Ajax - AZ 24-01-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Daily Blind » zo jan 24, 2010 6:20 pm

Na vandaag mag er definitief afscheid genomen worden van Kennedy, Rommedahl, de Jong, Anita en vooral Aissati.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door goodfella » zo jan 24, 2010 6:21 pm

Dus eigenlijk zeg je ook dat je helemaal niets van Jol begrijpt.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Michael_B » zo jan 24, 2010 6:25 pm

Zlatan Son of God schreef:Na vandaag mag er definitief afscheid genomen worden van Kennedy, Rommedahl, de Jong, Anita en vooral Aissati.
Zo slecht vond ik Rommedahl, Aissati en met name Anita vandaag anders niet. Neemt voor mij niet weg dat ze weg mogen, maar vandaag vond ik het van bovenstaande beter dan doorgaans.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door 999 » zo jan 24, 2010 6:40 pm

Enganche schreef:Ik vind het ook vreemd hoor. Vorige week Eriksen ten koste van Aissati, een week later Eriksen op de bank en De Jong en Aissati in de basis. Dat gaat wel heel snel met een 17-jarige jongen die Jol door en door kent.
Vreemd, hoezo vreemd ?.Denk je echt dat ie afgeserveerd is ?.Toch nie hé .. Die jongen krijgt nog wedstrijden zat te spelen ..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door FlaFlu » zo jan 24, 2010 6:46 pm

Uiteraard, maar toch is het een vreemd experiment als je het maar 70 minuten de kans geeft in een wedstrijd waarin de hele ploeg faalde om onder de druk en het fysieke geweld uit te komen.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Daily Blind » zo jan 24, 2010 6:47 pm

De Dominee schreef:
Zlatan Son of God schreef:Na vandaag mag er definitief afscheid genomen worden van Kennedy, Rommedahl, de Jong, Anita en vooral Aissati.
Zo slecht vond ik Rommedahl, Aissati en met name Anita vandaag anders niet. Neemt voor mij niet weg dat ze weg mogen, maar vandaag vond ik het van bovenstaande beter dan doorgaans.
Aissati was een grote tourist op het veld vandaag. Overal staat hij op een afstandje erbij te kijken.. elk duel 3 meter te laat (net als overigens de andere middenvelders) Daarnaast verprutste hij 2 mogelijkheden door uit een kansloze hoek te gaan schieten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door 999 » zo jan 24, 2010 6:57 pm

Enganche schreef:Uiteraard, maar toch is het een vreemd experiment als je het maar 70 minuten de kans geeft in een wedstrijd waarin de hele ploeg faalde om onder de druk en het fysieke geweld uit te komen.
Die jongen krijgt, mocht ie dat zijn wat men hem toedicht, zijn kansen echt nog wel.Misschien was juist dat gemis aan fysieke kracht tegen Nac wat Jol deed besluiten om hem lekker op de bank te laten zitten.Als je goed je ogen de kost geeft leer je daar ook van.

Anders gezegd, ik geloof niet dat Jol deze speler, mits ie de kwaliteiten heeft, na een wedstrijd afschrijft ...Al heb je natuurlijk wel een beetje gelijk.Tegen Nac kun je zeker fysiek geweld verwachten van die achterhoede.Maar misschien dat Erikson op de training, waar toch ook fysiek wordt gespeeld, er toen wel een antwoord op .. ( zoiets zei Jol trouwens ook na afloop volgens mij ) ..

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Bert » zo jan 24, 2010 7:03 pm

Hoe dan ook: je kunt eventueel je vragen hebben bij Jols besluit om Eriksen tegen NAC op te stellen, maar om te stellen dat Jol hem afschrijft door hem tegen AZ geen speeltijd te gunnen is belachelijk.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door goodfella » zo jan 24, 2010 7:13 pm

Wat voor idee heeft die jongen dan bij dit hele gebeuren? Er wordt te gemakkelijk omgegaan met spelers.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door 999 » zo jan 24, 2010 7:15 pm

Bertje schreef:Hoe dan ook: je kunt eventueel je vragen hebben bij Jols besluit om Eriksen tegen NAC op te stellen, maar om te stellen dat Jol hem afschrijft door hem tegen AZ geen speeltijd te gunnen is belachelijk.
Inderdaad ...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Thijs » zo jan 24, 2010 7:27 pm

Hahahaha Advocaat. :biggrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door joey » zo jan 24, 2010 8:22 pm

Enganche schreef:AZ was vandaag de enige ploeg die iets van voetbal liet zien, Joey.
Dat is waar, maar dat ligt aan Ajax, vind ik. AZ gaf steeds meer ruimte weg. Om het veld klein te houden moet je tactisch discipline blijven opbrengen, dat lukte niet zo. AZ was beter in de passing dan Ajax, maar dat zegt niet zoveel. Uiteindelijk ging er een hoop mis, met name bij de eindpass. Zo kun je het dus niet afmaken, daarvoor moet je uit al die keren balbezit in en rond het strafschopgebied een paar 100% kansen halen en benutten. Dat dat niet lukt, heeft toch met kwaliteit te maken, denk ik. Dembele kan aardig voetballen maar scoort nooit en El H. is gruwelijk overschat, net als Ari.

Wat Eriksen betreft, het lijkt me toch niet dat hij nu niet werd opgesteld omdat hij een tekort aan fysieke kracht heeft. Vorige week speelde Ajax immers tegen een ploeg van een trainer die vooraf had aangekondigd er de beuk in te gooien.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door FlaFlu » zo jan 24, 2010 8:25 pm

Bertje schreef:Hoe dan ook: je kunt eventueel je vragen hebben bij Jols besluit om Eriksen tegen NAC op te stellen, maar om te stellen dat Jol hem afschrijft door hem tegen AZ geen speeltijd te gunnen is belachelijk.
Dat stel ik dan ook nergens.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Jöhnk » zo jan 24, 2010 8:26 pm

Enganche schreef:Ik vind het ook vreemd hoor. Vorige week Eriksen ten koste van Aissati, een week later Eriksen op de bank en De Jong en Aissati in de basis. Dat gaat wel heel snel met een 17-jarige jongen die Jol door en door kent.
Eriksen speelde niet ten koste van Aissati. Hij speelde als tweede spits.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door joey » zo jan 24, 2010 8:30 pm

Over Aissati gesproken, ik vind dat het advies van Jol aan die jongen (' je moet meer scoren' ) averechts werkt. Aissati heeft een schot van niets, maar nu probeert hij steeds geforceerd op het doel te schieten. En dat terwijl we er met De Zeeuw nog zo een hebben lopen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door beelzebub » zo jan 24, 2010 8:32 pm

Wat een schandelijke vertoning vanmiddag. Zo kom je misschien weg in een uitwedstrijd, maar thuis zonder idee en visie spelen en nog op de counter ook..... :blush.gif:

Ik ga er geen mooi verhaal van maken, zomaar wat losse overpeinzingen.

- Mooie katachtige reflex van Vermeer op die kopbal. Zo pak je punten voor je team. Die slechte uittrappen zijn je vergeven.
- De Jong komt handelingssnelheid te kort, ik weet niet hoe oud hij nu is, maar als hij ouder is dan 23 gaat dat niet meer goedkomen denk ik.
- Ik zal er niet meer rouwig om zijn als Urby ons verlaat. Deze mooiweervoetballer weet na 5 jaar Ajax 1 nog steeds niet wat topvoetbal vraagt en wanneer je franjes achterwege moet laten.
- Een groot aantal jongens mist inzicht, slim-/sluwheid en voetbalhardheid. Voorbeeldjes: 1) Als Suarez geblesseerd is speelt AZ gewoon door, totdat Ajax balbezit heeft. Als er eentje van hun op de grond ligt, tikken we de bal braaf uit. 2) AZ-ers zochten om de beurt Suarez op om 'm te trappen, met Moreno voorop, maar niemand die het voor hem opneemt en er eentje terugpakt. 3) Als AZ op een gegeven moment zeven en later na de wissel van Mendes zes spelers op scherp heeft staan, dan zoek je toch juist het duel of de een-tegen-een op zodat je of een kans creeert of ze een tweede gele en daarmee rode kaart aansmeert?

Deze middag heeft toch iets opgeleverd. Ik was die koude tenen zo zat, dat ik heuse thermosokken bij de Decathon heb gehaald. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door FlaFlu » zo jan 24, 2010 8:33 pm

En wie moeten er bij Ajax, behalve diezelfde Suárez, dat één op één duel dan aan gaan?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Marillion » zo jan 24, 2010 8:34 pm

joey schreef:Over Aissati gesproken, ik vind dat het advies van Jol aan die jongen (' je moet meer scoren' ) averechts werkt. Aissati heeft een schot van niets, maar nu probeert hij steeds geforceerd op het doel te schieten. En dat terwijl we er met De Zeeuw nog zo een hebben lopen.
Mee eens. Je gaat van Aissati geen veelscorende middenvelder maken. Je kunt beter proberen om hem zo te gebruiken dat de kwaliteiten die hij wél heeft goed tot z'n recht komen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door Harm » zo jan 24, 2010 8:41 pm

999 schreef:
LucaS schreef:Ik heb van Ajaxzijde helemaal geen combinatie- en positiespel gezien. Nogmaals, dat maakt niet dat ik niet helemaal in de spanning van wedstrijden zit en niet enorm meeleef, maar als je nu al een half jaar bezig bent en er is geen enkele intentie om aanvallend te spelen via positiespel en combinaties, dan word ik daar niet echt vrolijk van.
Het positiespel en goed vrijlopen waren er wel degelijk, alleen zijn er dan toch weer een paar stoorzenders die eerst de aktie wilde maken inplaats van de bal in en keer doorpassen.De tweede helft ging dat wat beter ..

De eerste helft van de competitie zag je dan ook dat dat wel beter kan ..
Echt niet. In deze wedstrijden zag je amper looplijnen, positiespel en goed vrijlopen. Dat kon ook haast niet, want Ajax had de bal amper en als ze de bal wel hadden, dan verloren ze die binnen twee of drie balcontacten. Daarom hadden ze ook geen controle over de wedstrijd. Niet dat AZ gevaarlijk was, maar het spel was veel verzorgder. Spelers wisten elkaar te vinden en ze sneden gemakkelijk door het middenveld heen. Ze dreven het alleen te ver door waardoor ze geen ruimte creëerden. Ik heb bij Ajax bijvoorbeeld geen aanvallen over meerdere schijven gezien. Ook de verdedigers hadden geen idee wat de ander van plan was, dat heeft Stam in de rust nog aangestipt. Vertonghen en Alderweireld liepen vooral te wijzen naar elkaar.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door beelzebub » zo jan 24, 2010 8:42 pm

Enganche schreef:En wie moeten er bij Ajax, behalve diezelfde Suárez, dat één op één duel dan aan gaan?
De door mij verguisde Urby, Aisatti (stond hij er nog in toen?), een v.d. Wiel, of gewoon heel hard rennen achter een vooruitgeschoten bal (Rommedahl tot de 80e minuut)? Het is niet veel, maar het is het proberen waard toch.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door wimpey » zo jan 24, 2010 8:55 pm

GangstaRiB schreef: Lindgren trouwens weer foutloos bezig. En iedereen hier maar kankeren op het besluit van Jol.
Op het besluit van Jol om Lindgren een half jaar te negeren? Ja! Sloeg idd nergens op.

Jol jojo't er maar wat op los. Het is 'god zegene de greep', het elftal hangt als los zand aan elkaar. Boerenkoolvoetbal noemen ze zoiets waar ik vandaan kom.

Dit soort 'voetbal' doet het in Den Haag en Rotterdam goed. Die Jol denkt op ADO-niveau.

Elk seizoen is een graadje erger, dat wat er vandaag op de mat werd gelegd is waarschijnlijk het domste voetbal dat ik ooit van een Ajax-ploeg heb gezien.

Combineren, temporiseren, versnellen, patronen, automatismen, opbouw, spelintelligentie: nada. M.u.v. het resultaat en de spanning vond ik het ronduit vervelend. Beschamend dat een club die ooit geroemd werd om z'n spelcultuur met een dergelijke spelopvatting en uitvoering op de proppen durft te komen.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door GangstaRiB » zo jan 24, 2010 8:58 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Lindgren trouwens weer foutloos bezig. En iedereen hier maar kankeren op het besluit van Jol.
Op het besluit van Jol om Lindgren een half jaar te negeren? Ja! Sloeg idd nergens op.

Jol jojo't er maar wat op los. Het is 'god zegene de greep', het elftal hangt als los zand aan elkaar. Boerenkoolvoetbal noemen ze zoiets waar ik vandaan kom.

Dit soort 'voetbal' doet het in Den Haag en Rotterdam goed. Die Jol denkt op ADO-niveau.

Elk seizoen is een graadje erger, dat wat er vandaag op de mat werd gelegd is waarschijnlijk het domste voetbal dat ik ooit van een Ajax-ploeg heb gezien.

Combineren, temporiseren, versnellen, patronen, automatismen, opbouw, spelintelligentie: nada. M.u.v. het resultaat en de spanning vond ik het ronduit vervelend. Beschamend dat een club die ooit geroemd werd om z'n spelcultuur met een dergelijke spelopvatting en uitvoering op de proppen durft te komen.
Mjah Wimpey... als het ook maar enigzins minder gaat, is het gelijk helemaal kut bij jou he?

Het was niet goed vandaag, dat klopt. Maar op karakter zijn de 3 punten binnengehaald. Jol had te kampen met veel afwezigen. Dat Ajax wint van AZ is gewoon knap. PSV en Feyenoord hadden ook grote moeite.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door wimpey » zo jan 24, 2010 9:00 pm

GangstaRiB schreef: Mjah Wimpey... als het ook maar enigzins minder gaat, is het gelijk helemaal kut bij jou he?
Gangsta, ik zie geen progressie. Hier en daar een aardige wedstrijd, net als voorgaande seizoenen. En ja, dat stemt me droevig. Ook deze trainer brengt de club er niet bovenop.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door GangstaRiB » zo jan 24, 2010 9:08 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Mjah Wimpey... als het ook maar enigzins minder gaat, is het gelijk helemaal kut bij jou he?
Gangsta, ik zie geen progressie. Hier en daar een aardige wedstrijd, net als voorgaande seizoenen. En ja, dat stemt me droevig. Ook deze trainer brengt de club er niet bovenop.
Zonder weer een herhaling van zetten te doen: Ik zie wel progressie en ik denk dat we Jol gewoon dit jaar af moeten laten maken en als hij daarin 2de wordt, dan heeft hij dat goed gedaan. Volgend jaar, met versterkingen en hopelijk een gesaneerde selectie moet het volgend seizoen gebeuren.

We doen dit seizoen gewoon nog mee, in mijn ogen, al denk ik niet dat we kampioen worden. Maar het zal niet zo kansloos als vorig jaar zijn.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AZ 24-01-2010

Bericht door LucaS » zo jan 24, 2010 9:09 pm

Waarbij bij RKC onder Jol zeer verzorgd speelde. Blijkbaar is er toch iets bij Ajax waardoor elke trainer er moeite mee heeft iets van patronen in de ploeg te krijgen.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie