Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door joey » za nov 27, 2010 10:44 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wát een ongelofelijk niveauverschil zeg... Als ik Jol was, zou de ik de wedstrijd nog een keer of wat laten terugzien aan de selectie en dan onverdeelde aandacht vragen voor hoe Real zich opstelt; zowel met, als zonder bal in de ploeg.
Ik zat gisteren in de Executive Lounge van Garuda op de luchthaven van Bali beelden van Ajax-Madrid te bekijken. In gezelschap van Indonesiërs die mij heel zielig vonden vanwege Ajax. Zo pijnlijk. Thuis met 4-0 verliezen, dat is een slachting. Ik hoopte nog dat Madrid niet meer zo nodig hoefde. :blush.gif:

Ajax heeft voetballes gekregen. Iedereen heeft kunnen zien dat het de spelers uit onze opleiding aan basisvaardigheden ontbreekt. Technisch is het niet best en de handelingssnelheid van de meesten is veel te laag. Als we niets aan onze opleidng doen, wordt het nooit meer wat met Ajax. En dan bedoel ik niet dat spelers op een schermpje hun looplijnen moeten bestuderen.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53585
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door LucaS » za nov 27, 2010 10:50 am

Mwa, je kan geen algemene conclusies trekken op het dieptepunt, net zo min als op het hoogtepunt. De manier waarop Ajax nu speelt en de vorm zijn niet de norm. Zo slecht als de laatste tijd zijn deze spelers nu ook weer niet.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door joey » za nov 27, 2010 10:53 am

Een aantal spelers heeft niet het vereiste niveau.

Neem Enoh, die levert elke bal in. Wat een drama, die man. De Indonesiërs met wie ik keek verbaasden zich er enorm over dat zo iemand bij Ajax mocht spelen.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53585
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door LucaS » za nov 27, 2010 10:55 am

Dat bedoel ik. Natuurlijk is het een zwak punt van hem, maar alle ballen inleveren, zoals de laatste tijd? Nee, dat is niet de norm bij Enoh.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door joey » za nov 27, 2010 10:56 am

Niet allemaal, maar wel een hoop. Aan de bal is hij zwak.
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter
Berichten: 18819
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Wouter » za nov 27, 2010 12:49 pm

joey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wát een ongelofelijk niveauverschil zeg... Als ik Jol was, zou de ik de wedstrijd nog een keer of wat laten terugzien aan de selectie en dan onverdeelde aandacht vragen voor hoe Real zich opstelt; zowel met, als zonder bal in de ploeg.
Ik zat gisteren in de Executive Lounge van Garuda op de luchthaven van Bali beelden van Ajax-Madrid te bekijken. In gezelschap van Indonesiërs die mij heel zielig vonden vanwege Ajax. Zo pijnlijk. Thuis met 4-0 verliezen, dat is een slachting. Ik hoopte nog dat Madrid niet meer zo nodig hoefde. :blush.gif:

Ajax heeft voetballes gekregen. Iedereen heeft kunnen zien dat het de spelers uit onze opleiding aan basisvaardigheden ontbreekt. Technisch is het niet best en de handelingssnelheid van de meesten is veel te laag. Als we niets aan onze opleidng doen, wordt het nooit meer wat met Ajax. En dan bedoel ik niet dat spelers op een schermpje hun looplijnen moeten bestuderen.
Heeft niet zozeer met de opleiding te maken, maar meer met het simpele feit dat Ajax financieel niet op kan boksen tegen de Europese top, en, in mindere mate, het altijd weer beroerde transferbeleid.

Stel je voor dat elke club alleen zelf opgeleide spelers zou mogen opstellen. Dan had Ajax een topteam gehad, met o.m. Sneijder en Van der Vaart.

LucaS
Berichten: 53585
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door LucaS » za nov 27, 2010 2:56 pm

Nog even op Feest reageren, met terugwerkende kracht wel genoten van Real. Op halve kracht zo mooi en soepel spelen. Mourinho is een gouden greep van het bestuur daar, eindelijk.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40971
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door Marillion » za nov 27, 2010 3:15 pm

Absoluut, verreweg de beste investering van Real Madrid sinds jaren. De klasse van Madrid was voor mij zelfs de reden om naar het stadion te gaan. Ik wilde graag weer eens een ploeg zien die echt kan voetballen. Nou, ze hebben me niet teleurgesteld. En dat ondanks het feit dat ze gewoon op 30 a 40 % spelen.

Ik was ook niet eens teleurgesteld. Tuurlijk is het pijnlijk als je naar het scorebord kijkt. Maar de realiteit is gewoon dat we op alle vlakken te kort komen. Hopelijk is het een goede les in nederigheid geweest voor de heren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door ferry » di nov 30, 2010 8:45 pm

De UEFA heeft flinke straffen opgelegd hoor...
Mourinho op strafbankje voor 'bewuste' rode kaarten
30/11/2010 19:29

De UEFA laat de bewuste rode kaarten voor Sergio Ramos en Xabi Alonso niet onbestraft. Ook Real Madrid-trainer José Mourinho ontsnapt niet aan een sanctie.

Sergio Ramos (foto) en Xabi Alonso solliciteerden vorige week in het Champions Legaue-duel met Ajax openlijk naar een tweede gele kaart. Het tweetal slaagde in zijn missie, mist het laatste groepsduel met AJ Auxerre door een schorsing en kan de knock-outfase met een schone lei beginnen.

Maar de UEFA was minder te spreken over het onsportieve gedrag van Real Madrid in Amsterdam. De tuchtcommissie acht bewezen dat Mourinho de initiator was van de plannen. Via tweede doelman Jerzy Dudek en eerste keeper Iker Casillas kwam de boodschap terecht bij Xabi Alonso en Sergio Ramos doorgegeven

Mourinho, die zelf ontkende er de hand in te hebben gehad, kreeg voor zijn aandeel een schorsing van twee duels, waarvan één voorwaardelijk. Daarnaast moet de Portugees 40.000 euro overmaken.

Voor de andere betrokkenen was er alleen een financiële consequentie. Xabi Alonso en Sergio Ramos moeten 20.000 betalen, terwijl Iker Casillas (10.000) en Dudek (5.000) kunnen overmaken aan de UEFA. Real Madrid zelf kreeg een boete van 120.000 euro. Binnen drie dagen kan de Spaanse club beroep aantekenen.
VI.nl

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid 23-11-2010

Bericht door raymon » di nov 30, 2010 10:35 pm

Damn, daar moeten ze toch weer ehm.. 3 dagen voor trainen? Stelletje slappelingen bij de UEFA.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie