NAC-Ajax 30-01-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47916
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: NAC-Ajax 30-01-2011

Bericht door peter » zo jan 30, 2011 8:38 pm

Afmaken kun je niet leren. Schieten wel. Ebecilio heeft bijvoorbeeld een heel matig schot waar hij echt aan moet werken, hoor.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: NAC-Ajax 30-01-2011

Bericht door wimpey » zo jan 30, 2011 8:40 pm

Peter schreef:Afmaken kun je niet leren. Schieten wel. Ebecilio heeft bijvoorbeeld een heel matig schot waar hij echt aan moet werken, hoor.
Dat schotje van hem in helft 1 was overigens de enige zelf gecreerde kans in 45 minuten tegen een zeer slechte tegenstander.

Mensen die beter voetbal onder FdB zien houden zichzelf m.i. voor de gek. De uitvoering en intentie is wat anders. Maar qua voetbal is het nog steeds erg mager.

Ik ben blij dat El Ham er weer bij is. Dat scheelde vandaag al een slok op een borrel.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: NAC-Ajax 30-01-2011

Bericht door mattie » zo jan 30, 2011 9:10 pm

wimpey schreef:
Peter schreef:Afmaken kun je niet leren. Schieten wel. Ebecilio heeft bijvoorbeeld een heel matig schot waar hij echt aan moet werken, hoor.
Dat schotje van hem in helft 1 was overigens de enige zelf gecreerde kans in 45 minuten tegen een zeer slechte tegenstander.

Mensen die beter voetbal onder FdB zien houden zichzelf m.i. voor de gek. De uitvoering en intentie is wat anders. Maar qua voetbal is het nog steeds erg mager.

Ik ben blij dat El Ham er weer bij is. Dat scheelde vandaag al een slok op een borrel.
Na een leuk begin, onder FdB is ie nu toch aardig aan het inzakken.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33481
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: NAC-Ajax 30-01-2011

Bericht door zeux » zo jan 30, 2011 10:32 pm

mattie schreef: Na een leuk begin, onder FdB is ie nu toch aardig aan het inzakken.
Maar laten we asjeblieft hopen dat hij nu een jaar of twee, drie de tijd krijgt. Al die trainingswissels hebben ook geen zak geholpn.

Ik heb een kwartiertje gezien van de wedstrijd, maar ik vond de passiviteit stuitend. Lui. Ze gingen voor geen enkele bal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NAC-Ajax 30-01-2011

Bericht door joey » zo jan 30, 2011 11:11 pm

Zie bij De Boer nu al dezelfde reactie als eerder bij trainers als Wouters, Blind en Van Basten. Hij begrijpt niet dat zijn spelers niet gewoon even dit en dat doen.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53558
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NAC-Ajax 30-01-2011

Bericht door LucaS » zo jan 30, 2011 11:27 pm

Ik heb eerder het idee dat jullie dat niet snappen. Het zou bizar zijn als de spelers nu al in hoog tempo uit zouden kunnen voeren wat FdB vraagt. En dat na 2 jaar 'God zegene de greep' voetbal. Ajax is zo ver als je mag verwachten, duidelijk andere intentie en veldbezetting, net nu en dan prima combinaties, in een te laag tempo. Er zullen nog wel wat trainingen en wedstrijden nodig zijn om het soepeler en sneller uit te voeren.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NAC-Ajax 30-01-2011

Bericht door joey » zo jan 30, 2011 11:35 pm

Welke prima combinaties?

Ja, het zal nog een tijdje duren. Dat ben ik met je eens. Hopelijk komt het wel. Daar is nu nog weinig over te zeggen. We moeten afwachten of de spelers kunnen en willen uitvoeren wat De Boer in zijn hoofd heeft (of in zijn hoofd zou moeten hebben).
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: NAC-Ajax 30-01-2011

Bericht door Giacomo Puccini » ma jan 31, 2011 12:01 am

Ben tevreden met het resultaat maar wat het kampioenschap betreft maak ik me geen illusies. Het voetbal is pover, de selectie kent zeer zwakke plekken, is niet in balans en houdt kwalitatief niet over. Nac was zeer zeer matig.
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NAC-Ajax 30-01-2011

Bericht door joey » ma jan 31, 2011 12:11 am

Ajax kan beter dan het tegen NAC heeft laten zien. Dat weet ik zeker.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: NAC-Ajax 30-01-2011

Bericht door GangstaRiB » ma jan 31, 2011 9:14 am

Zeux schreef:
mattie schreef: Na een leuk begin, onder FdB is ie nu toch aardig aan het inzakken.
Maar laten we asjeblieft hopen dat hij nu een jaar of twee, drie de tijd krijgt. Al die trainingswissels hebben ook geen zak geholpn.

Ik heb een kwartiertje gezien van de wedstrijd, maar ik vond de passiviteit stuitend. Lui. Ze gingen voor geen enkele bal.
Eens. Maar De Boer moet geholpen worden vanuit het management. Zoals Jaap de Groot al zei: het rapport Coronel wordt met voeten getreden. Er staat nog steeds geen technisch beleid met een Technisch Directeur en een degelijke scouting. Als we zo door blijven modderen is De Boer de volgende trainer wiens carriere in de knop gebroken wordt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: NAC-Ajax 30-01-2011

Bericht door joey » ma jan 31, 2011 9:24 am

De Boer moet er wel de capaciteiten voor hebben. Dat moet nog blijken.
Het stinkt aan alle kanten!

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC-Ajax 30-01-2011

Bericht door T82 » ma jan 31, 2011 10:31 am

Ajaciedjuh schreef:Schilder is de beste op het veld.
Goed gezien! En Ebecilio was de slechtste.

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC-Ajax 30-01-2011

Bericht door T82 » ma jan 31, 2011 10:32 am

D_skilled schreef:
Zlatan Son of God schreef:
wimpey schreef:EH valt prima in. Een verademing ivm de rest.
Speelt op 1 actie na dramatisch!
Uh? Dramatisch. Staat positioneel prima te ballen. Wijkt uit naar de zijkanten. Wil de bal achter de verdediging ontvangen. Heeft een actie. Tenminste variatie en verrassing in het spel gekomen.
Klopt. Liep steeds heel goed. Alleen de uitvoering liet te wensen over. Daarnaast kreeg hij een hoop ballen ten onrechte niet toegespeeld.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: NAC-Ajax 30-01-2011

Bericht door Zuidema » ma jan 31, 2011 10:37 am

LucaS schreef: Het zou bizar zijn als de spelers nu al in hoog tempo uit zouden kunnen voeren wat FdB vraagt. En dat na 2 jaar 'God zegene de greep' voetbal. Ajax is zo ver als je mag verwachten, duidelijk andere intentie en veldbezetting, net nu en dan prima combinaties, in een te laag tempo. Er zullen nog wel wat trainingen en wedstrijden nodig zijn om het soepeler en sneller uit te voeren.
Op zich ben ik het wel met je eens, Luuk. Het kost gewoonweg tijd. Ook als je kwalitatief goede spelers hebt.

Maar wat ik gistermiddag zag tegen een matige tegenstander, maken we vergeleken met de beginwedstrijden onder FdB qua veldspel forse stappen terug en wordt het tempo alleen maar lager en lager. Waardoor we het de tegenstander steeds gemakkelijker maken en ons dus moeilijker.

Ik vond het gistermiddag bijvoorbeeld onbegrijpelijk dat de achterste lijn in zo'n bejaardentempo de bal naar mekaar toe schoof. Met ook nog heel weinig durf naar voren, terwijl er daar wel degelijk soms afspeelpunten waren. Maar op zulke momenten werd er dan weer zo lang getalmd, dat de vrije man ingesloten werd. En koos men achterin toch maar weer voor een traag rollertje breed of een bal terug naar Stekel. Het leek wel of ze achterin vanaf minuut 13 de wedstrijd al wilden uitspelen. Ik heb ook niet gezien dat FdB ze voor meer snelheid en pit een figuurlijke schop onder de kont gaf.

Onbegrijpelijk, omdat juist een snelle passing door de achterste linie het spel naar voren een stuk gemakkelijker kan maken. De tegenstander moet dan op tempo steeds weer kantelen om aanspeelpunten op het middenveld vanuit verschillende hoeken te kunnen afdekken. Vroeg of laat onstaan dan uiteindelijk gaten en een vrije man. Zeker als die aanspeelpunten ook nog eens in beweging zijn en zich slim tussen de linies/spelers proberen vrij te lopen dan wel gaten proberen te trekken.

Ook onbegrijpelijk, omdat een rap rondpassen achterin en dito baltempo toch basics moeten zijn voor een fullproff. Zeker als ze amper onder druk staan. En ook als ze een deuk in het zelfvertrouwen hebben, zoals Ajax na Utrecht. Als dat minimum al niet op te brengen is, is het voetballend wel heel erg slecht gesteld in die linie.

Plaats reactie