Ajax-Feyenoord (25-4-10) Feyenoord-Ajax (6-5-10) BEKERFINALE

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Lionel » ma apr 12, 2010 1:45 pm

Gewoon twee wedstrijden volgend jaar!!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Leon » ma apr 12, 2010 1:49 pm

Op afca.nl halen ze nu trouwens wel jouw stukje aan Ko. :smallgrin.gif:
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door El Clavo » ma apr 12, 2010 2:11 pm

Was dat serieus Peter R. de Vries die die stukjes schreef? Ik dacht dat het een schuilnaam was eerlijk gezged, omdat die stukjes vaak vrij simpel en kinderachtig geschreven waren. Of laat ik het anders zeggen, van een bedenkelijk niveau waren :smallgrin.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Thijs » ma apr 12, 2010 2:32 pm

Dat ben ik wel met je eens ja. Als die stukjes door schele Arie of kreupele Leo zouden zijn geschreven had ik het ook geloofd. Ging altijd zo:

"Zo, poehpoeh, dat was me weer een wedstrijd. Gelukkig hebben we met x-x gewonnen, maar echt heel best was het niet. Ik moet wel zeggen dat die en die goed speelden. Hopelijk winnen we de volgende wedstrijd ook."

Nooit eens een keer een grappige invalshoek, een leuk onderwerp of wat-dan-ook. Echt altijd een stukje wat je snel effe tussen de soep en de aardappelen schrijft.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » ma apr 12, 2010 3:42 pm

Ik weet bij afca.nl nooit of ze dingen nu serieus menen of lopen te dollen. Nu staat er weer dat naast de directie en sponsors ook het sfeerteam en vak410 met de bus mee mogen naar Rotterdam.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Thom » ma apr 12, 2010 5:18 pm

Vloek ik overigens heel erg in de kerk als ik zeg dat ik veeeeeuuuuuuul liever de titel haal, als ik de keuze krijg voorgelegd, titel of beker?!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door mattie » ma apr 12, 2010 5:58 pm

brigade zuid schreef:Ik weet bij afca.nl nooit of ze dingen nu serieus menen of lopen te dollen. Nu staat er weer dat naast de directie en sponsors ook het sfeerteam en vak410 met de bus mee mogen naar Rotterdam.
Op zich natuurlijk een goeie aktie van Ajax... dan is de kans nog kleiner dat er narigheid in de trein gebeurt. daarnaast weet je zeker dat het in de bussen goed gaat, want volgens mij is het de juiste combinatie... tifosie met een sponsor samen in 1 bus. :aai.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 412
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 7:38 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Mars » ma apr 12, 2010 7:55 pm

Thom schreef:Vloek ik overigens heel erg in de kerk als ik zeg dat ik veeeeeuuuuuuul liever de titel haal, als ik de keuze krijg voorgelegd, titel of beker?!
Zeker niet.. De beker is voor Ajax in mijn ogen nooit een hoofdprijs. Als je kampioen wordt, dan is de beker een leuk extraatje, als je geen kampioen wordt is de beker hooguit een troostprijs. Het enige leuke aan de beker was dat de finale de kuip is. Was inderdaad, want ook die lol hebben ze inmiddels wel weg weten te nemen.

Mochten we de beker winnen, dan zou ik ook graag zien dat er GEEN huldiging komt. Een knvb beker huldigen is Ajax onwaardig ...
Iedereen heeft recht op mijn mening ....

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » ma apr 12, 2010 8:07 pm

Mars heb je enig idee hoe de vlag er een beetje bij hangt onder supporters voor wat betreft combi kaartje voor de bekerfinale, is de tendens boycotten of gaan? Ik twijfel nog steeds.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » ma apr 12, 2010 8:13 pm

Meer nieuws!
In aanloop naar de bekerfinale Feyenoord – Ajax op zondag 25 april in Rotterdam is al ontzettend veel gezegd en geschreven. Met name over de aanwezigheid van de Ajax-supporters en het aantal fans dat Ajax kan en mag steunen bij deze belangrijke wedstrijd. Genoeg aanleiding om Ajax' algemeen directeur Rik van den Boog enkele vragen te stellen.

Aanvankelijk was iedereen bij Ajax blij dat de burgemeester van Rotterdam de mogelijkheid bood om 10.000 Ajax-supporters de wedstrijd te laten volgen. Klopt dat?

,,Ja, de insteek was tweeledig. We wilden zoveel mogelijk supporters bij deze wedstrijd hebben en evenveel supporters als de tegenstander.”

Enige tijd later nemen jullie de beslissing om 7.700 in plaats van 10.000 combikaarten in de verkoop te doen. Wat is daar de reden van?

,,De hoofdreden is veiligheid. Nadat bekend werd dat er 10.000 kaarten voor ons beschikbaar zouden zijn, hebben wij veel gesprekken gevoerd. Intern en extern. Met de gemeente en de politie van Amsterdam, met onze eigen veiligheidsmensen, verzekeringsmaatschappijen, afvaardigingen van supportersgroepen en ook met de NS en de KNVB. Qua kosten en logistiek komt er heel veel kijken bij het vervoer van 9 treinstellen waarin per treinstel 1.100 supporters zitten, die vooraf op legitimatie gecontroleerd moeten zijn en vanzelfsprekend ook gefouilleerd moeten worden. Uiteindelijk hadden we heel veel informatie, maar de meningen waren nogal verdeeld. We hebben op het punt gestaan tegen de KNVB te zeggen dat het ons niet lukt om binnen bepaalde kosten en risico’s onze fans te vervoeren, en met name zolang in Rotterdam te laten verblijven. Dus dat we dan helemaal niet zouden komen; de supporters niet en dan de spelers uit solidariteit ook niet. Het liefst hadden we twee wedstrijden gehad. Een uitwedstrijd en een thuiswedstrijd. Zonder bezoekende supporters. Overigens is het totale aantal mensen dat Ajax steunt in Rotterdam veel groter, want naast de 7.700 kaarten in de voor ons afgezonderde sector zitten op de ‘neutrale’ vakken uiteindelijk ook vele duizenden mensen die Ajax een warm hart toedragen.”

Wat maakt dan het verschil tussen 7 treinen of 9 treinen?

,,Het totale tijdspad voor supporters die met de 1e trein vanuit Amsterdam vertrekken tot en met de supporters die met de laatste trein na de wedstrijd weer in Amsteram terugkeren wordt hierdoor met ongeveer drie uur ingekort. Het totale risicopakket wordt aanzienlijk verkleind. Ik kan geen garanties geven, maar met de inzet van stewards en politie is de veiligheid voor de supporters in de 7 treinen nu beter geregeld. Niet alleen de heen- en terugreis, maar ook het verblijf in Rotterdam. Mochten we winnen, en daar hopen we natuurlijk op, dan zou het fijn zijn dit in Amsterdam te kunnen vieren. In dat geval kunnen we er nu ook voor zorgen dat die laatste trein tijdig terug is, zodat ook de supporters die daarin zitten er bij kunnen zijn.”

Er wordt door een aantal Ajax-supporters ook het één en ander verweten aan het adres van jou en de rest van de clubleiding.

,,Dat weet ik en dat vind ik vervelend. Ik was op de hoogte van de standpunten van de gemeente en politie Amsterdam en van de supportersverenigingen die met mijn collega’s gesprekken voerden. Vrijdagmiddag hebben we een beslissing genomen in het belang van Ajax, en van onze eigen supporters. Niet iedereen is blij met de beslissing en de manier waarop dat is gegaan. Die emotie snap ik, want we wilden allemaal het liefst met zoveel mogelijk mensen meenemen, maar ik vind de veiligheid van onze supporters het belangrijkste.”

Op internet staan opruiende afbeeldingen en teksten, tegen Rotterdam en Feyenoord. Wat vind je daarvan?

,,Wat ik afgelopen weekend onder ogen kreeg vond ik smakeloos en op geen enkele wijze bij Ajax passen. Er zijn veel vragen over binnengekomen. Niet alleen bij mij, maar ook bij de afdeling Supporterszaken, bij de persafdeling en diverse collega’s zijn er in hun privé-omgeving over aangesproken. Helaas hebben wij niet de mogelijkheid om een website van derden uit de lucht te halen, want op dit soort provocaties zitten wij niet te wachten. Wij vinden dat onze supporters de spelers op het veld moeten steunen. De club heeft de steun van de supporters hard nodig. Dat stimuleren wij. Hoe minder ze zich richten op de tegenstander, hoe beter wij het vinden. Het mooie van onze supporters is dat ze humor hebben, dus als we ons al op de tegenstander richten dan vind ik dat het op een grappige manier moet zijn. Ik geniet als we in een wedstrijd voor staan en ik de supporters ‘Three little birds’ van Bob Marley hoor zingen. Dat past bij Ajax. Maar we distantiëren ons vanzelfsprekend van de verwijzingen naar de Tweede Wereldoorlog.

Is er al iets bekend over de kosten van een kaartje en wanneer de voorverkoop begint?

,,De prijs van een kaartje gaat 66 euro bedragen. Op de Ajax.nl zal worden uitgelegd hoe deze prijs tot stand gekomen is. De voorverkoop voor uitkaarthouders begint op woensdag 14 april en voor Ajax-seizoenkaarthouders op zaterdag 17 april."

Er zijn supporters die bang zijn dat ze, ook als ze niks doen, aansprakelijk kunnen worden gesteld voor eventuele schade aan bijvoorbeeld een treinstel.

,,Er is gesuggereerd dat alle meereizende supporters gezamenlijk aansprakelijk kunnen worden gesteld voor aangerichte schade aan bijvoorbeeld een treinstel, maar we hebben besloten het niet op die wijze aan te pakken. De schade die de mensen in onze ‘sector’ aan het stadion aanrichten wordt op Ajax verhaald, dat is bij de supporters bekend. Dus ligt het niet voor de hand dat ze dat zullen doen. Andere schade betekent automatisch ook schade voor Ajax. Hoe beter we ons allemaal gedragen, hoe groter de kans dat het in de toekomst mogelijk blijft de supporters mee te nemen naar de Klassieker.”

Al met al heeft het veel mensen, ook jou, heel veel tijd en energie gekost. Zonder dat het over voetbal gaat. Heb je er nog wel zin in?

,,Als je kijkt naar de historie van beide clubs dan zijn het dé clubs uit Nederland. Dus sportief gezien is een finale tussen Ajax en Feyenoord het mooiste affiche. Dat daar zoveel randzaken bijkomen maakt het inderdaad heel vervelend en dat is niet alleen een probleem voor de clubs en de KNVB, maar ook voor de politiek. Ik heb me voorgenomen om het vanaf nu, als het over de bekerfinale gaat, alleen nog maar over voetbal te hebben. Het moet een feest worden. De komende weken zijn ontzettend belangrijk voor Ajax, daarom ligt de focus op wat er op het veld gebeurt en niet daarbuiten.”

ajax.nl

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 412
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 7:38 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Mars » ma apr 12, 2010 8:30 pm

De mensen die ik zondag heb gesproken (voornamelijk NL voorrangskaarthouders) waren vrijwel unaniem van plan om niet naar de finale te gaan, maar goed, voor wat het waard is natuurlijk. Als puntje bij paaltje komt moet je altijd maar zien wie er woord houdt, en wie zich toch weer als kistkalf op transport laat zetten (het verleden heeft me wat dat betreft al te vaak teleurgesteld)... Zelf ga ik zeker niet, of ik moet nog op reguliere wijze aan wat kaartjes kunnen komen voor de lange zijde.

Ik heb dus de indruk dat onder de 'vaste' aanhang de bereidheid om te boycotten vrij hoog is, maar ben bang dat de kaartjes uiteindelijk wel verkocht gaan worden. Clubcardhouders zullen nu hun kans wel ruiken, helaas.

Trouwens, je gaat me nu toch niet vertellen dat jou beslissing wel of niet te gaan afhangt van wat 'de rest' doet? Ik maak altijd liever m'n eigen afweging.
Iedereen heeft recht op mijn mening ....

Gebruikersavatar
Mars
Berichten: 412
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 7:38 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Mars » ma apr 12, 2010 8:42 pm

Nieuwe ronde, nieuwe prijzen. Had bij m'n vorige reply de nieuwe reactie van Ajax op het één en ander nog niet gezien. Onderstaand de informatie over de prijs opbouw, vanaf ajax.nl

Berekening prijs per wedstrijdkaartje

Ticketprijs KNVB; € 18,00
Provisie Ticketbox; € 3,33
Verzekering; € 13,84
Vervoerskosten € 17,10
Organisatiekosten; € 13,73
-Gratis parkeren op P-2
- Kosten stewarding+ beveiliging
- Schoonmaakkosten

Totaalprijs € 66,00


Al met al is er nu dus een totaal andere situatie ontstaan. Nu Ajax het schade-verhaal lijkt te laten vallen zal voor veel mensen het belangrijkste bezwaar zijn komen te vervallen. Net was het dus voor mij nog 'zeker niet gaan', nu slaap ik nog wat nachtjes over denk ik..... Alle ophef lijkt dus toch wel eens een keer wat op te leveren ....
Laatst gewijzigd door Mars op ma apr 12, 2010 8:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen heeft recht op mijn mening ....

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » ma apr 12, 2010 8:45 pm

En de gezamenlijke aansprakelijkheid bij schade is ook geen sprake meer van.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » ma apr 12, 2010 8:47 pm

Mars schreef: Trouwens, je gaat me nu toch niet vertellen dat jou beslissing wel of niet te gaan afhangt van wat 'de rest' doet? Ik maak altijd liever m'n eigen afweging.
Neuh maar ik twijfel nog en als er alleen maar pannekoeken gaan, ga ik sowiezo niet.. vandaar dat ik een beetje wil peilen hoe de vlag erbij hangt onder de wat fanatiekere supporters.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13390
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Nihad » ma apr 12, 2010 10:12 pm

Ik ga sowieso. Ik ben al die onzin over 10.000 kaartjes, verzekeringen, aansprakelijkheidsschade etc helemaal zat. Nu kan ik echt uitkijken naar de finale. R'dam here i come!
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34422
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Ramona » di apr 13, 2010 6:51 am

***************************************
Raad R'dam bang voor voetbalrellen

***************************************
` De gemeenteraad van Rotterdam maakt
zich ernstig zorgen over de bekerfinale
tussen Feyenoord en Ajax in de Kuip.Op
fansites van Feyenoord en Ajax werd
opgeroepen tot rellen.

De raadsleden vrezen onder meer dat
relschoppers van het strandfeest in
Hoek van Holland de bekerfinale zullen
verstoren.Een groot aantal heeft zijn
gevangenisstraf uitgezeten en mag van
de rechter niet bij risico-evenementen
zijn,maar de bekerfinale staat niet op
de lijst van risico-evenementen.

De gemeenteraad wil dat burgemeester
Aboutaleb alsnog naar mogelijkheden
kijkt om deze groep te weren.


http://teletekst.nos.nl/

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11432
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Toppie » di apr 13, 2010 7:17 am

Kunnen ze de bekerfinale niet beter in Beverwijk houden :blush.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41015
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Marillion » di apr 13, 2010 7:58 am

Als dit geen risico evenement is ben ik erg benieuwd naar de definitie die ze daarvoor hanteren. :confused.gif:
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door joey » di apr 13, 2010 8:31 am

Ramona schreef:
***************************************
Raad R'dam bang voor voetbalrellen

***************************************
` De gemeenteraad van Rotterdam maakt
zich ernstig zorgen over de bekerfinale
tussen Feyenoord en Ajax in de Kuip.Op
fansites van Feyenoord en Ajax werd
opgeroepen tot rellen.

De raadsleden vrezen onder meer dat
relschoppers van het strandfeest in
Hoek van Holland de bekerfinale zullen
verstoren.Een groot aantal heeft zijn
gevangenisstraf uitgezeten en mag van
de rechter niet bij risico-evenementen
zijn,maar de bekerfinale staat niet op
de lijst van risico-evenementen.

De gemeenteraad wil dat burgemeester
Aboutaleb alsnog naar mogelijkheden
kijkt om deze groep te weren.


http://teletekst.nos.nl/
Arme Aboutaleb. Die zit er mooi mee. Stel dat het uit de hand loopt, dan gaat zíjn kop eraf. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » di apr 13, 2010 10:12 am

Onder de nieuwe voorwaarden ga ik nu 100% voor een kaartje hoor zaterdag!

Vanaf morgen mogen alleen de uitkaarthouders NL, dus dat zijn er maar 2993. Blijven er denk ik wel mininmaal 5000 over voor zaterdag.

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Leon » di apr 13, 2010 11:36 am

Morgen met een groep vrienden toch maar kaarten halen, het begint namelijk toch wel behoorlijk te kriebelen. Ik zou trouwens liever in het Ajax-vak zitten dan in het neutrale vak, want ik denk echt dat het daar helemaal mis zal gaan..
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Thijs » di apr 13, 2010 2:23 pm

Ook mijn uitkaartvoorrechtpositie (2x woordwaarde) blijft ongebruikt (BZ, nog maar 2992 to go!), want ik heb ervoor gekozen om met de personeelsbus(sen) mee te gaan. Scheelt mij een hoop geld en moeite.

Ik neem aan dat ik daar wel veilig zit, en zoniet, zal ik de eerste vijandelijke troepen opvangen. :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Leon » di apr 13, 2010 2:44 pm

Dat vind ik sympathiek Thijs.. :hypocrite.gif:
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door brigade zuid » di apr 13, 2010 3:02 pm

Thijs schreef:Ook mijn uitkaartvoorrechtpositie (2x woordwaarde) blijft ongebruikt (BZ, nog maar 2992 to go!)
Klasse Thijs, je hebt PM.

Gebruikersavatar
WitteKaas
Berichten: 257
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:38 pm
Locatie: Boxtel

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door WitteKaas » di apr 13, 2010 4:50 pm

Thom schreef:Vloek ik overigens heel erg in de kerk als ik zeg dat ik veeeeeuuuuuuul liever de titel haal, als ik de keuze krijg voorgelegd, titel of beker?!
Ben het helemaal met je eens, ondanks dat het tegen feijenoord is, kan heel die beker me gestolen worden.....geef mij die schaal maar!!!!
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"

Plaats reactie