Ajax - Willem II 05-05-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door Thijs » zo apr 28, 2013 12:26 pm

Tijden zijn veranderd! Exact zes jaar geleden verloor Ajax tegen Willem II de titel, en ondanks dat Ajax met 0-2 vierde Willem II feest en scandeerde het uitzinnige Tilburgse publiek 'boeruhhhhh'.

Mensen, hoe schitterend is het dat we zes jaar later in een direct duel ZELF kampioen kunnen worden en Willem II daarmee naar de Jupiler League kunnen schoppen. Gewoon grappig.

Uiteraard moeten we wel de wedstrijd nog even winnen, maar dit geven we natuurlijk niet meer weg.

Dus AJAX, drie vingers in de lucht, komop komop! De W is van Wij zijn Ajax, Wij zijn de beste en WWWWeer kampioen!

:ajaxscarf.gif:

Let op: de wedstrijd is om 12.30 uur.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 28, 2013 12:44 pm

Iek :blackcat.gif: , 12:30, gaat het dan alsnog fout. :hypocrite.gif:

Helaas kan ik de kampioenswedstrijd niet zien, maar ik ga ervan uit dat we die dan toch binnenhalen. Cuenca op rechtsbuiten. Uiteraard gaat Siem er weer minimaal 1 inprikken tijdens de kampioenswedstrijd. :ajaxscarf.gif:

Gisteren geen schorsingen opgelopen, dus met de sterkste opstelling:

---------------- Vermeer
- Ricardo - Toby - Moisander - Blind
--------------- Schöne
- Siem ----------------------- Eriksen
- Cuenca ----- Kolbeinn - Fischer.

:ajaxscarf.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door Dubbel » zo apr 28, 2013 9:18 pm

Thijs schreef:Tijden zijn veranderd! Exact zes jaar geleden verloor Ajax tegen Willem II de titel, en ondanks dat Ajax met 0-2 vierde Willem II feest en scandeerde het uitzinnige Tilburgse publiek 'boeruhhhhh'.

Mensen, hoe schitterend is het dat we zes jaar later in een direct duel ZELF kampioen kunnen worden en Willem II daarmee naar de Jupiler League kunnen schoppen. Gewoon grappig.
:frank.gif:
...déééé-gra-dá-tie...
Geheugen als olifanten! WRAAK.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door elliquido » zo apr 28, 2013 10:23 pm

NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo apr 28, 2013 10:29 pm

Ik heb eigenlijk nooit wat met die huldigingen gehad. Van mij hoeft het niet en ik ga er ook zelden tot nooit naar toe. Als ik die Schaal (of Cup) in het stadion heb gezien, vind ik het wel best, eigenlijk.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door wimpey » ma apr 29, 2013 8:56 am

Dit is toch prachtig!

De "kenners" schreven ons al bij voorbaat af. Maar toch pakt FdB na het vertrek van een aantal sterkhouders wéér de titel.

Ik vind deze titel zó mooi, omdat ik vooral kan genieten van de frustraties elders. Zo'n Van Bommel die meesmuilend roept dat psv eigenlijk 6 punt voor i.p.v. 4 punt achter zou moeten liggen. Prachtig!

En dé challenge voor komend seizoen is die 4 op een rij. Nog nooit gepresteerd door een Ajax-ploeg.

Ajax van nu is voor mij vnl. FdB. Nooit een trainer meegemaakt die zo'n impact heeft op een niet bijzondere selectie. Een absolute topper in zijn vak en ook als mens nog eens dik in orde! :biggthumpup.gif: :ajax.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door Marillion » ma apr 29, 2013 8:58 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik heb eigenlijk nooit wat met die huldigingen gehad. Van mij hoeft het niet en ik ga er ook zelden tot nooit naar toe. Als ik die Schaal (of Cup) in het stadion heb gezien, vind ik het wel best, eigenlijk.
Dat heb ik ook, zie mijn reactie in het NAC - Ajax topic:
Marillion schreef:Dat zou ik ook de beste keuze vinden. Een huldiging moet zo kort mogelijk op de geleverde prestatie volgen. Hoe langer je wacht hoe minder de beleving is. Prima ook om het gewoon in het stadion te doen, vorige keer was dat ook leuk gedaan.

Ik heb er zelf nooit zo'n behoefte aan. Liever vier ik mijn feestje met wat vrienden in de kroeg. Daar heb ik geen overenthousiaste speaker bij nodig die met overslaande stem staat te brallen hoe geweldig het allemaal wel niet is. Dus gewoon meteen na de wedstrijd even met die schaal rond gaan en op naar de volgende!
Dus lekker na afloop dat ding uitdelen, even een rondje lopen, zwaaien en tot volgend seizoen roepen!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door El Clavo » ma apr 29, 2013 9:09 am

2004 was mijn laatste huldiging. Ik heb er ook niks meer mee. Komen bijna alleen maar mensen op af die nooit gaan, en na 7 uur slaat de sfeer toch altijd om.

Maar ondanks dat, kampioenen!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door Yopi » ma apr 29, 2013 9:12 am

wimpey schreef:Ajax van nu is voor mij vnl. FdB. Nooit een trainer meegemaakt die zo'n impact heeft op een niet bijzondere selectie. Een absolute topper in zijn vak en ook als mens nog eens dik in orde! :biggthumpup.gif: :ajax.gif:

Frank is zijn gewicht in goud waard; zijn aandeel in deze titel is natuurlijk enorm. Maar ik vind het kampioenschap ook een beloning voor de koers die Ajax heeft ingezet: rustig, consequent, met de nadruk op geen gekke dingen doen. Er zit nu een idee achter het beleid, en iedereen blijft aan dat idee vasthouden, ook als het tegenzit. Vooraf is duidelijk gezegd: we willen kampioen worden, maar het kan gebeuren dat je een keertje geen kampioen wordt. De Boer weet dat van hem in de eerste plaats verwacht wordt dat hij op de Ajax-manier werkt. Als hij dat doet, blijft hij gewoon zitten, ook als de resultaten tegenvallen. Voor een trainer is dat heerlijk werken; hij hoeft niet bang te zijn dat de TD op de tribune gaat zitten met een blocnote of achter zijn rug tegen journalisten roddelt. Daarom is hij ook zo relaxed. Misschien wil hij wel heel lang bij Ajax blijven omdat hij het nergens beter krijgt dan hier. :neutral.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door elliquido » ma apr 29, 2013 9:15 am

Nu is het anders.
De huldiging is na de wedstrijd ipv de dag erna.

Voorgaande jaren had je nog zon gemaakt feestje waar amper een seizoneskaarthouder op af kwam en voor tieners een feestje kwamen bouwen.

Nu kunnen we hopelijk een feestje in het stadion doen, waarna we daarna naar buiten lopen en een biertje drinken in de zon, slechte optredens doorstaan en vervolgens met veel mensen gaan genieten van dronken ajax 1 spelers op een podium.
Lijkt me wel weer eens leuk. :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door Jinne » ma apr 29, 2013 9:23 am

Van mij hoeft zo'n huldiging ook niet meer. Zeker niet als de foute pauzenummers uit de ArenA dan opeens weer opduiken. Alleen voor zo'n beker met grote oren wil ik me nog wel een parkeerplek begeven om de jongens toe te juichen.

Het mooiste was eigenlijk geweest als we de schaal in Eindhoven hadden kunnen behalen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door El Clavo » ma apr 29, 2013 9:46 am

Ik vind het trouwens wel mooi dat iedereen ( op een paar structurele azijnzeikers hier en wat feyenoord supporters na) het er wel over eens is dat Ajax verdiend kampioen wordt met ook nog eens goed positispel. Ook in Breda bleven ze voetballen, ondanks al die kuilen. Een paar jaar terug zouden we alles hoog op Charisteas gegooid hebben.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door Yopi » ma apr 29, 2013 9:59 am

Charisteas! Wanneer was dat ook alweer? :blush.gif:

Vorig jaar hadden we Bulykin nog. De Boer is een snelle leerling.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door Thijs » ma apr 29, 2013 10:10 am

2005-2006 speelde hij nog voor ons. En daarna, weten we het nog, verpatsten we 'm vlak voor het sluiten van de deadline aan Feyenoord. He-le-maal over de zeik waren ze. :biggrin.gif:
Feyenoord-supporters woedend
Geschreven door Rogier Deelstra op donderdag, 31 augustus om 23:32

In Rotterdam zijn de rapen gaar.­ Rond de honderd Feyenoord-fans hebben zich vanavond na het nieuws dat Angelos Charisteas (Ajax) hun nieuwe spits wordt verzameld voor de hoofdingang van De Kuip.­ Zij eisen onmiddelijk een verklaring.­

Op de toonaangevende Feyenoord-fansites wordt het aftreden van voorzitter Jorien van den Herik geëist, maar ook het vertrouwen in beleidsmakers als Chris Woerts, Wim Jansen, Peter Bosz en Erwin Koeman is tot op het nulpunt gedaald.­ Het Jorien rot op en een variant hier op zijn overal op het internet te bespeuren.­

Naast het feit dat Charisteas niet gezien wordt als een waardige opvolger van Dirk Kuyt, zijn de supporters extra geprikkeld doordat de Griek van Ajax afkomstig is.­

"­Hij was nota bene vijfde keus bij Ajax!"­ zegt Steven op Feyenoord Netwerk.­ Mark zegt op diezelfde website er niet over uit te kunnen dat er opnieuw een speler bij een rivaal is gehaald.­ "­Green, Timmer, Tiendalli (Ajax), Lodewijks, Lucius, Kolkka (PSV), Huysegems en Vlaar (AZ) en nu Mr.­ Bean...­ Ik wil échte Feyenoorders!"­

Daarnaast zijn de fans boos dat er aanvankelijk op de website van Feyenoord gemeld werd dat Vágner Love (CSKA Moskou) zou komen.­ "­Denk je blij te zijn met een topspits, krijg je zo'n balverwerker"­, reageert een supporter.­ Tot slote ene Don Paul: "­Mijn hart staat stil.­ Mijn mond open.­ Mijn haren recht overeind.­ Dit kan niet waar zijn!"­
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door El Clavo » ma apr 29, 2013 10:17 am

Yopi schreef:Charisteas! Wanneer was dat ook alweer? :blush.gif:

Vorig jaar hadden we Bulykin nog. De Boer is een snelle leerling.
Eens, die fouten zullen we niet snel meer maken. Of die "tank" onder Ten Cate, Urzaiz!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door Marillion » ma apr 29, 2013 10:42 am

El Tanque! Prachtige cultspeler was dat zeg.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13402
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door Nihad » ma apr 29, 2013 10:57 am

Of wat dacht je van die Appie Happie spits van Adriaanse.

Hoe heette die ook alweer? Zlatan ofzo?

:hypocrite.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 29, 2013 10:58 am

Marillion schreef:El Tanque! Prachtige cultspeler was dat zeg.
Haha, was zijn ambitie niet: "Ik hoop dat ik 1 x voor Ajax kan scoren"? :smallgrin.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door Thijs » ma apr 29, 2013 11:02 am

Hij had dé stormram van Ajax moeten worden. Het liep echter allemaal anders. Ismael Urzaiz speelde tot nu toe slechts drie competitieduels en wist nog niet te scoren. Een doelpunt maken is dan ook zijn doel voor de rest van het seizoen.

Hij kreeg een kans tijdens een oefenduel met VfB Stuttgart. Helaas voor de Spaanse spits kreeg Hedwiges Maduro een snelle rode kaart en stond de aanvaller op een eiland te wachten. "Sportief gezien gaat het niet goed", zegt Urzaiz op de website van zijn club. "En ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat daar weinig verandering in gaat komen."
:smallgrin.gif: Ambitieuze spelers, daar hou ik wel van.
Was verder een ontzettend sympathieke vent trouwens. Valt me op dat al die ouwelui die op hun 34e een beetje de ervaring moeten brengen de afgelopen jaren steeds van diezelfde types zijn. Urzaiz, Pantelic, Bulykin, Poulsen. Ontzettend vriendelijk, geintjes makend...toch wel anders dan die jonge pikkies.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door Lionel » ma apr 29, 2013 11:07 am

Niet zo goed kunnen voetballen is ook een overeenkomst :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door elliquido » ma apr 29, 2013 7:43 pm

Is het al zondag?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door LucaS » ma apr 29, 2013 8:01 pm

Nee, het is al zondag geweest
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door Jinne » ma apr 29, 2013 8:43 pm

Rishi schreef:Niet zo goed kunnen voetballen is ook een overeenkomst :hypocrite.gif:
Hoho, Pantelic en Poulsen balden toch aardig mee.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door Jinne » ma apr 29, 2013 8:45 pm

Marillion schreef:El Tanque! Prachtige cultspeler was dat zeg.
Mijn favoriet! De naam ook achterop mijn shirt.

Afbeelding
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Willem II 05-05-2013

Bericht door elliquido » wo mei 01, 2013 12:19 pm

zoondaaag, zonnndaaag.. we hebben tijd om lekker lang te feesten :frank.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie