Ajax - Feyenoord 19-01-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 19-01-2011

Bericht door wimpey » do jan 20, 2011 7:27 pm

D_skilled schreef: Eerste half uur, tot aan het doelpunt van Toby, was je tamelijk te spreken over het spel.
1e helft was behoorlijk, 2e matig.

Toen het nog 0-0 was postte je nog. Daarna niet meer. Teleurgesteld dat Ajax op 3 punten van jouw psv blijft? :aai.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58902
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Feyenoord 19-01-2011

Bericht door 999 » do jan 20, 2011 7:34 pm

Pride of Amsterdam schreef:
999 schreef:
Pride of Amsterdam schreef:
Tsja, op die manier wordt het tegen niemand iets.
AC Milan, was al geplaatst, geen maatstaf.
Vitesse, spelen ruk, geen maatstaf.
AZ, waren niet in goede doen, geen maatstaf.
Feyenoord, amateurniveau (true) geen maatstaf.
Straks FC Utrecht uit. Als we verliezen is het zie je wel, als we winnen misten ze een paar belangrijke spelers, ergo... geen maatstaf.
NAC uit, vul zelf maar vast in...
Feyenoord speelde de ballen van het dak.Hun verdediging die je zonder enige twijfel kan scharen onder de beste vier uit de HCE ( en met een kleine aanpassing zelfs in de Ch. L. een goed figuur zou slaan ) stond scherp te dekkken, won elk duel en grossierde in scherpe passes naar de middenvelders.Vooral ene Swerts deed menigeen de wenkbrauwen fronsen met zijn inzicht, maar ook de Cler stond zijn mannetje.Natuurlijk zijn er altijd momentjes dat de samenwerking niet 100% was tussen de Feyenoord achterhoede spelers maar niemand is perfect ..

Maak jij het maar af ..
Je focust alleen maar op de tegenstander zonder toe te (willen) geven dat Ajax gewoon wel goed speelt. Of kan je als ploeg alleen maar goed spelen als de tegenstander top is?

Ik heb het alleen over dat dit Feyenoord geen maatstaf is, jij bent degene die andere clubs er met de haren bij gaat slepen.Verder hoef ik niks toe te geven.Op een enkeling na riep men hier in koor dat AJAX met GROTE cijfers van Feyenoord ( moest ) ging winnen want Feyenoord is zo slecht .. en dat bleken ze dus ook te zijn.

Maar als jij vind dat je deze wedstrijd wel als maatstaf moet nemen .. prima hoor ..

Oja, en in principe gaat het niet eens over winnen of verliezen maar meer om wat een tegenstander doet om weerstand te bieden in een wedstrijd ..

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - Feyenoord 19-01-2011

Bericht door El Clavo » do jan 20, 2011 7:59 pm

feyenoord wilde wel, maar werd belet door Ajax. Ze kwam amper van hun helft af of er al zat al iemand van Ajax tussen. Dat is gewoon scherp en geconcentreerd spelen. Goed voetbal dus.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58902
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Feyenoord 19-01-2011

Bericht door 999 » do jan 20, 2011 8:01 pm

Whoeaa .. De keeper was vanaf minuut 1.30 aan het tijd rekken .. Feyenoord wilde wel :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 19-01-2011

Bericht door Marillion » do jan 20, 2011 8:02 pm

Feyenoord wilde maar één ding. Zo snel mogelijk terug naar huis.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Feyenoord 19-01-2011

Bericht door Rednose » do jan 20, 2011 8:33 pm

brigade zuid schreef:Ik vond AJAX erg tegenvallen, vooral deze voorhoede is echt AJAX onwaardig hoor.. met een normale voorhoede had je de 10-0 van Psv kunnen benaderen want zo slecht was fnoord namelijk. Sulejmani heb ik echt afgeschreven en Ebicilio vind ik vooralsnog ook niks hoor.. eerste helft liet ie nog wel eens wat zien maar het heeft nul rendement wat ie doet, 2e helft heb ik het maar niet over.
Tja.....laat ik nou opeens weer geloven in Sulejmani.
Je moet niet kijken naar de zijn transferbedrag, maar wat hij doet.
Hij groeit denk ik, ook mentaal. Prima zoals hij de bal pakte en de penalty nam.
Zat er ook vaak lekker fel op.
Ik hoop dat het goed komt met hem, want het zit er denk ik wel in.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Ajax - Feyenoord 19-01-2011

Bericht door Justin » do jan 20, 2011 8:38 pm

Vind Sulejmani wel dreigend op het moment dat die ruimte krijgt. Zijn schoten zijn over het algemeen erg sterk. Jammer dat hij zo stijf links is. Maakt hem erg voorspelbaar.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax - Feyenoord 19-01-2011

Bericht door Pride of Amsterdam » do jan 20, 2011 11:01 pm

Tsja... als ik mijn idee met voorbeelden probeer te staven, dat een tegenstander wel of niet als maatstaf nemen voor je EIGEN spel niet relevant is, dan is het dat ik ze er "met de haren bij sleep". Sorry hoor, wist niet dat het zo belangrijk voor je was. Het enige dat ik probeer duidelijk te maken is dat ik dit Ajax dus goed vond spelen. Misschien dat iedereen verwacht dat we als Barca behoren te spelen, maar misschien ben ik dan wel te realistisch. Ik heb genoten. Daar gaat het om. (voor mij dan :smallgrin.gif: )

Op naar FC Utrecht. Hopen dat Ajax dezelfde instelling weet te brengen, het snelle druk zetten als de tegenstander in balbezit is, en proberen de combinaties te vinden/maken. Ik hoop dat ik een leukere dag heb dan mijn vorige Utrecht-uit. (2-0)
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58902
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Feyenoord 19-01-2011

Bericht door 999 » do jan 20, 2011 11:14 pm

Je zit te zeveren :aai.gif:

CdE
Berichten: 479
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:50 pm

Re: Ajax - Feyenoord 19-01-2011

Bericht door CdE » vr jan 21, 2011 1:14 pm

Het was niet denderend, nee. Daarvoor was te tegenstand ook te matig. Lastig om daar 90 minuten geconcentreerd tegen te blijven. Maar ik vind het i.i.g. weer leuk om naar Ajax te kijken. Bij vlagen was het aanvalsspel prima. Die aanval in de 2de minuut met uiteindelijk een slap schot van Eriksen, of die aanval begin tweede helft met een overstapje van De Zeeuw en die kaats van De Jong; zo heb ik ze al tijden niet gezien in de Arena. :biggthumpup.gif: Het is nog niet geweldig, maar het begin van FdB is veelbelovend. 4 gespeeld, 4 gewonnen, bij vlagen prima voetbal, 6 goals voor, 0 tegen. Het kan slechter.

Neemt niet weg afgelopen woensdag geen echte graadmeter was. Want allejezus wat was Feyenoord slecht. Die een-tweetjes van Bahia en Mulder steeds, echt lachwekkend. :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47294
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord 19-01-2011

Bericht door Lionel » vr jan 21, 2011 2:37 pm

Was het niet Siem die te slap schoot?

Verder helemaal mee eens. De intentie van Ajax was gewoon goed. Dat de tegenstand dan dramatisch is vind ik niet zo boeiend. ADO kan helemaal niet voetballen en NEC ook niet maar toch kregen die ploegen de kans om te gaan voetballen. En dan kunnen zelfs die ploegen gekke dingen doen.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Feyenoord 19-01-2011

Bericht door Mr. Ajax » za jan 22, 2011 6:25 pm

Weet iemand waar ik een (uitgebreide) samenvatting van de wedstrijd kan bekijken? Op youtube vind ik vooralsnog alleen maar de doelpunten te zien.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Ajax - Feyenoord 19-01-2011

Bericht door Justin » za jan 22, 2011 6:33 pm

Rishi schreef:Was het niet Siem die te slap schoot?
Nee, was Eriksen.

Zie: http://www.youtube.com/watch?v=_P4J49VHS9U.

Is trouwens ook een goede samenvatting, Mr. Ajax.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Feyenoord 19-01-2011

Bericht door Zuidema » za jan 22, 2011 7:11 pm

Rishi schreef:ADO kan helemaal niet voetballen en NEC ook niet maar toch kregen die ploegen de kans om te gaan voetballen. En dan kunnen zelfs die ploegen gekke dingen doen.
Precies. Dat kan ik dan ook zeer waarderen bij FdB dat hij Ajax bij balverlies direct weer druk op man en bal laat zetten. Onmiddellijk het gevaar in de kiem smoren. Overrompelen, niet in het spel laten komen, laat maar zien dat er vandaag niks te halen valt. Kost net zoveel energie als achteruit hollen en heeft veel meer impact. Zeker op F., zoals bleek.

Lionel
Berichten: 47294
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord 19-01-2011

Bericht door Lionel » za jan 22, 2011 10:55 pm

:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie