Amsterdam Tournament

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7314
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Amsterdam Tournament

Bericht door Trab » wo jul 29, 2009 9:15 pm

Bertje schreef: En ik maar denken dat El Hamdaoui afgelopen seizoen de balvaste spits was achter een snelle spits (Ari). Een beetje zoals Suárez nu moet spelen. Dembélé is langdurig geblesseerd geweest (en speelde de tweede seizoenshelft veelvuldig op het middenveld) en Pelle is nooit basisspeler geweest.
Valt wel mee hoor. Ari heeft afgelopen seizoen 11 wedstrijden in de spits gespeeld, Dembele heeft 10 wedstrijden in de spits gespeeld, Lens 5 en Pelle 8 (hoezo nooit basisspeler geweest?).
Overigens heeft hij 18 van zijn 23 goals gemaakt met Dembele of Pelle in de spits.
Voor de rest zal Hamdaoui mij een zorg zijn, het ging mij erom dat ik Suljemani het beste acht te functioneren op 10 achter een balvaste spits. Net zoals Sibon dat was bij Heerenveen.
Jouw vergelijking Suarez-Hamdaoui snap ik al helemaal niet. Suarez voetbalt veel meer naast Cvitanich dan dat hij er echt achter speelt. Erachter staat immers Aissati.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Amsterdam Tournament

Bericht door Vedette-10- » wo jul 29, 2009 9:39 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 10:06 pm, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7314
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Amsterdam Tournament

Bericht door Trab » wo jul 29, 2009 10:05 pm

Vedette-10- schreef:Het draait erom dat Cvitanich in de punt van de aanval speelt en Suarez daar schuinachter, met looplijnen erlangs. Vanaf die positie spelen creatieve spelers, zoals El Hamdoui, Lens, Sulejmani en Suarez.
Zucht.. Daar hebben we Jan looplijn weer..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Amsterdam Tournament

Bericht door Duke » do jun 03, 2010 8:42 am

Ajax vindt geen datum en schrapt Amsterdam Tournament

Ajax speelt aan het einde van de zomer geen Amsterdam Tournament in de eigen ArenA. De traditionele opwarmwedstrijden voor het begin van het nieuwe seizoen zijn geschrapt, omdat de club geen geschikte datum kon vinden. Dat meldt Het Parool woensdag.

Ajax kan geen ruimte op de kalender vinden voor het tweedaagse toernooi omdat ze ook voorrondes moet spelen voor de Champions League. In plaats daarvan wordt er daarom in de Arena een oefenwedstrijd gespeeld tegen Chelsea in het weekend van 24/25 juli. Ook is er nu een oefenwedstrijd gepland op 18 juli; FC Porto is dan in Portugal de tegenstander.

De laatste jaren belegde Ajax altijd het Amsterdam Tournament als voorbereiding op het nieuwe seizoen. Geregeld kwamen Europese topclubs naar Nederland voor de wedstrijden, maar de laatste jaren moesten de Amsterdammers al toezien hoe de affiches steeds minder spraakmakend werden.
www.voetbalzone.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam Tournament

Bericht door Thijs » do jun 03, 2010 1:29 pm

Ik denk dat ook niemand meer zit te wachten op een toernooi als afgelopen jaar met 8.000 toeschouwers.

Vind het wel gaaf om tegen Chelsea te spelen eigenlijk.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Amsterdam Tournament

Bericht door Pride of Amsterdam » do jun 03, 2010 3:03 pm

Helemaal mee eens. Het toernooi is eigenlijk nooit echt geworden wat ze ervan gehoopt hadden volgens mij.

Het leek een ideaal toernooi om Ajax met de kinderen aan het werk te zien tegen topploegen, maar in de uitnodigingen zijn ze nooit echt creatief gebleken, en ook het aantal toeschouwers viel elk jaar weer meer tegen.

Nee... ik vind het helemaal niet erg dat het niet doorgaat. Speel maar gewoon wat oefenpotjes zoals nu tegen Porto en Chelsea. Elk jaar een ander, want dat Arsenal hebben we nu ook wel gezien.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Amsterdam Tournament

Bericht door El Clavo » do jun 03, 2010 7:31 pm

Het waren gewoon belachelijke prijzen voor de normale supporter en de rest van de kaarten ging naar de meest vreemde sponsors.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Amsterdam Tournament

Bericht door Marillion » do jun 03, 2010 8:52 pm

Het was in de voorbereiding feitelijk ook helemaal niet praktisch om op zo'n korte termijn twee wedstrijden te spelen. Het publiek wil toch graag een sterk Ajax zien want ze hebben dure kaartjes gekocht. Prima zo, voortaan lekker één oefenwedstrijd. Vriendschappelijk voetbal is toch niet om aan te zien.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam Tournament

Bericht door joey » do jun 03, 2010 11:39 pm

Pride of Amsterdam schreef:Helemaal mee eens. Het toernooi is eigenlijk nooit echt geworden wat ze ervan gehoopt hadden volgens mij.
Inderdaad, het ging steeds verder achteruit. Wat mij betreft schrappen ze dat toernooi voorgoed.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie