Ajax - AZ 24-01-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door joey » ma jan 25, 2010 4:40 pm

Rishi schreef:Tegen NAC had Suarez MOETEN scoren, net als Demy. Tegen Utrecht speelde Ajax een goede 1e helft en zakte het in elkaar in de 2e helft. Van Twente hoefde Ajax ook niet te verliezen.

Het zijn kleine dingetjes Joey. Geen rampen. Dit zeg ik nu. Dan ga ik er wel vanuit dat Ajax wint van Twente, Feyenoord en PSV.
Tja, als we zo beginnen.... AZ had de wedstrijd in Alkmaar eigenlijk móeten winnen en die van gisteren ook. En tegen F. kreeg Ajax de overwinning in de schoot geworpen op een moment dat het niet liep. De uitwedstrijd tegen Roda had Ajax ook kunnen verliezen, enz. Kortom, dat is niet zo interessant, want op basis van wat had kunnen gebeuren kunnen we de geschiedenis van dit seizoen herschrijven.

Ik denk dat Ajax staat waar het hoort te staan. PSV en Twente zijn dit jaar duidelijk verder gebleken.

Dat Ajax geen goede spelers heeft (naar Nederlandse begrippen) vind ik onzin. Wel hebben PSV en Twente duidelijk meer aandacht (en geld) aan de achterhoede besteed, maar dat is een keuze.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33912
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Duke » ma jan 25, 2010 4:44 pm

Enganche schreef:Joey vindt niet dat de spelers van Ajax voor de Eredivisie kwaliteit tekort komen hoor. Hij vindt dat Jol met deze selectie kampioen moet kunnen worden.
Volgens mij vond Jol dat zelf ook.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47495
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Lionel » ma jan 25, 2010 4:48 pm

joey schreef:
Rishi schreef:Tegen NAC had Suarez MOETEN scoren, net als Demy. Tegen Utrecht speelde Ajax een goede 1e helft en zakte het in elkaar in de 2e helft. Van Twente hoefde Ajax ook niet te verliezen.

Het zijn kleine dingetjes Joey. Geen rampen. Dit zeg ik nu. Dan ga ik er wel vanuit dat Ajax wint van Twente, Feyenoord en PSV.
Tja, als we zo beginnen.... AZ had de wedstrijd in Alkmaar eigenlijk móeten winnen en die van gisteren ook. En tegen F. kreeg Ajax de overwinning in de schoot geworpen op een moment dat het niet liep. De uitwedstrijd tegen Roda had Ajax ook kunnen verliezen, enz. Kortom, dat is niet zo interessant, want op basis van wat had kunnen gebeuren kunnen we de geschiedenis van dit seizoen herschrijven.

Ik denk dat Ajax staat waar het hoort te staan. PSV en Twente zijn dit jaar duidelijk verder gebleken.

Dat Ajax geen goede spelers heeft (naar Nederlandse begrippen) vind ik onzin. Wel hebben PSV en Twente duidelijk meer aandacht (en geld) aan de achterhoede besteed, maar dat is een keuze.
Ajax is niet slechter dan PSV Joey. Althans, dat vind ik. PSV heeft ook zovaak geluk gehad. Al jaren. Geluk en gewoon een stabiele basis.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Rooie » ma jan 25, 2010 4:50 pm

Rishi schreef: Ajax is niet slechter dan PSV Joey. Althans, dat vind ik. PSV heeft ook zovaak geluk gehad. Al jaren. Geluk en gewoon een stabiele basis.
Is dat dan geen kwaliteit?

Lionel
Berichten: 47495
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Lionel » ma jan 25, 2010 4:51 pm

Ja en die stabiele basis is Jol nu aan creeren. Vind het allemaal wel meevallen. Met Lodeiro erbij hoop dat Anita opsodemietert. Dat scheelt ook al.. Koop je ook nog eens in de zomer een topper centraal achter dan ga je er ook stappen op vooruit. Middenvelders hebben we genoeg.

Valt allemaal reuze mee...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Giacomo Puccini » ma jan 25, 2010 5:01 pm

Jöhnk schreef:
Baseman schreef:Vermeer is eigenlijk de ideale invalkeeper, om de een of andere reden keept hij dan altijd erg goed. Om vervolgens door de mand te vallen als hij een vaste basisplaats krijgt...
Mee eens. :biggthumpup.gif:

Ik hoop dat Stekelenburg een goed WK keept en daarna andere oorden opzoekt. En laat Ajax dan niet de fout maken door Vermeer weer uit te proberen, want die heeft zijn kans al gehad.
In welke vijver moet Ajax volgens jou gaan vissen voor een nieuwe keeper? Kun je bijvoorbeeld een rijtje namen noemen? Ik ga er van uit dat de nieuwe keeper naar jouw maatstaven in ieder geval een klasse beter moet zijn dan Stekelenburg, anders heeft het weinig zin om Stekelenburg 'weg te doen'. En denk je dat keepers uit die categorie a) naar Ajax willen en b) door Ajax te betalen zijn? Ben benieuwd.
Ajax!

Lionel
Berichten: 47495
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Lionel » ma jan 25, 2010 5:11 pm

Een supertalent zou toch kunnen?
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Jöhnk » ma jan 25, 2010 5:13 pm

Giacomo Puccini schreef:In welke vijver moet Ajax volgens jou gaan vissen voor een nieuwe keeper? Kun je bijvoorbeeld een rijtje namen noemen? Ik ga er van uit dat de nieuwe keeper naar jouw maatstaven in ieder geval een klasse beter moet zijn dan Stekelenburg, anders heeft het weinig zin om Stekelenburg 'weg te doen'. En denk je dat keepers uit die categorie a) naar Ajax willen en b) door Ajax te betalen zijn? Ben benieuwd.
Een degelijke keeper vind ik al een klasse beter dan Stekelenburg. Dus ja, ik denk dat die categorie haalbaar is.

Een groot talent zou inderdaad ook kunnen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59101
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door 999 » ma jan 25, 2010 5:16 pm

In Nederland is sowiso weinig echt beter dat Stekelenburg te vinden volgens mij.Dus dan moet je in het buitenland gaan shoppen en die staan natuurlijk niet te springen om hun keeper of supertalent te laten gaan ..

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Michael_B » ma jan 25, 2010 5:19 pm

Giacomo Puccini schreef:
Jöhnk schreef:
Baseman schreef:Vermeer is eigenlijk de ideale invalkeeper, om de een of andere reden keept hij dan altijd erg goed. Om vervolgens door de mand te vallen als hij een vaste basisplaats krijgt...
Mee eens. :biggthumpup.gif:

Ik hoop dat Stekelenburg een goed WK keept en daarna andere oorden opzoekt. En laat Ajax dan niet de fout maken door Vermeer weer uit te proberen, want die heeft zijn kans al gehad.
In welke vijver moet Ajax volgens jou gaan vissen voor een nieuwe keeper? Kun je bijvoorbeeld een rijtje namen noemen? Ik ga er van uit dat de nieuwe keeper naar jouw maatstaven in ieder geval een klasse beter moet zijn dan Stekelenburg, anders heeft het weinig zin om Stekelenburg 'weg te doen'. En denk je dat keepers uit die categorie a) naar Ajax willen en b) door Ajax te betalen zijn? Ben benieuwd.
Ik vind Tim Krul best een optie om te peilen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Giacomo Puccini » ma jan 25, 2010 5:24 pm

Aan een talentvolle keeper heb je in mijn ogen helemaal niks. Totaal nutteloos. Van een super talentvolle veldspeler die tegen het gewenste niveau aanzit kun je er best één of twee bij hebben, omdat hun gebreken nog door een Demy de Zeeuw of Suarez of Stekelenburg kunnen worden gemaskeerd. Bij een terugval kun je zulke jongens er eens wat vaker uithalen. Een keeper daarentegen moet er direct en iedere wedstrijd staan, en wordt afgerekend op zijn eigen prestaties, niet op zijn groeicurve of piek prestaties. Nee, doe mij maar gewoon een betrouwbare keeper die niet meer veel beter wordt, maar die in ieder geval bewezen heeft goed genoeg te zijn. Met Stekelenburg ben ik op dit moment tevreden.

Jöhnk, noem dan eens een stuk of wat van dat soort degelijke keepers die voor Ajax haalbaar zijn? Ik vind Stekelenburg best degelijk, zit dit seizoen continu bij de 5 beste spelers van de selectie. Maar enfin, dat is mijn mening. Ben benieuwd wie jij allemaal beter vind. Ik kan er wel een aantal bedenken, maar daarvan weet ik zeker dat ze niet naar Ajax komen, behalve Van der Sar misschien, maar die loopt dan ook al tegen de 40 dus dat lijkt me niet zo handig.
Ajax!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Khraa » ma jan 25, 2010 5:39 pm

Hoe goed is die Tim Krul eigenlijk?

Verder zouden Vorm en Velthuizen natuurlijk mogelijke kandidaten zijn.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma jan 25, 2010 5:45 pm

Rishi schreef:Ja en die stabiele basis is Jol nu aan creeren. Vind het allemaal wel meevallen. Met Lodeiro erbij hoop dat Anita opsodemietert. Dat scheelt ook al.. Koop je ook nog eens in de zomer een topper centraal achter dan ga je er ook stappen op vooruit. Middenvelders hebben we genoeg.

Valt allemaal reuze mee...
Hm.

Lodeiro lijkt mij geen linksback, dus waarom zou Anita moeten opsodemieteren? Of bedoel je dat niet?

Die topper centraal achterin is een levensgroot probleem. Volgens mij roep ik (laat mij ook eens een wijsneus uithangen) al een paar seizoenen lang dat er een topper achterin moet komen, maar voorlopig is dat nog steeds niet gelukt. En die lopen overigens ook zelden te koop voor door Ajax te betalen prijzen. Kortom: een structureel probleem waarvoor ik in ider geval zo snel geen oplossing zie.

Ik vind het allemaal he-le-maal niet meevallen. Eerder: zeer zorgwekkend. Want voor het eerst sinds de jaren '60 zijn we niet meer zo'n lange periode geen kampioen geweest. Ondanks het feit dat we al jaren de rijkste club van Nederland zijn. Hoezo, het valt allemaal reuze mee??
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » ma jan 25, 2010 6:02 pm

Khraa schreef:Hoe goed is die Tim Krul eigenlijk?

Verder zouden Vorm en Velthuizen natuurlijk mogelijke kandidaten zijn.
Tim Krul speelt zelfs niet bij Newcastle in de goddamn first division dus dat is werkelijk de man die bij Ajax het keepen op een hoger niveau zal brengen. Velthuizen is een omhoog gevallen putdeksel, absoluut niets voor Ajax.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Beloki » ma jan 25, 2010 7:57 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Rishi schreef:Ja en die stabiele basis is Jol nu aan creeren. Vind het allemaal wel meevallen. Met Lodeiro erbij hoop dat Anita opsodemietert. Dat scheelt ook al.. Koop je ook nog eens in de zomer een topper centraal achter dan ga je er ook stappen op vooruit. Middenvelders hebben we genoeg.

Valt allemaal reuze mee...
Hm.

Lodeiro lijkt mij geen linksback, dus waarom zou Anita moeten opsodemieteren? Of bedoel je dat niet?
Hij bedoeld natuurlijk dat Urby dan weer gewoon LB gaat spelen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13402
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Nihad » ma jan 25, 2010 8:57 pm

Enganche schreef:Joey vindt niet dat de spelers van Ajax voor de Eredivisie kwaliteit tekort komen hoor. Hij vindt dat Jol met deze selectie kampioen moet kunnen worden.
Ik heb mij verkeerd uitgedrukt. Ik bedoel dat ik het met Joey eens wat betreft het spel van Ajax. Dat was een drama.

Verder vind ik dat het gros van de selectie kwaliteit mist.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door peter » ma jan 25, 2010 9:08 pm

Het gros van iedere selectie mist kwaliteit.

De bank van PSV gezien?
Cássio Ramos, Vukovic, Amrabat, Pieters, Wuytens, Marcellis en Labyad. Kom, dat is ook geen welvaart. PSV heeft alleen wel een paar steunpilaren die altijd wel enig niveau halen. Ze zijn wat ervarener en op sommige posities net wat beter en daarom staan ze bovenaan.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door wimpey » ma jan 25, 2010 9:11 pm

Rishi schreef:Precies. PSV voetbalt ook niet hartverwarmend hoor...
Klopt. Maar Ajax wel dan? Bij PSV zie ik een idee. Tegen Praag bijv.: het was niet om aan te zien, maar ze hadden het onder controle, bleven in hun posities spelen en wonnen in de slotminuut nog. Tactisch steekt het goed in elkaar, de afspraken zijn duidelijk en de spelers doen geen gekke dingen.

Dat kan ik bij Ajax met de beste wil van de wereld niet ontdekken. Ik zag gisteren (en niet alleen gisteren) een ploeg die als een kip zonder kop over het veld draafde. Geen organisatie, geen sturing, geen visie. Ballen naar voren roeien i.p.v. combineren, oerslechte passing en geen enkel teamverband. Resulterend in een soort van Braveheart-voetbal dat ze in Rotterdam graag zien.

Kom ik toch bij de trainer uit. Rutten heeft in 6 maanden tijd van PSV weer een gedisciplineerde ploeg gemaakt, LvG maakte AZ op die manier kampioen. Jol is bij Ajax de zoveelste die er geen hecht elftal van weet te maken. Steek maar eens een paar miljoen méér in een absolute toptrainer, denk ik dan. Want met rookies, HtC of Jol lukt het niet. Dus dan zul je het qua trainer in een andere categorie moeten zoeken, lijkt me.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door joey » ma jan 25, 2010 10:21 pm

Dat zal niet meevallen, Wimpey. Ajax heeft een toptrainer weinig te bieden.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie