NAC Breda - Ajax 11-02-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7314
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: NAC Breda - Ajax 11-02-2012

Bericht door Trab » za feb 11, 2012 11:35 pm

999 schreef:
Mwah, Eriksen beschikt nog steeds niet over enig constant scorend vermogen en denk dat Eriksen hetzelfde gaat doen als de Jong en dat is niet te vinden zijn op de spitspositie, heb je weer geen aanspeelpunt...
Het is inderdaad geen echte goalgetter, maar hij kan wel iemand met een steekbal voor de keeper zetten. Met naar binnenkomende buitenspelers als Sulejmani kan dat een wapen zijn. Hij moet alleen wel de bereidheid tonen om zich continu vrij te lopen door zich in te laten zakken. Met Eriksen-Janssen-Aissati-De Jong heb je dan een mooie ruit op het middenveld waar veel voetbal inzit. Het is jammer dat Eriksen af en toe te lui is en teveel op zijn talent vertrouwt. Maar goed, tegen ManU zal hij wel willen vlammen neem ik aan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: NAC Breda - Ajax 11-02-2012

Bericht door 999 » za feb 11, 2012 11:51 pm

Trab schreef:
999 schreef:
Mwah, Eriksen beschikt nog steeds niet over enig constant scorend vermogen en denk dat Eriksen hetzelfde gaat doen als de Jong en dat is niet te vinden zijn op de spitspositie, heb je weer geen aanspeelpunt...
Het is inderdaad geen echte goalgetter, maar hij kan wel iemand met een steekbal voor de keeper zetten. Met naar binnenkomende buitenspelers als Sulejmani kan dat een wapen zijn. Hij moet alleen wel de bereidheid tonen om zich continu vrij te lopen door zich in te laten zakken. Met Eriksen-Janssen-Aissati-De Jong heb je dan een mooie ruit op het middenveld waar veel voetbal inzit. Het is jammer dat Eriksen af en toe te lui is en teveel op zijn talent vertrouwt. Maar goed, tegen ManU zal hij wel willen vlammen neem ik aan.
Maar jij bent niet bang dat het dan ook weer breien wordt.Wat jij hier neerzet vertegenwoordigd veel voetbal, maar de vraag is en blijft weten deze spelers wanneer wie diep moet gaan, wanneer speler x vrijgezet moet worden voor de goal, wie degene is die de lijnen uitzet.Kortom weten deze wat ze kunnen verwachten van elkaar of wordt het weer dat plichtmatig elkaar de bal toeschuiven en niemand weet wanneer en hoe die laatste stap moet zijn .. Ben er bang voor.

Je ziet dat ook in de achterhoede, het getik en bijna nooit heb je het idee dat er ook daadwerkelijk een idee achterzit, dat men " iemand " aan het vrij-spelen is.Op een gegeven moment zie je dan Vertonghen doorstomen, wat op zich natuurlijk goed is, alleen hou je je hart vast op het moment dat ie balverlies heeft.

Misschien is het niet de beste oplossing, misschien is het niet de beste speler.Maar metde Rus in de spis weet je wel wat je eindpunt zou moeten zijn, en dat is ook zijn automatisme, zijn opzoeken naar de spits positie.Misschien minder voetballend vermogen, maar wel meer duidelijkheid ..

Daarbij, Frank is onvoorspelbaar, kijk maar naar zijn wissels ...

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC Breda - Ajax 11-02-2012

Bericht door T82 » zo feb 12, 2012 12:10 am

Peter schreef:Koppers wordt helemaal zoekgespeeld daar en dat terwijl T-82 Josefzoon de slechtste aanvaller ooit van NAC vindt. Dat geeft te denken.

Ik vind Ajax niet zo heel slecht. Zit met Aissati wel wat meer voetbal in. Balletje gaat aardig rond, maar het is Bulyikin die vaak verzaakt.
Jozefzoon begon de wedstrijd zoals zoveel verhuurde of weggestuurde Ajacieden, boven zijn niveau dus. Iedereen om me heen was verbaasd dat hij ineens kon rennen en een actie in huis leek te hebben. Maar dat kwam waarschijnlijk vooral omdat hij zo dicht langs De Boer speelde en nog meer omdat hij tegen de onthutsend zwakke Koppers stond. Zowaar heimwee naar Blind, Sier en De Cler...

De blessure van Enoh bracht de uiterst plezierige rentree van Aissati. Die speelde heel sober, maar daardoor ging Ajax als geheel wel beter voetballen (veel slechter kon niet, hooguit door NAC). Marseille uit was volgens mij z'n laatste goede wedstrijd, maar op deze manier mag hij nog wel even mee blijven doen.
Peter schreef:Waarom gaat de Boer nu weer wisselen dan? Die Rus deed weinig goed, maar op deze speeltuinvoetballer zit ik ook niet te wachten.

Anita als rechtsback is iets waar we volgend jaar mee door kunnen, zo lijkt het.
Anita had Bayram behoorlijk in z'n zak zitten, zeker de tweede helft, al had NAC toen sowieso erg weinig meer te vertellen. Die Rus heeft zo'n driekwart van de wedstrijd op de grond gelegen denk ik. Die tijd dat hij wel op z'n benen stond zag het er ook allemaal niet uit, maar deed hij ook een paar dingen wel goed en scoorde hij uiteindelijk. Toch een voldoende dus... Maar snel weer een echte voetballer in de spits hopelijk.

Mensen vonden Alderweireld goed/voldoende? De nummer 3 aan de andere kant was beter...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: NAC Breda - Ajax 11-02-2012

Bericht door Demosthenes » zo feb 12, 2012 12:53 am

Daarbij, Frank is onvoorspelbaar, kijk maar naar zijn wissels ...
Dat zal wel het geniale zijn, gewone stervelingen zien dat niet.

We hebben gewonnen, voor het eerst dit jaar? Half december wonnen we toch van ADO? Het niveau? Ach.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: NAC Breda - Ajax 11-02-2012

Bericht door Marillion » zo feb 12, 2012 10:54 am

T82 schreef:De blessure van Enoh bracht de uiterst plezierige rentree van Aissati. Die speelde heel sober, maar daardoor ging Ajax als geheel wel beter voetballen (veel slechter kon niet, hooguit door NAC). Marseille uit was volgens mij z'n laatste goede wedstrijd, maar op deze manier mag hij nog wel even mee blijven doen.
Ik ben wel een voorstander van wat meer voetbal in het elftal. Zeker tegen ploegen die op papier wat minder sterk zouden moeten zijn. Wat mij betreft mag hij het daarom ook wel wat langer proberen op die plek. Al verwacht ik er ook weer geen wonderen van. Het is niet voor niets dat hij de afgelopen jaren zo weinig indruk heeft weten te maken.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: NAC Breda - Ajax 11-02-2012

Bericht door GangstaRiB » zo feb 12, 2012 11:01 am

Wellicht een overbodige vraag, maar wat is nou precies de status van Boerrigter, Van der Wiel en Boilesen? Het blijft verdacht stil.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: NAC Breda - Ajax 11-02-2012

Bericht door Marillion » zo feb 12, 2012 11:04 am

Boilesen is er wellicht donderdag weer bij. Maandag speelt hij bij Jong Ajax. Van de rest heb ik niets gehoord. Ik hoop maar dat ze Boilesen een beetje voorzichtig terug brengen. Anders kunnen we hem straks weer afvoeren.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: NAC Breda - Ajax 11-02-2012

Bericht door GangstaRiB » zo feb 12, 2012 11:19 am

Oke. Een paar wedstrijden als Jong Ajax in de Eredivisie is al eigenlijk teveel, maar als je ook nog eens Man U treft... dan doe ik de TV uit, gordijnen dicht, verwarming uit en kruip onder m'n deken.

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC Breda - Ajax 11-02-2012

Bericht door T82 » zo feb 12, 2012 11:50 am

In het stadion leek het enigszins op hands van Bulykin bij de 0-1. Was toch niet zo...?

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: NAC Breda - Ajax 11-02-2012

Bericht door T82 » zo feb 12, 2012 12:05 pm

GangstaRiB schreef:Wellicht een overbodige vraag, maar wat is nou precies de status van Boerrigter, Van der Wiel en Boilesen? Het blijft verdacht stil.
Ontdooiend na gisteren denk ik...

Afbeelding

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: NAC Breda - Ajax 11-02-2012

Bericht door Demosthenes » zo feb 12, 2012 12:32 pm

Marillion schreef:Boilesen is er wellicht donderdag weer bij. Maandag speelt hij bij Jong Ajax. Van de rest heb ik niets gehoord. Ik hoop maar dat ze Boilesen een beetje voorzichtig terug brengen. Anders kunnen we hem straks weer afvoeren.
Hij traint al weken, kan me de foto's (of was het een filmpje?) nog herinneren toen Ajax in Zuid-Amerika zat.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: NAC Breda - Ajax 11-02-2012

Bericht door Dubbel » zo feb 12, 2012 4:08 pm

Leuk zeg die zure reacties hier, sommigen hadden zeker liever gezien dat Ajax had verloren.

... en LVG doet niet meer mee...

:ajaxsmiley.gif:

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: NAC Breda - Ajax 11-02-2012

Bericht door Kilroy » ma feb 13, 2012 2:14 am

Ja, ze hebben gewonnen van een vrij obligaat NAC. Ik blijf er echter bij dat Ajax geluk nodig heeft om op de 4e plaats te eindigen dit seizoen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: NAC Breda - Ajax 11-02-2012

Bericht door 999 » ma feb 13, 2012 8:31 am

Bulykin heeft na twee nederlagen en gelijkspel levensgroot aandeel in verdiende zege Ajax
RUS ZORGT VOOR RUST

BREDA – ,,Hopelijk is dit het beginsignaal om in rustiger vaarwater te komen”, zei Frank de Boer na de overwinning bij NAC Breda (0-2). De trainer constateerde tevreden dat Ajax zich in het Rat Verlegh-stadion revancheerde voor de zwakste wedstrijd onder zijn leiding, tegen FC Utrecht. Dat gebeurde aan de hand van de Rus Dmitri Bulykin om wie de roep de laatste weken steeds sterker werd en door de blessure van Theo Janssen werd ingepast. Op het moment dat het loeisterke aanspeelpunt in de 68e minuut met kramp in zijn kuit zou worden gewisseld, perste hij er een laatste sprint uit en scoorde hij de dikverdiende openingstreffer. ,,Starten en scoren. Dit is mijn happy day ”, zei Bulykin. ,,We hadden deze overwinning heel hard nodig.”

De vraag of De Boer louter door de absentie van Janssen voor Bulykin koos of hij de spits sowieso de voorkeur had gegeven boven de tegenvallende middenvelder, zal onbeantwoord blijven. Maar dat het met de Rus in de punt van de aanval en Siem de Jong op het middenveld veel beter marcheerde dan voorgaande weken was een feit. ,,Als je tegen FC Utrecht zeventig procent balbezit hebt, doe je iets goed. Maar wanneer je geen kans creëert en 2-0 verliest, doe je vooral heel veel fout”, zei De Boer.

Het gebrek aan stootkracht werd met Bulykin in de basis opgelost. ,,De nieuwe manier van spelen was voor iedereen even wennen”, analyseerde De Boer, die Miralem Sulejmani op links en Aras Özbiliz aan de rechter buitenkant posteerde. ,,De intentie om veel voorzetten te geven was er.” Toch ontstond het meeste doelgevaar niet van de flanken. ,,Dmitri was goed aanspeelbaar en daar hebben we goed op geanticipeerd door voortdurend door te bewegen.”

De sleutel tot de Amsterdamse overwinning lag dan ook niet alleen bij Bulykin, maar misschien nog wel meer in de 24e minuut. ,,Ismail Aissati kwam erin en daar hadden we geen antwoord op”, doelde NAC-trainer John Karelse op het geblesseerd uitvallen van Eyong Enoh (hamstring). ,,Door Ajax’ lopende mensen kwamen we nooit in de duels en als we de bal hadden, waren we veel te paniekerig.”

,,Ik weet wat Ismail kan”, zei De Boer. ,,Omdat NAC heel gegroepeerd speelde, kwam het achteraf goed uit dat hij inviel. Met Ismail heb je meer voetbal in de ploeg. Verdedigend lever je iets in. Maar zijn defensieve taken heeft hij heel goed ingevuld.” De Utrechter straalde na afloop. ,,Aan het begin van het seizoen speelde ik nog bij Jong Ajax. Als je nu zo belangrijk kunt zijn, is dat fantastisch. Dit was voor Ajax een cruciale wedstrijd.”

Beide coaches waren het er over eens dat de gasten recht hadden op drie punten. ,,Maar het had ook 2-2 kunnen zijn”, was De Boer realistisch. Eric Botteghin (bovenkant lat), Ömer Bayram (schot over na voorzet Santi Kolk) en Roly Bonevacia (prima safe Kenneth Vermeer) kregen de kans om de thuisclub tegen de verhouding op voorsprong te zetten. Na de 0-1 van Bulykin schoot Jan Vertonghen zijn stuntelende ploeggenoten Daley Blind en Vermeer op de doellijn te hulp na een schot van Kolk. Een minuut later zorgde invaller Nicolas Lodeiro voor opluchting (0-2) bij de Amsterdammers die daarvoor via De Jong, Bulykin (twee keer), Christian Eriksen, Aissati en Sulejmani grote mogelijkheden hadden gehad.

Vertonghen die samen met zijn collega Toby Alderweireld in Breda liet blijken hoezeer het ‘Vlaamse blok’ tegen FC Utrecht werd gemist, was blij. De ijzersterke aanvoerder besefte hoe belangrijk de zege na alle bestuurlijke perikelen, de blessuregolf en dramatische start van de tweede seizoenshelft was, maar wilde niet te vroeg juichen. ,,Na één nederlaag is het bij Ajax crisis en na één overwinning de weg naar boven ingezet. Ik hoop het laatste. We hebben in elk geval het gevoel terug dat we het kunnen. Dat geeft vertrouwen.” NAC Breda - Ajax 0-2 (0-0). 68. Bulykin 0-1, 89. Lodeiro 0-2. Scheidsrechter: Blom. Toeschouwers: 17.000. Gele kaart: Janse, Bayram (NAC Breda), Koppers (Ajax).

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: NAC Breda - Ajax 11-02-2012

Bericht door wimpey » ma feb 13, 2012 4:46 pm

Zonder Sturkie en Danny winnen we ineens weer. Toeval. :smallgrin.gif:
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: NAC Breda - Ajax 11-02-2012

Bericht door Lionel » ma feb 13, 2012 7:17 pm

:biggrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: NAC Breda - Ajax 11-02-2012

Bericht door 999 » di feb 14, 2012 12:17 pm

wimpey schreef:Zonder Sturkie en Danny winnen we ineens weer. Toeval. :smallgrin.gif:
Dus winnen we a.s. Donderdag ook van M. U. .. toch ?.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: NAC Breda - Ajax 11-02-2012

Bericht door Demosthenes » di feb 14, 2012 1:28 pm

999 schreef:
wimpey schreef:Zonder Sturkie en Danny winnen we ineens weer. Toeval. :smallgrin.gif:
Dus winnen we a.s. Donderdag ook van M. U. .. toch ?.
Wie twijfelt daar nog aan, wel moet Ten Have voor die tijd zijn opgestapt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie