durfde niet meer te kijken. Die trainer van Torino (Mondonico of zoiets?), stond op een gegeven moment met een klapstoel boven zijn hoofd te zwaaien toen ie het niet eens was met een scheidsrechterlijke beslissing. Daarna liep van Gaal langs hem zonder de man een blik waardig te gunnen, wat hem op een cynisch applausje kwam te staan van die man. Schitterend. Maar die intensiteit, die spanning die er in het stadion hing, de fakkels, de ontlading na het laatste fluitsignaal... GEWELDIG!!!

:blush.gif: Dus ja, doe maar weer eens een Europees succes...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door Yopi » do feb 20, 2014 12:26 pm

Ajax gaat de EL niet winnen. Liever kampioen, dan staan we in elk geval niet met lege handen.

VCL zie ik niets in. Dat wordt een ramp, na het WK.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door Toppie » do feb 20, 2014 12:35 pm

Ferry schreef:Ajax - Torino! Dat blijft een van de meest intense wedstrijden die ik me kan herinneren! Alleen de spanning voor de wedstrijd al: ver voor de wedstrijd begon was het al dringen bij het Olympisch stadion, waar uiteraard gedronken werd en melig werd gevoetbald met een strandbal die telkens over de gesloten poorten werd geschopt/geslagen en dan door de beveiligers aan de andere kant weer werd teruggegooid waarop er een enorm gejuich opging iedere keer. Zodra de poorten open gingen was het een gedrang van jewelste; ik weet nog dat ik mijn net aangeschafte sjaal verloor in het gedrang, en toen ik naar m'n vader keek zag ik z'n bril half op z'n hoofd hangen.
Dan die wedstrijd... in mijn herinnering was het inderdaad paal en lat die Torino in de weg stonden. Naast me zat een kerel met zijn hoofd in zijn handen, die durfde niet meer te kijken. Die trainer van Torino (Mondonico of zoiets?), stond op een gegeven moment met een klapstoel boven zijn hoofd te zwaaien toen ie het niet eens was met een scheidsrechterlijke beslissing. Daarna liep van Gaal langs hem zonder de man een blik waardig te gunnen, wat hem op een cynisch applausje kwam te staan van die man. Schitterend. Maar die intensiteit, die spanning die er in het stadion hing, de fakkels, de ontlading na het laatste fluitsignaal... GEWELDIG!!!

:blush.gif: Dus ja, doe maar weer eens een Europees succes...
Ja Ferry , vooral de voorverkoop bij de Meer was een zooitje mijn spijkerbroek was gescheurd en de dranghekken waren betonnen muren, er vielen toen veel gewonden, maar toch 5 kaartjes kunnen bemachtigen :smallgrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door Demosthenes » do feb 20, 2014 12:41 pm

Torino - Ajax, het publiek na afloop: rillingen, nog steeds.

Ajax - Inter, in Rotterdam (1972), ik was na afloop op de Coolsingel, zo laat thuis. De volgende dag iets als een tentamen, mijn naam opgeschreven en weer naar bed gegaan.

De derde keer winst (1973): het werd zo gewoon, je wist van tevoren al dat het wel zou gaan lukken, binnen tien minuten was de wedstrijd gespeeld.

Milan, na de 1-0 door Kluivert; ierere hoge bal even niet kijken.

Doe voor mij, als ik mag kiezen, maar de UEFA-cup, al zal voor de vierde keer kampioen worden een stuk eenvoudiger zijn.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door ferry » do feb 20, 2014 12:42 pm

Toppie schreef:Ja Ferry , vooral de voorverkoop bij de Meer was een zooitje mijn spijkerbroek was gescheurd en de dranghekken waren betonnen muren, er vielen toen veel gewonden, maar toch 5 kaartjes kunnen bemachtigen :smallgrin.gif:
Haha, ja da's waar ook. Dat was één grote bende. Bereden politie die de massa uit elkaar dreef... wat een chaos.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door raymon » do feb 20, 2014 12:49 pm

Toppie schreef:
Ferry schreef:Ajax - Torino! Dat blijft een van de meest intense wedstrijden die ik me kan herinneren! Alleen de spanning voor de wedstrijd al: ver voor de wedstrijd begon was het al dringen bij het Olympisch stadion, waar uiteraard gedronken werd en melig werd gevoetbald met een strandbal die telkens over de gesloten poorten werd geschopt/geslagen en dan door de beveiligers aan de andere kant weer werd teruggegooid waarop er een enorm gejuich opging iedere keer. Zodra de poorten open gingen was het een gedrang van jewelste; ik weet nog dat ik mijn net aangeschafte sjaal verloor in het gedrang, en toen ik naar m'n vader keek zag ik z'n bril half op z'n hoofd hangen.
Dan die wedstrijd... in mijn herinnering was het inderdaad paal en lat die Torino in de weg stonden. Naast me zat een kerel met zijn hoofd in zijn handen, die durfde niet meer te kijken. Die trainer van Torino (Mondonico of zoiets?), stond op een gegeven moment met een klapstoel boven zijn hoofd te zwaaien toen ie het niet eens was met een scheidsrechterlijke beslissing. Daarna liep van Gaal langs hem zonder de man een blik waardig te gunnen, wat hem op een cynisch applausje kwam te staan van die man. Schitterend. Maar die intensiteit, die spanning die er in het stadion hing, de fakkels, de ontlading na het laatste fluitsignaal... GEWELDIG!!!

:blush.gif: Dus ja, doe maar weer eens een Europees succes...
Ja Ferry , vooral de voorverkoop bij de Meer was een zooitje mijn spijkerbroek was gescheurd en de dranghekken waren betonnen muren, er vielen toen veel gewonden, maar toch 5 kaartjes kunnen bemachtigen :smallgrin.gif:
In Purmerend was een winkeltje dat kaarten verkocht maar dit gek genoeg nooit adverteerde. Dus 2 weken na de voorverkoop of zo eens gaan kijken en ja hoor ze hadden nog wel wat kaarten over, of ik er 4 wilde. Hoezo voorverkoop stress :smallgrin.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door Lionel » do feb 20, 2014 12:50 pm

Op Unibet wordt de qoute van Ajax steeds hoger. Blessureleed?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door ferry » do feb 20, 2014 2:28 pm

Rishi schreef:Op Unibet wordt de qoute van Ajax steeds hoger. Blessureleed?
Bij Bet365: 2.30 bij winst van Ajax, 3,25 voor Salzburg, 3,50 bij gelijkspel....

Ik heb niks gelezen over (nieuwe) blessures.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door ferry » do feb 20, 2014 8:00 pm

De T had het bij het juiste eind: Cillessen; Van Rhijn, Veltman, Moisander, Duarte; Klaassen, Blind, De Jong; Schöne, Bojan, Fischer.
Bank Ajax: Vermeer, Denswil, Riedewald, Poulsen, Andersen, Sigthorsson en Kishna

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door Khraa » do feb 20, 2014 8:03 pm

Ben heel benieuwd. Ik heb een middenveld met Klaassen en De Jong nog nooit goed zien voetballen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door ferry » do feb 20, 2014 8:06 pm

Ik vind het ook best 'tricky' om de boel zo om te gooien eerlijk gezegd... Maar goed, ze zullen Salzburg goed geanalyseerd hebben en denken met deze opstelling de grootste kans op succes te hebben. (Uit de categorie dooddoeners werd deze u aangeboden door Ferry :-)

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door Ajaciedjuh » do feb 20, 2014 8:14 pm

AD: Poulsen voor Serero. Die hebben echt totaal geen Inside informatie. :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Rutger
Berichten: 215
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 2:13 pm
Locatie: Assen

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door Rutger » do feb 20, 2014 8:16 pm

Volgens mij heeft het AD als er een 'nieuwe' opstelling zou komen het dit seizoen altijd aan het korte eind gehad :smallgrin.gif:

Ik ben benieuwd wat het wordt, ik kan me een Ajax met op het middenveld De Jong en Klaassen van eerder herinneren. Ik geloof tegen Utrecht? Was geloof ik niet echt een succes destijds, ik hoop dat het vanavond beter gaat.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door Khraa » do feb 20, 2014 8:24 pm

Ik ben met name benieuwd of Klaassen en De Jong niet beiden te statisch zijn en/of te diep gaan staan waardoor de opbouw van achteruit zoveel lastiger wordt.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door Ajaciedjuh » do feb 20, 2014 8:42 pm

Khraa schreef:Ik ben met name benieuwd of Klaassen en De Jong niet beiden te statisch zijn en/of te diep gaan staan waardoor de opbouw van achteruit zoveel lastiger wordt.
Blind zal nog meer de spelverdeler moeten zijn. Daarnaast zal Duarte veelvuldig doorschuiven naar het middenveld en Bojan inzakken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Red Bull Salzburg 20-02-2014

Bericht door Jöhnk » do feb 20, 2014 8:46 pm

Ajax Life @ajaxlife
Partijtje tijdens warming-up loopt fout af. Schöne heeft pijn en wordt ondersteund naar kleedkamer. #ajasal

Plaats reactie