Ajax - AZ 07-10-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door InnerHarbour » ma okt 08, 2018 9:34 am

Giving PSV (8 gespeeld, 8 gewonnen DS +27) their due hoort ook bij de sport, een concept dat hier vaak vergeten wordt.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door Cruijff » ma okt 08, 2018 9:35 am

their due?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door Cruijff » ma okt 08, 2018 9:35 am

Monkey Tonk schreef:
InnerHarbour schreef:Ondanks al het onrealistische gedweep, in vermakelijke volzinnen dat wel, van MT staat Ajax gewoon 6 punten (veel beter doelsaldo) achter op PSV. Hoe goed moeten die dan wel niet zijn? :smallgrin.gif:
Door dat verlies is Ajax juist beter.

Verliezen hoort ook bij sport. De vraag is wat je ermee doet.

Wordt inderdaad nog een flinke kluif om dat gat met hen te dichten.
Het wordt voor de zoveelste keer een ware achtervolging, wat dat betreft is het wel positief dat je AZ met 5-0 kunt oprollen en zelfs de 6-0 en 7-0 had moeten maken.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door InnerHarbour » ma okt 08, 2018 9:37 am

Niets gezien van Ajax-AZ, ik stond in de pub naar topvoetbal te kijken, maar thuis winnen van AZ is toch eigelijk gewoon voor Ajax?
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door Cruijff » ma okt 08, 2018 9:41 am

InnerHarbour schreef:Niets gezien van Ajax-AZ, ik stond in de pub naar topvoetbal te kijken, maar thuis winnen van AZ is toch eigelijk gewoon voor Ajax?
Top voetbal :drecul.gif: :smallgrin.gif: :drecul.gif:

Hij heeft zich vol laten lopen bij een bloedeloze 0-0 waar ze zelfs een penalty er niet in krijgen. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door InnerHarbour » ma okt 08, 2018 9:43 am

Ga je nog antwoord geven op de vraag? Jezelf belachelijk maken kan wel weer een andere keer.
YNWA

wimpey
Berichten: 52068
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door wimpey » ma okt 08, 2018 9:44 am

Mano schreef: Lekkere wedstrijd NA CL en tegen AZ. Die waren weleens anders.
AZ stond te 'verdedigen' met Van Rhijn en Veijnovic. Beetje wat Ajax tegen edsv deed, met FdJ en Blind.

Met het verschil dat het probeersel van vd Brom iets compleet nieuws was, terwijl Ajax met dat centrum enkele dagen eerder een CL-pot won. Geen idee wat die vd Brom bezielde. Dacht hij dat AZ voetballend beter is dan Ajax? :excited.gif:

Conclusies kunnen wel getrokken worden v.w.b. dit Ajax. Zonder De Ligt heeft de ploeg een enorm probleem. Eiting is flink gezakt in de pikorde. En Wöber hoort achterin en Blind hoort op het middenveld.
InnerHarbour schreef:Ondanks al het onrealistische gedweep, in vermakelijke volzinnen dat wel, van MT staat Ajax gewoon 6 punten (veel beter doelsaldo) achter op PSV. Hoe goed moeten die dan wel niet zijn? :smallgrin.gif:
Steeds meer edsv-ers op AT. :hypocrite.gif: edsv verliest 2 keer kansloos in een topcompetitie, terwijl Ajax in München de betere ploeg was.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door Cruijff » ma okt 08, 2018 9:50 am

InnerHarbour schreef:Ga je nog antwoord geven op de vraag? Jezelf belachelijk maken kan wel weer een andere keer.
Sure. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door InnerHarbour » ma okt 08, 2018 9:52 am

wimpey schreef:Steeds meer edsv-ers op AT. :hypocrite.gif: edsv verliest 2 keer kansloos in een topcompetitie, terwijl Ajax in München de betere ploeg was.
Krijg je nu ook al ED-punten voor een gelijkspel in de CL? :hypocrite.gif:

Ajax gaat er kansloos af in Eindhoven wat volgens de 'kenners' hier alleen aan het spel van Ajax lag, nou daar ben ik het niet mee eens, PSV heeft een betere ploeg dan Ajax, de ranglijst liegt niet.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door Cruijff » ma okt 08, 2018 9:57 am

InnerHarbour schreef:
wimpey schreef:Steeds meer edsv-ers op AT. :hypocrite.gif: edsv verliest 2 keer kansloos in een topcompetitie, terwijl Ajax in München de betere ploeg was.
Krijg je nu ook al ED-punten voor een gelijkspel in de CL? :hypocrite.gif:
Nee. Maar wel zelfvertrouwen.
de ranglijst liegt niet.
Klopt.
1. Ajax
2. Bayern
3. Benfica
4. AEK

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door Monkey Tonk » ma okt 08, 2018 9:59 am

InnerHarbour schreef:Giving PSV (8 gespeeld, 8 gewonnen DS +27) their due hoort ook bij de sport, een concept dat hier vaak vergeten wordt.
Het is alleen maar goed dat er in NL een team is dat Ajax scherp houdt. Onderschat de invloed van F'noord niet op het Grootste Ajax (van de beginjaren '70). Ik herinner me een potje vlak voor de eerste EC-1 finale van Ajax; een avond-wedstrijd die tegen - wereldkampioen (!) - F'noord verloren werd (dat daardoor geloof ik kampioen werd).

Ajax heeft zowiezo een abonnement op de landstitel. Of dat er nou 33 of 36 zijn maakt mij niet uit. Het is geen Rotterdam waar eens in de 10 of 20 jaar de vlag uitgaat. In de wel zeldzame jaargangen waarin je Europa kunt winnen, is dat de eerste prioriteit. Ook al gaat die focus ten koste van de landstitel.

Ajax staat ergens voor. Ajax is internationaal een begrip. Nog steeds. Die andere twee uit de traditionele top drie van NL spreken nauwelijks aan. Dat is natuurlijk niet voor niks. Ajax heeft het voetbal verandert. Letterlijk.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op ma okt 08, 2018 10:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey
Berichten: 52068
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door wimpey » ma okt 08, 2018 9:59 am

InnerHarbour schreef: Krijg je nu ook al ED-punten voor een gelijkspel in de CL? :hypocrite.gif:
edsv speelt effe niet in een 4e-rangs competitie en gaat er 2 keer kansloos af. Telt dat dan ineens niét mee? :confused.gif:
Ajax gaat er kansloos af in Eindhoven wat volgens de 'kenners' hier alleen aan het spel van Ajax lag, nou daar ben ik het niet mee eens, PSV heeft een betere ploeg dan Ajax, de ranglijst liegt niet.
Ajax kan niet zonder De Ligt, IH. Sad but true. Hij steekt ook Lewandowski in z'n achterzak he. Terwijl Luuk de Jong tegen Ajax de wedstrijd van z'n leven kon spelen, tegen 2 non-verdedigers... :excited.gif:

Er zijn nog 26 wedstrijden te gaan, het is een marathon en geen sprint. Kom wel goed met Ajax in de ED dit seizoen.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door elliquido » ma okt 08, 2018 10:00 am

Niet beter dan inter en Barcelona iig.

Doodzonde dat Ajax WEDEROM in de counterval is getrap van PSV.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door Cruijff » ma okt 08, 2018 10:08 am

elliquido schreef:Niet beter dan inter en Barcelona iig.

Doodzonde dat Ajax WEDEROM in de counterval is getrap van PSV.
Niet eens alleen puur in de counter val. In een PSV-Ajax krijgen altijd beide teams kansen en kan ook Ajax een paar met bal veroveren richting hun doel.

Oerstom gewoon dat Ajax met minder :blush.gif: passie en intentie dan PSV aan zooo'n (ZOOOOOO'N!!) key game is begonnen en, zoals Tadic het zei:
"We hebben domme goals weggegeven waardoor PSV in hun eigen stadion nog meer energie kreeg."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door InnerHarbour » ma okt 08, 2018 10:22 am

wimpey schreef:edsv speelt effe niet in een 4e-rangs competitie en gaat er 2 keer kansloos af. Telt dat dan ineens niét mee? :confused.gif:
PSV had wel even andere tegenstanders dan Ajax hè. Waren de rollen omgedraaid geweest durf ik best te stellen dat Ajax er tweemaal kansloos afgegaan was.
Ajax kan niet zonder De Ligt, IH. Sad but true. Hij steekt ook Lewandowski in z'n achterzak he. Terwijl Luuk de Jong tegen Ajax de wedstrijd van z'n leven kon spelen, tegen 2 non-verdedigers... :excited.gif:
Wederom die op niets gebaseerde Amsterdamse arrogantie die je hier vaker ziet. Als Ajax wint is Ajax geweldig en als Ajax verliest lag dat niet aan de tegenstander maar ook aan Ajax. precies de houding waar ik het over had, geef PSV gewoon their due, 8 gespeeld 8 gewonnen waaronder de topper tegen Ajax doelsaldo +27.
Er zijn nog 26 wedstrijden te gaan, het is een marathon en geen sprint. Kom wel goed met Ajax in de ED dit seizoen.
Inderdaad en ik zie PSV dat volgens mij minder last heeft van pieken en dalen ook minder punten verspelen.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door Cruijff » ma okt 08, 2018 10:33 am

InnerHarbour schreef:
Er zijn nog 26 wedstrijden te gaan, het is een marathon en geen sprint. Kom wel goed met Ajax in de ED dit seizoen.
Inderdaad en ik zie PSV dat volgens mij minder last heeft van pieken en dalen ook minder punten verspelen.
Ik heb maar even een andere passage bold gemaakt.
Dat blijft 't vertyfte en gevaarlijke dat bij Ajax altijd op de loer zal blijven liggen...

...Gaan publiek en selectie denken 'het komt wel goed in de Eredivise', dan komt 't natuurlijk niet goed ....

wimpey
Berichten: 52068
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door wimpey » ma okt 08, 2018 10:37 am

InnerHarbour schreef: PSV had wel even andere tegenstanders dan Ajax hè.
Gaat het nog? :excited.gif: Bayern minder dan Barca en Inter? Barca rolt edsv op en wint daarna 3 keer in La Liga niet.

edsv zou in München ook wel effe de lakens hebben uitgedeeld? :excited.gif: Prima dat je de pias uithangt, maar het moet wel enigszins geloofwaardig blijven he.
Waren de rollen omgedraaid geweest durf ik best te stellen dat Ajax er tweemaal kansloos afgegaan was.
Zoet en de CVs van edsv blijken niet van CL-niveau. Dat heeft niets met Ajax te maken. Zinloze stelling van je.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door InnerHarbour » ma okt 08, 2018 10:47 am

wimpey schreef:Gaat het nog? :excited.gif: Bayern minder dan Barca en Inter? Barca rolt edsv op en wint daarna 3 keer in La Liga niet.

edsv zou in München ook wel effe de lakens hebben uitgedeeld? :excited.gif: Prima dat je de pias uithangt, maar het moet wel enigszins geloofwaardig blijven he.
Hallo ga jij je grootmoeder even woorden in de mond leggen ja. ik zeg nergens dat PSV lakens in Munchen uigedeeld, (niet dat Ajax dat gedaan heeft ander hadden ze wel gewonnen zoals BMG en Herta deden) zou hebben, ik zeg dat dat Ajax tegen de tegenstanders van PSV er kansloos vanaf was gegaan en ja, het bejaardehuis Bayern is een stuk minder dan Barcelona.
YNWA

wimpey
Berichten: 52068
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door wimpey » ma okt 08, 2018 11:00 am

InnerHarbour schreef:
wimpey schreef:Gaat het nog? :excited.gif: Bayern minder dan Barca en Inter? Barca rolt edsv op en wint daarna 3 keer in La Liga niet.

edsv zou in München ook wel effe de lakens hebben uitgedeeld? :excited.gif: Prima dat je de pias uithangt, maar het moet wel enigszins geloofwaardig blijven he.
Hallo ga jij je grootmoeder even woorden in de mond leggen ja.
Het was een vraag. :aai.gif:
ik zeg dat dat Ajax tegen de tegenstanders van PSV er kansloos vanaf was gegaan
Boude stelling. Ajax heeft 18 punten uit 8 Europese wedstrijden dit seizoen. edsv won enkel van Bate Borisov. Misschien is Ajax beter en edsv slechter dan je vermoedt?
en ja, het bejaardehuis Bayern is een stuk minder dan Barcelona.
Bejaardenhuis is op beide clubs van toepassing. Zoals gezegd: Baffa struikelt net als Bayern door de eigen competitie.

Conclusie moge zijn dat edsv in NL beter is dan Ajax. En dat Ajax op topniveau veel beter presteert dan edsv.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door InnerHarbour » ma okt 08, 2018 11:04 am

wimpey schreef:Conclusie moge zijn dat edsv in NL beter is dan Ajax.
He, he was dat nu zo moeilijk.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door InnerHarbour » ma okt 08, 2018 11:07 am

wimpey schreef:Boude stelling. Ajax heeft 18 punten uit 8 Europese wedstrijden dit seizoen. edsv won enkel van Bate Borisov. Misschien is Ajax beter en edsv slechter dan je vermoedt?
Nee Ajax heeft grotere pieken en dalen dan PSV. PSV is stabieler en wordt daardoor ook kampioen.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door Cruijff » ma okt 08, 2018 11:31 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Een van de mooiste momenten van de dag, jong kereltje staat als een malle hoog te houden voor de wedstrijd, heeft de hoogste score van het seizoen and counting, de Arena draait Life is Life van Opus (geweldig gevonden, iedere kenner denkt aan Maradona die voorafgaand aan een UEFA-cup finale staat hoog te houden), moest ie ophouden omdat de wedstrijd op het punt van beginnen staat! Maar hij mocht nog wel een applausje ophalen in de middenstip daarna!

Dat zorgde voor een energieke start van de wedstrijd ja, heerlijk:
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-talent-mo ... hooghouden

Inclusief beelden:
https://www.voetbalprimeur.nl/videos/84 ... ax-az.html

wimpey
Berichten: 52068
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door wimpey » ma okt 08, 2018 11:38 am

InnerHarbour schreef:
wimpey schreef:Conclusie moge zijn dat edsv in NL beter is dan Ajax.
He, he was dat nu zo moeilijk.
:drecul.gif:

Off-topic: edsv voert een prima beleid. En met je conclusie dat ze stabieler zijn, minder hoge pieken en lage dalen hebben dan Ajax ben ik het ook wel eens.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door Monkey Tonk » ma okt 08, 2018 1:08 pm

Wat is dat met die IH? Is ie nou voor Liverpool of dat eindhovense prakkie?

Mijn Ajax met stip de top vier van Europa binnen. :ajax.gif: (plek 1 tot 4)

Als Liverpool op het Europese pad ligt, graag! Die weten niet meer wat ze overkomt.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ 07-10-2018

Bericht door Mano » ma okt 08, 2018 1:13 pm

volgens mij telt alleen de uitslag zijnde: wie is er kampioen geworden.
Wat de stand is na 8 potjes is zinloze discussie.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie