Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Toppie » ma sep 14, 2009 11:06 am

Weer een wedstrijd waar je een stel verdedigende Roemenen moet bestrijden. Andere koek dan gisteren, een sterk elftal zal een lastige wedstrijd worden. Zelfde elf als gisteren opstellen.

Wedstrijd live te zien bij RTL 7 om 19:00 , lekker vroeg.

http://www.tempo-poli.ro/com/forum/viewforum.php?f=6

http://www.poli.tm.ro/site/

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Pride of Amsterdam » ma sep 14, 2009 1:48 pm

Ik ga er gezellig heen. Zal mij benieuwen hoeveel man er uiteindelijk in het stadion zit donderdag. Het is natuurlijk ook een ongelukkige tijd... 19:00 uur.

Maar ik heb er zin in. Gok op een 2-0.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41125
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Marillion » ma sep 14, 2009 1:55 pm

Ik ga m'n best doen maar het is wel erg vroeg. Hopen dat ik het haal.

Overigens heeft deze ploeg als ik me niet vergis Shaktar Donetsk uitgeschakeld dus ondanks het feit dat de naam me weinig zegt kunnen ze waarschijnlijk wel iets.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door LucaS » ma sep 14, 2009 1:56 pm

Wij zijn er ook bij. Is het niet uitverkocht dan?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Pride of Amsterdam » ma sep 14, 2009 10:49 pm

Reken er maar niet op. Volgens mij zijn niet eens alle vakken in de verkoop gegaan. En het tijdstip is natuurlijk ook niet gunstig.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Toppie » di sep 15, 2009 7:39 am

Pride of Amsterdam schreef:Reken er maar niet op. Volgens mij zijn niet eens alle vakken in de verkoop gegaan. En het tijdstip is natuurlijk ook niet gunstig.

Alleen als je in ZO woont of werkt , dan kan je rechtstreek naar het Stadion :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Kowalczyk » di sep 15, 2009 8:39 am

Marillion schreef:Overigens heeft deze ploeg als ik me niet vergis Shaktar Donetsk uitgeschakeld dus ondanks het feit dat de naam me weinig zegt kunnen ze waarschijnlijk wel iets.
Yep. Klopt. Wie van de UEFA Cup-winnaar kan winnen, kan ook van Ajax winnen.

Maar goed, ik mag na al die snertjaren toch in vredesnaam aannemen dat Ajax niemand meer onderschat (en dus niet alleen zéggen dat je dat niet doet, maar het ook ménen, als in: jezelf oprecht niet beter voelen).

K.
Still alive...

Lionel
Berichten: 47594
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Lionel » di sep 15, 2009 8:57 am

Lastig hoor. Ik denk zelfs dat Ajax Shakthar zou onderschatten. Als ik mijn moeder vraag wie er wint: Ajax of Zenith Sint Petersburg dan wordt het toch echt Ajax..... en ik denk dat ezels als Urby, Wiel enz daar ook zo over denken.
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Michael_B » di sep 15, 2009 8:59 am

Ben erbij, zonder eten direct uit het werk maar heen...

Wordt een lastige wedstrijd. Ik verwacht een gelijkspel.
Face your fears and live your dreams, No Fear

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door brigade zuid » di sep 15, 2009 9:02 am

Ik vind 7 uur wel een fijne tijd hoor, ben je tenminste niet midden in de nacht pas thuis. Als ze om kwart voor 9 beginnen zit je steeds of je de laatste trein wel haalt. Ik ben er overigens niet bij morgen. :ajaxsmiley.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Michael_B » di sep 15, 2009 9:07 am

19.00 een fijne tijd?

Ik werk in principe altijd tot half 6 of 6, afhankelijk van de drukte. Dan moet ik nog omkleden, eten en naar de Arena om daar vervolgens nog 20 minuten in de rij te staan voor Zuid J.
Face your fears and live your dreams, No Fear

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door brigade zuid » di sep 15, 2009 9:20 am

Ga je toch wat eerder weg van je werk.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Michael_B » di sep 15, 2009 9:39 am

Dan is het dus geen fijne tijd.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di sep 15, 2009 9:45 am

brigade zuid schreef:Ik vind 7 uur wel een fijne tijd hoor, ben je tenminste niet midden in de nacht pas thuis. Als ze om kwart voor 9 beginnen zit je steeds of je de laatste trein wel haalt. Ik ben er overigens niet bij morgen. :ajaxsmiley.gif:
Geeft niks. Als je er overmorgen maar bij bent! :smallgrin.gif:

Ik vind 19 uur ook een beroerde tijd trouwens; ben dan meestal nog aan het werk. Maar nu heb ik een stuk van de middag weten vrij te houden. Weet iemand trouwens of het een beetje vol zit? Thijs?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Lionel
Berichten: 47594
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Lionel » di sep 15, 2009 9:47 am

Denk dat het nu nog leeg is...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Kowalczyk » di sep 15, 2009 9:50 am

Rishi schreef:Lastig hoor. Ik denk zelfs dat Ajax Shakthar zou onderschatten. Als ik mijn moeder vraag wie er wint: Ajax of Zenith Sint Petersburg dan wordt het toch echt Ajax..... en ik denk dat ezels als Urby, Wiel enz daar ook zo over denken.
Tja, 't is lastig. Hoewel ik ook veel mensen hoor die echt een extreem lage dunk van Ajax hebben. Dit weekend nog, op een familiedag.

"Tegen wie speelt Ajax morgen?"
- Tegen NAC.
"Oh, nou, dat wordt weer niks. Met hoe veel gaan ze morgen weer verliezen, denk je?"

Dat is natuurlijk overdreven en vrij onnozel, maar het is met de reputatie van Ajax wel heel slecht gesteld, onderhand. Het respect voor de naam is - in elk geval in Nederland - volledig weg. We zijn hier echt een lachertje, waarvan het kunnen nu eerder wordt onderschat dan overschat (wat ik trouwens prima vind; het biedt perspectief; in Nederland kun je die oude reputatie ook snel weer opvijzelen, trouwens). Over de grens blijven reputaties langer intact, meestal omdat ze daar niet beter weten en weinig informatie over Ajax en de Nederlandse competitie tot zich nemen.

Een trainer die Ajax uit de koker ziet komen, draait meteen zijn respectvolle praatje af: "Mooie loting, nog steeds een grote club, Cruijff, Bergkamp, Van Basten, bla-di-bla, jeugdopleiding, bla-di-bla, altijd goede aanvallende ploegen, etc." Maar ondertussen denkt 'ie: ah, Ajax, da's niks meer, die kunnen we best hebben.

Dat respectvolle praatje is namelijk in ieders belang: je dekt jezelf alvast in voor het geval je eruit vliegt, je wurmt jezelf gehaaid in de rol van underdog, je smeert Ajax een beetje stroop op de kont, je schildert de tegenstander als 'aantrekkelijk' af voor het publiek. Kortom: alle aanleiding voor maximale beleefdheid. Maar ik denk dat de tegenstander én het publiek ter plaatse daar inmiddels anders over denken. Er komt niet veel volk meer op de naam Ajax af. Wat dat betreft is er al lang iets geknakt.

Ik vind dat niet erg. Ik heb de reputatie van Ajax (het verwachtingspatroon, het gelul over 'grote naam', etc.) de laatste tien jaar in toenemende mate ervaren als dodelijk vermoeiend, een molensteen om mijn nek en een ernstig plezierbedervende factor. De pleuris ermee. Laat iedereen (bij Ajax, bij de tegenstander én in de pers) maar vinden dat Ajax een clubje van niks is. Laat de hele wereld dat gouden verleden maar vergeten (wat ik er in levenden lijve van heb meegemaakt, pakt toch niemand me meer af). Dan kunnen wij rustig bouwen aan iets nieuws, lekker genieten van een potje voetbal en gewoon blij zijn met succes. Ik hoef die reputatie niet (en de navenante 'merkwaarde' en begroting ook niet).

Als je in Nederland zegt dat je Ajacied bent, sta je twee tellen later uit te leggen waaróm in godsnaam, en wat je eigenlijk nog leuk aan die club vindt (ik moet dan het antwoord schuldig blijven en mompel iets in de trant van "tja, 't is nu eenmaal mijn club"). Ik voel me al lang niet meer supporter van een 'grote club', en mijn Ajax-gevoel is ook geen echte trots meer, als ik eerlijk ben. Eerder iets van: tja, ik weet het ook niet, maar het blijft je cluppie.

Zo is het in Nederland. In het buitenland duiken de beleefde clichés hardnekkiger op, maar is Ajax voor het grote publiek een redelijk 'blanco' naam geworden. Een club van een zekere status, zoals er een paar dozijn in Europa zijn, maar wel te pakken, als het een beetje meezit. De gemiddelde buitenlander denkt weinig bijzonders als zijn club tegen Ajax moet, vermoed ik. De gemiddelde Nederlander vindt Tottenham Hotspur of Everton een toffere tegenstander dan Benfica of Borussia Dortmund, ook al hebben die laatste twee de 'Cup met de Grote Oren' in de kast staan. Voor een buitenlander valt Ajax ook in die categorie: vier keer Europees kampioen, so what, tegen Celtic voetballen is toffer. Het is ongeveer wat wij denken als we tegen Club Brugge, Olympique Marseille of Benfica moeten: aha, da's wel een leuke tegenstander, in elk geval geen vage oostblok-naam, maar ook geen topper, leuke stad en een tof stadion ook wel, dus eens kijken wat de uitwedstrijd kost.

Zoiets. Meer heeft het niet om het lijf.

Best. Prima. Dat Ajax geen reputatie meer heeft, doet mij geen pijn. Ik ben persoonlijk alleen maar blij dat we van die molensteen af zijn. Als je niet de macht hebt om recht te doen aan je reputatie, dan kun je 'm beter kwijt zijn.

Ik weet dat iemand Joey daar anders over denkt. Die ziet Ajax, op een bijna 'spiritueel niveau' als "iets bijzonders" en beschouwt mijn hele betoog hierboven meestal als een soort van capitulatie.

Ik vind Ajax op zichzelf niets "bijzonders" of van een andere categorie. We hebben soms elftallen gehad die bijzonder en van een andere categorie waren, da's een ander verhaal, maar ik heb dat nooit als de norm gezien. Op de keper beschouwd is Ajax voor mij gewoon een voetbalclub, en toevallig de mijne. Ik ben op zichzelf geen supporter van een wezenlijk ander soort 'entiteit' dan een supporter van Groningen, Go Ahead Eagles of MVV. Ik heb in die zin nooit gevonden dat Ajax wezenlijk 'anders' of van een ander plan was; wij Ajacieden hebben alleen naar ontzettend goeie elftallen mogen kijken, op bepaalde momenten in de tijd.

Ik vind wel dat Ajax het hoogste moet nastreven. Maar voor mijn part doen we dat geheel zónder reputatie. Wereld, veeg die harde schijf maar schoon. Wij beginnen wel op nul. Dat vergroot alleen maar de kans dat het weer eens iets wordt, met ons.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 15, 2009 9:53 am

Enoh heeft een liesblessure. Is twijfelachtig voor as donderdag. Jammer, want Enoh is zeer belangrijk geworden voor het team.
Enoh is helaas vaak geblesseerd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Michael_B » di sep 15, 2009 11:14 am

Waar is Joey eigenlijk?

Na mijn vakantie niet meer gezien hier...
Face your fears and live your dreams, No Fear

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door LucaS » di sep 15, 2009 11:14 am

Hoe is het eigenlijk met Gabri?
I think I lost my fucking headache

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Michael_B » di sep 15, 2009 11:15 am

Ik dacht dat die dood was inmiddels.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Monkey Tonk » di sep 15, 2009 11:36 am

Even inhakend op Ko's betoog.

Reputatie is wat anderen van je vinden. Niet zo interessant, inderdaad. Maar identiteit is een ander verhaal. Dat begint met hoe je (in dit geval Ajax) jezelf ziet. En als dat naar anderen overspoelt ligt het ten grondslag aan reputatie. Reputatie begint met een eigen identiteit.

Het probleem bij Ajax is dat teveel spelers de identiteit van de club niet kennen. Het is iets van horen zeggen. Een vage reputatie. Ajax zou de spelers veel meer kunnen onderdompelen in de identiteit van de club.

Het meesterlijke van van Gaal, ten tijde van het tweede grote Ajax, was dat hij zulke heldere omlijnde ideeen en rolverdelingen had, dat de spelers met schijnbaar speels gemak de identiteit van de club oppikten. En het verschil met het eerste grote Ajax was dat het team van van Gaal niet eens echt bovenmatig getalenteerd was. Zeer goede spelers, maar echte internationale supersterren zaten er niet bij. De kracht van het team school erin dat iedereen zijn rol precies kende. Identiteit? Reken maar. Reputatie? Grote roem. Maar die komt en gaat. De constante factor moet de identiteit zijn. Als we die opgeven is het afgelopen.

En met het onverwachte (!) success van van Gaal bij Ajax begon de overtuiging dat het altijd zou kunnen. Daarvoor waren we gewoon Ajax, dat eens een glorietijd had gekend, dankzij Cruijff en Michels. Een wonderteam a la Real Madrid aan het prille begin van Europees cupvoetbal. Er was helemaal niet de verwachting dat die tijden weer terug zouden komen, want een Cruijff wordt niet zo snel weer geboren. Het verwatchingspatroon veranderde door van Gaal, die het met mindere goden deed. Waarom dan niet weer? Die vraag houdt veel Ajaxsupporters al zo'n jaar of tien bezig. Waarom dan niet?

Weet ik veel. ;)
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op di sep 15, 2009 11:44 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47594
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Lionel » di sep 15, 2009 11:38 am

Hoe langer je speelt bij een club, hoe meer je je verbonden gaat voelen..laat dat nou net het probleem zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Thijs » di sep 15, 2009 11:42 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Weet iemand trouwens of het een beetje vol zit? Thijs?
Nou, niet bepaald. Afgelopen vrijdag stond de teller op iets van 16.000 verkochte passe-partouts en 3/4.000 losse kaarten voor donderdag. Er wordt verwacht zo op de 22.000 uit te komen.

Vooral het lage aantal passe-partouts vallen mij enorm tegen eigenlijk. Altijd zeuren dat de prijzen zo hoog liggen, dat 'als de prijzen omlaag gaan het automatisch voller wordt' en nu blijkt dat (buiten de vaste groep van 20.000 man die altijd komt) iedereen het alsnog laat afweten. Ofja, het is natuurlijk 'klotetijd, krap in 't geld, crisis, studie, werk, moet m'n moeder nog uit bad halen', alles waar díe supporter geen last van heeft als Fiorentina of AS Roma op bezoek komt.

Ik vind het erg, erg jammer.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door Michael_B » di sep 15, 2009 11:47 am

Erg jammer inderdaad. Nou ja, dan moeten de 22.000 maar extra hard schreeuwen! :blub.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-FC Timisoara 17-09-2009

Bericht door LucaS » di sep 15, 2009 11:49 am

Dat mag niet, dan gaan mensen klagen!
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie