ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door generaal » ma mar 21, 2011 2:53 pm

Rishi schreef:Er staat : nadat de oefenmeester was vertrokken..
In het filmpje staat Brom gewoon op de bar terwijl Immers de 'Jodenjacht' instart.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Kowalczyk » ma mar 21, 2011 3:42 pm

Effe wat anders nu... Die minuut stilte voor Japan!

Mijn Balgevoel-column gaat vandaag over het wonderlijke fenomeen van de Minuut Stilte.

K.
Still alive...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door brigade zuid » ma mar 21, 2011 4:00 pm

wimpey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik ben nog steeds goed ziek van deze nederlaag.
Zag je de bui vantevoren niet al hangen? Wanneer je in Kerkrade, Utrecht en Alkmaar niet wint, waarom dan wel in Den Haag?
Dat snap ik ook nooit zo, dit zag je toch al van mijlenver aankomen. Ik lees nu ook alweer allerlei verhalen dat het volgend jaar dan opeens wel weer goed zou komen, tja dat zeggen we elk jaar geloof ik.. volgens mij leef je dan echt in een droomwereld.

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Ride » ma mar 21, 2011 4:08 pm

Kowalczyk schreef:Effe wat anders nu... Die minuut stilte voor Japan!

Mijn Balgevoel-column gaat vandaag over het wonderlijke fenomeen van de Minuut Stilte.

K.

treffend..
Vakkie 129

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Jöhnk » ma mar 21, 2011 7:00 pm

Feest schreef:Bij 4 wedstrijden of meer zou hij de wedstrijd tegen Twente missen. :hypocrite.gif:
Ben je gek, bij ADO mag dit. Elia werd voor iets vergelijkbaars niet geschorst.

Dit lijkt me ook meer iets voor de politie dan voor de tuchtcommissie

wimpey
Berichten: 51856
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door wimpey » ma mar 21, 2011 7:49 pm

Feest schreef:Wat een doemdenken en negativiteit. Na Twente - PSV is het gat weer kleiner en moet ik het nog zien.
Ik hoop dat psv van de Tukkers wint. Come on, psv. :blush.gif: Twente heeft een punt minder dan psv en moet naderhand nog tegen ons en tegen ADO.

Maar ik geloof eigenlijk ook niet meer in plek 2. De spelers zelf ook niet, gezien het feit dat ze niet eens hun ziel en zaligheid erin gooien om tegengoals te verhinderen. Ik denk dat Ajax uit de laatste 6 wedstrijden een punt of 10 haalt.
Rishi schreef: Tja, het zou nog zeker kunnen. Hopen op een gelijkspel is denk ik het beste..
Met Verhoeven, Blind, Cvitanich etc. krijg je het ook tegen Heracles en NEC moeilijk. Deze ploeg heeft geen balls. Ze gaan er in Moskou hard af, dan verwacht je verbetenheid. 3 dagen later bieden ze 3 tegengoals op een presenteerblaadje aan. Ajax moet meer selecteren op mentale hardheid.

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Laudrup » ma mar 21, 2011 8:15 pm

Van den Brom hoef ik nooit meer in een functie bij Ajax te zien.
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Beloki » ma mar 21, 2011 8:24 pm

Laudrup schreef:Van den Brom hoef ik nooit meer in een functie bij Ajax te zien.
Eens. Wat een idioot.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Jöhnk » ma mar 21, 2011 8:25 pm

Ik vind dit eerlijk gezegd wel voldoende om ADO uit de competitie te halen.
Geschrokken Immers: Jodenjacht leek mij onschuldig
’Ik heb me volledig mee laten slepen in de euforie’UPDATE DEN HAAG - Middenvelder Lex Immers (24) van ADO Den Haag is een dag na zijn verbale uitspattingen tijdens een supportersfeestje tot inkeer gekomen. De geboren Hagenaar heeft spijt dat hij fanatiek heeft meegezongen met beledigende liedjes over Ajax en Joden.


© anp Dat deed hij zondag na de triomf tegen Ajax (3-2) in het supportershome van de Haagse club waar ook de trainers John van den Brom, Maurice Steijn en ploeggenoot Charlton Vicento van de partij waren.

Verklaring
,,Ik heb me volledig mee laten slepen in de euforie na de bijzondere overwinning'', liet Immers maandag weten. ,,Ik ben me op dat moment totaal niet bewust geweest van de beledigende toon naar een hele bevolkingsgroep. Een geuzennaam en een bevolkingsgroep heb ik door elkaar gehaald en daar heb ik spijt van. Ik had dit niet mogen doen en accepteer uiteraard de boete die mij wordt opgelegd.''

