Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Demosthenes » zo okt 23, 2011 1:38 pm

joey schreef:
wimpey schreef:Misschien moet Ajax eens een ervaren trainer zoeken, die een elftal kan neerzetten i.p.v. al die kekke jonge ex-topvoetballers.
De jeugdopleiding, stupid! :hypocrite.gif:

De Boer moet roeien met de riemen die hij heeft. Een trainerswissel lost niets op.
Met die riemen werd hij vorig seizoen toch kampioen! De jeugdopleiding de schuld ergens van geven is zo gemakkelijk, want de komende vijf jaar hoef je dan niets te verwachten, je moet immers onderop beginnen en over vijf jaar is het weer niets, omdat .... Er is altijd een reden te geven.

FdB speelt met een international die de finale op het WK heeft gespeeld, twee Belgische internationals, een Deen die in het Deense elftal wel presteert, de beste speler uit de eredivisie 2010-2011, de door hem gewenste spitsen, een paar bijna-internationals, maar kan niet winnen van een ploeg uit het linkerrijtje: Groningen en Twente verloren en gelijk tegen Twente, PSV, AZ, Feyenoord. VVV-uit is te lastig, hij heeft de basis van de ploeg een jaar bij elkaar, waarom lukt het niet?

Waarom komen Jansen, Boerrigter, Sigtorsson, Sulejmani, die Rus ook niet tot acceptabel voetbal? Zij hebben niet in die "extreem slechte jeugdopleiding" gezeten. Kunnen zij wel die bal goed aannemen?

Bij FdB zien we langzamerhand hetzelfde gebeuren als bij al die andere "toptrainers": Blind, Wouters, Been, MvB: de spelers worden niet beter en het willen vasthouden aan HET systeem, met een linksbuiten op rechts, Jansen achterin, een dertigplusser die niet kan voetballen in de spits (Zag Pantelic deze week ergens invallen, die is nog steeds beter dan die Rus) en vooral geen bal vooruit kunnen/durven spelen.

Wanneer mag de revolutie van JC worden beoordeeld? Waaruit blijkt de invloed van die "alleskunners" als Jonk en Bergkamp?

@Peter,

Je mag Koppers pas beoordelen als je hem hebt zien spelen, schreef je; neem het hem niet kwalijk, hij kan niet beter, maar wie stelt hem op?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 23, 2011 1:38 pm

De laatste 9 half één wedstrijden, 1 overwinning. :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door mattie » zo okt 23, 2011 1:38 pm

FF kijken eind oktober en na 2 maanden voetbal doet Ajax zoals gewoonlijk niet meer mee :666.gif: :bomb.gif:
Alles wat ajax niet deed vandaag deed F wel...
Laat Enoh maar op de plek van Anita staan en Anita op de plek van Wiel.. zijn wissel zei meer dan genoeg.

Dit Ajax was gewoon BAGGER BAGGER en hadden echt zo iets van dit doen wij wel ff... FdB tjonge tjonge tjonge

Mijn complimenten aan R. Koeman :blush.gif:

Ik ben gewoon zo klaar met dit Ajax....

Het enige wat Ajax straks met de winterstop heeft is overwinteren europa league...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Demosthenes » zo okt 23, 2011 1:41 pm

Liggen we op koers voor het plaatsen voor Europees voetbal 2012-2013? Ik geloof dat we wat punten tekort komen!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door mattie » zo okt 23, 2011 1:45 pm

Demosthenes schreef:Liggen we op koers voor het plaatsen voor Europees voetbal 2012-2013? Ik geloof dat we wat punten tekort komen!

Daarnaast Roda - Utrecht uit... en nu plek 7 is Ajax het lachertje van de Eredivisie en mogen we play of spelen voor een plekje in de 2 of 3 voorronde europa league
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Kilroy » zo okt 23, 2011 1:45 pm

Vermeer MOTM met mijlen afstand! InnerHarbour, wat rook jij? Alle Ajaxieden komen techniek en naukeurigheid tekort als het tempo opgevoerd wordt. Het is nu zover gekomen dat de mentaliteit aangetast is. Mischien grote schoonmaak in de winterstop? Ik betwijfel het. Koppers deed het stukken beter dan Blind. Bierrigter mooie snelheid maar de meeste van zijn passes zijn blind. Niet lucratief. Okay, hopen op volgend seizoen dan maar.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Feest » zo okt 23, 2011 1:46 pm

Die eerste 65 minuten had ik nog nooit gezien tijdens een Klassieker. Leek wel Ajax - Real Madrid, alleen dan met Guyon Fernandez ipv C Ronaldo.

Koeman had Van Haaren moeten brengen na de wissels. Clasie moet met De Jong mee en dus viel er een gat achter El Ahmadi.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door mattie » zo okt 23, 2011 1:46 pm

Kilroy schreef:Vermeer MOTM met mijlen afstand! InnerHarbour, wat rook jij? Alle Ajaxieden komen techniek en naukeurigheid tekort als het tempo opgevoerd wordt. Het is nu zover gekomen dat de mentaliteit aangetast is. Mischien grote schoonmaak in de winterstop? Ik betwijfel het. Koppers deed het stukken beter dan Blind. Bierrigter mooie snelheid maar de meeste van zijn passes zijn blind. Niet lucratief. Okay, hopen op volgend seizoen dan maar.
Dus Wiel-Vertonghen in de winterstop weg... Maar een blinde loos vertrouwen in het aankoop beleid heb ik nu ook weer niet..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Toppie » zo okt 23, 2011 1:50 pm

Alles valt en staat met goed verdedigen een paar snelle jongens voor in tegen Ajax en ze lopen ze eruit als of ze er niet staan. Zelfs Schaken was sneller dan de rest, d :rules.gif: ramatisch middenveld en VdW mag per direct de deur uit zonder salaris die verzaakt elke week.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 23, 2011 1:54 pm

Sulejmani raakte tijdens de warming-up geblesseerd aan zijn lies en kreeg in de rust nog meer last. Daarom wissel.

Bron Ajaxlife
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Le T. » zo okt 23, 2011 1:57 pm

Kilroy schreef:Vermeer MOTM met mijlen afstand! InnerHarbour, wat rook jij? Alle Ajaxieden komen techniek en naukeurigheid tekort als het tempo opgevoerd wordt. Het is nu zover gekomen dat de mentaliteit aangetast is. Mischien grote schoonmaak in de winterstop?
Ik heb alle spelers wel eens veel beter zien spelen. Qua techniek, qua nauwkeurigheid en qua tempo. Als je het dan over een grote schoonmaak hebt moet je wel kijken waar de rotzooi is.
Ik betwijfel het. Koppers deed het stukken beter dan Blind. Bierrigter mooie snelheid maar de meeste van zijn passes zijn blind. Niet lucratief. Okay, hopen op volgend seizoen dan maar.
Boerrigter is gewoon en beperkte voetballer, een onetrickpony, daar kun je er best 1 of 2 van hebben rondlopen, als het daarvan moet komen dan is het elftal lang niet goed genoeg.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door mattie » zo okt 23, 2011 1:58 pm

Ajaciedjuh schreef:Sulejmani raakte tijdens de warming-up geblesseerd aan zijn lies en kreeg in de rust nog meer last. Daarom wissel.

Bron Ajaxlife
Had hem dan niet laten starten... Is al niet in goede doen en was vandaag BAGGER
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58948
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door 999 » zo okt 23, 2011 1:59 pm

joey schreef:
999 schreef:Dat is natuurlijk onzin.Ook zonder Suarez en met zelfs mindere spelers dan we nu hebben kwam AJAX in ieder geval gedreven, geconcentreed en met de wil om te willen het veld op ..
Welnee. Toen Suarez na het WK te uitgeput was om te brengen wat hij normaal bracht, was het meteen gedaan met het Ajax van Jol.

Jol is een middelmatige trainer. Zit niet voor niets bij Fulham.
Ach, zelfs Suarez heeft ons geen kampioen gemaakt, integendeel ..

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Toppie » zo okt 23, 2011 2:06 pm

Siem de Jong kan ook geen potten meer breken

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33491
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door zeux » zo okt 23, 2011 2:17 pm

mattie schreef:FF kijken eind oktober en na 2 maanden voetbal doet Ajax zoals gewoonlijk niet meer mee :666.gif: :bomb.gif:
Alles wat ajax niet deed vandaag deed F wel...
Laat Enoh maar op de plek van Anita staan en Anita op de plek van Wiel.. zijn wissel zei meer dan genoeg.

Dit Ajax was gewoon BAGGER BAGGER en hadden echt zo iets van dit doen wij wel ff... FdB tjonge tjonge tjonge

Mijn complimenten aan R. Koeman :blush.gif:

Ik ben gewoon zo klaar met dit Ajax....

Het enige wat Ajax straks met de winterstop heeft is overwinteren europa league...
Een paar weken terug had ik het al gehad. Ik keek met angst en beven naar de wedstrijden die ze voor de boeg hadden. Kwam ook niks uit. Dit team heeft geen power, boezemt geen ontzag in, weet niet te controleren of domineren en moet dus iedere wedstrijd vrezen voor de tegenstander. En zo gaat het eigenlijk al seizoenen lang.

Terwijl het er op papier best goed uit zag!

Waarom spelen VdW, De Jong, Vertongen, Eriksen zo ruk? Waarom haalt Janssen zijn niveau van vorig jar niet? Het zijn precies een aantal spelers die het verschil kunnen maken als ze wél in topvorm zijn. Zet Frank ze gewoon verkeerd neer? Is er conditioneel iets mis? Zijn het jonge verwende eikels die nu al 'volgevreten' zijn met dikke contracten? Waarom mist de chemie in het team?

Het is dramatisch. En zo ontzettend irritant dat wéér een jaar down the drain is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Laudrup » zo okt 23, 2011 2:19 pm

Le T. schreef:
joey schreef:
Le T. schreef:Er is best wat op het spel onder Jol aan te merken, maar tegenstanders kwamen weer met angst en beven voor een grote uitslag naar de Arena.

Dat kwam alleen door Suarez.
Je kunt een boel goeds over Suarez zeggen, maar niet hij constant presteerde. En het was toch zulk slecht positiespel, met alleen maar lange ballen naar voren? Toen Cruijff begon te stoken werd het heel snel minder, maar zo weinig lef, overtuiging en kansen heb ik onder Jol niet gezien.
De aanval van Ajax is op dit moment heel matig. Welke tegenstander is bang voor De Jong, Sulejmani of Bulykin? :confused.gif:
De Boer kreeg toch de credits dat hij Sulejmani weer aan het voetballen had gekregen, hoewel dat al onder Jol begon? De Boer was toch zo goed bezig door El Hamdaoui zo snel mogelijk te dumpen en te vervangen door De Jong? Bulykin is toch de aankoop van De Boer? De technische staf is toch dik in orde nu Blind is vervangen door Bergkamp?

Ik vind tip typisch -1-jaar-na-bemoeienis-Cruijff-en-zijn-Telegraaf- voetbal.
Jol won gewoon 5 wedstrijden op rij en speelde met Ajax prima bij FC Twente. Toen Cruijff zich er zo nodig mee moest gaan bemoeien was het vrij rap klaar.

En nee, het was niet alleen Suarez. Ja de eerste seizoenshelft van 2009-2010 misschien. Maar zelfs toen viel er bij tijd en wijlen (Ajax - NAC, Ajax - SC Heerenveen bijv) veel meer te genieten dan dit bange, armetierige, kwaliteitsarme, fantasieloze voetbal van De Boer. Ik meen mij te herinneren dat Suarez zelfs de 2e seizoenshelft behoorlijk uit vorm was. Maar Jol won 14 keer op rij, hield bijna elke wedstrijd de nul, en scoorde aan de lopende band. Ploegen waren kansloos in de ArenA. Nee, het was niet puur opportunistisch. Het was een stuk acceptabeler dan wat we nu voorgeschoteld kregen. Dus waarom Jol zo gebagatelliseerd wordt, vind ik niet geheel terecht.
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door InnerHarbour » zo okt 23, 2011 2:30 pm

Kilroy schreef:Vermeer MOTM met mijlen afstand! InnerHarbour, wat rook jij?
Niks, roken is voor losers. Vermeer pakt af en toe eens een bal die ingeschoten wordt. Ballen van de zijkant vormen een constante dreiging door zijn gebrek aan lengete en bij lage ballen door zijn onrust. Hoop dat hij een wedstrijdje of 5 krijgt zodat we die Cillessen eens een tijdje aan het werk kunnen zien, kan nooit slechter zijn.
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58948
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door 999 » zo okt 23, 2011 2:34 pm

InnerHarbour schreef:
Kilroy schreef:Vermeer MOTM met mijlen afstand! InnerHarbour, wat rook jij?
Niks, roken is voor losers. Vermeer pakt af en toe eens een bal die ingeschoten wordt. Ballen van de zijkant vormen een constante dreiging door zijn gebrek aan lengete en bij lage ballen door zijn onrust. Hoop dat hij een wedstrijdje of 5 krijgt zodat we die Cillessen eens een tijdje aan het werk kunnen zien, kan nooit slechter zijn.
Onzin.Vermeer staat tot nu toe gewoon goed te keepen ..

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Rooie » zo okt 23, 2011 2:38 pm

We staan dus gewoon terecht 6e. Pijnlijk.

Red
Berichten: 107
Lid geworden op: wo nov 23, 2005 7:25 pm
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Red » zo okt 23, 2011 2:45 pm

Net terug uit een vreselijk tamme Arena. Ajax was ontzettend slecht. We zijn gewoon weggespeeld door Feyenoord, eerlijk is eerlijk. Ajax was op spoken aan het jagen. Fernandes die constant het centrale duo te snel af was. Verthonghen die niets durfde, pas na de 0-1 stak hij het middenveld over en werd het gevaarlijk.

En het meeste zorgen maak ik me om De Boer. Die heeft nog steeds niet door dat zijn tactisch plaatje voor geen meter klopt. Het ligt volgens Frank allemaal aan de spelers, maar ik zie juist een ploeg die zonder enig vertrouwen speelt.

Volgende week Roda-uit....
...een beet're club dan deze is er niet!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 23, 2011 2:50 pm

Meespelen Vertonghen pas op het laatste moment besloten. De zieke Belg speelde met pijnstillers

Bron Ajaxlife
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Le T. » zo okt 23, 2011 2:51 pm

Laudrup schreef:
Jol won gewoon 5 wedstrijden op rij en speelde met Ajax prima bij FC Twente. Toen Cruijff zich er zo nodig mee moest gaan bemoeien was het vrij rap klaar.

En nee, het was niet alleen Suarez. Ja de eerste seizoenshelft van 2009-2010 misschien. Maar zelfs toen viel er bij tijd en wijlen (Ajax - NAC, Ajax - SC Heerenveen bijv) veel meer te genieten dan dit bange, armetierige, kwaliteitsarme, fantasieloze voetbal van De Boer. Ik meen mij te herinneren dat Suarez zelfs de 2e seizoenshelft behoorlijk uit vorm was. Maar Jol won 14 keer op rij, hield bijna elke wedstrijd de nul, en scoorde aan de lopende band. Ploegen waren kansloos in de ArenA. Nee, het was niet puur opportunistisch. Het was een stuk acceptabeler dan wat we nu voorgeschoteld kregen. Dus waarom Jol zo gebagatelliseerd wordt, vind ik niet geheel terecht.
Zo werkt dat bij Ajax. Ik vond Jol ook niet geschikt voor een lange periode, meer een tussenpaus die moest saneren en dat heel goed deed. Maar net als na Wouters was Ajax de wanhoop nabij, het lag aan de spelers en hun koppies blablabla en niet aan de trainer en het zou nooit meer goed komen. Dan komt er een trainer die gewoon wat improviseert en de beste 11 uit een gebrekkige selectie logisch opstelt en zegt dat ze moeten aanvallen, en dan blijkt doelpunten maken helemaal niet zo ingewikkeld.

En zodra de angst weg is, het diepste dal is verlaten, dan krijgt iedereen meteeen weer praatjes en begint eisen te stellen. Dan moet niet alleen het positiespel meteen keurig verzorgd, dan moeten buitenspelers ook weer meteen om van te genieten zijn, en is goed spelen niet meer genoeg. Dan moet de trainer ook niet alleen meer goed voetbal laten zien, nee dan moet die de supporters ook een warm gevoel van binnen geven door zijn 'uitstraling', kledingkeuze en vooral door een voormalig topspeler te zijn.

En het ergste, zodra Ajax uit het diepste dal is dan komen populaire oud-spelers weer uit hun holen gekropen om Ajax te kapen alsof het van hun is, of het nou nietsnutten zijn of ze wel iets gepresteerd hebben, het is dan weer hun speeltje. Zodra succes dreigt moet het hun succes zijn, dat van Cruijff, De Telegraaf etc. Op het moment dat Ajax in het, door hun veroorzaakte, allerdiepste dal zit, dan zijn ze er niet om Ajax eruit te trekken. Een ander mag de rommel van hun feestje opruimen en de schade herstellen, en zodra dat gebeurd is komen ze er weer aan zetten om de schoonmakers en timmerlieden naar huis te sturen omdat de drank op tafel komt.

Het is die wisselwerking tussen alle extra, overmatige, premature en onzinnige eisen van de supporters die vaak niet eens met voetbal van doen hebben en de Telegraaf en Cruijff en andere populaire namen die ervoor zorgen dat Ajax nooit een herstelproces door kan zetten. Dan moet het weer het feestje van de Ajaxmuseumstukken worden en is het gedaan met het werk. Olsen overkwam iets vergelijkbaars, Adriaanse overkwam het en Jol overkwam het, en telkens ging het daarna weer bergafwaarts.

Suarez was zeker niet aldoor in vorm in die uitstekende tweede seizoenshelft, hij had regelmatig wedstrijden waarin hij de bal tussen 10 en 20 keer verloor of weigerde af te spelen en zo kansen om zeep hielp. Er zat echt wel wat meer in dat elftal. Jol heeft een boel kritiek gehad voor zijn powervoetbal en zijn motivatietechnieken, maar ze speelden wel aanvallend, hadden wel creativiteit, en speelden wel bevlogen en met overtuiging. Tot Cruijff de rotzooi wel genoeg vond opgeruimd en de schade voldoende hersteld, en dat zijn vriendjes weer lekker mochten komen spelen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Ajax Rules
Berichten: 31405
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Ajax Rules » zo okt 23, 2011 2:52 pm

Jöhnk schreef:@999: Janssen stond nu toch op de juiste positie? Volgens velen is dit het ideale middenveld voor Ajax. Net zoals het stond tegen PSV. Toen werkte het ook al niet. Maar ik denk dat dat vooral ligt aan het feit dat Ajax geen fatsoenlijke defensieve middenvelder heeft. Anita komt zwaart tekort voor die positie.
Tegen PSV heeft dat middenveld maar 15 minuten gestaan. Toen raakte Boilesen geblesseerd en ging Anita backen.

Maar dat weet jij ook wel.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Arthur » zo okt 23, 2011 2:52 pm

Het is duidelijk dat de tegenstanders in Nederland inmiddels allemaal weten hoe ze Ajax eenvoudig kunnen ontregelen in de opbouw. Tijd voor De Boer om een nieuwe zet te bedenken, want zo kan het niet verder.

Ik vraag me ook af of het niet beter is om met de punt naar voren te spelen. Met meer middenvelder dichter bij de verdediging zou het opbouwen over de grond iets makkelijker moeten gaan, omdat er meer afspeelmogelijkheden zijn.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax-Feyenoord 23-10-2011

Bericht door Bert » zo okt 23, 2011 2:56 pm

Je maakt de ruimtes daar alleen maar kleiner mee. Punt is dat er gevarieerder opgebouwd moet worden. Je kunt niet iemand in de punt naar achteren zetten en dan zeggen: 'mooi, jij mag het nu verder uitzoeken en de bal naar voren brengen'. De man in de punt naar achter kan diepgaan, zodat iemand anders kan inzakken. Dan moeten tegenstanders keuzes maken. Nu hoeven ze alleen maar Anita/Enoh/Janssen af te dekken. Tel daarbij op dat de halfspelers vaak betrekkelijk diep staan en dus niet aanspeelbaar zijn en je komt niet onder de druk uit.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie