Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Feest » vr feb 22, 2013 9:00 am

Yopi schreef:
Moet wel zeggen dat die 2-0.... Fischer heeft gelijk, zo'n doelpunt maakt die jongen nooit meer. :excited.gif:
Beter je huiswerk doen:

http://www.youtube.com/watch?v=Ka9r8Ls5AW0

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door wimpey » vr feb 22, 2013 9:07 am

Feest schreef: Beter je huiswerk doen: http://www.youtube.com/watch?v=Ka9r8Ls5AW0
Ajax is dus wat minder ver gekomen in de EL dan je had voorspeld, Steef... Chiriches was trouwens geweldig. Een beest. :biggthumpup.gif:
GangstaRiB schreef:Vond dat Eriksen en Fischer constant de verkeerde beslissingen namen. Ze liepen zich constant vast en schoten kansloos van grote afstand.
De speler in balbezit was echt de klos, want er was amper beweging. Men zocht de dekking op. Cuenca was daar een uitzondering in. Die stond steeds vrij, maar kreeg geen bal omdat Fischer dat ding steeds kwijt raakte of het overzicht verloor. Maar die is nog jong, dat komt wel goed.

Ik vond het niveau van de invallers alarmerender. Schöne, Boerrigter en Serero hebben bij de beste 32 in de EL echt niets te zoeken.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Duke » vr feb 22, 2013 9:09 am

Weten we meteen weer hoe we er voorstaan in Europa. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Feest » vr feb 22, 2013 9:12 am

wimpey schreef:
Feest schreef: Beter je huiswerk doen: http://www.youtube.com/watch?v=Ka9r8Ls5AW0
Ajax is dus wat minder ver gekomen in de EL dan je had voorspeld, Steef... Chiriches was trouwens geweldig. Een beest. :biggthumpup.gif:
GangstaRiB schreef:Vond dat Eriksen en Fischer constant de verkeerde beslissingen namen. Ze liepen zich constant vast en schoten kansloos van grote afstand.
De speler in balbezit was echt de klos, want er was amper beweging. Men zocht de dekking op. Cuenca was daar een uitzondering in. Die stond steeds vrij, maar kreeg geen bal omdat Fischer dat ding steeds kwijt raakte of het overzicht verloor. Maar die is nog jong, dat komt wel goed.

Ik vond het niveau van de invallers alarmerender. Schöne, Boerrigter en Serero hebben bij de beste 32 in de EL echt niets te zoeken.[/quote


Die grote naast hem is meer het type-beest. Chiri is vooral een behoorlijke voetballer en positioneel ok. Maaar tegen Van Persie ging-ie alle kanten op. Ook Siggy draaide hem kapot vorige week.


Steaua stelt trouwens niks voor. Wanprestatie Ajax. Wel direct op titelkoers nu.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Toppie » vr feb 22, 2013 9:17 am

En Johan wanneer winnen we de CL, moet ik alvast de champagne klaarzetten, want met je jeugdopleiding kom je erwel :1evil.gif: :excited.gif: :excited.gif:

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door wimpey » vr feb 22, 2013 9:22 am

Feest schreef: Steaua stelt trouwens niks voor.
Dat zegt alles over Ajax, Steef.
Wanprestatie Ajax. Wel direct op titelkoers nu.
Dat laatste is het enige dat telt. Ik schreef vorige week voor de thuiswedstrijd al dat ik had gehoopt dat FdB spelers zou sparen. Die EL is voor Ajax totaal irrelevant. Het gaat om die 3e op rij.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Demosthenes » vr feb 22, 2013 9:27 am

FdB vindt dat er verkeerde keuzes werden gemaakt, maar hoe vaak hebben we dat al niet gehoord, ook na een overwinning. Leer ze dan de juiste keuzes te maken, je kunt ze moeilijk allemaal vervangen, hoeveel van die 11 + 3 zijn er door het TH gehaald?

Siem vindt dat er te veel/vaak werd rondgespeeld, zou hij wel eens een wedstrijd van Ajax hebben teruggezien?

Werd vorig jaar de uitwedstrijd tegen MU gezien als een soort keerpunt, maar dan in het positieve, ik hoop niet dat gisteren een keerpunt was, maar dan in het negatieve. Ik zie Ajax niet in drie tot vijf jaar tot de Europese top gaan behoren.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Thijs » vr feb 22, 2013 9:29 am

Pfff wat een kater.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58903
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door 999 » vr feb 22, 2013 9:37 am

Tja, het waren dan wel open deuren .. :) ..

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door wimpey » vr feb 22, 2013 9:45 am

Thijs schreef:Pfff wat een kater.
Kosten voor je ticket naar London bij Ajax NV declareren! :smallgrin.gif:
Demosthenes schreef: Leer ze dan de juiste keuzes te maken
Van een banaan kun je geen kiwi maken. In een ver verleden haalde een succesvol trainer ene vd Brom naar Ajax. Die kreeg een plek in de as. Ene Rijkaard werd rechtshalf. Na ruim een half jaar had die trainer het licht gezien en zette Rijkaard op de plek van vd Brom. Van die vd Brom hebben we nooit meer iets vernomen. Hem was blijkbaar, ook door die trainer, niet aan te leren de juiste keuzes te maken.
hoeveel van die 11 + 3 zijn er door het TH gehaald?
Cillessen, Sig, Serero, Boerrigter zijn van wat Boog noemde "het lijstje van Frank is ons lijstje".

Moisander, Schöne, Poulsen, Cuenca zijn van het TH.

Ajax speelt soms goed, soms slecht. Je hebt nu eenmaal met beperkingen te maken. Europa is te hoog gegrepen, laat Ajax zich concentreren op de eredivisie. Vizier richten op titel 3 op rij.

Lionel
Berichten: 47295
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Lionel » vr feb 22, 2013 9:48 am

Ik heb gisteren voor het eerst na maanden een 1-2 gezien die een buitenspeler aangaat. Waarom doen ze dat niet wat vaker. Zo een Cuenca... Die deed toch helemaal geen moer?

Ajax had beter Ligeon rechtsbuiten kunnen opstellen en Dijks linksbuiten. Die zijn verdedigend tenminste beter dan Cuenca en Fischer.

Frank de Boer moet eens kappen met dat eeuwige getik. Ik word er echt gek van. Er gebeurt namelijk helemaal geen moer met dat getik.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Marillion » vr feb 22, 2013 9:51 am

999 schreef:Tja, het waren dan wel open deuren .. :) ..
:smallgrin.gif:

Dat worden het natuurlijk niet voor niets. Jammer dat we weer een aantal cliches hebben bevestigd gisteravond.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Thijs » vr feb 22, 2013 9:54 am

wimpey schreef:Kosten voor je ticket naar London bij Ajax NV declareren! :smallgrin.gif:
Ik ga zondag in ieder geval wel even klagen ja! En dan niet voor mij persoonlijk maar wel dat 'we' met z'n allen op twee mooie wedstrijdjes tegen Chelsea hoopten en het echt onwijs zonde is dat we dat gewoon hebben laten schieten.

Bweehhhhhh....Ik ga ook gewoon niet naar Londen.
Als we door waren gegaan: ticket a 60 euro, kaartje a 40 euro, bier/eten a 50 euro.
Thuiswedstrijd gewerkt: 80 euro in de plus.
Twee vrije dagen kwijt. Chelsea had me dus 70 euro gekost in totaal, plus twee vrije dagen.

Nu:
60 euro kwijt voor ticket. Misgelopen inkomsten door geen thuiswedstrijd. :(

Al met al komt zo'n uitschakeling nog duurder voor me uit dan dat ik gewoon een hele dag+nacht in Londen was geweest. Wat een drama.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Jinne » vr feb 22, 2013 9:58 am

Thijs schreef:
wimpey schreef:Kosten voor je ticket naar London bij Ajax NV declareren! :smallgrin.gif:
Ik ga zondag in ieder geval wel even klagen ja! En dan niet voor mij persoonlijk maar wel dat 'we' met z'n allen op twee mooie wedstrijdjes tegen Chelsea hoopten en het echt onwijs zonde is dat we dat gewoon hebben laten schieten.

Bweehhhhhh....Ik ga ook gewoon niet naar Londen.
Als we door waren gegaan: ticket a 60 euro, kaartje a 40 euro, bier/eten a 50 euro.
Thuiswedstrijd gewerkt: 80 euro in de plus.
Twee vrije dagen kwijt. Chelsea had me dus 70 euro gekost in totaal, plus twee vrije dagen.

Nu:
60 euro kwijt voor ticket. Misgelopen inkomsten door geen thuiswedstrijd. :(

Al met al komt zo'n uitschakeling nog duurder voor me uit dan dat ik gewoon een hele dag+nacht in Londen was geweest. Wat een drama.
Ben je niet gewoon 10 Euro goedkoper uit nu? :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Le T. » vr feb 22, 2013 9:59 am

Demosthenes schreef:FdB vindt dat er verkeerde keuzes werden gemaakt, maar hoe vaak hebben we dat al niet gehoord, ook na een overwinning. Leer ze dan de juiste keuzes te maken, je kunt ze moeilijk allemaal vervangen, hoeveel van die 11 + 3 zijn er door het TH gehaald?

Siem vindt dat er te veel/vaak werd rondgespeeld, zou hij wel eens een wedstrijd van Ajax hebben teruggezien?

Werd vorig jaar de uitwedstrijd tegen MU gezien als een soort keerpunt, maar dan in het positieve, ik hoop niet dat gisteren een keerpunt was, maar dan in het negatieve. Ik zie Ajax niet in drie tot vijf jaar tot de Europese top gaan behoren.
In Engeland neemt men de EL al niet zo serieus, en dan heb je ook nog dat buitenlandse ploegen zich tactisch niet goed instellen op Ajax. Maar we hebben nu al een paar keer gezien dat na één helft of één wedstrijd de tegenstander heel anders voor de dag komt. Als je dan thuis al een moeilijke helft speelt tegen een ploeg die nog uit de winterslaap moet komen dan zou je gewaarschuwd moeten zijn.

Het is toch jammer. Natuurlijk zijn dit soort donderdagavonden in het Oostblok het afvoerputje van de voetbalbeleving, inclusief het camerawerk, Leo Driessen en het geneuzel er omheen. Maar vanaf de halve finale is de EL natuurlijk wel heel leuk en voorlopig is de EL-finale het podium waarop Ajax wat kan laten zien. Maar ja, we kunnen niet verrast zijn over het gebrek aan klasse, vernuft, idee, creativiteit, aanvallende automatismen en patronen, passeeracties, combinaties, hard inpassen, snel beslissen, uitspelen van hele en halve kansen en mentaliteit.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Arthur » vr feb 22, 2013 9:59 am

Ik zat gisteravond bij Sigur Ros en heb van deze wedstrijd gelukkig geen minuut gezien :biggthumpup.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Yopi » vr feb 22, 2013 10:16 am

Feest schreef:
Yopi schreef:
Moet wel zeggen dat die 2-0.... Fischer heeft gelijk, zo'n doelpunt maakt die jongen nooit meer. :excited.gif:
Beter je huiswerk doen:

http://www.youtube.com/watch?v=Ka9r8Ls5AW0

Verdomd, ja. :blush.gif: :biggthumpup.gif:

Ajax op titelkoers, dat dacht ik gisteravond ook meteen. :ajaxscarf.gif:

In zo'n wedstrijd vallen veel spelers van Ajax terug op wat ze in de jeugd hebben geleerd: rondspelen (bijna) uit stand, wat dan wordt aangezien voor positiespel.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Jinne » vr feb 22, 2013 10:17 am

wimpey schreef:Ajax speelt soms goed, soms slecht. Je hebt nu eenmaal met beperkingen te maken. Europa is te hoog gegrepen, laat Ajax zich concentreren op de eredivisie. Vizier richten op titel 3 op rij.
Tja, maar als je al niet tegen Steaua weet te winnen dan vind ik het toch wel heel teleurstellend. Zeker na 2 titels op rij had ik meer verwacht op het Europese vlak om het seizoen extra jus te geven , want van een derde titel op rij met een puntenaantal in de 70 word ik toch niet zo warm meer merk ik. Succes in de eigen competitie moet toch de springplank blijven voor Europees succes. Nu is het winnen van de titel vooral de zekerheid dat je nog een leuke zak met geld krijgt voor een Europese afgang.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47295
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Lionel » vr feb 22, 2013 10:22 am

Jinne schreef:
wimpey schreef:Ajax speelt soms goed, soms slecht. Je hebt nu eenmaal met beperkingen te maken. Europa is te hoog gegrepen, laat Ajax zich concentreren op de eredivisie. Vizier richten op titel 3 op rij.
Tja, maar als je al niet tegen Steaua weet te winnen dan vind ik het toch wel heel teleurstellend. Zeker na 2 titels op rij had ik meer verwacht op het Europese vlak om het seizoen extra jus te geven , want van een derde titel op rij met een puntenaantal in de 70 word ik toch niet zo warm meer merk ik. Succes in de eigen competitie moet toch de springplank blijven voor Europees succes. Nu is het winnen van de titel vooral de zekerheid dat je nog een leuke zak met geld krijgt voor een Europese afgang.
Verliezen van fucking Steau Boekarest. Dat heeft niks te maken met Europa. Dat is gewoon triest. Dat mag best gezegd worden.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Demosthenes » vr feb 22, 2013 10:25 am

Van een banaan kun je geen kiwi maken.
Mij is niet echt duidelijk waarom een kiwi meer waarde heeft. Zullen wel de vitaminen zijn, technischer zijn ze, denk ik, niet, wel kleiner.
Cillessen, Sig, Serero, Boerrigter zijn van wat Boog noemde "het lijstje van Frank is ons lijstje".
FdB is sinds eind 2010 hoofdtrainer, spelers die een half jaar later komen kun je niet aan van der Boog toeschrijven, heet een anachronisme. Stel dat van der Boog die spelers niet zou hebben gekocht (stel!), krijgt hij weer de heilige JC en De Telegraaf over zich heen dat hij het TH etc. belemmert. Dennis Bergkamp van het TH is al sinds juni 2011 de assistent van FdB, liep er al sinds 2009 rond, was voordat hij asisstent werd trainer van de A1. Wim Jonk? Ach, dat mannetje liep er al jaren rond.
Moisander, Schöne, Poulsen, Cuenca zijn van het TH.
Ja, zoals Sana, Hoesen, Boccara en Janssen dat ook zijn/waren, maar zij zijn of al weg of nog(?) niet goed genoeg.

Wat de kiwi's betreft: het TH heeft voor een groot deel van de selectie gezorgd en was dus op de hoogte van de keuzes die de spelers maakten bij hun vorige club. Het is niet zo moeilijk. Die spelers maakten bij hun club wel de juiste keuzes, dan is de vraag, waarom ze dat bij Ajax niet meer doen of die spelers maakten bij hun club de verkeerde keuzes, de vraag is dan waarom ze zijn gehaald. Die laatste vraag zal wel als antwoord hebben dat ze de juiste keuzes zouden gaan maken dankzij de (individuele) trainingen en dat is blijkbaar niet gebeurd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door wimpey » vr feb 22, 2013 10:28 am

Rishi schreef: Verliezen van fucking Steau Boekarest. Dat heeft niks te maken met Europa. Dat is gewoon triest. Dat mag best gezegd worden.
100% mee eens, hoor. Het is geen incident. Ik heb Ajax bij Heerenveen, tegen Utrecht-thuis, in De Kuip, bij Vitesse en laatst tegen Roda ook als een kip zonder kop zien spelen. Ajax kán goed voetballen, maar 'het' ook volledig kwijt raken. Binnen een en dezelfde wedstrijd. Het is te een-dimensionaal. En een gebrek aan kwaliteit natuurlijk. Gisteren hadden Siem, Eriksen, Moisander moeten opstaan. Deden ze niet. Tja, dan wordt het moeilijk.

Lionel
Berichten: 47295
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Lionel » vr feb 22, 2013 10:30 am

wimpey schreef:
Thijs schreef:Pfff wat een kater.
Kosten voor je ticket naar London bij Ajax NV declareren! :smallgrin.gif:
Demosthenes schreef: Leer ze dan de juiste keuzes te maken
Van een banaan kun je geen kiwi maken. In een ver verleden haalde een succesvol trainer ene vd Brom naar Ajax. Die kreeg een plek in de as. Ene Rijkaard werd rechtshalf. Na ruim een half jaar had die trainer het licht gezien en zette Rijkaard op de plek van vd Brom. Van die vd Brom hebben we nooit meer iets vernomen. Hem was blijkbaar, ook door die trainer, niet aan te leren de juiste keuzes te maken.
hoeveel van die 11 + 3 zijn er door het TH gehaald?
Cillessen, Sig, Serero, Boerrigter zijn van wat Boog noemde "het lijstje van Frank is ons lijstje".

Moisander, Schöne, Poulsen, Cuenca zijn van het TH.

Ajax speelt soms goed, soms slecht. Je hebt nu eenmaal met beperkingen te maken. Europa is te hoog gegrepen, laat Ajax zich concentreren op de eredivisie. Vizier richten op titel 3 op rij.
Niet goedpraten wat fucking triest is Wimpey. Dit is gewoon een wanprestatie. Vooral de gekozen tactiek.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Yopi » vr feb 22, 2013 10:33 am

Siem scoort niet meer. Dan heeft Ajax meteen een groot probleem.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door wimpey » vr feb 22, 2013 10:39 am

Demosthenes schreef: Ja, zoals Sana, Hoesen, Boccara en Janssen dat ook zijn/waren, maar zij zijn of al weg of nog(?) niet goed genoeg.
Janssen is dus van de tijd dat FdB het aankoopbeleid bepaalde omdat hij carte blanche van Boog kreeg. Ik wil best discussieren, maar niet over een misinterpretatie van feiten.

En ik voel ook niet de behoefte om miskopen van FdB met de mantel der liefde te bedekken. Het is prima dat de RvC paal en perk stelt aan de macht van de trainer v.w.b. het aankoopbeleid. Een AD die roept dat het lijstje van een passant het lijstje van de club is, is niet geschikt. Diezelfde AD liet het gesjacher van Jol en Raiola toe. Met alle gevolgen vandien...

Prima dat de RvC in Overmars iemand heeft die verantwoord met de muntjes omgaat en die het rapport-Coronel uitvoert. Want daarvan was t.t.v. Coronel zelf, Boog, Jol / Raiola én FdB in 2011 geen sprake.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34406
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Steaua Boekarest - Ajax 21-02-2013

Bericht door Ramona » vr feb 22, 2013 10:42 am

wimpey schreef:
Thijs schreef:Pfff wat een kater.
Kosten voor je ticket naar London bij Ajax NV declareren! :smallgrin.gif:
Je kon dat geld toch nog terug krijgen van dat ticket, Thijs? :confused.gif:

Plaats reactie