Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Jinne » zo mei 14, 2017 12:08 pm

Vergeleken met de andere kosten die bij het tripje komen valt dit nog mee.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9085
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 14, 2017 12:45 pm

Ik ben al lang blij dat zondag een extra mogelijkheid wordt gegeven om je kaartje op te halen. Tijdens werkdagen had ik een probleem gehad.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door El Clavo » zo mei 14, 2017 9:25 pm

Man wat heb ik hier zin in.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Thijs » ma mei 15, 2017 8:42 am

Er zijn komende week twee dingen echt heel erg belangrijk.

1) Er mag mij niets overkomen. Niet door rood lopen, geen risico nemen waarbij ik een been kan breken oid, alleen maar veilig voedsel eten.

2) M'n kaartje mag ik ABSOLUUT NIET KWIJTRAKEN. Ik ga 'm zo kopen, eind deze week ophalen, maar ik ben nu al panisch dat ik 'm straks kwijt ben. Of dat mijn hotel in Stockholm afbrandt. Of dat er gewoon iets raars gebeurt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door beelzebub » ma mei 15, 2017 9:34 am

Een aantal Mancunians zijn niet meer zo zeker na de wanvertoning van gisteren en beginnen 'm te knijpen. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9085
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mei 15, 2017 10:21 am

Hupsakee, het omwisselbiljet voor de finale is binnen! :onfire.gif: :headbang.gif: :neutral.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11435
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Toppie » ma mei 15, 2017 10:46 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Hupsakee, het omwisselbiljet voor de finale is binnen! :onfire.gif: :headbang.gif: :neutral.gif:
:biggthumpup.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Thijs » ma mei 15, 2017 11:27 am

Hier ook binnen, gaan het donderdag met z'n allen ophalen en dan lekker een 'we hebben een kaartje'-biertje drinken bij het Grolsch Cafe.

Zodat ik daarna als een volslagen autist om de 5 minuten kan gaan checken of ik m'n kaartje nog wel heb, tot het moment dat ik daadwerkelijk in dat stadion in Stockholm sta.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

De Dominee
Berichten: 5922
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door De Dominee » ma mei 15, 2017 11:28 am

Thijs schreef:Er zijn komende week twee dingen echt heel erg belangrijk.

1) Er mag mij niets overkomen. Niet door rood lopen, geen risico nemen waarbij ik een been kan breken oid, alleen maar veilig voedsel eten.

2) M'n kaartje mag ik ABSOLUUT NIET KWIJTRAKEN. Ik ga 'm zo kopen, eind deze week ophalen, maar ik ben nu al panisch dat ik 'm straks kwijt ben. Of dat mijn hotel in Stockholm afbrandt. Of dat er gewoon iets raars gebeurt.
Als gewone SCC houder kan ik vanaf morgenochtend 10.00 uur kaarten kopen. Weet jij hoe dat werkt met de wachtrij Thijs? Kan ik pas vanaf 10.00 uur in de wachtrij of kan ik om (bijvoorbeeld) 07.00 uur al in de wachtrij gaan staan?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Thijs » ma mei 15, 2017 11:38 am

Geen idee. Ik verwacht dat het sowieso even overbelast gaat zijn, maar er moeten nog zeker 6.000 kaarten overblijven na vandaag. Kan me niet voorstellen dat die er binnen 1 minuut uitgaan, maar goed...heb dit ook nog nooit meegemaakt.

Denk dat als je om 09.30u die wachtrij ingaat het prima is?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Marillion » ma mei 15, 2017 12:18 pm

Waar is de tijd gebleven dat je nog gewoon in een echte rij moest gaan staan. Iemand hier die zich de kaartverkoop voor Ajax - Torino nog weet te herinneren? :smile-ajax.gif:

Ik mag het morgen pas proberen dus dat gaat nog spannend worden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Jinne » ma mei 15, 2017 12:27 pm

In de tijd van kaartjes kopen bij de sigarenboer was het juist handig als je de enige Ajacied was in die buurt. En of de sigarenboer zelf een beetje handig was met het kaartensysteem.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Jinne » ma mei 15, 2017 12:29 pm

Waag morgen zelf ook een poging. Gezien mijn succes bij concerten dit seizoen schat ik mijn kansen niet hoog in maar wie weet. Al volgen daarna nog twee challenges met vliegticket en slaapplek.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door beelzebub » ma mei 15, 2017 12:58 pm

Marillion schreef:Waar is de tijd gebleven dat je nog gewoon in een echte rij moest gaan staan. Iemand hier die zich de kaartverkoop voor Ajax - Torino nog weet te herinneren? :smile-ajax.gif:
Ja. Op een zaterdagochtend duwen en trekken als 13 jarige bij stadion de Meer. Mijn twee lichtgewicht vriendjes werden toen ze bijna aan de beurt waren door een stel oudere grapjassen buiten het hek gezet, waardoor ze weer achteraan mochten aansluiten. Ik werd door diezelfde meute naar de duurste kassa geduwd, waar de kaarten 90 gulden per stuk waren, terwijl zij de goedkopere kaarten wegsnaaiden. Ik had maar 250 gulden gekregen van mijn moeder, dus wij daarna naar de copyshop op de Middenweg om die dingen nog proberen te kopieren.... :1evil.gif:


Voor degenen die gaan, iemand de optie van vliegen naar Linkoping en dan de trein naar Stockholm overwogen?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33602
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door zeux » ma mei 15, 2017 3:20 pm

beelzebub schreef:Een aantal Mancunians zijn niet meer zo zeker na de wanvertoning van gisteren en beginnen 'm te knijpen. :ajaxsmiley.gif:
Het zou alleen al mooi zijn als Ajax de EL pakt om Mourinho een hak te zetten. Lijkt me dat hij eruit vliegt als de EL niet wordt gewonnen. Dat überhaupt wegkomt met het parkeren van de 'heilige' PL is mij al een raadsel. Een finale in één wedstrijd is altijd enigszins roulette, dus dat de club akkoord is gegaan dat alles op de EL wordt gezet kwa CL bevreemd mij ook.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door wimpey » ma mei 15, 2017 4:17 pm

Man U is al enkele jaren een vreselijk team om naar te kijken. Laag tempo, defensief, cynisch, weinig technisch vernuft, amper cohesie. Smijten met geld en gokken op individuele bevliegingen.

Mij lijkt dat die lui flink in de problemen gaan komen wanneer Ajax speelt zoals het ‚thuis‘ deed tegen de kakkies, S04, Kopenhagen en in iets mindere mate Lyon. Volle bak druk op hun opbouw, want het middenveld inspelen en van daaruit gaan voetballen is sowieso niet hun ding. En met een lange haal weten Sanchez en De Ligt doorgaans wel raad.

Wanneer je de touwtjes in handen krijgt, gaat Ziyech ruimte krijgen. Kan Klaassen ‚verbinden‘. De rechtsbenige Darmian staat op Traoré, dus het lijkt me zaak dat je daar met Tete ‚overheen‘ gaat. Veltman doet immers niet aan aanvallen. Dolberg is veel wendbaarder dan Jones, Smalling en Blind. Ajax voetbalt dit seizoen toch gewoon beter dan Man U al jaren doet?

En natuurlijk kan je dan nog verliezen door niet effectief met kansen om te springen, door op het oog domme fouten of door een geniale ingeving van een ster van Man U. Of doordat die Pogba en die pruik hun spierballen laten rollen en een Ajacied zich laat intimideren. Of door een dodgy scheids. Ik geloof best dat Man U (iets) beter is dan de voorgaande tegenstanders, maar Europese top zijn ze niet. Ajax ook niet, dus het zal best close worden. Maar ik geef onze club wel een goede kans eigenlijk.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9085
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mei 15, 2017 4:33 pm

zeux schreef:
beelzebub schreef:Een aantal Mancunians zijn niet meer zo zeker na de wanvertoning van gisteren en beginnen 'm te knijpen. :ajaxsmiley.gif:
Het zou alleen al mooi zijn als Ajax de EL pakt om Mourinho een hak te zetten. Lijkt me dat hij eruit vliegt als de EL niet wordt gewonnen. Dat überhaupt wegkomt met het parkeren van de 'heilige' PL is mij al een raadsel. Een finale in één wedstrijd is altijd enigszins roulette, dus dat de club akkoord is gegaan dat alles op de EL wordt gezet kwa CL bevreemd mij ook.
Mourinho een hak zetten interesseert mij hoegenaamd helemaal niets. Ik wil die Cup winnen omdat het mijn cluppie betreft. De rest zal me aan mijn spreekwoordelijke reet roesten!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33602
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague)

Bericht door zeux » ma mei 15, 2017 4:48 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zeux schreef:
beelzebub schreef:Een aantal Mancunians zijn niet meer zo zeker na de wanvertoning van gisteren en beginnen 'm te knijpen. :ajaxsmiley.gif:
Het zou alleen al mooi zijn als Ajax de EL pakt om Mourinho een hak te zetten. Lijkt me dat hij eruit vliegt als de EL niet wordt gewonnen. Dat überhaupt wegkomt met het parkeren van de 'heilige' PL is mij al een raadsel. Een finale in één wedstrijd is altijd enigszins roulette, dus dat de club akkoord is gegaan dat alles op de EL wordt gezet kwa CL bevreemd mij ook.
Mourinho een hak zetten interesseert mij hoegenaamd helemaal niets. Ik wil die Cup winnen omdat het mijn cluppie betreft. De rest zal me aan mijn spreekwoordelijke reet roesten!
Tuurlijk. Prioriteit nummer één! Prioriteit twee: plaatsing CL (overigens meer omdat ik benieuwd ben hoe ver deze jonge ploeg daarin kan komen, dan omdat ik dat zo'n fijne competitie vind). En als toetje/bonus dan Mourinho op zijn nummer zetten. Hij doet net of Ajax figurant is op zijn weg naar de CL. Mooi om hem wijzer te maken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9085
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mei 15, 2017 4:51 pm

Volgens mij dekt hij zich juist in met zijn opmerkingen over het feit dat Ajax maar 1 en Man U 3 wedstrijden moest spelen voor de finale.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33602
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door zeux » ma mei 15, 2017 6:28 pm

Volgens mij is de indruk toch heel sterk dat hij de vierde plek in de PL heeft 'weggegeven' de afgelopen weken. Dat lijkt vooral een optie als je denkt die EL te pakken. En dat kan alleen als je de tegenstand niet heel serieus neemt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Le T. » ma mei 15, 2017 6:37 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Mourinho een hak zetten interesseert mij hoegenaamd helemaal niets. Ik wil die Cup winnen omdat het mijn cluppie betreft. De rest zal me aan mijn spreekwoordelijke reet roesten!
De bijvangst smaakt soms ook heel goed. Het heeft wel iets hoor, alles wat slecht is aan het huidige voetbal wordt door de tegenstander vertegenwoordigd, terwijl wij heel veel van het goede en mooie vertegenwoordigen en een heleboel neutrale toeschouwers niet meer zo neutraal meer zijn.

Ik vond de kwartfinale tegen Atletico in 97 ook wel echt wat extra's hebben. Goed tegen kwaad, Ajax tegen de spelvervuilers, de schoppers met hun racistische aanhang en mafiose voorzitter.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door raymon » ma mei 15, 2017 6:40 pm

zeux schreef:Volgens mij is de indruk toch heel sterk dat hij de vierde plek in de PL heeft 'weggegeven' de afgelopen weken. Dat lijkt vooral een optie als je denkt die EL te pakken. En dat kan alleen als je de tegenstand niet heel serieus neemt.
Het is gewoon een excuus voor een niet al te sterk elftal. Hij heeft niets weggegeven, Liverpool, City en Arsenal zijn gewoon sterker.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33602
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door zeux » ma mei 15, 2017 6:45 pm

Raymon schreef:
zeux schreef:Volgens mij is de indruk toch heel sterk dat hij de vierde plek in de PL heeft 'weggegeven' de afgelopen weken. Dat lijkt vooral een optie als je denkt die EL te pakken. En dat kan alleen als je de tegenstand niet heel serieus neemt.
Het is gewoon een excuus voor een niet al te sterk elftal. Hij heeft niets weggegeven, Liverpool, City en Arsenal zijn gewoon sterker.
Hij heeft toch een paar keer feestopstellingen neergezet in de PL?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door raymon » ma mei 15, 2017 6:49 pm

Iedere opstelling is een feest opstelling.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Manchester United 24-05-2017 (finale Europaleague

Bericht door Le T. » ma mei 15, 2017 7:19 pm

zeux schreef:
Raymon schreef:
zeux schreef:Volgens mij is de indruk toch heel sterk dat hij de vierde plek in de PL heeft 'weggegeven' de afgelopen weken. Dat lijkt vooral een optie als je denkt die EL te pakken. En dat kan alleen als je de tegenstand niet heel serieus neemt.
Het is gewoon een excuus voor een niet al te sterk elftal. Hij heeft niets weggegeven, Liverpool, City en Arsenal zijn gewoon sterker.
Hij heeft toch een paar keer feestopstellingen neergezet in de PL?
Ja, dan lijkt het net alsof hij niet keihard gefaald heeft, maar het niet heeft geprobeerd.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie