VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59092
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door 999 » zo sep 20, 2009 9:41 am

Zuidema schreef:
Raymon schreef:Maar dit Ajax werkt wel hard en er zit veel meer lijn in dan voorheen. Gelukkig dat Ajax geen makkelijke tegenstanders kent, zo kan er namelijk ook geen onderschatting insluipen.
Daar ben ik het zeker mee eens, Raymon. Ik zie ook wel degelijk vooruitgang op sommige punten. Maar ik hou nog wel een slag om de arm. Zo superieur is het allemaal nog lang niet dat we alles weer op onze sloffen en op pure klasse kunnen winnen. En ook met succes is het oppassen bij dit Ajax. Je noemt al onderschatting, maar veel linker vind ik onze zelfoverschatting. Dat we het wel weer effe zullen klaren, omdat we Ajax zijn en omdat we de vorige wedstrijd ook wonnen. Niks is minder waar. Nog niet. Helaas.
Jullie willen wel heel veel in eens hé, na HTC, Koster en als klap op de vuurpijl ene MVB nu ineens binnen drie maanden SUPERIEUR voetbal zien ..

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Zuidema » zo sep 20, 2009 9:47 am

999 schreef:
Zuidema schreef:
Daar ben ik het zeker mee eens, Raymon. Ik zie ook wel degelijk vooruitgang op sommige punten. Maar ik hou nog wel een slag om de arm. Zo superieur is het allemaal nog lang niet dat we alles weer op onze sloffen en op pure klasse kunnen winnen. En ook met succes is het oppassen bij dit Ajax. Je noemt al onderschatting, maar veel linker vind ik onze zelfoverschatting. Dat we het wel weer effe zullen klaren, omdat we Ajax zijn en omdat we de vorige wedstrijd ook wonnen. Niks is minder waar. Nog niet. Helaas.
Jullie willen wel heel veel in eens hé, na HTC, Koster en als klap op de vuurpijl ene MVB nu ineens binnen drie maanden SUPERIEUR voetbal zien ..
Nee, Voetske. Dat verlang ik zeker niet van dit Ajax. Dat zou wel heel erg irreeel zijn. Na al die jaren van wanbeleid en kommer en kwel krijg je boel echt niet zomaar weer op de rails. Maar kennelijk zijn er ook AT-ers die dit Ajax die superioriteit wel toedichten en daar reageer ik op. Omdat de realiteit steeds weer anders blijkt te zijn dan hun verwachtingen voor de wedstrijd. Iedereen is natuurlijk vrij om te vinden wat ie wil, maar met die benadering ben ik het niet eens.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59092
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door 999 » zo sep 20, 2009 10:09 am

Zuidema schreef:
999 schreef:
Zuidema schreef:
Daar ben ik het zeker mee eens, Raymon. Ik zie ook wel degelijk vooruitgang op sommige punten. Maar ik hou nog wel een slag om de arm. Zo superieur is het allemaal nog lang niet dat we alles weer op onze sloffen en op pure klasse kunnen winnen. En ook met succes is het oppassen bij dit Ajax. Je noemt al onderschatting, maar veel linker vind ik onze zelfoverschatting. Dat we het wel weer effe zullen klaren, omdat we Ajax zijn en omdat we de vorige wedstrijd ook wonnen. Niks is minder waar. Nog niet. Helaas.
Jullie willen wel heel veel in eens hé, na HTC, Koster en als klap op de vuurpijl ene MVB nu ineens binnen drie maanden SUPERIEUR voetbal zien ..
Nee, Voetske. Dat verlang ik zeker niet van dit Ajax. Dat zou wel heel erg irreeel zijn. Na al die jaren van wanbeleid en kommer en kwel krijg je boel echt niet zomaar weer op de rails. Maar kennelijk zijn er ook AT-ers die dit Ajax die superioriteit wel toedichten en daar reageer ik op. Omdat de realiteit steeds weer anders blijkt te zijn dan hun verwachtingen voor de wedstrijd. Iedereen is natuurlijk vrij om te vinden wat ie wil, maar met die benadering ben ik het niet eens.
Nou het zal wel aan mij liggen maar ik lees hier niet dat mensen vinden dat AJAX superieur staat te voetballen.Ach, en de waan van de dag zul je altijd blijven houden.

Of b.v. de wedstrijd tegen de Roemenen van Donderdag, het had allemaal sneller, gewiekster gemoeten enz. enz.Maar nu moeten we niet gaan doen of dat AJAX in het verleden nooit geen problemen heeft gehad met tegenstanders die zich zo ingraven, want dat is natuurlijk niet zo.

Wat jammer is dat AJAX vorig seizoen voor 35 miljoen heeft gekocht.Dus zit deze trainer met die erfenis, en dan doet ie het zo slecht nog niet.Dan blijken beperkte voetballers als b.v Kennedy toch hun waarde te hebben voor dit AJAX.Zelfs Urby plakt twee buiten gewone goede wedstrijden aan elkaar.

Als je wat beter kijkt dan zie je wel degelijk de intentie tot, en de uitvoering van beter voetbal.Veel directer dat het middenveld wordt overstoken, veel directer dat het spel naar de voorste linies wordt verplaatst, zelf Stekelenburg beperkt de lange bal tot een minimun.Meer opbouw van achter uit.

Kan en moet het beter, natuurlijk.Maar een incomplete trainer ( MVB ) wel een jaar de tijd geven om " iets " neer te zetten en een complete trainer ( Jol ), zoals je nu al weer hier en daar leest, niet is natuurlijk wel heel vreemd ..

En het geld is op .. mede dankzij de trainers die er voor Jol waren .. ..

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Zuidema » zo sep 20, 2009 10:23 am

999 schreef: Nou het zal wel aan mij liggen maar ik lees hier niet dat mensen vinden dat AJAX superieur staat te voetballen.Ach, en de waan van de dag zul je altijd blijven houden.
Nogmaals: dat beweer ik dus niet dat mensen dat zeggen.

Ik zeg dat het me opvalt dat er AT-ers zijn die denken dat Ajax een wedstrijd wel effe zal winnen. "Op zijn sloffen" bv. Jouw woorden, als ik me niet vergis. En tijdens de wedstrijd dus weer flink bedrogen uitkomen. Met alle (mijns inziens vaak terechte) kritiek na afloop.

En een wedstrijd verder doen we het weer net zo hard opnieuw: dus opgeklopte verwachtingen voor de wedstrijd, dan grote teleurstelling over de uitvoering tijdens de pot en gefrusteerde kritiek na afloop. Dat valt me op en daar zeg ik iets over. Niks meer, niks minder.

Maar geloof me, ik hoop van harte dat je vanmiddag gelijk krijgt en dat ze inderdaad op hun sloffen winnen. Ik wil het alleen eerst nog eens zien, dat is het verschil.

Voor de rest volledig eens met je voorgaande posting. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59092
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door 999 » zo sep 20, 2009 11:03 am

Zuidema schreef:
999 schreef: Nou het zal wel aan mij liggen maar ik lees hier niet dat mensen vinden dat AJAX superieur staat te voetballen.Ach, en de waan van de dag zul je altijd blijven houden.
Nogmaals: dat beweer ik dus niet dat mensen dat zeggen.

Ik zeg dat het me opvalt dat er AT-ers zijn die denken dat Ajax een wedstrijd wel effe zal winnen. "Op zijn sloffen" bv. Jouw woorden, als ik me niet vergis. En tijdens de wedstrijd dus weer flink bedrogen uitkomen. Met alle (mijns inziens vaak terechte) kritiek na afloop.

En een wedstrijd verder doen we het weer net zo hard opnieuw: dus opgeklopte verwachtingen voor de wedstrijd, dan grote teleurstelling over de uitvoering tijdens de pot en gefrusteerde kritiek na afloop. Dat valt me op en daar zeg ik iets over. Niks meer, niks minder.

Maar geloof me, ik hoop van harte dat je vanmiddag gelijk krijgt en dat ze inderdaad op hun sloffen winnen. Ik wil het alleen eerst nog eens zien, dat is het verschil.

Voor de rest volledig eens met je voorgaande posting. :biggthumpup.gif:
Benk toch mijn sloffen kwijt .. :smallgrin.gif: , we zullen zien of dat men de lijn door weet te trekken, dat wat we tot nu toe gezien hebben weer een beter vervolg gaat krijgen.

Afijn, ik begrijp wel wat je bedoelt.Maar mocht dit VVV AJAX in de problemen brengen dan ligt dat toch niet aan de kwaliteit van wat er zoal bij AJAX rondloopt, van wat we tot nu toe aan verbeteringen aan het spel van AJAX gezien hebben maar aan de mentaliteit.Al is dat natuurlijk ook een kwaliteit .. misschien komt het doordat ik zelf heb gevoetbald dat ik VIND dat AJAX deze wedstrijd op zijn sloffen moet winnen :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door joey » zo sep 20, 2009 11:09 am

999 schreef:Wat jammer is dat AJAX vorig seizoen voor 35 miljoen heeft gekocht.
Jammer? Wanbeleid is het! :1evil.gif:
Dus zit deze trainer met die erfenis, en dan doet ie het zo slecht nog niet.
Zodra deze trainer de kans krijgt, draait hij er ook een vermogen door. Daar houdt hij wel van.
Dan blijken beperkte voetballers als b.v Kennedy toch hun waarde te hebben voor dit AJAX.Zelfs Urby plakt twee buiten gewone goede wedstrijden aan elkaar.
Zolang het duurt. Gebrek aan kwaliteit verloochent zich niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Zuidema » zo sep 20, 2009 11:14 am

999 schreef:
Benk toch mijn sloffen kwijt .. :smallgrin.gif:
Volgens mij heeft Ajax die aan... :666.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59092
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door 999 » zo sep 20, 2009 11:14 am

joey schreef:
999 schreef:Wat jammer is dat AJAX vorig seizoen voor 35 miljoen heeft gekocht.
Jammer? Wanbeleid is het! :1evil.gif:
Dus zit deze trainer met die erfenis, en dan doet ie het zo slecht nog niet.
Zodra deze trainer de kans krijgt, draait hij er ook een vermogen door. Daar houdt hij wel van.
Dan blijken beperkte voetballers als b.v Kennedy toch hun waarde te hebben voor dit AJAX.Zelfs Urby plakt twee buiten gewone goede wedstrijden aan elkaar.
Zolang het duurt. Gebrek aan kwaliteit verloochent zich niet.
Ga een eindje fietsen Joey ..

Neefkens
Erelid
Berichten: 570
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Neefkens » zo sep 20, 2009 11:27 am

Gelukkig zit er nu iemand die wel op de centjes let. En ik vind het prachtig dat spelers het goed doen, misschien zelfs boven zichzelf uitstijgen. :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47971
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door peter » zo sep 20, 2009 11:43 am

Ja, van Geel lette ook op de centen, dus dat zegt nog niets. Eerst maar eens zien dat de goedkope spelers (Atouba, Pantelic, Eduardo en Kerlon) iets van meerwaarde hebben. Zo niet, dan zijn het stuk voor stuk van Geeljes.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Thom » zo sep 20, 2009 11:58 am

Zuidema schreef:
999 schreef:
Benk toch mijn sloffen kwijt .. :smallgrin.gif:
Volgens mij heeft Ajax die aan... :666.gif:
Eentje maar, volgens het liedje.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo sep 20, 2009 12:00 pm

Neefkens schreef:Gelukkig zit er nu iemand die wel op de centjes let.
Je bedoelt die gozer die failliet is? :hypocrite.gif:

Maar goed. Normaal gesproken zou Ajax moeten winnen in Venlo. Het vereist echter wel scherpte en niet die nonchalance die we al jarenlang terugzien (remember de laatste vvv-Ajax? 1-1. Mede daardoor verspeelden we het kampioenschap). Echter: Tussen de oren van VVV zit het goed; die zouden je gek verklaren als je voorafgaand aan de competitie zou hebben voorspeld dat ze de eerste 5 wedstrijden ongeslagen zouden blijven.

Ik ben wel benieuwd hoe VVV het tegen Ajax oppakt: a la Timisoara (de realistische variant, met Schaken en Honda in de counter) of in de aanval (de we hebben niets te verliezen variant).

En ik ben ook benieuwd of Ajax last heeft van vermoeidheid van donderdag voetballen; mag nooit een excuus zijn misschien, maar zie wat AZ gisteravond overkomt. Met alle respect voor NEC overigens.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Vedette-10- » zo sep 20, 2009 12:39 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 20, 2009 12:46 pm

Stekelenburg;
Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson;
De Zeeuw, Anita, Aissati;
Bakircioglu, Cvitanich en Suarez.

Ik ben blij dat De Zeeuw kan spelen en dat Jol Anita opstelt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47971
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door peter » zo sep 20, 2009 12:50 pm

De Jong dus geslachtofferd.

Ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 20, 2009 12:51 pm

Peter schreef:De Jong dus geslachtofferd.

Ben benieuwd.
Sterker nog, hij zit op de tribune!

Wissels: Vermeer, Oleguer, Pantelic, Sulejmani, Silva, Rommedahl, Donald
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47971
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door peter » zo sep 20, 2009 12:52 pm

Grutjes. Gelukkig kunnen we weer 3 spitsen wisselen. :excited.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door brigade zuid » zo sep 20, 2009 12:52 pm

Ajaciedjuh schreef:
Peter schreef:De Jong dus geslachtofferd.

Ben benieuwd.
Sterker nog, hij zit op de tribune!
Zo slecht was ie toch niet donderdag? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 20, 2009 12:55 pm

Het lijkt erop dat hij voor Donald heeft gekozen i.p.v. Siem. Donald is natuurlijk wel de enigste verdedigende middenvelder die we verder hebben (Enoh en Gabri niet beschikbaar, Lindgren überhaupt geen optie meer).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Giacomo Puccini » zo sep 20, 2009 12:56 pm

Ik ben bang dat dit middenveld overlopen gaat worden met al die kleine mannetjes. Scoor je snel en loopt het lekker dan is het geen probleem, naar zit het even tegen, dan gaat de verdediging een zware middag krijgen vandaag.

Anita op het middenveld zetten is bovendien een korte termijn oplossing. Steek liever al je energie in Siem de Jong, die jongen zul je hard nodig hebben tegen Anderlecht, AZ, Feyenoord, etc. Dat soort ploegen denderen lachend over je heen als je kleuters als Aissati en Anita samen op het middenveld zet.
Ajax!

Mr. Ajax
Berichten: 14555
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 20, 2009 12:57 pm

Maar waarom nou Kennedy? Suarez is vanaf rechts toch op zijn best, terwijl je dan Sulejmani of een Zeegelaar kunt opstellen op links. Doet pijn aan mijn ogen om elke keer die Kennedy in de opstelling te zien.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Daily Blind » zo sep 20, 2009 1:05 pm

brigade zuid schreef:
Ajaciedjuh schreef:
Peter schreef:De Jong dus geslachtofferd.

Ben benieuwd.
Sterker nog, hij zit op de tribune!
Zo slecht was ie toch niet donderdag? :confused.gif:
nou dat vond ik wel. Hij liep alle ruimtes dicht. De Jong snapt het spelletje gewoon niet. Net als onze trainer, want Kennedy mag wederom opdraven.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Zuidema » zo sep 20, 2009 1:28 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik ben bang dat dit middenveld overlopen gaat worden met al die kleine mannetjes. Scoor je snel en loopt het lekker dan is het geen probleem, naar zit het even tegen, dan gaat de verdediging een zware middag krijgen vandaag.

Anita op het middenveld zetten is bovendien een korte termijn oplossing. Steek liever al je energie in Siem de Jong, die jongen zul je hard nodig hebben tegen Anderlecht, AZ, Feyenoord, etc. Dat soort ploegen denderen lachend over je heen als je kleuters als Aissati en Anita samen op het middenveld zet.
Mee eens wat het middenveld betreft. Veel te licht zo, volgens mij. Maar of De Jong nou een goed alternatief is? Die kan me vooralsnog ook niet bijster overtuigen. Maar ja, wat voor mogelijkheden zijn er verder nog, na het uitvallen van Gabri en Enoh? :confused.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59092
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door 999 » zo sep 20, 2009 1:30 pm

Nee hé, weer die miauwerd van een Driesen ..

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Re: VVV-Ajax 20-09-2009 14:30

Bericht door Thafunk » zo sep 20, 2009 1:32 pm

999 schreef:Nee hé, weer die miauwerd van een Driesen ..
Dacht precies hetzelfde! Lijkt wel of wij die 'mazzel' altijd hebben...

Plaats reactie