AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9098
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 24, 2019 7:17 pm

Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen slecht gevoel voor woensdag. We gaan winnen.

wimpey
Berichten: 52002
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door wimpey » za aug 24, 2019 9:28 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen slecht gevoel voor woensdag. We gaan winnen.
Nu heb ik er helemaal een hard hoofd in.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door brigade zuid » za aug 24, 2019 9:36 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen slecht gevoel voor woensdag. We gaan winnen.
Dat denk ik ook, maar daarna de poulfase daar heb ik weinig vertrouwen in. Het is ook een beetje omdenken na vorig jaar, we moeten er nu weer zo instaan van hopelijk worden we 3e in de poule dan mogen we na de winterstop verder in de Euroleague, een beetje anders dus als vorig jaar (helaas, en ik denk onnodig).

wimpey
Berichten: 52002
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door wimpey » za aug 24, 2019 9:43 pm

Na de heenwedstrijd en PAOK heb ik iets van: hopelijk halen we de groepsfase, al was Apoel veel beter. :blush.gif:

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door Gaizka1985 » za aug 24, 2019 10:10 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen slecht gevoel voor woensdag. We gaan winnen.
Natuurlijk gaan we winnen, in dit soort wedstrijden staat Tadic altijd op! :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7372
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door Trab » za aug 24, 2019 11:57 pm

Laatste keer zonder vde Beek was thuis tegen Standard Luik. Toen speelde Tadic op 10 en Huntelaar in de spits. Zal Ten Hag hier weer voor kiezen? Ik teken voor dezelfde uitslag in ieder geval.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 25, 2019 12:17 am

Wat je verleden jaar zag was dat Ajax zich helemaal oplaadde tegen Bayern, Real Madrid, en Juventus. De echte grote teams. Zo steeg men naar nieuwe hoogte. Toen men dacht er al te zijn tegen de Spurs ging de lucht uit de ballon en maakte de intensiteit plaats voor slapte. Het deed pijn aan de ogen en duurde precies een seconde te lang. De scherpte zit in de kop. Als je scherp bent tegen Apoel rol je ze op, maar dat heeft Ajax dit seizoen nog geen wedstrijd laten zien. Is die scherpte er nog?

Ik heb hetzelfde gevoel als voor de thuiswedstrijd tegen paok. 50/50.

Beek speelt niet. Ik hoop op Blind centraal achterin en Martinez centraal op het middenveld. Martinez heeft wel die echte honger die vorig jaar bij iedereen op het netvlies brande. Marin zou ik niet opstellen. Die is te bang en dat kan zo overslaan op anderen. Deze wedstrijd wil ik alleen maar strotdoorsnijders zien. De vraag is of ze het op kunnen brengen tegen zo'n weinig aansprekende tegenstander.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9098
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 25, 2019 12:48 am

Als Marin en Beek niet spelen, wie zijn dan naast Martinez je middenvelders?

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7372
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door Trab » zo aug 25, 2019 4:08 am

Monkey Tonk schreef:Wat je verleden jaar zag was dat Ajax zich helemaal oplaadde tegen Bayern, Real Madrid, en Juventus. De echte grote teams. Zo steeg men naar nieuwe hoogte. Toen men dacht er al te zijn tegen de Spurs ging de lucht uit de ballon en maakte de intensiteit plaats voor slapte. Het deed pijn aan de ogen en duurde precies een seconde te lang. De scherpte zit in de kop. Als je scherp bent tegen Apoel rol je ze op, maar dat heeft Ajax dit seizoen nog geen wedstrijd laten zien. Is die scherpte er nog?

Ik heb hetzelfde gevoel als voor de thuiswedstrijd tegen paok. 50/50.

Beek speelt niet. Ik hoop op Blind centraal achterin en Martinez centraal op het middenveld. Martinez heeft wel die echte honger die vorig jaar bij iedereen op het netvlies brande. Marin zou ik niet opstellen. Die is te bang en dat kan zo overslaan op anderen. Deze wedstrijd wil ik alleen maar strotdoorsnijders zien. De vraag is of ze het op kunnen brengen tegen zo'n weinig aansprekende tegenstander.
Reken maar dat ze scherp zijn! Deze wedstrijd maakt of breekt het seizoen. Het is alleen kut dat we naast de vertrokken spelers ook nog Nous en Beek moeten missen. Hoop ook dat Marin niet speelt, maar het enige alternatief - Alvarez - heeft pas 20 min gespeeld. Ten Hag kennende zal hij toch weer voor Marin gaan en waarschijnlijk Dest erachter. Hopen dat die twee de spanning aankunnen.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door Gaizka1985 » zo aug 25, 2019 8:54 am

Trab schreef:Laatste keer zonder vde Beek was thuis tegen Standard Luik. Toen speelde Tadic op 10 en Huntelaar in de spits. Zal Ten Hag hier weer voor kiezen? Ik teken voor dezelfde uitslag in ieder geval.
Dat verwacht ik wel.

Is Promes alweer fit? Anders zou hij ook nog een optie kunnen zijn.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9098
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 25, 2019 9:04 am

Dit zou mijn opstelling zijn, nu Nous en Donny ontbreken, en vermoedelijk Promes ook:

Onana

Dest - Schuurs - Blind - Nico

Alvarez - Martinez

Tadic

Ziyech - KJH - Neres

Alvarez schijnt goed te kunnen voetballen, moeten we hem maar opstellen ook. Het Latijns-Amerikaanse blok moet counters eruit halen, Schuurs verkies ik boven Veltman vanwege zijn lengte. KJH’s gif moet ook benut worden en Tadic erachter geeft hem de mogelijkheid veel in balbezit te komen. Gezien de vorm waarin hij steelt zit Lang op de bank en zou ik die ook speelminuten geven.

Ik vrees echter dat ETH het zo gaat doen:

Onana

Dest - Veltman - Martinez - Nico

Marin - Blind - Labyad

Ziyech - Tadic - Neres

Labyad? Ik zie het hem doen ja. Tenzij Promes fit is. Dan zou het middenveld wel eens Ziyech - Blind - Marin kunnen worden met Promes op een van de vleugels.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door Jöhnk » zo aug 25, 2019 9:09 am

Ik denk dat Ten Hag kiest voor Promes op de plek van Van de Beek. Als Promes fit is tenminste.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door elliquido » zo aug 25, 2019 9:11 am

Hahaha Cees, was de wijnavond gisteren laat geworden? Labyad.... come on. Dan was magalan logischer.

Enfin

Onana

Dest veldman martinez nico

Marin blind

Zyjech tadic neres

Kjh
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 25, 2019 10:41 am

Trab schreef:
Monkey Tonk schreef:Wat je verleden jaar zag was dat Ajax zich helemaal oplaadde tegen Bayern, Real Madrid, en Juventus. De echte grote teams. Zo steeg men naar nieuwe hoogte. Toen men dacht er al te zijn tegen de Spurs ging de lucht uit de ballon en maakte de intensiteit plaats voor slapte. Het deed pijn aan de ogen en duurde precies een seconde te lang. De scherpte zit in de kop. Als je scherp bent tegen Apoel rol je ze op, maar dat heeft Ajax dit seizoen nog geen wedstrijd laten zien. Is die scherpte er nog?

Ik heb hetzelfde gevoel als voor de thuiswedstrijd tegen paok. 50/50.

Beek speelt niet. Ik hoop op Blind centraal achterin en Martinez centraal op het middenveld. Martinez heeft wel die echte honger die vorig jaar bij iedereen op het netvlies brande. Marin zou ik niet opstellen. Die is te bang en dat kan zo overslaan op anderen. Deze wedstrijd wil ik alleen maar strotdoorsnijders zien. De vraag is of ze het op kunnen brengen tegen zo'n weinig aansprekende tegenstander.
Reken maar dat ze scherp zijn! Deze wedstrijd maakt of breekt het seizoen. Het is alleen kut dat we naast de vertrokken spelers ook nog Nous en Beek moeten missen. Hoop ook dat Marin niet speelt, maar het enige alternatief - Alvarez - heeft pas 20 min gespeeld. Ten Hag kennende zal hij toch weer voor Marin gaan en waarschijnlijk Dest erachter. Hopen dat die twee de spanning aankunnen.
Het lijkt me een heel moeilijk jaar voor een speler. Vorig jaar was Ajax wereldtop. Vanuit het niets naar wereldtop. Hoe volg je dat op, als je al weet dat je dat niveau niet weer gaat halen? 40 miljoen is leuk, maar wil je echt - in het diepst van je hart - weer tegen Bayern en Juve spelen, als je weet dat je beter was en dat je nu, hoe hard je ook werkt,in principe van ze verliest?

Ik denk dat er een soort treurigheid is, bij de spelers net zo goed als de supporters; een blues die je niet zo maar even van je afspoelt of speelt. Voor het seizoen hoop je natuurlijk dat het toch weer zo mooi gaat klikken, en dan zie je de eerste wedstrijden en weet je eigenlijjk al dat het weg is. Een speler weet dat de magische band die ze vorig jaar verbond er nu niet meer is. Ga daar maar eens mee om. De vraag is dit jaar niet hoe hoog Ajax kan reiken, maar hoever ze afzakken vergeleken met vorig seizoen. Ik hoop dat ze het allemaal kunnen vergeten en het heilige vuur weer vinden, maar ik heb er een beetje een hard hoofd in.

GangstaRiB
Berichten: 16880
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door GangstaRiB » zo aug 25, 2019 10:54 am

Het is vrij eenvoudig. FdJ en MdL zijn toppers die heel veel verbloemden. Anderen trokken zich op aan hun niveau. FdJ en MdL trokken de kar. Die zijn er nu niet meer en je mist gelijk hiërarchie. Verder zijn de directe vervangers van FdJ en MdL (Veltman en Marin) een stel slappelingen, dus dit jaar gaat absoluut geen Europees topjaar worden.

Apoel zullen we hopelijk nog wel redden, maar het valt me tegen dat we zelfs tegen dit soort ploegen met hangen en wurgen doorgaan. Waar is het zelfvertrouwen van vorig jaar? Of is dat ook weg na het vertrek van FdJ en MdL?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 25, 2019 11:11 am

Voor mij is een elftal een soort electrisch circuit. Hoe sterker de verbindingen, hoe meer je de stroom op kunt voeren. De 'lading' die vorig jaar op Ajax stond verschroeide het grootkapitaal van Real Madrid en Juventus. Ronaldo, nog wel met zijn grote cajones tegen Atletico Madrid, vertelde zijn moeder na Ajax dat hij geen wonderen kon verrichten. Zo goed was Ajax dus. 'Wonderen'... uit de mond van het CL-icoon van deze eeuw.

We moeten nou maar naar de wat langere termijn kijken. Dit seizoen is het waarschijnlijk twee stappen terug, maar hopeljk daarna weer drie stappen vooruit.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7372
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door Trab » zo aug 25, 2019 11:40 am

GangstaRiB schreef:Het is vrij eenvoudig. FdJ en MdL zijn toppers die heel veel verbloemden. Anderen trokken zich op aan hun niveau. FdJ en MdL trokken de kar. Die zijn er nu niet meer en je mist gelijk hiërarchie. Verder zijn de directe vervangers van FdJ en MdL (Veltman en Marin) een stel slappelingen, dus dit jaar gaat absoluut geen Europees topjaar worden.

Apoel zullen we hopelijk nog wel redden, maar het valt me tegen dat we zelfs tegen dit soort ploegen met hangen en wurgen doorgaan. Waar is het zelfvertrouwen van vorig jaar? Of is dat ook weg na het vertrek van FdJ en MdL?
Het hoeft allemaal niet zo slecht te zijn. Iedereen had verwacht dat er veel meer spelers zouden vertrekken. Fdj en Mdl zijn moeilijk te vervangen, maar als je ze helemaal niet vervangt dan weet je zeker dat je achteruit gaat. Ze hadden gewoon een vervanger voor Frenkie kunnen halen die minder is, maar als Alvarez beter blijkt te zijn dan Schone hef je dat weer op. Zelfde geldt voor de Ligt. Hoe kan je daar nou Veltman laten spelen die al bewezen heeft 10 klassen minder te zijn? Aankoopbeleid is gewoon desastreus deze zomer terwijl al lang bekend was dat die twee zouden vertrekken.
Laatst gewijzigd door Trab op zo aug 25, 2019 12:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr. Ajax
Berichten: 14563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 25, 2019 11:58 am

Trab schreef:
GangstaRiB schreef:Het is vrij eenvoudig. FdJ en MdL zijn toppers die heel veel verbloemden. Anderen trokken zich op aan hun niveau. FdJ en MdL trokken de kar. Die zijn er nu niet meer en je mist gelijk hiërarchie. Verder zijn de directe vervangers van FdJ en MdL (Veltman en Marin) een stel slappelingen, dus dit jaar gaat absoluut geen Europees topjaar worden.

Apoel zullen we hopelijk nog wel redden, maar het valt me tegen dat we zelfs tegen dit soort ploegen met hangen en wurgen doorgaan. Waar is het zelfvertrouwen van vorig jaar? Of is dat ook weg na het vertrek van FdJ en MdL?
Het hoeft allemaal niet zo slecht te zijn. Iedereen had verwacht dat er veel meer spelers zouden vertrekken. Fdj en Mdl zijn moeilijk te vervangen, maar als je ze helemaal niet vervangt dan weet je zeker dat je achteruit gaat. Ze hadden gewoon een vervanger voor Frenkie kunnen halen die minder is, maar als Alvarez beter blijkt te zijn dan Schone hef je dat weer op. Zelfde geldt voor de Ligt. Hou kan je daar nou Veltman laten spelen die al bewezen heeft 10 klassen minder te zijn? Aankoopbeleid is gewoon desastreus deze zomer terwijl al lang bekend was dat die twee zouden vertrekken.
Eens. En aan het begin van vorig seizoen werd precies hetzelfde gedacht en geroepen. Natuurlijk is het vertrek van De Ligt en Frenkie een enorme aderlating, maar voor de rest is de selectie grotendeels intact gebleven en kunnen we echt wel weer goed voor de dag komen in Europa, mits er de komende weken de juiste samenstelling wordt gevonden. Daarin zal Veltman echt niet als CV spelen.


Vwb woensdag - ik ga er vanuit dat naast Donny ook Promes niet bij is. Dan zou ik het zo doen:

-------------------------Onana----------------------------------
--Veltman-------Schuurs----Blind----------Tagliafico-------
---------------Alvarez------------Martinez--------------------
---Ziyech----------------Tadic---------------------Neres------
------------------------Huntelaar--------------------------------

Al wordt het wel Blind op het middenveld en Martinez achterin, verwacht ik. Achter de hand heb je dan Lang (die op al drie de posities achter de spits kan spelen waardoor Tadic weer naar de spits kan als het moet), Traore (in plaats van Huntelaar als je niet te veel aan de samenstelling wilt wisselen) en Dest (mocht Veltman weer zijn traditionele gele kaart pakken en/of je meer aanvallende impulsen op de flank wilt).

Nu zie je wel meteen het belang van een brede en diepe selectie. Er vallen 3 spelers weg - waarvan 1 niet eens een vaste basisklant is - en het ziet er meteen een beetje magertjes uit.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9098
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 25, 2019 12:00 pm

Je bent bijna mijn copycat, alleen heb je Veltman i.p.v. Dest. Je gaat voor de ervaring?

Mr. Ajax
Berichten: 14563
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 25, 2019 12:18 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Je bent bijna mijn copycat, alleen heb je Veltman i.p.v. Dest. Je gaat voor de ervaring?
Haha, klopt. Dest - Schuurs met daarvoor Alvarez met pas 20 minuutjes vind ik iets teveel van het goede in zo'n wedstrijd. Veltman als back is normaal gesproken degelijk en toch een van de meer ervaren krachten in de selectie, ook Europees gezien.

Het gaat nu om koste wat kost winnen en de poulefase halen. Dest mag straks tegen Fortuna wel aan zijn minuten komen wat mij betreft.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47549
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door Lionel » zo aug 25, 2019 1:23 pm

Veltman zou ik op Biseswar zetten.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7372
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door Trab » zo aug 25, 2019 1:33 pm

Hij had vorige week ook Schuurs in kunnen laten vallen ipv Dest, dus reken maar dat hij met Dest start en waarschijnlijk ook Marin.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door Marillion » zo aug 25, 2019 1:34 pm

Lionel schreef:Veltman zou ik op Biseswar zetten.
Dan zullen we 'm eerst aan Slovan Bratislava moeten verkopen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 25, 2019 2:08 pm

KNBV slaat trouwens wel door met het tegemoetkomen aan Europese verplichtingen. Ajax had zo vroeg in het seizoen juist baat gehad bij een wedstrijd op zaterdag.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: AFC AJAX - APOEL woe 28 21:00

Bericht door raymon » zo aug 25, 2019 2:25 pm

Monkey Tonk schreef:KNBV slaat trouwens wel door met het tegemoetkomen aan Europese verplichtingen. Ajax had zo vroeg in het seizoen juist baat gehad bij een wedstrijd op zaterdag.
Mee eens, slaat nergens op.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie