Excelsior - Ajax 24-10-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Thijs » wo okt 20, 2010 3:21 pm

Dames mijne heren waarde AT'isten, het is mij een eer en méér dan waar genoegen u aan te mogen kondigen: het wedstrijdtopic van Excelsior - Ajax! Na een lekkere overwinning in de Champions League is het voor de heren voetballers hopelijk lekker ballen op fietsenhok Woudenstein.

De verhoudingen zijn duidelijk. Met dat lullige potje gisteren tegen die Franse stokbroodvreters hebben we even 800.000 euro opgehaald, zo ongeveer 25% van de begroting van Excelsior. Waar wij al decennia met een 'boeie, pieken zat!'-mentaliteit door de eredivisie banjeren moet bij Excelsior elk jaar de broekriem weer worden aangehaald. Ze hebben geen geld, al moeten ze niet zo zeuren, want ze hebben 43 miljoen euro meer dan grote broer Feyenoord. (Wiskundig gezien kan dat niet helemaal kloppen, maar het gaat om het idee!)

Excelsior, het Tibet van Rotterdam. Vroeger een alleraardigst klein kloteclubje, nu een filiaal van het grote en wanstaltige Feyenoord. Overal binnen deze organisatie zitten poppetjes van de Grote Boze Indringer, als ware het bepaalde diertjes die welhaast niet uit te roeien zijn. Kom even niet op de naam, maar dat ze kut zijn is zeker. De ziel van de club is allang verdwenen, en de échte Excelsior-supporters hebben hun club allang begraven. (Zie ook www.erfc.nl )

Maargoed, dat wil natuurlijk niet zeggen dat we er even overheen denderen! Als we even terugkijken naar 24 december 2007, herinneren we ons dat nog-nog-nog, dan was deze wedstrijd één van de vele dieptepunten in het seizoen '07-'08. Op de Willem II-clubcard van mijn oma via slinkse wijze een kaartje gekocht voor vak 'de lange zijde'. Met gevaar voor eigen leven sneeuwstormen en gladheid getrotseerd, en daar zat ik dan tussen al die lelijke paupers in hun trainingsbroek met dat verschr*ugghhhh rilling*ikkelijke accent. Fuck-ing koud. En wat gebeurde er? Het trotse Ajax werd volledig kapotgespeeld door een café-elftal. Tot overmaat van ramp ving Geert den Ouden bij de 2-0 een biertje dat hem werd toegeworpen door iemand uit het publiek. Hij dronk het biertje in één teug leeg (waarvoor hulde) en speelde alsnog de verdediging dronken. Bon Vivant Adrie Koster stond erbij en keek ernaar.

Gelukkig kon ik daarna 2,5 uur in de trein zitten om kerstmis te vieren bij m'n ouders. Waarom, zeg mij waarom? Moet Ajax kut gaan? Zat daar alleen, zóóóónder vriendin. Waar moest ik heen, het had toch geen zin! Nee, zelfs wijlen André kom me niet uit de put zingen met z'n depressieve liedjes.

Wat ik met dit hele verhaal wil zeggen? Geen idee, had gewoon even zin om te typen! Maar laat één ding duidelijk zijn: zondag, 12.30 uur..Geen herhaling van drie jaar geleden, gewoon keihard winnen!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

GangstaRiB
Berichten: 16859
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door GangstaRiB » wo okt 20, 2010 3:25 pm

Hehe Thijs... leuk stukkie. En inderdaad.. Excelsior-uit is typisch zo'n valkuil wedstrijd.

Waarom speelt Ajax trouwens bijna altijd om 12.30 op zondag????

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Thijs » wo okt 20, 2010 3:36 pm

GangstaRiB schreef: Waarom speelt Ajax trouwens bijna altijd om 12.30 op zondag????
Omdat het weer zo'n stomme risicowedstrijd is. 400 Ajax-supporters in Rotterdam, dan denkt iedereen weer dat het helemaal mis gaat. Ook al speelt Feyenoord uit. 7 november tegen ADO weer om 12.30u (terwijl die gasten niet eens meemogen :excited.gif: )
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door peter » wo okt 20, 2010 4:05 pm

Dit zijn wedstrijden op zich.

Sorry, flauw. :smallgrin.gif:

Nee, dit wordt gewoon 1-4 ofzo. Die lui missen twee verdedigers door schorsingen en volgens mij komt dan good old Wattameleo er wel in te staan. Laat dat nu net de slechtste voetballer van de Eredivisie zijn.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Kowalczyk » wo okt 20, 2010 4:31 pm

Thijs, ik dacht juist dat de samenwerking tussen Excelsior en Feyenoord een paar jaar geleden is stopgezet en dat Excelsior nu zichzelf bedruipt.

Ik schreef jaren geleden een clubprofiel over Excelsior voor Ajax USA en daarin vertelde ik dat 'satellietclubverhaal'. Toen kreeg ik mail van een vriendelijke Excelsior-supporter die me vertelde dat dat niet meer aan de orde is.

Het leverde dit profiel op, en ik weet zeker dat dat klopte, destijds (of is het inmiddels wéér veranderd en is Excelsior weer ingelijfd?).

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Thijs » wo okt 20, 2010 4:46 pm

Ik hou me niet dagelijks bezig met Excelsior, maar ik heb een tijdje terug even op die eerdergenoemde website gescrolld en daar las ik tussen de regels door dat de supporters vonden dat ze 'hun club kwijt waren'.

Zie bijv. dit, van hun website, in een terugblik:

Terugblik 18: Al snel een invasie van Feyenoorders
Ook opvallend: Pattinama, Sayed, Van Persie en Ronkes

07-09-2010 - Dat er een enorme uittocht van spelers en trainers zou plaatsvinden op Woudestein stond voor de zomer van 2009 al wel vast. De nieuw leven ingeblazen samenwerking met Feyenoord zou de selectie van Excelsior uiteindelijk ook van een rigoureuze metamorfose voorzien. Twaalf spelers vertrokken uit Kralingen, waarna twaalf Feyenoorders de leemte opvulden. Maar ook de technische staf werd
bijna compleet vernieuwd.

Ton Lokhoff, André Hoekstra en keeperstrainer Ton Verkerk kregen van Excelsior te horen dat er andere plannen waren voor de toekomst. Lokhoff vertrok naar Oostenrijk om Huub Stevens te gaan assisteren bij Redbull Salzburg en Hoekstra kreeg het gefuseerde Jong Feyenoord/Excelsior onder zijn hoede. Ton Verkerk ging als technisch manager bij Helmond Sport aan de slag.

Het drietal werd vervangen door Alex Pastoor (foto), John Lammers en Peter den Otter. Pastoor kwam over van Jong Feyenoord, waar hij hoofdtrainer was, en Lammers stond bij Feyenoord onder contract als spitsentrainer. Peter den Otter, voormalig keeperstrainer in de jeugd van Excelsior, maakte vanuit Kazachstan de overstap naar Kralingen. Hij volgde Ton Verkerk op.

Op spelersgebied vond er dus ook een heuse volksverhuizing plaats. De huurlingen Demir, Altheer, Hagary, Vink en Mulder keerde terug naar hun clubs, terwijl de contracten van Goncalves, Korf, Rojer, Redan, Braber en Voskamp niet werden verlengd. Captain René van Dieren had eerder zelf al aangegeven na zeven jaar Excelsior naar een nieuwe uitdaging te verlangen.

Van Feyenoord werd al in de zomer van 2009 bijna een heel elftal overgeschreven naar Kralingen: Schet, Wattamaleo, Erasmus, Janota, Machek, Mokotjo, Nelom, Pattinama, Ribeiro en Waisapy. In de winterstop zouden Tim Vincken en Luis Pedro ook de overstap maken, terwijl Mitchell Schet weer terugkeerde. Zelf legde Excelsior de transfervrije verdediger Samir El Moussaoui vast.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Thijs » wo okt 20, 2010 5:16 pm

Heb het even nagezocht. Ko, je hebt gelijk, maar ik ook. (olé!)

In december 2008 trok Feyenoord de stekker uit de samenwerking:
Feyenoord trekt stekker uit samenwerking
Geen seizoen kan er voorbij gaan of de samenwerking met Feyenoord is veelbesproken geweest. En ook dit seizoen was dat niet anders. Na al wat aanwijzingen die duidde op een verminderde verstandshouding tussen de twee clubs, maakte Feyenoord in december 2008 bekend definitief te stoppen met de samenwerking.

Dat nieuws sloeg voor Simon Kelder in als een bom. ,,Dit heeft grote gevolgen. We worden gewoon even dertien jaar terug in de tijd geworpen. Financieel gezien maar ook op spelersgebied. Veel supporters zullen nu wel blij zijn, want die hebben altijd tegen de samenwerking geageerd. Ze wilden geen Feyenoord 2 zijn, maar nu is het niets meer. We zullen zien wat het gevolg is voor de club."

Volgens Feyenoord kostte de samenwerking de Stadionclub meer dan dat het opleverde. Onjuist, vond Kelder. ,,Het geld dat wij krijgen is nog geen één procent van de begroting van Feyenoord. Dus ik kan me niet voorstellen dat geld de belangrijkste oorzaak is. Ze willen gewoon een andere koers gaan varen denk ik."”

De gezichten stonden duidelijk op onweer in Kralingen. Zelfs voormalig suikeroom Rob Albers haalde in de media uit naar Feyenoord. ,, Ze hebben bij Feyenoord boekhoudkundige dingen gedaan waar ik mijn vraagtekens bij zet. Ze hebben de salarissen van spelers die in De Kuip mislukten en bij ons in de etalage werden gezet geboekt op de post 'samenwerking', en dat slaat nergens op. Een goed voorbeeld is David Connoly die bijna een miljoen euro verdiende en simpelweg niet goed genoeg was voor Feyenoord. De samenwerking kan Feyenoord juist geld opleveren, zoals met spelers als Kalou en Drenthe ook gebeurd is," aldus Albers op de nieuwjaarsreceptie van 2009.

Dat de wereld slechts een aantal maanden later totaal anders werd, kon toen nog niemand vermoeden...
En dan gebeurde er dus dit:
Op 21 mei 2009 barstte onder veel Excelsior-supporters een bom. Ondanks de eerder aangekondigde beëindiging van de samenwerking met Feyenoord, kondigde de Stadionclub een dag voor het tweede treffen in de play-offs tussen RKC en Excelsior aan alsnog samen verder te gaan. Iets dat veel fans voor kennisgeving zouden aannemen, ware het niet dat al snel bleek dat de nieuwe
samenwerking intenser dan ooit zou worden.

De eerste berichten lieten aan duidelijkheid al niets te wensen over. De jeugdopleidingen en de beloftenteams zouden fuseren, en Feyenoord zou naast spelers ook weer trainers gaan leveren aan Excelsior. Simon Kelder reageerde opgelucht. ,,Ik betreurde destijds het opzeggen door Feyenoord van de samenwerking, maar we krijgen er nu nog iets veel mooiers voor terug. Dit werkt niet alleen kostenbesparend, ik ben er van overtuigd dat dit ook voor beide clubs sportief rendement gaat opleveren."

Het volgende gevolg van de hernieuwde samenwerking bleef op Hemelvaartsdag 2009 niet lang geheim. Ondanks dat Ton Lokhoff lang geen uitsluitsel kreeg over zijn toekomst en ondanks dat hem nog een zeer belangrijk duel in Waalwijk wachtte, stond plotseling al wel vast dat Alex Pastoor de taken van Lokhoff in het nieuwe seizoen zou overnemen. Pastoor had tot dat seizoen als hoofdtrainer Jong Feyenoord onder zijn hoede gehad.

Vervolgens ging het rap met de nieuwtjes. Feyenoord-directeur Eric Gudde schetste in een artikel in het Algemeen Dagblad Excelsior als een filiaal van Feyenoord. ,,Excelsior zal in de toekomst voor negentig procent uit Feyenoord-spelers bestaan." Later die dag deed Gudde er in een interview met Radio Rijnmond nog een schepje bovenop. ,,Het is niet ondenkbaar dat er over twee of drie jaar zestien á achttien Feyenoorders bij Excelsior spelen.'' Jan Dirk Stouten: ,,Maar Excelsior verliest dus de eigen identiteit?" Gudde:,,Ze houden wel hun eigen stadion, shirt en clubkleuren.''

In het supporterskamp van Excelsior kwamen alle ontwikkelingen keihard aan. ERFC.nl had nog nooit zoveel bezoekers en reacties op één dag te verwerken gekregen. De opmerkingen logen er ook niet om. Simon Kelder en Eric Gudde kregen er in (soms iets te) felle bewoordingen flink van langs, bij de onervaren Alex Pastoor werden meteen veel vraagtekens gezet, met weemoed werd al teruggedacht aan Ton Lokhoff en tot slot kondigden veel supporters aan geen genoegen te nemen met deze nieuwe situatie en na soms wel tientallen jaren geen seizoenkaart meer aan te schaffen.

De fans vonden dat de identiteit van Excelsior te veel werd aangetast door deze manier van samenwerken. Ook Michel van der Neut, voorzitter van de supportersvereniging, reageerde onthutst in de media. ,,Als alle naar buiten gekomen berichten daadwerkelijk kloppen, dan kan ik niets anders concluderen dan dat Excelsior zijn ziel heeft verkocht. Voor mij houd de club dan per heden op te bestaan.''

Supporters komen in opstand
Meteen na alle heftige ontwikkelingen op die 21e mei kwamen de supporters van Excelsior in opstand. De supportersvereniging riep op tot actie in Waalwijk. ,,Trek zwarte kleding aan om de rouwstemming te benadrukken. Neem rouwbanden mee of maak spandoeken. Natuurlijk moet het wel allemaal binnen de grens van het toelaatbare blijven, maar dat we met z'n allen een statement moeten maken is duidelijk.''

Fansite Excelsior For Life trok zelfs een verregaande conclusie uit alle gebeurtenissen. Webmaster Eelco trok de stekker uit de website die al sinds 2002 online was. ,,Excelsior is Excelsior niet meer. Na de play-offs is het over en uit. Kelder heeft een handtekening gezet onder een vreselijk plan. Excelsior zal volledig opgaan in Feyenoord.''

In de nacht van donderdag op vrijdag kwam een groep supporters in actie op het parkeerterrein van Woudestein. De fans hingen levensgrote spandoeken op met teksten als "Verkocht en Verraden", "Met Simon naar de Kelder" en "R.I.P. Excelsior". Bij de ingang van het spelershome werd bovendien een vuilniszak geplaatst met de tekst "Excelsior bij het grofvuil gezet". De verontwaardiging was duidelijk groot.



Die nacht bleek uiteindelijk een voorzichtige opmars naar een vrijdag 22 mei vol protest. 's Middags verzamelden de eerste supporters zich al vroeg op Woudestein om het nodige boe-geroep te laten klinken. In Waalwijk werd de onvrede vervolgens nog net iets feller overgebracht. Het uitvak werd bekleed met spandoeken als 'met Simon naar de Kelder', 'Anti Zuid II' en 'Excelsior is van ons'.

En ook nu werd er een tien meter lang rouwzwart doek opgehangen met de tekst 'R.I.P. Excelsior'. Spreekkoren aan het adres van de Kralingse clubleiding werden afgewisseld met hartstochtelijke aanmoedigingen voor het team. Ook André Hoekstra en Ton Lokhoff werden regelmatig passievol toegezongen.

Bij terugkomst op Woudestein werden alle doeken die eerder nog in het Mandemakers Stadion hingen aan de ramen van het stadion geplakt. De ingang van het spelershome werd afgesloten met het doek 'Excelsior is van ons' en voor de deur van het spelershome werd een Excelsior-shirt neergelegd met daarnaast brandende kaarsjes in de vorm van een kruis.

Bij terugkomst van de spelersgroep, die zojuist strijdend ten onder waren gegaan in de play-offs, stapte Simon Kelder als de eerste de bus uit om Woudestein open te gooien voor de spelers en technische staf. De directeur liep zijn weg naar de ingang onder een muisstil protest van de fans. De minuut stilte in het holst van de nacht was indrukwekkend.

Nadat de eerste speler weer naar buiten kwam barstte er een luid applaus los. De selectie en technische staf werden uitgebreid bejubeld door zeer emotionele supporters. Zelfs bij de anders zo nuchtere Ton Lokhoff stonden de tranen in de ogen. De oefenmeester had heel wat handen te schudden.

Het wachten was vervolgens op Simon Kelder. Maar op het moment dat de technische staf en de supporters afscheid van elkaar namen, werd duidelijk dat een confrontatie met de directeur er niet inzat. Kelder had zijn auto achter slot en grendel in het stadion geparkeerd en verliet in razend tempo via de achterdeur Woudestein. Het ging zelfs zo snel dat veel supporters het abrupte vertrek van de hoofdrolspeler was ontgaan.

Verdere gevolgen samenwerking
Na Ton Lokhoff werd ook André Hoekstra ontheven uit zijn functie als assistent-trainer. Hoekstra zou vervangen worden door John Lammers, de spitsentrainer van Feyenoord. Hoekstra ging aan de slag als hoofdtrainer van het "gecombineerde" Jong Feyenoord/Excelsior.

De hoofdcoach van dat moment, Ton Lokhoff, luchtte zijn hart in het AD. ,,Ik had het idee dat we met elkaar door zouden gaan", begon Lokhoff zijn relaas. "Dat wilde Excelsior ook, maar het verhaal-Feyenoord kwam er ineens tussen. Ik wist dat de clubs over samenwerking spraken. Ik ben zelf half april bij het eerste gesprek met Eric Gudde en Leo Beenhakker aanwezig geweest, maar Feyenoord had toen natuurlijk allang het plan om trainers bij Excelsior te stallen."

Lokhoff denkt dat zijn vertrek al vanaf het begin vaststond. "Daar ga ik wel vanuit, ja. Ik ben niet zo naïef dat ik denk dat ze dat later pas hebben bedacht. Dat ze daar niet over hebben gesproken waar ik bij was, lijkt me logisch. Feyenoord moet ook bezuinigen. Alex Pastoor en John Lammers hebben bij Feyenoord een doorlopend contract, dus die konden ze mooi bij Excelsior stallen."

De coach is desondanks van mening dat Excelsior er goed aan doet om weer met haar buurman te gaan samenwerken. "Je ziet steeds meer clubs met elkaar samenwerken," zei Lokhoff. "Alleen moeten ze wel hun eigen identiteit behouden. Excelsior is een aparte club. Ondanks dat ze worden gezien als kleinduimpje hebben ze toch een eigen gezicht. Wie roept dat Excelsior geen bestaansrecht heeft, weet niet waar hij over praat."

In de weken na 21 mei sudderde de onvrede voort. Op Woudestein vond een enorme uittocht van spelers en trainers plaats, terwijl steeds meer Feyenoord-talenten aan de selectie voor het nieuwe seizoen werden toegevoegd. Gudde, Kelder en zelfs Beenhakker deden er alles aan om het beeld van een "overname" te ontkrachten, maar de gevolgen waar veel fans voor vreesden dienden zich maand na maand alsnog aan.

De supportersvereniging had inmiddels veelvuldig overleg met de club en liet eind mei van zich horen middels een open brief. ,,Ons doel is om te zorgen dat onze identiteit nu en in de toekomst gewaarborgd blijft. Iedere stap die we doen om dat doel te bereiken dient zorgvuldig en afgewogen genomen te worden. Wij kunnen het ons niet permitteren om te snel en onzorgvuldig te werk te gaan omdat dit de club op langere termijn wel eens meer schade toe zou kunnen brengen."

De doelstelling van de sv was duidelijk. ,,Zoals wij eerder via een ingezonden brief hebben aangekondigd zullen wij de belangen van onze supporters maar bovenal van ons Excelsior met verve behartigen en verdedigen en zullen wij het nimmer accepteren als onze club verkwanseld wordt."

Ondertussen zochten andere fans van Excelsior zelfs hulp bij oud-voorzitter Martin de Jager. Dei reageerde op Radio Rijnmond als volgt: ,,Ik ken de huidige overeenkomst met Feyenoord niet, maar zoals ik het nu lees gaat het wel heel erg ver. Dan zou ik zeggen: Samenwerken is oké, maar je moet wel de baas in eigen huis blijven. Wat ik zo beluister is dat men wel heel veel weggegeven heeft."

De voorzitter spreekt
De huidige voorzitter van Excelsior liet ook van zich horen, zij het op een wat andere manier dan Martin de Jager. In een interview met de krant Metro hekelde Janssens de reacties van zijn supporters op de samenwerking. ,,Supporters moeten kijken naar het veld, en zich niet bemoeien met hoe het allemaal tot stand komt,'' aldus Janssens tegenover Metro. ,,Het is een ingewikkelde materie. Je mag aannemen dat ik er, met de functies die ik bekleed heb, redelijk verstand van heb. Maar ook ik moet regelmatig een tweede keer vragen hoe het zit. Er zijn zo veel regeltjes.''

Wat later in het gesprek plaatste de voorzitter tevens vraagtekens bij de loyaliteit van de fans. ,,Weet je wat het is? Al die supporters die nu zeggen wat er allemaal niet deugt, zijn dezelfde mensen die al eerste weglopen als Excelsior onderaan in de eerste divisie staat. Bij succes wil je zijn, maar bij een stelletje mislukkingen wil je niet horen.''

De supportersvereniging zegde na dit artikel definitief het vertrouwen in Janssens op en achtte het wenselijk dat de oud-wethouder van Rotterdam zijn zetel beschikbaar stelde. Janssens ging niet in op dit verzoek, maar nodigde de sv wel uit voor een gesprek. Hier werd voor gepast. Een flink aantal maanden later zou Janssens zijn woorden enigszins nuanceren in een column, maar een statement van de club bleef uit. Sterker nog, de club liet in de media weten niet blij te zijn met deze actie van de sv.

De supportersvereniging had ondertussen in een nieuwe open brief twee redelijke voorstellen gedaan ten behoeve van de identiteitsbewaking: een onderzoek naar de organisatiestructuur en het installeren van een Raad van Toezicht. Beide voorstellen werden niet als zodanig aangenomen, maar wel vloeide er de oprichting van een "cultuurbewakende" klankbordgroep uit voort.

De formatie zou uiteindelijk gaan bestaan uit twee bestuursleden van SBV Excelsior, twee bestuursleden van Sportclub Excelsior, twee bestuursleden van de businessclub en tot slot ook twee supporters (Michel van der Neut en Cees de Vroomen). De groep werd in april 2010 officieel geïnstalleerd.
Tsja, zonde eigenlijk.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Hoeladans » wo okt 20, 2010 5:26 pm

Peter schreef:Dit zijn wedstrijden op zich.

Sorry, flauw. :smallgrin.gif:

Nee, dit wordt gewoon 1-4 ofzo. Die lui missen twee verdedigers door schorsingen en volgens mij komt dan good old Wattameleo er wel in te staan. Laat dat nu net de slechtste voetballer van de Eredivisie zijn.
Wattamaleo is een middenvelder en hij staat er elke week in.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door peter » wo okt 20, 2010 6:52 pm

Ja joh? In mijn herinnering stond die jongen altijd achterin en bij voorkeur op de linksback positie. Ik heb hem tegen Feyenoord gezien en toen speelde hij inderdaad op het middenveld, maar ik dacht dat dat vanwege een blessure was. Naja, als die gozer altijd speelt, dan is het helemaal triest. Die jongen kan er namelijk echt geen ene mallemoer van.

Even opgezocht en hij speelt warempel altijd. Dan zal Wouter Gudde ofzo wel weer een plekkie achterin krijgen.

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door wimpey » wo okt 20, 2010 7:21 pm

Ging de laatste wedstrijd van Ajax op Woudestein niet met 2-1 verloren? :1evil.gif:

07/08 onder A.K., meen ik. Kan me van een seizoen eerder ook nog een knappe 2-2 in de thuiswedstrijd herinneren. Nadat Excelsior een dozijn ofzo voorgaande wedstrijden verloren had.

Wat Peter zegt, een wedstrijd op zich. :smallgrin.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Thijs » wo okt 20, 2010 7:27 pm

wimpey schreef:Ging de laatste wedstrijd van Ajax op Woudestein niet met 2-1 verloren? :1evil.gif:

07/08 onder A.K., meen ik.
Leuk dat m'n stukjes gelezen worden. :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door wimpey » wo okt 20, 2010 7:29 pm

24/12/07 als ik me niet vergis. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11432
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Toppie » zo okt 24, 2010 10:02 am

Gewoon gelijk de druk erop en binnen 10 mimuten op 0-1 en klaar , uitlopen en de drie punten in de pocket

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Michael_B » zo okt 24, 2010 10:06 am

Ik verwacht puntverlies eigenlijk.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door peter » zo okt 24, 2010 10:30 am

Ik verwacht een 1-4. Die achterhoede is al niets, dus moet je nagaan nu er 2 vervangers in staan.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Michael_B » zo okt 24, 2010 11:05 am

Ajax speelt met Anita als back, Urby linksvoor en Siem op 10...gvd. Lindgren eruit.

Kut Jol, kut Siem.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Jöhnk » zo okt 24, 2010 11:06 am

Anita en De Jong terug in de ploeg. Lindgren en Sulejmani eruit. Goed dat Siem terug is.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Michael_B » zo okt 24, 2010 11:13 am

Zeker goed! Kan hij tenminste Diego de Zeeuw en El Ham weer voor de voeten lopen, naast het feit fat hij zijn eigen positie verneukt.

Waardeloze speler. Lindgren ernaast, noem mij maar gek maar Enoh speelt belabberd?!

Enige waar ik blij mee ben is dat Urby linksvoor speelt.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59086
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door 999 » zo okt 24, 2010 11:20 am

Precies zoals Jantje zegt .. Hopen op een vroege AJAX goal en dan meteen er eentje overeen zodat Excelsior moet komen, anders kan het wel eens een vervelende AJAX wedstrijd gaan worden ..

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Justin » zo okt 24, 2010 11:23 am

Peter schreef:Ik verwacht een 1-4. Die achterhoede is al niets, dus moet je nagaan nu er 2 vervangers in staan.
Van der Wiel: 'Wij winnen bij Excelsior met 1-4'
22/10/2010 17:45

Ajax neemt het zondag op tegen Excelsior. Op Woudestein hopen de gastheren voor een stuntje te zorgen. Trainer Martin Jol is gewaarschuwd. Verdediger Gregory van der Wiel ziet het duel met vertrouwen tegemoet.

'Ik heb Excelsior een aantal keren gezien', vertelt Van der Wiel op de clubwebsite. 'Ze hebben een aardig ploegje met een goede spits (Guyon Fernandez, red.). Thuis zijn ze sterk. Toch moeten wij van onze eigen kracht uitgaan. We moeten gewoon winnen daar.' De rechtsback is ervan overtuigd dat de Amsterdammers ook daadwerkelijk aan het langste eind gaan trekken. 'Wij winnen met 1-4.'

Middenvelder Rasmus Lindgren predikt concentratie. 'Excelsior doet het boven verwachting goed in de Eredivisie. Daarom moeten wij scherp beginnen.'

Jol (foto) lijkt overigens weinig te veranderen aan de basiself die hij dinsdag het veld in stuurde tegen Auxerre (2-1 winst). Toby Alderweireld lijkt daardoor opnieuw genoegen te moeten nemen met een plek op de reservebank. Jol: 'Toby is niet minder dan vorig seizoen, maar als je ook Ooijer en Oleguer hebt, ben je, gezien het aantal tegendoelpunten tegen Vitesse, Groningen en Utrecht, wel geneigd iets anders te doen.'

'De wedstrijden die Excelsior wint, winnen ze thuis', vervolgt Jol. 'Het is een enthousiaste en mobiele ploeg. Ze trekken zich terug en loeren op de counter. Excelsior speelt goed gegroepeerd en heeft met Fernandez natuurlijk een goede spits.'

www.vi.nl
Peter en Gregory zitten weer op één lijn!

Ik denk trouwens dat het 'gewoon' 0-4 wordt. Hoppakee. Anita en de Jong zijn trouwens wel opvallend snel weer fit, zeg.

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Laudrup » zo okt 24, 2010 11:29 am

Hup AJAX!!
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34422
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Ramona » zo okt 24, 2010 11:30 am

Come ON, AJAX en laat een leuk potje voetbal zien op deze zonnige zondagmiddag (athans hieroh...)! :onfire.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13797
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Jinne » zo okt 24, 2010 11:30 am

Is er nog een stream?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door Rooie » zo okt 24, 2010 11:35 am

Onderkant lat Mounir...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Excelsior - Ajax 24-10-2010

Bericht door peter » zo okt 24, 2010 11:35 am

Daar ging 'ie al bijna. :blub.gif:

Dit wordt een makkie.

Plaats reactie