Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door Marillion » wo nov 23, 2011 9:37 am

Ik vond overigens wel dat o.a. Sulejmani erg slordig was bij de kansen die Ajax had. Bij de counters waar Ajax in de slotfase een paar keer gevaarlijk doorbrak moet die bal er gewoon in. Maar dat werd niet best uitgespeeld. Spelers bleven te dicht bij elkaar en maakte het de overgebleven verdediger veel te makkelijk. Als onze spelers meer snelheid maken en de verdediger (volgens mij was het die Chris) dwingen om te kiezen dan staan we alleen voor de keeper. Nu bleef er een lastige kans over bij die pass van Eriksen op Sulejmani. Youri Mulder liet dat na afloop ook goed zien.

Maar het is absoluut waar. Als je dezelfde mate van motivatie en concentratie laat zien in de eredivisie dan hebben we zomaar 10 punten meer. Helaas weet ik nu al dat het komend weekend weer minder zal zijn. Want de tegenstander en het podium hebben een belangrijke invloed op die factoren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door Toppie » wo nov 23, 2011 9:45 am

Bij Plaatsing 1/8 finale weer 3,2 miljoen in de clubkas alleen volgend seizoen geen CL, dus ga maar weer sparen en het elftal lekker laten zoals het is :excited.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door Demosthenes » wo nov 23, 2011 9:52 am

Toppie schreef:Bij Plaatsing 1/8 finale weer 3,2 miljoen in de clubkas alleen volgend seizoen geen CL, dus ga maar weer sparen en het elftal lekker laten zoals het is :excited.gif:
Eerst maar eens zien wie er in januari nog bij zijn.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door Marillion » wo nov 23, 2011 10:22 am

Tegen die tijd is onze selectie juist weer op volle oorlogssterkte (tenzij het trainingskamp in de winterstop weer nieuwe blessures oplevert). Het loopt ze in Barcelona, Manchester en Munchen al dun door de broek.

Die extra inkomsten zijn leuk maar ook niet meer dan dat. Het compenseert wellicht een beetje voor de inkomsten die we niet pakken bij het missen van de titel. Al zit daar natuurlijk weer een nieuwe CL deelname aan vast. De nationale competitie is altijd belangrijker.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door mattie » wo nov 23, 2011 10:22 am

Rishi schreef:Gebrek aan motivatie ook bij Jan en Greg.
Dus daarom zie je dat ze GVD in de CL wel willen.. en a.s. zondag dus weer niet.. Op Ebicillio na stond er een goed Ajax. Maar die laatste paar minuten... Lijkt wel een herhaling van deze competitie..en zeker afgelopen zaterdag.
Hopelijk is Derk er zondag weer bij.

Maar eerlijk is eerlijk gewoon 0-0 of 1-1 tegen Madrid en hopla.. Heeft Ajax een paar jaar geleden thuis ook al gehaald. Madrid gaat echt niet voluit. Zeker niet als Barca wacht.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door Ride » wo nov 23, 2011 10:28 am

mattie schreef:
Rishi schreef:Gebrek aan motivatie ook bij Jan en Greg.
Dus daarom zie je dat ze GVD in de CL wel willen.. en a.s. zondag dus weer niet.. Op Ebicillio na stond er een goed Ajax. Maar die laatste paar minuten... Lijkt wel een herhaling van deze competitie..en zeker afgelopen zaterdag.
Hopelijk is Derk er zondag weer bij.

Maar eerlijk is eerlijk gewoon 0-0 of 1-1 tegen Madrid en hopla.. Heeft Ajax een paar jaar geleden thuis ook al gehaald. Madrid gaat echt niet voluit. Zeker niet als Barca wacht.
:confused.gif: waarom ben je daar zo zeker van.

Real Madrid en Mourinho willen altijd voluit tegen Johan Cruijff.. Ajax = Cruijff

Daarom ben ik ook matig tevreden over gisteren.
3 open aanvalkansen die verprutst worden door de oogkleppen zie ze op hadden.
een 1-2tje moet ALTIJD zitten.. :1evil.gif:

Als Real ons (vorig jaar 0-4) afmaakt met een 0-5 (wat niet onwaarschijnlijk is) en Lyon wint uit met 0-2 van Zagreb (wat ook niet onwaarschijnlijk is) kan je lekker met een kutgevoel naar huis.

7 December zit ik er weer maar pas na het fluitsignaal en het goede bericht uit Kroatië ga ik juichen.
Vakkie 129

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door mattie » wo nov 23, 2011 10:33 am

Nee Barca is de grote en eeuwige aartsrivaal.. die willen ze pijn doen.
Ajax telt allang niet meer.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo nov 23, 2011 10:34 am

Real moet een paar dagen later tegen Barca, die wedstrijd gaan ze uiteraard véél belangrijker vinden. Niet dfat het iets uitmaakt, Gisteravond stond ook half "Jong Madrid" in het veld en die vraten Zagreb op.

Ik vind plaatsing voor de 1/8 finales in ieder geval een prestatie van formaat (daargelaten de mogelijkheid van idiote uitslagen die dat nog kunnen voorkomen) en eentje waar we vermoedelijk lang op moeten gaan teren. Een ding weet ik wel: ik heb erg veel zin om tegen die tijd weer naar een uitwedstrijd te gaan!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo nov 23, 2011 10:36 am

Alexander schreef:
D_skilled schreef:
Peter schreef:Ajax - Real 0-4
Zagreb - Lyon 0-3

Zelfs deze score is voldoende voor plekje twee.
Nee, hoor. Dan wordt er naar de coëfficiëntenranglijst van de laatste 5 jaar gekeken en daarop staat Lyon hoger genoteerd. Wist Tom Egbers te melden.
Niet waar. Ajax heeft dan 1 goal meer gemaakt en gaat alsnog door.
Bij Ajax - Real 0-4 en Zagreb - Lyon 0-3 zijn we door. Bij Ajax - Real 0-3 en Zagreb - Lyon 0-4 zijn we uitgeschakeld.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door Ride » wo nov 23, 2011 10:48 am

mattie schreef:Nee Barca is de grote en eeuwige aartsrivaal.. die willen ze pijn doen.
Ajax telt allang niet meer.
Barca = ook Johan :smile-ajax.gif:
Mourinho kan zijn bloed wel drinken. Die behoeft weinig motivatie over te brengen aan zijn team. Dat lezen ze wel van zijn gezicht.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Real moet een paar dagen later tegen Barca, die wedstrijd gaan ze uiteraard véél belangrijker vinden. Niet dfat het iets uitmaakt, Gisteravond stond ook half "Jong Madrid" in het veld en die vraten Zagreb op.

Ik vind plaatsing voor de 1/8 finales in ieder geval een prestatie van formaat (daargelaten de mogelijkheid van idiote uitslagen die dat nog kunnen voorkomen) en eentje waar we vermoedelijk lang op moeten gaan teren. Een ding weet ik wel: ik heb erg veel zin om tegen die tijd weer naar een uitwedstrijd te gaan!
Zal dat in ons voordeel zijn dan :confused.gif:
Net wat je zelf al zegt, Jong Madrid gaat er vol tegen op hoor. Lekker veel doelpunten maken. Gaan we met Jantje 'dit mogen we niet meer uit handen geven' Vertonghen de bietenbrug op met een 0-7 :blush.gif:

Net wat ik zei, ik juich pas als het laatste fluitsignaal 7 december geklonken heeft.
En dan zou ik heel graag Barcelona loten zodat er een fantastische uitwedstrijd-bezoek kan plaatsvinden :ajaxscarf.gif:
Vakkie 129

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door Marillion » wo nov 23, 2011 10:58 am

Mwah. Ik voel niet direct de behoefte om met de huidige groep twee keer tegen Barcelona te spelen eerlijk gezegd. Moesten we de volgende ronde halen zie ik meer in een confrontatie met een ploeg waarbij we in ieder geval de schijn nog een beetje kunnen ophouden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door elliquido » wo nov 23, 2011 11:20 am

Wat mij ook opviel dat aan het eind van de wedstrijd er nog een grote kans voor lukoki kwam toen hij de vrije ruimte ingestuurd werd.
Hij werd er echter op snelheid uitgelopen door de lyon verdediger? ? ?
Merkwaardig
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door Demosthenes » wo nov 23, 2011 11:21 am

Is het een geplaatste loting, waarbij Ajax alleen tegen sterke tegenstanders kan loten of kan ook Nicosia/Basel als tegenstander uit de koker komen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58897
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door 999 » wo nov 23, 2011 11:22 am

Eerst maares de laatste wedstrijd afwachten .. .

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door Demosthenes » wo nov 23, 2011 11:23 am

999 schreef:Eerst maares de laatste wedstrijd afwachten .. .
Klopt, maar je mag toch "dromen"?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door Ride » wo nov 23, 2011 11:24 am

Marillion schreef:Mwah. Ik voel niet direct de behoefte om met de huidige groep twee keer tegen Barcelona te spelen eerlijk gezegd. Moesten we de volgende ronde halen zie ik meer in een confrontatie met een ploeg waarbij we in ieder geval de schijn nog een beetje kunnen ophouden.
ff wat potentiële nummer 1's wie we tegen kunnen loten

Bayern Munchen
Inter Milan
Man United
Benfica
Arsenal
Olympique Marseille
Zenit
Apoel
Barcelona
AC Milan


Dan kies ik Barcelona omdat ik van alle tegenstanders daar graag eens naar toe zou willen gaan als uitwedstrijd.
Nog nooit getroffen in C.L. verband.
Verliezen doen we alleen niet van Apoel.. de rest acht ik toch te sterk in de volgende ronde :blush.gif:
Vakkie 129

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13401
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door Arthur » wo nov 23, 2011 11:36 am

Is Marseille nu zoveel beter dan de vorige keer? Toen hadden we gewoon kunnen winnen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door Marillion » wo nov 23, 2011 11:46 am

Er zitten een paar ploegen bij waarvan ik in ieder geval denk dat we geen pak slaag krijgen. En als alles dan op z'n plek valt en het zit een beetje mee dan kun je misschien wel een resultaat halen. En dat zou ik toch wel prettig vinden. Zo'n uitslag gaat toch de hele wereld over.

Want er zitten ook ploegen bij waarvan we absoluut wél een pak slaag krijgen. Barcelona is er daar één van en helaas Madrid ook. Zoals 999 al zegt, laten we ons dus eerst maar eens plaatsen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door Ride » wo nov 23, 2011 11:51 am

Marillion schreef: Zoals 999 al zegt, laten we ons dus eerst maar eens plaatsen.
Net wat mijn betoog al was... door een stel oogklepvoetballers heb je geen directe plaatsing kunnen afdwingen.

Dat 1 - 2tje was een 100% kans.

Maar goed.. nu 7 december dik 90 minuten blauwbekken in de Arena en wachten...wachten..wachten..

Of we staan in de eerste helft met 3-0 voor :blub.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxsmiley.gif:
Vakkie 129

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58897
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door 999 » wo nov 23, 2011 12:01 pm

Demosthenes schreef:
999 schreef:Eerst maares de laatste wedstrijd afwachten .. .
Klopt, maar je mag toch "dromen"?
Mwah, supporters doen dat, in allerlij zaken, mijn inziens ietsje te vlug altijd.Voetballers mogen dat w.b. dit natuurlijk nooit die moeten met beide benen op de grond blijven staan.Iets wat je trouwens regelmatig terug ziet keren bij AJAX ( en andere clubs ) dat denken dat ze er al zijn dat het een " stapje " minder kan want men ( denkt ) is er al .. ...

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door mattie » wo nov 23, 2011 12:57 pm

Ride schreef:
Marillion schreef:Mwah. Ik voel niet direct de behoefte om met de huidige groep twee keer tegen Barcelona te spelen eerlijk gezegd. Moesten we de volgende ronde halen zie ik meer in een confrontatie met een ploeg waarbij we in ieder geval de schijn nog een beetje kunnen ophouden.
ff wat potentiële nummer 1's wie we tegen kunnen loten

Bayern Munchen
Inter Milan
Man United
Benfica
Arsenal
Olympique Marseille
Zenit
Apoel
Barcelona
AC Milan


Dan kies ik Barcelona omdat ik van alle tegenstanders daar graag eens naar toe zou willen gaan als uitwedstrijd.
Nog nooit getroffen in C.L. verband.
Verliezen doen we alleen niet van Apoel.. de rest acht ik toch te sterk in de volgende ronde :blush.gif:
Zenit werd verleden jaar ook door de Tukkers daar en thuis verslagen.. Het is daar hartje winter en ligt het stil daar..
Is dat een voordeel of nadeel?
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door Jesse » wo nov 23, 2011 1:00 pm

Marillion schreef:Ik vond overigens wel dat o.a. Sulejmani erg slordig was bij de kansen die Ajax had.
Ik vond Sulejmani ook niet sterk. Heeft een zwak schot, een paar keer dom balverlies en die twee counters gingen bij hem fout (eerste moet hij maken, tweede moet hij beter of later afgeven op Eriksen).

Enoh en Vermeer hadden hun sterke maar ook hun zwakke momenten.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door GangstaRiB » wo nov 23, 2011 1:22 pm

Jesse schreef:
Marillion schreef:Ik vond overigens wel dat o.a. Sulejmani erg slordig was bij de kansen die Ajax had.
Ik vond Sulejmani ook niet sterk. Heeft een zwak schot, een paar keer dom balverlies en die twee counters gingen bij hem fout (eerste moet hij maken, tweede moet hij beter of later afgeven op Eriksen).

Enoh en Vermeer hadden hun sterke maar ook hun zwakke momenten.
Sulejmani is wel in dit soort wedstrijden iemand die iets extra's brengt. Fabulueze goal tegen Juventus staat me nog helder bij.

Gisteren was die eerste counter niet goed uitgespeeld door Eriksen, die grossiert in foutieve passes. Voetballen kan Eriksen zeker, maar hij is zo ontzettend laks... Eriksen gaf die bal niet goed aan Mickey, die het beste ervan probeerde te maken.

Tweede counter, volgens mij hing de tong op de schoenen van Mickey. Die was totaal op vanwege het meeverdedigen.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door Lionel » wo nov 23, 2011 2:24 pm

De bal van Eriksen was inderdaad Kut..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Olympique Lyon - Ajax 22-11-2011

Bericht door Ride » wo nov 23, 2011 2:47 pm

Op naar NEC :tifoajax.gif:
Vakkie 129

Plaats reactie