AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Ride » ma dec 19, 2011 10:22 am

Afbeelding

Op weg naar beker nummer 19 krijgen we AZ op bezoek in de Arena.

AZ is met een negatieve serie bezig en ons aller Ajax is net aan het opkrabbelen.
Ook Boerrigert is weer op de terugweg en hopelijk kan hij al het verschil maken woensdag.


Een eclatante overwinning van 4-0 :ajaxscarf.gif:
Vakkie 129

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - AZ. 21-12-2011. KNVB- Beker

Bericht door Thijs » ma dec 19, 2011 11:49 am

Gewoon uitschakelen ben ik ook al tevreden mee.

Gisteren even de kaartverkoopstand bekeken en er waren tot dan toe 32.000 kaarten verkocht.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AFC Ajax - AZ. 21-12-2011. KNVB- Beker

Bericht door Ajaciedjuh » ma dec 19, 2011 11:59 am

Thijs schreef:Gewoon uitschakelen ben ik ook al tevreden mee.

Gisteren even de kaartverkoopstand bekeken en er waren tot dan toe 32.000 kaarten verkocht.
Netjes! Hopelijk komen ze wel vanaf de eerste minuut binnen om Ajax te ondersteunen. Misschien ook Siem weer op de reservebank!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 20, 2011 2:09 pm

Ajax.nl schreef:Selectie voor bekerduel met AZ

20 december 2011
Frank de Boer heeft 19 spelers in de wedstrijdselectie voor het duel met AZ opgenomen. Omdat Christian Eriksen dinsdagochtend met een verzwikte enkel de training verliet, heeft De Boer voor de zekerheid een speler extra opgeroepen. Ricardo van Rhijn start net als afgelopen zondag tegen ADO in de basis. Ook André Ooijer, hersteld van zijn hamstringblessure, zit weer bij de selectie.
Wedstrijdselectie voor duel met AZ:

Kenneth Vermeer
Jasper Cillessen
Gregory van der Wiel
Jan Vertonghen
Eyong Enoh
Miralem Sulejmani
Christian Eriksen
André Ooijer
Theo Janssen
Daley Blind
Nicolás Lodeiro
Dmitry Bulykin
Derk Boerrigter
Aras Özbiliz
Thulani Serero
Ismaïl Aissati
Ricardo van Rhijn
Dico Koppers
Davy Klaassen
Siem de Jong dus nog niet en Anita is afgevallen. Benieuwd wie Frank als LB opstelt: Koppers of Blind?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door D_skilled » di dec 20, 2011 2:11 pm

Ik denk Koppers, want Blind deed voor een groot gedeelte mee met Jong Ajax.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 20, 2011 2:16 pm

Ik denk ook Koppers. Verrassend dat Ooijer er weer bij is.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48001
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door peter » di dec 20, 2011 2:19 pm

Anita is niet afgevallen, maar heeft teveel hinder van een hersenschudding. Ook Eriksen gaat voor 95% zekerheid NIET meedoen. Dat wordt dus weer puzzelen.

De enige die echt is afgevallen is Ebecilio. Boerrigter kan een helftje meedoen en dat gaat ten koste van de plek van Ebecilio.

Ik zou bij god niet weten hoe we moeten spelen nu. Valt geen chocola van te maken. Misschien een middenveld met Klaassen dicht tegen de spits aan en Janssen en Enoh. Zet je Lodeiro of Bulyikin voorin samen met Sulejmani en Ozbiliz.

Enfin, zo dus:
Sulejmani - Bulyikin - Ozbiliz
-Janssen-Klaassen-Enoh
-Koppers-Vertonghen-Van Rhijn-vdWiel
------------Cillessen-----------

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Ride » di dec 20, 2011 2:26 pm

Peter schreef:Anita is niet afgevallen, maar heeft teveel hinder van een hersenschudding. Ook Eriksen gaat voor 95% zekerheid NIET meedoen. Dat wordt dus weer puzzelen.

De enige die echt is afgevallen is Ebecilio. Boerrigter kan een helftje meedoen en dat gaat ten koste van de plek van Ebecilio.

Ik zou bij god niet weten hoe we moeten spelen nu. Valt geen chocola van te maken. Misschien een middenveld met Klaassen dicht tegen de spits aan en Janssen en Enoh. Zet je Lodeiro of Bulyikin voorin samen met Sulejmani en Ozbiliz.

Enfin, zo dus:
Sulejmani - Bulyikin - Ozbiliz
-Janssen-Klaassen-Enoh
-Koppers-Vertonghen-Van Rhijn-vdWiel
------------Cillessen-----------

bijna.. ik zou Suljedrama vervangen door Boerrigter en Klaassen door Lodeiro


Boerrigter- Bulyikin - Ozbiliz
-Janssen-Lodeiro
Enoh
-Koppers-Vertonghen-Van Rhijn-vdWiel
------------Cillessen-----------
Vakkie 129

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » di dec 20, 2011 4:45 pm

Dat wordt counteren ..

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door D_skilled » di dec 20, 2011 7:36 pm

Ebecilio in rangorde nu achter Boerrigter en Aissati

Ebecilio in rangorde nu achter Boerrigter en Aissati.Lorenzo Ebecilio is op dit moment de derde optie als linksbuiten. Dit liet Frank de Boer weten tijdens het persmoment met het oog op Ajax - AZ. Ebecilio zit niet bij de selectie, terwijl Aissati juist terugkeert na een voetblessure en ook Derk Boerrigter weer een helft kan spelen. De Boer: "Ik heb Lorenzo niet geselecteerd omdat ik hem niet nodig heb en dat doe ik op basis van prestaties. En tactiek."
Bron: Ajaxlife

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » di dec 20, 2011 9:18 pm

Verbeek: Vol aan de bak

ALKMAAR - AZ moet vol aan de bak in het bekerduel tegen Ajax. Dat zegt trainer Gertjan Verbeek van de Alkmaarders. Hij wil de nare smaak van het verloren competitieduel tegen NAC Breda wegspoelen. “Dat was een domper ondanks een prima prestatie," aldus Verbeek op de website van de Amsterdammers.

"We willen die teleurstelling nu achter ons laten. Daar zijn we al een half seizoen goed toe in staat. Dat zal ook moeten, want we moeten vol aan de bak tegen Ajax.

Verbeek vervolgt: "Iedereen vindt wat van Ajax; het is niet belangrijk wat ik er nu van vind. Ik denk dat we zeker gelijkwaardig zijn aan Ajax. AZ is niet voor niets winterkampioen, al heeft Ajax het de laatste weken in de competitie beter gedaan dan wij.”

Overigens had Verbeek het bekerduel van woensdagavond liever na de winterstop afgewerkt „Want nu zijn sinds afgelopen weekeinde al veel ploegen klaar met hun eerste seizoenshelft. Al een aantal jaar geef ik, zodra het jaarprogramma bekend wordt, bij de KNVB aan dat ik dat graag anders zou willen. Ik krijg dan als reactie dat het wordt meegenomen in de plannen voor volgend seizoen. Maar vervolgens hoor je er nooit meer wat van.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » di dec 20, 2011 9:19 pm

Cillessen en Van Rhijn in Ajax-basis

AMSTERDAM - Ajax zal in het bekerduel met AZ aantreden met reserve-doelman Jasper Cillessen en en de jonge verdediger Ricardo van Rhijn in de basis. Van Rhijn vormde afgelopen weekeinde al het hart van de Amsterdamse defensie met aanvoerder Jan Vertonghen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di dec 20, 2011 9:26 pm

Ik ben een nepjood en ga morgen vergaderen in plaats van naar deze bekerwedstrijd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48001
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door peter » di dec 20, 2011 9:32 pm

Ik heb Kerstdiner van m'n werk. :blush.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » di dec 20, 2011 9:33 pm

Ik beb een echte AJACIED en kijk alles :ajaxsmiley.gif:

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door wimpey » di dec 20, 2011 9:46 pm

Koppers voor Anita, Klaassen voor Eriksen, neem ik aan. Sulejmani, Lodeiro en Aissati zullen wel voorin staan.

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Ride » wo dec 21, 2011 7:53 am

Ik zit morgen voor het eerst in vak 120. :ajaxscarf.gif:

Fototoestel maar mee :smallgrin.gif:
Vakkie 129

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » wo dec 21, 2011 9:02 am

Premier Leagueclub klopt aan bij zaakwaarnemer van Ajacied
NEWCASTLE AAST OP JAN VERTONGHEN

AMSTERDAM – Newcastle United onderneemt een poging om Jan Vertonghen (24) los te weken bij Ajax. De huidige nummer zeven van de Premier League klopte aan bij zijn managementbureau Nakhli Mondial en hoopt de verdediger komende zomer over te nemen. De begeerde Belg zal uiteindelijk alle aanbiedingen naast zich neerleggen, maar wil het verhaal van de Magpies aanhoren. Afgelopen zomer was Manchester City in de markt voor Vertonghen, die tot de zomer van 2013 vastligt en volgend seizoen zijn laatste contractjaar ingaat.

Vanavond in de bekerwedstrijd tegen AZ heeft Vertonghen in het hart van de Ajax-defensie opnieuw Ricardo van Rhijn naast zich. Toby Alderweireld is bijna hersteld van zijn hamstringblessure, maar het duel met de Alkmaarders komt te vroeg. André Ooijer maakt voor het eerst weer deel uit van de selectie. Dat geldt nog niet voor Siem de Jong. „Hij heeft volledig meegetraind en we hebben lang getwijfeld”, zei Frank de Boer. „Maar de competitie is het belangrijkste. Stel dat we het risico nemen en Siem een terugslag krijgt. Dan kunnen we van vooraf aan beginnen."

Het was niet het enige slechte nieuws dat De Boer had te melden. „Vurnon Anita heeft een lichte hersenschudding en valt ook af.” Door de naam van Christian Eriksen ging al met potlood een streep. „De kans is 90 of 95 procent dat hij niet speelt. Hij ging door zijn enkel, heeft het daarna nog even geprobeerd, maar dat lukte niet. Door alle blessures snakken we naar de winterstop. Deze wedstrijd had ik uiteindelijk liever niet gehad”, aldus De Boer.

„Maar ik wel, hoor”, kreeg Jasper Cillessen de lachers op zijn hand. De doelman bedong bij zijn overgang van NEC dat hij de bekerduels mag keepen. „Ik merk wel dat de spelers vermoeider zijn dan een paar maanden geleden. We zullen er echter alles aan doen om de volgende ronde te halen.”

Over zijn laatste bekeroptreden – uit bij Roda JC – was Cillessen niet tevreden „Het gevoel was heel dubbel. Ik

was blij dat me wonnen, maar keepte niet goed. Het verschil tussen Ajax en NEC is, dat je hier maar twee of drie ballen op doel krijgt en moet tegenhouden. Als ik het tegen AZ goed doe, stop ik die twee ballen. Of ik tegen AZ denk maar twee ballen op doel te krijgen? Als de organisatie goed is wel", zegt de doelman, die zich in Amsterdam tot dusver erg goed ontwikkelde. „Ik ben technisch vooruit gegaan en volwassen geworden.”

Tegen AZ hamert De Boer er bij zijn spelers op dat directe rode kaarten meetellen in de eredivisie. Het eerste duel na de winterstop is… AZ uit. „Ik heb gezegd geen domme overtredingen te maken. De competitie is het belangrijkst. Als er een speler doorbreekt, moeten we maar op onze keeper vertrouwen. De verdedigers moeten op hun benen blijven staan.”

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13834
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Jinne » wo dec 21, 2011 9:19 am

Ik zou zeker niet met Boerrigter starten in deze pot. Onbelangrijk potje. Als is het wel lekker om AZ verliezend de winterstop in te sturen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Demosthenes » wo dec 21, 2011 10:28 am

Ben benieuwd of deze wedstrijd de laatste wordt van een van de spelers, van der Wiel? Vertonghen?

Kan nauwelijks de interesse opbrengen voor dit duel, "voetbal is een zomersport".
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 21, 2011 11:35 am

Goed vanavond dus zonder Toby, Anita, Vermeer :blub.gif: , Boilesen, Eriksen, Siem en Kolbeinn. Eriksen nog een klein kansje en Boerrigter, maximaal een halve wedstrijd. Gezien de mogelijkheid tot verlegen, zou je hem dus moeten laten starten.

------------------ Cillessen
- Gregory - van Rhijn - Vertonghen - Koppers
--------------------- Enoh
- Klaassen ----------------------- Janssen
- Sulejmani ----- Lodeiro -------- Boerrigter

Dit zal het dan wel worden. Gemis van 5 basisspelers. Mits FdB start met Boerrigter, dan zou ik ook meteen Bulykin opstellen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door 999 » wo dec 21, 2011 11:44 am

Ik vrees met grote vrezen voor een pak op onze broek ..

Rutger
Berichten: 215
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 2:13 pm
Locatie: Assen

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Rutger » wo dec 21, 2011 11:48 am

Vanavond mijn eerste wedstrijd van Ajax ooit die ik in het stadion zal bekijken. Ruim 4 uur reizen voor een potje voetbal. Ik mag hopen dat het wat wordt met dit B-elftal. Maar we maken er gewoon het beste van :blub.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 21, 2011 11:54 am

Rutger schreef:Vanavond mijn eerste wedstrijd van Ajax ooit die ik in het stadion zal bekijken. Ruim 4 uur reizen voor een potje voetbal. Ik mag hopen dat het wat wordt met dit B-elftal. Maar we maken er gewoon het beste van :blub.gif:
Veel plezier! :ajaxscarf.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: AFC Ajax - AZ 21-12-2011 KNVB-Beker

Bericht door SylvievdVaart » wo dec 21, 2011 12:03 pm

Ja Rutger, have fun! Je komt uit Assen, zie ik? I know the feeling, 'op reis' naar Ajax. Ik ben opgegroeid in het noorden van Drenthe en had een seizoenkaart. Vierklau, Pasanen, Grim en Verlaat, wie reist daar nou niet iedere twee weken voor? :ajaxsmiley.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Plaats reactie