De ontknoping 09/10

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Toppie » zo mei 02, 2010 6:58 pm

Belangrijkste om m'n frustratie weg te denken is dat Jol de beste trainer is na van Gaal, want hij is de enige die Ajax í.i.g weer een gezicht heeft gegeven alleen wordt dat volgend jaar weer moeilijker en zal het verlangen nog groter zijn. Maar ik hou van continuiteit dus laat hem ajb zitten ook als het minder gaat. Marco kon het niet hij wel :worshippy.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Michael_B » zo mei 02, 2010 7:07 pm

Jep. Alleen wordt er volgend seizoen ook beter voetbal verwacht en daarin heb ik mijn twijfels bij Jol. Verder een prima seizoen gedraaid qua resultaat.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12876
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Liberty » zo mei 02, 2010 7:13 pm

Ik denk dat de meeste Ajacieden allang tevreden zullen zijn als Ajax op het huidige koers door kan gaan en volgend jaar kampioen is. Na 6 jaar geen titel is het misschien tijd om iets minder hoge eisen te stellen. Ook al ging het dit jaar redelijk tot goed.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47913
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door peter » zo mei 02, 2010 7:14 pm

Liberty schreef:Ik denk dat de meeste Ajacieden allang tevreden zullen zijn als Ajax op het huidige koers door kan gaan en volgend jaar kampioen is. Na 6 jaar geen titel is het misschien tijd om iets minder hoge eisen te stellen. Ook al ging het dit jaar redelijk tot goed.
En met een beetje geluk de CL. Wordt nog verdomd lastig met dat WK 'erbij', maar wie weet heb je een wat gelukkige loting en kan Ajax iets laten zien. Zou financieel gezien heel aardig zijn als we mee deden in die CL. Niet dat ik succes verwacht, maar goed.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door martijn401 » zo mei 02, 2010 7:16 pm

Precies Lib, dat gevoel overheerst bij ook zeker. Hoop dat we het team een beetje bij elkaar kunnen houden.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Michael_B » zo mei 02, 2010 7:19 pm

Peter schreef:
Liberty schreef:Ik denk dat de meeste Ajacieden allang tevreden zullen zijn als Ajax op het huidige koers door kan gaan en volgend jaar kampioen is. Na 6 jaar geen titel is het misschien tijd om iets minder hoge eisen te stellen. Ook al ging het dit jaar redelijk tot goed.
En met een beetje geluk de CL. Wordt nog verdomd lastig met dat WK 'erbij', maar wie weet heb je een wat gelukkige loting en kan Ajax iets laten zien. Zou financieel gezien heel aardig zijn als we mee deden in die CL. Niet dat ik succes verwacht, maar goed.
We zullen de poule niet doorkomen en moeten hopen op een 3e plek, maar het gaat inderdaad ook om de poen. CL deelname is meer dan welkom.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Michael_B » zo mei 02, 2010 7:21 pm

martijn401 schreef:Precies Lib, dat gevoel overheerst bij ook zeker. Hoop dat we het team een beetje bij elkaar kunnen houden.
Ik hoop met je mee. Helaas bestaat de mogelijkheid dat Urby, Pantelic, Wiel, Suarez, Vertonghen en Stekelenburg vertrekken. Dan hebben we een probleem.

Hopelijk vertrekt alleen Pantelic en trekken we een andere goede spits aan. Dan zit het wel snor.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Ajaciedjuh » zo mei 02, 2010 7:25 pm

Het zal nog niet meevallen om een goed alternatief voor Pantelic te vinden. We hebben waarschijnlijk wederom geen geld om te investeren. Het goedkoopst is misschien nog wel Pantelic een 2-jarig contract te geven met een optie voor een 3e jaar (min. 20 wedstrijden 2e seizoen). :666.gif:

Puur statistisch heeft hij het uitstekend gedaan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12876
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Liberty » zo mei 02, 2010 7:28 pm

Het voordeel dat we nu hebben is dat de topclubs niet meer zomaar met geld zullen smijten zoals ze een paar jaar geleden nog wel deden. En Ajax hoeft op zich geen spelers te verkopen. De ploeg staat er goed voor tenslotte.
Tijd voor iets nieuws.

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Rijkaard » zo mei 02, 2010 7:29 pm

zooo weer terug uit Nijmegen.
Zonde (eufemisme) dat Nac niet wint of gelijkspeeld, maar Ajax was oppermachtig vandaag. Speelden erg goed de eerste helft. Ik had ook een gevoel van Trots we kunnen allemaal wel gaan zeiken maar dat zou scorebord journalistiek zijn. Op Ajax is de laatste maanden maar heel weinig te zeiken. Helaas 1 steek te veel laten vallen aan het begin van het seizoen en dat in combinatie met een Twente dat bizar veel punten pakt. Het is zuur maar het leven.

Ik ben een trots ajacied, geen kampioen maar bij tijd en wijlen hebben we weer een ajax gezien zoals we dat willen zien!

ps, wat een verschrikkelijk publiek in Nijmegen zeg... bij 4-0 achter gaan zingen Helemaal niets in Amsterdam en na afloop de eigen spelers een staande ovatie geven na een wanprestatie alleen omdat Ajax geen kampioen is geworden?? Je zag aan Vloet dat hij het ook belachelijk vond.
Is 1995 echt zolang geleden??

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Bert » zo mei 02, 2010 7:29 pm

Suarez, Vertonghen en Stekelenburg zie ik niet vertrekken. Die drie zijn zijn te duur (respectievelijk qua transfersom (twee maal) en qua salaris) als je kijkt naar hun kwaliteiten.

V/d Wiel zal wel vertrekken, vrees ik. Dat kan niet (alleen) intern opgevangen worden, dus moet er iemand bij die de rechterflank kan bespelen. Ofwel een rechtsbuiten ofwel een rechtsback (waarbij Anita of Blind zijn positie zou overnemen).

Pantelic heeft te weinig diepgang. Met hem kun je echt niet aankomen als je in de CL wilt spelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Michael_B » zo mei 02, 2010 7:36 pm

Het aanblijven van Vertonghen, Steek en Suarez zou toch wel een boost voor Ajax zijn. Toch gezichtsbepalende spelers, afgezien van hun kwaliteiten.

Een vertrek van Wiel zou jammer zijn, maar wel geld opleveren. An sich is het op te vangen, alleen moet er dan inderdaad wel iemand bij om het aantal verdedigers op pijl te houden. Of dat een basispeler wordt, zal aan hem zelf liggen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Michael_B » zo mei 02, 2010 7:38 pm

Zojuist op Studio Sport: Siem heeft Luuk gebeld: "jullie hebben geluk gehad".

Lekker.
Face your fears and live your dreams, No Fear

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door wimpey » zo mei 02, 2010 7:58 pm

De Dominee schreef:Het aanblijven van Vertonghen, Steek en Suarez zou toch wel een boost voor Ajax zijn. Toch gezichtsbepalende spelers, afgezien van hun kwaliteiten.

Een vertrek van Wiel zou jammer zijn, maar wel geld opleveren. An sich is het op te vangen, alleen moet er dan inderdaad wel iemand bij om het aantal verdedigers op pijl te houden. Of dat een basispeler wordt, zal aan hem zelf liggen.
Een vertrek van Suarez (Italie) en Steek (Engeland) lijkt me logisch. vd Wiel zie ik nog wel een seizoen blijven. Ajax zal ook Urby willen slijten.

De titel en automatische CL-kwali zou voor de gehele club een enorme boost zijn geweest. Helaas mocht het niet zo zijn. Ik denk dat Jol over een paar maanden weer zo'n beetje opnieuw zal moeten beginnen, met alle gevolgen vandien.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Dr. Living Stoned » zo mei 02, 2010 8:27 pm

wilde urby niet een jaartje blijven
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47913
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door peter » zo mei 02, 2010 8:29 pm

Ajax dus in de derde voorronde CL. Verliezen we die, dan komen we in de vierde voorronde El terecht. Winnen we die, dan gaan we door naar de vierde voorronde CL. Mochten we die verliezen, dan gaan we naar de groepsfase EL. Winst betekent uiteraard de groepsfase van de CL. Betekent dus dat Ajax pas na 4 wedstrijden in de CL/EL zit.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Michael_B » zo mei 02, 2010 8:44 pm

Jep, dat was toch al bekend? Vreemd genoeg hoorde ik Rik vd Boog praten over 1 voorronde. Lekker op de hoogte weer Ajax.

Van Ajaxfans.net:
Update: 2 mei

Deelnemers Q3 Non-Champions 2010 - 2011:

Rusland N3 - Zenith St Petersburg*
Nederland N2 - Ajax
Griekenland N2 - Olympiakos
Schotland N2 - Celtic
Zwitserland N2 (N1: BSC Young Boys of N2: FC Basel)
Oekraïne N2 - (N1: Shakhtar Donetsk of N2: Dinamo Kiev)
Portugal N2 - (Braga)
Roemenië N2 - (Unirea Urziceni)
België N2 - (Club Brugge)
Turkije N2 - (Bursaspor)


De loting van de 3e kwalificatieronde zal er als volgt uit zien omdat dit wordt bepaald om basis van UEFA coëfficiënten:

Geplaatst:
Zenith St Petersburg*
Ajax
Olympiakos
FC Basel
Dinamo Kiev

Ongeplaatst:
Braga
Celtic
Club Brugge
Unirea Urziceni
Bursaspor
________________________________________________________________
De 5 winnaars van deze Q3 komen in Q4 de volgende tegenstanders tegen:

Italië N4 (Sampdoria)
Spanje N4 (Sevilla*)
Engeland N4 (Tottenham Hotspur*)
Duitsland N3 (Werder Bremen*)
Frankrijk N3 (Lille)

Op basis van de huidige stand zou Ajax als vijfde hoogstgeplaatste clubs op de UEFA-coëfficiëntenlijst staan (rekening houdend met plaatsing van Zenit); hierdoor zal Ajax ook in Q4 net de sterkste tegenstanders ontlopen.

Notitie: Tottenham Hotspur en Manchester City spelen a.s. woensdag tegen elkaar (de laatstgenoemde thuis); dan wordt min of meer beslist wie als vierde in de Premier League zal eindigen. City heeft een lagere ranking dan Ajax, het is dan ook hopen dat zij als vierde eindigen. Real Mallorca speelt vanavond nog en kan de vierde plaats heroveren op Sevilla, ik verwacht echter dat Sevilla uiteindelijk als vierde zal eindigen, waardoor de Spaanse competitie een hoger geplaatst team zal leveren dan Ajax.

Verder speelt Werder Bremen zaterdag nog thuis tegen HSV, maar gezien de huidige vorm van beiden teams verwacht ik niet dat het dan Ajax hogergeplaatste Bremen, de vierde positie nog uit handen geeft. Lyon speelt vanavond tegen het als vierde geplaatste Montpellier en heeft met twee wedstrijden minder gespeeld dan de (meeste) andere teams veel kans om de derde positie te bemachtigen, in de Franse competitie kan echter nog genoeg gebeuren.

In de Serie A heeft Juventus haar kansen vergooit om nog als vierde te eindigen, waardoor het lagergeplaatste Sampdoria of Palermo als Italiaanse kandidaat aan de CL-voorrondes zal starten.
Tenslotte spelen Dynamo Kiev en Shakhtar Donetsk aanstaande woensdag tegen elkaar in een thuiswedstrijd van de laatstgenoemde. We mogen hopen dat Shakhtar deze wedstrijd wint, zodat het lager geplaatste Dynamo Kiev als tweede eindigt.

_______________________________
N2 = Nummer 2 in nationale competitie
N3 = Nummer 3 in nationale competitie
N4 = Nummer 4 in nationale competitie
Blauw = Definitieve uitkomst
Gemarkeerd = verandering ten opzichte van vorige update
*= hogere ranking dan Ajax
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Khraa » zo mei 02, 2010 9:12 pm

Officieel is het volgens mij ook 1 voorronde. Daarna volgen de playoffs voor een plek in de groepsfase.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Marillion » zo mei 02, 2010 9:13 pm

Jammer dat die voorrondes ook allemaal zo geregisseerd zijn. Aan de andere kant kunnen we er nog weinig over zeggen. Eerst maar eens zien hoe onze selecte er tegen die tijd uit ziet.

Donderdag eerst de beker pakken met een overwinning in de Kuip. Dan sluiten we het seizoen toch nog met een enigszins goed gevoel af.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Dubbel » ma mei 03, 2010 2:34 am

Marillion schreef:Donderdag eerst de beker pakken met een overwinning in de Kuip. Dan sluiten we het seizoen toch nog met een enigszins goed gevoel af.
Eens. Dan later Twente gek maken om de JCS, vervolgens plaatsen voor de CL en we zijn allang weer vergeten dat we 2e zijn geworden.

Ik heb de wedstrijd vanochtend op Sopcast gekeken, Ajax was weer eens zwaar superieur. Zoals eigenlijk steeds als ik Eredivisie kijk. Jol heeft het goed neergezet. Zonde als deze ploeg uit elkaar valt.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Toppie » ma mei 03, 2010 7:21 am

Die beker zullen we wel pakken maar het boeit me niet ik ben er zwaar ziek van.

En dan die leeghoofden op de andere tribunes helemaal niets in A'dam terwijl we VCL spelen en waarschijnlijk de beker pakken dan heb je echt 1 hersencel.Maar ja, de haat is groot

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door Cluijffert » ma mei 03, 2010 8:55 am

Toppie schreef:Die beker zullen we wel pakken maar het boeit me niet ik ben er zwaar ziek van.

En dan die leeghoofden op de andere tribunes helemaal niets in A'dam terwijl we VCL spelen en waarschijnlijk de beker pakken dan heb je echt 1 hersencel.Maar ja, de haat is groot
Als ik kijk naar jouw reacties en omkoping Calimero gepraat, je bent niet anders dan die 'leeghoofden' van andere clubs.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door GangstaRiB » ma mei 03, 2010 9:07 am

Wat ik overigens niet begrijp is de diepe haat jegens Ajax. Van Feyenoord weten we dat onderhand wel, maar de supporters van NEC vierden de doelpunten van Twente alsof ze zelf voorstonden. Supporters van Twente en andere clubs die niks anders kunnen zingen dan "helemaal niets in Amsterdam". Wat heeft Ajax misdaan?

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door mattie » ma mei 03, 2010 9:10 am

GangstaRiB schreef:Wat ik overigens niet begrijp is de diepe haat jegens Ajax. Van Feyenoord weten we dat onderhand wel, maar de supporters van NEC vierden de doelpunten van Twente alsof ze zelf voorstonden. Supporters van Twente en andere clubs die niks anders kunnen zingen dan "helemaal niets in Amsterdam". Wat heeft Ajax misdaan?
ARROGANTIE .... en dan in het verleden ook een trainer hebben gehad die vertelde dat Ajax de beste ......... nog meer nodig?
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
kruifie
Berichten: 326
Lid geworden op: vr apr 09, 2010 3:38 pm
Locatie: Brielle

Re: De ontknoping 09/10

Bericht door kruifie » ma mei 03, 2010 9:30 am

GangstaRiB schreef:Wat ik overigens niet begrijp is de diepe haat jegens Ajax. Van Feyenoord weten we dat onderhand wel, maar de supporters van NEC vierden de doelpunten van Twente alsof ze zelf voorstonden. Supporters van Twente en andere clubs die niks anders kunnen zingen dan "helemaal niets in Amsterdam". Wat heeft Ajax misdaan?
Ik heb me ook erg verbaasd over het galmende 'niks in Amsterdam' uit 9 stadions... maar jack v G had gister wel een punt met ''Hoge bomen vangen nou eenmaal veel wind". Veel clubs vinden Ajax maar arrogant en aangezien we historisch gezien ook t meeste hebben gewonnen gaat dat dus wel op voor ons... dan heb ik t nog niet eens over stropdassen met een 1 erop en teksten van trainers...

Plaats reactie