Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Le T. » di okt 25, 2011 8:39 am

Ride schreef:
Le T. schreef:
Rishi schreef:Dat viel me ook wel op.. Weet Eriksen dat je mag springen voor een kopduel?
Volgens mij weet Eriksen helemaal niet dat hij moet presteren. Hij presteert immers in het gros van de wedstrijden niet en hij krijgt telkens weer een basisplaats en werd nooit gewisseld, hoe zou hij dat moeten weten dan?
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/articl ... ssel.dhtml

:excited.gif:
Met Eriksen zelf heb ik juist geen probleem. Die is zelfkritisch en gaat juist tegen de hype in. Volgens mij is hij op de verkeerde punten zelfkritisch, maar dat verwijt ik hem niet.

Het probleem is juist dat hij zelf zijn grootste criticaster moet zijn, dat kun je niet vragen van een speler van 20. Ik vind dat zo'n talent recht heeft op een lat die voor hem neergelegd wordt en waar hij overheen moet. En die mag best steeds hoger komen te liggen. Daarnaast hebben alle andere spelers er ook recht op dat iedereen moet presteren voor een basisplaats.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Cruijff » di okt 25, 2011 8:59 am

Le T. schreef: Met Eriksen zelf heb ik juist geen probleem. Die is zelfkritisch en gaat juist tegen de hype in. Volgens mij is hij op de verkeerde punten zelfkritisch, maar dat verwijt ik hem niet.

Het probleem is juist dat hij zelf zijn grootste criticaster moet zijn, dat kun je niet vragen van een speler van 20. Ik vind dat zo'n talent recht heeft op een lat die voor hem neergelegd wordt en waar hij overheen moet. En die mag best steeds hoger komen te liggen. Daarnaast hebben alle andere spelers er ook recht op dat iedereen moet presteren voor een basisplaats.
Eriksen is inderdaad een prima ventje. Geen kapsones, leergierig, wil graag beter worden, weet dat hij zijn top bij Ajax nog lang niet bereikt heeft. Maar ik mis gewoon het gif in hem wat Van der Vaart en Wesley Sneijder wel vanaf hun 17e al hadden. Ook heeft Christian helaas geen echte concurrentie. Serrero is heel begaafd, Rodney Sneijder was in de voorbereiding goed en wil gewoon liever winnen (echt zo'n over mijn lijk dat ik de strijd verlies ventje is dat) maar Eriksen is bij FdB altijd onomstreden. Het is nog net niet zo erg als met Siem de Jong. Van der Vaart moest vanaf zijn 17e direct op de toppen van zijn tenen moeten lopen om te bewijzen dat Adriaanse terecht hem bracht in de plaats van Witschge. Daardoor heeft zijn carriere wel een vliegende start gehad.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Cruijff » di okt 25, 2011 9:02 am

Interpreteer me trouwens niet verkeerd in de zin dat ik denk dat Rafael vd Vaart voor een groot deel mazzel heeft gehad. Hij is echt een exceptionele speler. Voetballen bij De Spurs lijkt me erg mooi, maar haal Rafael weg en ze zijn direct weer een middenmoter. Als zo'n Van der Vaart nu eens Ajax bij de hand zou nemen... zelf voetbalt hij altijd graag met Theo Janssen zegt ie in ieder geval en hij is in mijn ogen de ultieme leermeester voor Eriksen, Siem de Jong en anderen. Wishful thinking... :aai.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Le T. » di okt 25, 2011 9:11 am

Cruijff schreef:
Le T. schreef: Met Eriksen zelf heb ik juist geen probleem. Die is zelfkritisch en gaat juist tegen de hype in. Volgens mij is hij op de verkeerde punten zelfkritisch, maar dat verwijt ik hem niet.

Het probleem is juist dat hij zelf zijn grootste criticaster moet zijn, dat kun je niet vragen van een speler van 20. Ik vind dat zo'n talent recht heeft op een lat die voor hem neergelegd wordt en waar hij overheen moet. En die mag best steeds hoger komen te liggen. Daarnaast hebben alle andere spelers er ook recht op dat iedereen moet presteren voor een basisplaats.
Eriksen is inderdaad een prima ventje. Geen kapsones, leergierig, wil graag beter worden, weet dat hij zijn top bij Ajax nog lang niet bereikt heeft. Maar ik mis gewoon het gif in hem wat Van der Vaart en Wesley Sneijder wel vanaf hun 17e al hadden. Ook heeft Christian helaas geen echte concurrentie. Serrero is heel begaafd, Rodney Sneijder was in de voorbereiding goed en wil gewoon liever winnen (echt zo'n over mijn lijk dat ik de strijd verlies ventje is dat) maar Eriksen is bij FdB altijd onomstreden. Het is nog net niet zo erg als met Siem de Jong. Van der Vaart moest vanaf zijn 17e direct op de toppen van zijn tenen moeten lopen om te bewijzen dat Adriaanse terecht hem bracht in de plaats van Witschge. Daardoor heeft zijn carriere wel een vliegende start gehad.
Ja, maar het gif moet er gewoon in zitten en hij is ook wel een leidersfiguur, hij is gewoon iets te sympathiek en teveel teamspeler om zich ook zo in de echte top te laten gelden. Dan moet je ook buiten het veld hard zijn, VdV berust vaak in zijn lot, dan miept hij een beetje maar iedereen weet dat hij nooit met de vuist op tafel zou slaan.

Maar VdV had al wel echt inzicht en gogme. Dat zie ik bij Eriksen niet, ik vind Eriksen dan ook helemaal niet zo'n extreem groot talent. Technisch is hij heel goed, heel makkelijk, atletisch gedeeltelijk ook, maar dat is maar een deel van een goeie speler.

Hij wil graag beter worden, maar een trainer moet hem daarbij helpen. En concurrentie moet hem daarbij ook helpen. Ik vind dat hij recht heeft op concurrentie, en ik vind dat zijn medespelers er recht op hebben dat hij net als andere concurrentie heeft. Daar wordt hij beter van en daar wordt het elftal beter van.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Marillion » di okt 25, 2011 9:14 am

Cruijff schreef:Eriksen is inderdaad een prima ventje. Geen kapsones, leergierig, wil graag beter worden, weet dat hij zijn top bij Ajax nog lang niet bereikt heeft. Maar ik mis gewoon het gif in hem wat Van der Vaart en Wesley Sneijder wel vanaf hun 17e al hadden. Ook heeft Christian helaas geen echte concurrentie. Serrero is heel begaafd, Rodney Sneijder was in de voorbereiding goed en wil gewoon liever winnen (echt zo'n over mijn lijk dat ik de strijd verlies ventje is dat) maar Eriksen is bij FdB altijd onomstreden. Het is nog net niet zo erg als met Siem de Jong. Van der Vaart moest vanaf zijn 17e direct op de toppen van zijn tenen moeten lopen om te bewijzen dat Adriaanse terecht hem bracht in de plaats van Witschge. Daardoor heeft zijn carriere wel een vliegende start gehad.
Dat mis ik bij wel meer spelers. Zeker bij zo'n wedstrijd als afgelopen zondag. Gewoon echt die wedstrijd willen winnen en er alles aan doen om het spel terug in handen te krijgen als dat niet het geval is. Theo Janssen kon dat bij Twente erg goed. Nu mis ik dat nog al komt het sinds zijn terugkeer naar z'n vertrouwde positie langzaam weer terug.

Als het niet lukt dan ontstaat er een soort gelaten sfeer (overigens niet alleen op het veld maar ook op de tribune). En dan moet er eerst iets gebeuren voor het elftal probeert om weer overeind te krabbelen. Eerst een tegendoelpunt of een rode kaart en dan gaat die sluier van matheid pas van het elftal. Dat is zo zonde want ondanks dat we nog een lange weg te gaan hebben is ons elftal in potentie nog altijd één van de beste van de competitie. In vergelijking met Feyenoord hebben we op bijna iedere positie een betere speler. En toch moet je dan na afloop blij zijn dat het nog gelijk is geworden.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie