PSV - Ajax 18-09-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13407
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Arthur » zo sep 18, 2011 9:13 pm

Hahaha

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23214
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Cruijff » zo sep 18, 2011 9:21 pm

LOL! :blub.gif:

Misschien komt er weer wat beweging in als Daley een keer een klap tegen zijn hoofd krijgt...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23214
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Cruijff » zo sep 18, 2011 9:30 pm

Jeroennaarbeneden schreef: Dat zal best, maar over bombardementen en gelovigen mag je niets roepen. Dan ontstaat er ophef. Over nichten mag dat schijnbaar wel. Los van mijn mening: bizarre, veelzeggende tegenstrijdigheid.

Ik heb die wel eens meegezongen. Erop aangesproken door een oudere supporter die dat, waarschijnlijk om wat M bedoelt, niet zo tof vond.

Rest gezongen.
Waarom mag je geen grappen maken over bijvoorbeeld humanitaire rampen, over gelovigen of bombardementen? Als Hans Teeuwen zegt:

Weet je wie ik ook een ZAK vind? ALLAH! Met z'n dikke lul. En Allah vindt alle Nederlandse vrouwen kuthoeren. En daarrr heeft ie... VOLKOMEN gelijk in. En dan moeten die doodsbange zandvrouwtjes niet denken. "Laat ik snel een doek op m'n kop doen, dan ben ik geen hoer meer. Nee! Dan ben je gewoon een hoer, met een doek op je kop!"

Toen Hans en ik in navolging van "Roerbakei, roerbakei, heroïne dealen op de kinderboerderij" een stedenlied gingen maken, kwamen we o.a. met:

AMSTERDAM, AMSTERDAM. JE DUWT JE PIK IN EEN TEMEIER EN JE SNUIFT COKE IN DE TRAM

ENSCHEDE, ENSCHEDE, JE WAS ONVOORZICHTIG MET JE VUURWERK, NAM EEN HELE WOONWIJK MEE

ROTTERDAM, ROTTERDAM. KEIHARD WERKEN IS JE LEVEN EN GEEN CLUB DIE VOETBAL KAN


Die over Enschede is misschien net op of over het randje, ik merkte overigens dat in Rotterdam de mensen het meest woedend (zeg maar gerust agressief) reageerden, Toch vind ik dat het allemaal moet kunnen. Al voel ik wel aan hoeveel pijn het doet bij mensen die bij de vuurwerkramp in Enschede naasten zijn verloren.

Daarom zing ik ALS HET LENTE WORDT DAN GOOIEN WIJ BOMMEN OP ROTTERDAM niet mee. Of meestal niet (laat ik niet hypocriet doen). Je raakt daarmee toch een hoop 70 en 80 plussers persoonlijk in hun ziel.
Maarrr... elke Ajax - Feyenoord wordt dat spreekkoor door duizenden gezongen. De NOS negeert dat jaar in jaar uit in de samenvatting. Dus wat maken we nu een ophef over 10 seconden 'laat maar liggen hij is dood' ?

In de Engelse stadions (oooh het is daar zooo sfeervol) zingt men in deze situaties: GO HOME IN A BODY BAG!

Dat zou wel heeel pijnlijk zijn, want het leek er eventjes op dat Tyton in zo'n zakje afgevoerd zou gaan worden...

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Rooie » zo sep 18, 2011 9:36 pm

999 schreef:
Benji schreef:
999 schreef:Wat zitten jullie toch voor excuses te zoeken voor dit walgelijk gedrag.Vanaf seconde 1 was te zien dat dit ernstig was .. en dan zo gaan zingen .. bah ..
Sorry, ben het niet met je eens en verzin ook geen excuses. Dit is hoe ik er over denk. Vanaf seconde 1 achter je televisiescherm ja.
Ach, en nu ga je je verschuilen achter een tv scherm ..
Ja man, ik ga me hier achter verschuilen, want ik heb hier zelf zoveel mee te maken :excited.gif:

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Jeroen126 » zo sep 18, 2011 9:41 pm

De ophef komt voort uit een mengelmoesje van de huidige klaagcultuur en het feit dat veel Nederlanders Ajax écht als personificatie van Het Kwaad zien. Ik meen het, ga voor de grap eens kijken uit welke uithoeken tweets richting Van Gelder en co zijn verstuurd. Grijze Den Haag supporters die vinden dat er bij Studio Voetbal over gesproken MOET MOET MOET worden want dit kan ECHT niet.

Voor mij persoonlijk geldt: als ik ooit een dergelijke klaag mail, tweet of brief stuur mogen jullie me opdoeken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58985
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door 999 » zo sep 18, 2011 9:47 pm

Benji schreef:
999 schreef:
Benji schreef:
Sorry, ben het niet met je eens en verzin ook geen excuses. Dit is hoe ik er over denk. Vanaf seconde 1 achter je televisiescherm ja.
Ach, en nu ga je je verschuilen achter een tv scherm ..
Ja man, ik ga me hier achter verschuilen, want ik heb hier zelf zoveel mee te maken :excited.gif:
Dan lul niet zo slap van over achter je Tv scherm.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo sep 18, 2011 10:34 pm

De vraag is niet of je van achter je tv-scherm meer of minder supporter bent; het gaat volgens mij meer om de beleving. In het stadion bestaat zoiets als groepsdruk; en het bij elkaar versterken van emoties. Met als gevolg dat men soms collectief over de schreef gaat en vanwege woede, galgenhumor, of adrenaline dingen zingt die je normaliter nooit uit je strot zou laten komen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58985
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door 999 » zo sep 18, 2011 10:47 pm

Lijkt me meer hoe je bent opgevoed.Iemand ligt bewustloos en dan ga je zoiets zingen .. Bah .. verzin eens iets anders dan steeds die kwetsende spreekkoren .. En dan steeds die vrijbrief om zoiets te doen ..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23214
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Cruijff » zo sep 18, 2011 10:47 pm

banjavi schreef:Als je scenario 2 van mij van toepassing acht vind ik je vraag wat vreemd, maar dat terzijde.

2 is van mij echt van toepassing en ja... ik schaam me DIEP voor deze zielepoten... en ik vind het ronduit schandalig dat dit allemaal maar normaal gevonden wordt.
Hoezo vind je mijn vraag vreemd? 2 is echt op jou van toepassing, dat blijkt dus te kloppen. Lijkt me wel logisch dat ik het eerst even vraag!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door joey » zo sep 18, 2011 10:53 pm

Feest schreef:Ik vond het ook een schrikbarend beeld - bewegingsloos, groggy en apathisch....



Arme, arme Daley Blind.

:smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Marillion » zo sep 18, 2011 10:55 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:De vraag is niet of je van achter je tv-scherm meer of minder supporter bent; het gaat volgens mij meer om de beleving. In het stadion bestaat zoiets als groepsdruk; en het bij elkaar versterken van emoties. Met als gevolg dat men soms collectief over de schreef gaat en vanwege woede, galgenhumor, of adrenaline dingen zingt die je normaliter nooit uit je strot zou laten komen.

Daarnaast is het ook de vraag of je in het stadion zo snel in de gaten hebt dat het ernstig is. Op tv zie je direct wat er gebeurd maar vanuit het uitvak kan dat anders zijn. Deels doordat je een wedstrijd anders beleefd maar ook doordat je het minder goed ziet. Zeker vanuit het uitvak bij PSV want daar is het zicht gewoon slecht.

Ik weet niet wanneer de spreekkoren begonnen en hoe lang ze hebben geduurd. Maar er zijn wat mij betreft dus wel wat redenen te verzinnen waarom het de eerste seconden direct na het incident te verklaren is. Als het doorgaat wanneer de ernst van de situatie duidelijk is dan is het een ander verhaal.

Ik ben in ieder geval blij dat de schade uiteindelijk meevalt want het zag er echt even niet goed uit voor die jongen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo sep 18, 2011 10:56 pm

999 schreef:Lijkt me meer hoe je bent opgevoed.Iemand ligt bewustloos en dan ga je zoiets zingen .. Bah .. verzin eens iets anders dan steeds die kwetsende spreekkoren .. En dan steeds die vrijbrief om zoiets te doen ..
Opvoeding, nuance en sociaal wenselijk gedrag zou nou net de ingrediënten die je soms in "de hitte van de strijd", in een (uit)vak vol testosteron en adrenaline, niet direct de hoogste prioriteit geeft, Voets...

Ik praat niks goed trouwens, ik constateer alleen maar.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23214
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Cruijff » zo sep 18, 2011 10:58 pm

999 schreef:Lijkt me meer hoe je bent opgevoed.Iemand ligt bewustloos en dan ga je zoiets zingen .. Bah .. verzin eens iets anders dan steeds die kwetsende spreekkoren .. En dan steeds die vrijbrief om zoiets te doen ..
Jij bent zo te zien wel heel erg als een softe moraalridder opgevoed en niet gewezen op hoe keihard de maatschappij is. Hoe vriendelijk denk je dat de Mossad tegen Palestijnen is? Of Duitsers 70 jaar geleden tegen joden of zigeuners? Of hoe Libische rebellen de overgebleven sympathisanten van het regime behandelen of vice versa? We moeten nu niet gaan doen alsof we in Nederland zo fatsoenlijk zijn als we maar met twee woorden blijven spreken en nooit iets over iemands leed roepen:

Ik denk dat jouw opvoeding deze invloed mist:
http://www.youtube.com/watch?v=UgC0rH9N3Vs

(Wel helemaal afkijken tot de tekening van het zoontje volledig is besproken). Iedereen is tegenwoordig zo soft. Dat is het hele probleem!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo sep 18, 2011 11:01 pm

Zo is het, Cruijff; PSV-Ajax is synoniem voor de holocaust, het Israël-Palestina conflict en het afzetten van een Libische despotische dictator.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23214
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Cruijff » zo sep 18, 2011 11:09 pm

Mwa PSV-Ajax misschien niet, vanochtend stond ik zonder enige zenuwen op. Totdat de kakkerlakjes een wel heeeel zielig ploegje werden had ik toch als levensmotto:

Ajax - Feyenoord is geen zaak van leven of dood. Het is véél belangrijker!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58985
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door 999 » zo sep 18, 2011 11:18 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
999 schreef:Lijkt me meer hoe je bent opgevoed.Iemand ligt bewustloos en dan ga je zoiets zingen .. Bah .. verzin eens iets anders dan steeds die kwetsende spreekkoren .. En dan steeds die vrijbrief om zoiets te doen ..
Opvoeding, nuance en sociaal wenselijk gedrag zou nou net de ingrediënten die je soms in "de hitte van de strijd", in een (uit)vak vol testosteron en adrenaline, niet direct de hoogste prioriteit geeft, Voets...

Ik praat niks goed trouwens, ik constateer alleen maar.
Dat snap ik.Persoonlijk vind ik juist dat dat tegenwoordig sommige wel heel gemakkelijk afgaat .. Dat als een kip zonder kop mee lopen in de groep .. en het verschuilen daarin .. Daarbij is er ook nog de keuze om andere teksten te gebruiken.Maar goed, veel van die malloten kunnen meestal het ook niet opbrengen om bij een minuut stilte hun mond te houden ..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23214
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Cruijff » zo sep 18, 2011 11:22 pm

Vaak zijn juist die teksten die ver over de fatsoensnormen heen gaan erg ludiek. 'Laat maar liggen hij is dood' is goedkoop gekopieerd uit andere stadions. Maar wat vond je van:

ÉÉN TWEE DRIE VIER VIJF ZES ZEVEN, WAAR IS MATEJA KEZMAN GEBLEVEN?
HIJ IS NIET HIER, HIJ IS NIET DAAR, HIJIJIJ IS BIJ DE MAFIA

KEZMAN IN EEN MASSAGRAF. KEZMAN IN EEN MASSAGRAF. KEZMAN IN EEN MASSAGRAF.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door joey » zo sep 18, 2011 11:39 pm

Misselijk.
Het stinkt aan alle kanten!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23214
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Cruijff » zo sep 18, 2011 11:46 pm

Ik ben zelf niet aanwezig geweest bij die PSV - Ajax maar vond het geniaal bedacht van de F-side (die in die tijd nog bestaansrecht had in de vorm zoals ik vroeger tegen DeAjaxSter opkeek). Een hoop AT-ers zullen wellicht te jong zijn voor de details of zich deze niet meer herinneren.

Er was net in de krant uitgelekt dat Joegoslavische mafia Mateja Kezman wilden ontvoeren. PSV wilde hem laten onderduiken, hij was een aantal dagen zoek. Vervolgens pakt hij de week voor PSV - Ajax een domme gele kaart waardoor ie geschorst is. De Ajax aanhang kon hem dus nergens vinden op het veld. :drecul.gif: De verwijzing naar massagraven en Joegoslaven is wel heeel errug grof en je zag Kezman ook erg pissig kijken. Hij vond het gewoon echt niet leuk. Ik vind het wel leuk om te zien dat mensen een heel stuk minder humor hebben dan degenen door wie ze aangepakt worden. Was toch een stukje leedvermaak achter de televisie.

Vooral ook omdat Kezman vaak zo'n vervelend ettertje was. Als het bijvoorbeeld Ruiz of Victor Elm was overkomen was het minder cool geweest dan nu bij Kezman het geval was. Kowalczyk, zong jij in die tijd mee met dit liedje...?
Laatst gewijzigd door Cruijff op zo sep 18, 2011 11:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door joey » zo sep 18, 2011 11:47 pm

Humor? :confused.gif:

Een gebrek aan beschaving zul je bedoelen.
Het stinkt aan alle kanten!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23214
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Cruijff » zo sep 18, 2011 11:48 pm

Denk eigenlijk wel zeker te weten dat Menno toentertijd gewoon meezong met 1 2 3 4 5 6 7

GangstaRiB
Berichten: 16849
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door GangstaRiB » ma sep 19, 2011 12:32 am

Zit dit mailtje te schrijven vanuit southern Californie. Zat in het vliegtuig ten tijde van de wedstrijd.

Dingetjes die me opvallen uit de samenvatting:
- hamstring blessure's steken de kop op. Er wordt duidelijk niet goed getraind.
- Verdedigend erg kwetsbaar.

Er klopt nog weinig van dit elftal. Op het tandvlees het kampioenschap behaald, maar echte progressie zie ik niet.
Gelukkig zit Rutten nog steeds bij PSV. Die durft Ajax niet aan te pakken.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 19, 2011 5:14 am

Toch wel een 'leuke' statistiek:
psv - Ajax
Doelpogingen 9 - 13
Reddingen doelman 4 - 2
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door SylvievdVaart » ma sep 19, 2011 6:13 am

joey schreef:Humor? :confused.gif:

Een gebrek aan beschaving zul je bedoelen.
Zeg dat wel, zeg.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7338
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: PSV - Ajax 18-09-2011

Bericht door Trab » ma sep 19, 2011 7:30 am

Ik heb de wedstrijd alleen tot de blessure van Tyton live kunnen zien. Wat een drama.
Vooraf had ik er echt een goed gevoel over. De opstelling leek logisch, al had ik de posities van Eriksen en De Jong omgedraaid. Maar goed, de opzet van De Boer was om een man meer te creeeren op het middenveld. Hier kwam echter helemaal niks van terecht. Het leek wel of PSV met een man meer speelde.
Al in de 1e minuut bij die goal verbaasde ik mij over de positie van Anita. Wat heeft een controlerende middenvelder op de rechtsbackpositie te zoeken? Als vde Wiel naar voren gaat dan moet Toby zijn positie overnemen en zakt Anita in. Nu lag het hele centrum open.
Ook in balbezit was het vreselijk slecht. Denk je met Eriksen een man meer te creeeren, gaat hij lopen met de bal op het moment dat De Jong diep gaat. Gevolg: balverlies en het hele veld ligt open. Ik heb me ook verbaasd over de vrijheid die Strootman kreeg van De Jong. Hoe kan je de man waar elke aanval bij begint zo vrijlaten? Verder speelde Eriksen teveel als rechtsbuiten en moest hij constant achter Pieters aan.
Maar goed. Ik heb het vervolg alleen via de samenvatting gezien, maar volgens mij mogen we niet klagen met een gelijkspel. De vraag blijft: hadden we met een normale 4-3-3 en met Lukoki ipv Anita meer succes gehad? Ik denk zelf van niet. Hopelijk gaat De Boer de boel goed analyseren met zijn team. Hij kan tegen de buitenwereld wel elke wedstrijd zeggen dat ze de gedomineerd hebben, maar ik neem aan dat ie intern wel wat kritischer is.

Plaats reactie