Geuzennaam
Op VI.nl gaat Immers dieper op de zaak in. ,,Iedereen in en rond Ajax loopt weg met de geuzennaam van Joden. Als ik zing We gaan op Jodenjacht doel ik erop dat we Ajax willen verslaan. Niets meer en niets minder. Ik heb het dus helemaal niet over een bevolkingsgroep.''

Respect
,,Kijk alle beelden voor, tijdens en na de wedstrijd tegen Ajax in het stadion er maar op na. Ik heb respect getoond voor elke speler van Ajax. Met trainer Frank de Boer en aanvoerder Jan Vertonghen heb ik nog een tijd gesproken. Natuurlijk, ik was vroeger een fanatieke supporter, maar dat heb ik leren scheiden.''

Onschuldig
,,Ik heb voor de camera's ook niet lopen provoceren. Vervolgens heb ik dat afgesloten en ben ik met de eigen fans een feestje gaan vieren. Er werd van alles gezongen, waarbij ik niet klakkeloos mee liep te schreeuwen. Agressieve teksten heb ik genegeerd, maar de leus We gaan op Jodenjacht leek mij onschuldig.''

Voorbeeldfunctie
,,Op en rond het veld heb ik een voorbeeldfunctie. Maar als ik thuis op de bank zit of tussen de supporters ergens sta, dan ben ik daar niet mee bezig. Dat moet ik blijkbaar veranderen. Ik heb nu ondervonden dat er overal iemand kan staan die het opneemt met zijn telefoontje opneemt en het de wereld in slingert'', aldus Immers. (BVDL/ANP)
ad

Agressieve teksten genegeerd? Mwah.

http://www.zie.nl/video/sport/ADO-spele ... gz1hrf9g1t

jood jood, schop hem dood, tot hij sterren ziet,
Wat voor sterren? Jodensterren, kankerajacied.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mar 22, 2011 10:49 am

Wat ik overigens extra zuur vind, is dat De Boer in de pers zegt dat de landstitel niet meer behaald kan worden. Defaitisme is iets wat we gewoon niet kunnen gebruiken. Als er geen geloof meer is in een goeie afloop, bestaat dus ook de kans dat we thuis tegen het (ineens lekker draaiende) Heracles punten gaan laten liggen. Terwijl we bij winst op Heracles in ieder geval op 1 en wellicht twee concurrenten kunnen inlopen. Die knop moet óm in de selectie! Positief denken, verdomme! Azijnzeiken doen we wel op AT!

(In het kader van azijnzeiken op AT: wat een seizoen: 0 uit 12 punten tegen Den Haag en Utrecht....)
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Alexander » di mar 22, 2011 10:52 am

Jöhnk schreef:
jood jood, schop hem dood, tot hij sterren ziet,
Wat voor sterren? Jodensterren, kankerajacied.
Ik vind deze tekst eigenlijk nog erger dan het 'we gaan op jodenjacht'.

Gebruikersavatar
WitteKaas
Berichten: 257
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:38 pm
Locatie: Boxtel

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door WitteKaas » di mar 22, 2011 11:06 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:(In het kader van azijnzeiken op AT: wat een seizoen: 0 uit 12 punten tegen Den Haag en Utrecht....)
Ja dat is inderdaad erg erg triest...!!!!!!!!
:confused.gif:
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Jeroen126 » di mar 22, 2011 11:13 am

Laudrup schreef:Van den Brom hoef ik nooit meer in een functie bij Ajax te zien.
Sterker nog, wat mij betreft hoeft 'ie zich ook niet meer op De Toekomst te vertonen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mar 22, 2011 11:21 am

Alexander schreef:
Jöhnk schreef:
jood jood, schop hem dood, tot hij sterren ziet,
Wat voor sterren? Jodensterren, kankerajacied.
Ik vind deze tekst eigenlijk nog erger dan het 'we gaan op jodenjacht'.
Ronduit idioot. Net zoals het T-shirt dat AFCA.nl trouwens in de verkoop gooide voor de aankomende bekerfinale. Bommen op Rotterdam.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Jeroen126 » di mar 22, 2011 11:30 am

Een halfjaar geleden stond Brommentje in datzelfde home "en wie niet springt.." te kermen. Ik bedoel: dan kan je nu wel kwaad worden op Immers, maar als je zelf zo'n voorbeeld geeft..

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door gaizka » di mar 22, 2011 11:59 am

Alexander schreef:
Jöhnk schreef:
jood jood, schop hem dood, tot hij sterren ziet,
Wat voor sterren? Jodensterren, kankerajacied.
Ik vind deze tekst eigenlijk nog erger dan het 'we gaan op jodenjacht'.
Inderdaad schandalig, die mensen hebben echt geen idee wat er tijdens de 2e wereldoorlog allemaal is gebeurt.

Eigenlijk zou Ajax ook afstand moeten doen van de term 'joden' als geuzennaam, heb er persoonlijk weinig mee. Godenzonen is veel mooier.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Khraa » di mar 22, 2011 12:02 pm

gaizka schreef:
Alexander schreef:
Jöhnk schreef:
jood jood, schop hem dood, tot hij sterren ziet,
Wat voor sterren? Jodensterren, kankerajacied.
Ik vind deze tekst eigenlijk nog erger dan het 'we gaan op jodenjacht'.
Inderdaad schandalig, die mensen hebben echt geen idee wat er tijdens de 2e wereldoorlog allemaal is gebeurt.

Eigenlijk zou Ajax ook afstand moeten doen van de term 'joden' als geuzennaam, heb er persoonlijk weinig mee. Godenzonen is veel mooier.
Al was bovenstaande tekst geen verwijzing naar de Tweede Wereldoorlog dan is het al belachelijk. Liedjes met doodschoppen en kanker zou je niet moeten willen zingen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Jeroen126 » di mar 22, 2011 12:03 pm

De gepelde garnaal
Geschreven door Billy Odol dinsdag, 22 maart 2011 09:19
Voorpagina
Daags na de dikverdiende overwinning van mijn favoriete club op de rood-witte club uit de hoofdstad die al jaren vergeefs op een kampioenschap wacht (uiteraard met een flinke nadorst maar zonder kater als gevolg van de euforie) ben ik toch wel verbaasd. Lex Immers, onze held, is het nieuws van de dag.


In zijn enthousiasme zong hij na de wedstrijd in het MFC hetzelfde liedje wat hij op de tribune en waarschijnlijk in huiselijke kring altijd zingt. Er kwam een woord van een bevolkingsgroep uit het midden oosten in voor. Dit land wil nog weleens een andere bevolkingsgroep onderdrukken, hierdoor zijn zij in de regio niet zo geliefd. Het symbool van dit land is de davidster. Niet geheel toevallig lopen veel supporters van de hoofdstedelijke ‘top’club met dit teken op hun sjaal en pet. Op de jassen is de ster de laatste tijd niet gesignaleerd. Voor de oorlog was Ajax (laten we het beestje maar bij zijn naam noemen) een echte Joodse club. Niet-Joden mochten destijds geen lid worden (dat heb ik uit betrouwbare bron). Aangezien het ledental na 1945 aardig geslonken was, mochten niet-Joden na de oorlog wel lid worden. Vanaf de jaren ’70 gebruiken de Ajax-fans de jodenster, noemen zichzelf Joden en hebben zij vele hekken in menig stadion ‘vervuild’met de vlag.

Mijn gedachten gaan terug naar de jaren ’80. FC Den Haag was tot ongenoegen van de KNJB ongeslagen gepromoveerd naar de eredivisie. De eerste twee thuiswedstrijden gingen verloren (tegen Go Ahead en Fortuna). Toen moesten we naar Ajax uit. De wedstrijd was in het Olympisch Stadion. De media stond met filmploegen al klaar om de rellen te verslaan. Helaas voor hun gebeurde er niks, het enige wat gezongen werd: ‘we gaan op jodenjacht’. Den Haag won verdiend met 2-3 en ‘Leiden was in last’. Ineens stonden alle ‘neuzen’dezelfde kant op. Ze gingen lopen zoeken en er werd wat gevonden, het liedje over de jodenjacht. Dit om de aandacht af te leiden van de nederlaag van hun favoriete club. Bovendien werd nergens vermeld dat de ere-tribune bestormd werd door de F-side omdat een aantal spelers van het tweede elftal wat enthousiast de overwinning vierde. Zelfs de Amsterdamse burgervader Ed van Thijn moest onverrichter zake huiswaarts keren door de ongeregeldheden. Er was slechts een interview vanuit het supporteshome van FC Den Haag, waarin een groen-gele supporter terecht meldde dat er niemand bij stilstaat dat er door andere fans vaak ‘kanker Hagenees’ gescandeerd wordt en dat niemand van de kankerstichting daarover zeurt.
Een jaar later, vier dagen na de Europacup II wedstrijd van FC Den Haag in Boedapest, mochten wij niet afreizen naar de stad met netnummer 020 om onze club aan te moedigen. Van Thijn had dit verboden.

De geschiedenis herhaald zich anno 2011. Ajax verliest weer verdiend van hun Haagse opponent. De media die over het algemeen de club van de snelkookpan uit de Bijlmer een warm hart toedraagt, is weer eens teleurgesteld dat er weer geen derde ster op het shirt verschijnt (terwijl er genoeg in het stadion hangen) en weer staan de ‘neuzen’dezelfde kant op. Er wordt weer een stok gezocht om mee te slaan, om de aandacht van het falen van hun club te verbloemen. Op youtube wordt een filmpje van een enthousiaste Lex Immers gevonden. De wereld draait door, Holland Sport, Voetbal International en zelfs het journaal maken melding van het liedje dat onze volksheld meezingt.

Waar men aan voorbij gaat is dat Ajax nog steeds een Joodse club is en niemand in die club en op hun tribune dat tegenspreekt. Het zal mij niks verbazen als alle spelers die daar gecontracteerd worden, zich verplicht moeten laten pellen. Hoe zou dat gegaan zijn bij de medische keuring van Jeroen Verhoeven? Zou de arts gevraagd hebben: ‘wat heb jij daar voor garnaal hangen, moeten wij die niet pellen’. Nadat de keeper met overgewicht antwoorde dat hij daarvoor naar Klaas Puul ging, kon zijn contract getekend worden.

Het trieste van deze situatie is dat onze Lex, die aan zijn beste seizoen bezig is, straks voor meerdere wedstrijden geschorst wordt. Vertonghen die destijds iets over kakerlakken zong kwam er met een wedstrijd schorsing vanaf. Lex niet, hij is van ADO en die staan in de ogen van de KNJB te hoog. Liever hebben zij de Haagse club niet in Europa. Maar al krijgt Lex tien wedstrijden aan zijn broek, die twee prachtige overwinningen tegen Ajax dit seizoen, pakken ze ons NOOIT meer af!

Door Billy Odol
wat een volk :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Ride » di mar 22, 2011 12:20 pm

Feiten verdraaien is ze niet vreemd. Maar van die gepelde garnaal bij Klaas Puul vind ik wel weer lachen :drecul.gif:
Vakkie 129

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Laudrup » di mar 22, 2011 12:30 pm

Bah wat woon ik toch eigenlijk in een kutstad. :excited.gif:
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Monkey Tonk » di mar 22, 2011 12:33 pm

joey schreef:
Feest schreef:Wat een doemdenken en negativiteit. Na Twente - PSV is het gat weer kleiner en moet ik het nog zien.

Bij ADO zit gewoon alles mee.

Nee, niet mee eens, het ligt aan Ajax zelf.

We hebben zogenaamd een gemakkelijk programma. Maar zo spelend als de laatste drie wedstrijden is alles lastig.
Dit was ongeveer de week van de waarheid voor dit seizoen. Als je in zo'n week twee keer niet thuis geeft en keihard op je bek gaat, dan houdt het op. Dat is het moment waarop een kampioen wel thuis geeft. Maar goed. Gelukkig ging Ajax zo af tegen Real Madrid dat Cruijff zich kapot schaamde. Die wedstrijd heeft een heel vervolg gehad. 'Elk nadeel hep z'n voordeel'. Volgend jaar klopt dankzij de Boer het positiespel weer, en dan staat Ajax opeens weer op eenzame hoogte in Nederland. De thuiswedstrijd tegen Spartak was een voorproefje. De pers had het al over het kleine broertje van Barcelona. Terecht, maar voorbarig. De uitwedstrijd in Moskou en wedstrijd in Den Haag waren een terugval. Zo gaat dat. Zolang je ervan leert wat je fout deed, maakt het niet uit. De rest van het seizoen lekker vrij en onbevangen spelen. Langzaam weer groeien naar het ideaal.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Feest » di mar 22, 2011 12:41 pm

Volgens mij kreeg Vertonghen twee duels?!?

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door martijn401 » di mar 22, 2011 12:51 pm

Klopt:
Ajax accepteert schorsing Vertonghen

28 mei 2010 Ajax.nl

Ajax meldt dat de club besloten heeft niet in beroep te gaan en de schorsing van Jan Vertonghen voor drie wedstrijden waarvan één voorwaardelijk te accepteren. Ajax accepteert de schorsing en wacht niet op het uitgewerkte vonnis dat tot donderdag 4 juni in overweging kon worden genomen.
bron : AN.

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: ADO Den Haag - Ajax 20-03-2011

Bericht door Jeroen126 » di mar 22, 2011 12:51 pm

Feest schreef:Volgens mij kreeg Vertonghen twee duels?!?
Buiten de laatste zin staat er eigenlijk helemaal niets in die column dat klopt.

Nou goed, de eerste alinea klopt misschien ook.

Plaats reactie