FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47306
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Lionel » wo sep 18, 2013 9:51 pm

Zuidema schreef:
Jöhnk schreef:Toch nog een keertje Bojan.
Had ie wel moeten afgeven op Sigi, die net voor zijn verdediger kwam. Waar heb ik dat eerder gezien bij Bojan?

Gelukkig geen slachting, zelfs nog een paar goede kansen op een eretreffer. De jongens kunnen in ieder geval met een redelijk gemoed afreizen naar Eindhoven.
Ik had die bal ook niet afgegeven op Sig.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Cruijff » wo sep 18, 2013 9:54 pm

Ik ook niet. Heb gister bij het partijtje aan het einde van de training op ongeveer dezelfde manier een kans gemist. Kan aan de ene kant gebeuren, zeker met zo'n redding van de keeper als vandaag in Camp Nou door Valdés (en gister ook op ons trainingsveld) werd gemaakt.

Maar wanneer je hem vanuit die hoek écht goed inschiet is de keeper gewoon kansloos. Jammer, want Bojan liet zich wel écht op een positieve manier zien. Hij had een doelpuntje verdiend en zat ook dusdanig meer in de wedstrijd dat dat in mijn ogen reden was geweest om de hiërarchie van het penalty nemen om te gooien.

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Kilroy » wo sep 18, 2013 10:17 pm

Zonder te willen fragmentiseren vind ik dat we recht hebben trots te zijn op dit team na deze prestatie. Hoe ook , ze hebben met hun hart gespeeld tegen deze gerenomeerde tegenstander en daar neem ik mijn pet voor af.
Had Vermeer op de lijn moeten blijven? Ja, nu we hebben gezien dat Pique zo maar drie meter boven Denswil opspringt natuurlijk wel. Maar als die bal op de grond beland dan was er goede kans dat Vermeer er bij zou kunnen. Overigens, hij had enkele uitstekende saves.
Ja Siggy is een hopeloze penalty nemer. Hebben jullie de slow motion vanuit dichtby achter de goal gezien? Hij "adverteerd" duidelijk met zijn hoofd en gezicht. Je zag ver vooruit naar welke hoek die bal zou gaan. Hij is daar blijkbaar niet in getraind en dat zou de Boer's fout dan zijn. Ik had veel liever Hoesen gezien niettegenstaande dat hij mischien physiek minder sterk is.
Er is geen enkele reden waarvoor we ons voor deze wedstrijd hoeven te schamen. Op naar de volgende!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58909
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door 999 » wo sep 18, 2013 10:27 pm

Leuk traningspotje voor Barcelona.Lekker uitgerust Zaterdag naar Vallecano ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Jöhnk » wo sep 18, 2013 10:28 pm

De uitslag blijft natuurlijk fors. 4-0. :blush.gif:

Het spel: in de eerste helft goed (op het allereerste begin na). Tweede helft matig. Of zeg maar slecht. Voor mijn gevoel had Poulsen daar een heel groot aandeel in. Die begon zo raar te doen, ballen lukraak weg te geven rond de eigen zestien. Jammer. Gewoon een minder optreden, of zit de sleet er nu echt op?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Yopi » wo sep 18, 2013 10:37 pm

4-0, en dan nog complimenten voor Ajax? :confused.gif:

Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien. Jammer, want er zijn blijkbaar vreemde dingen gebeurd in Camp Nou. Anders kan ik de commentaren hier niet verklaren. Hoe kan het bijvoorbeeld dat Wimpey het opeens ziet zitten in Bojan?

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Dubbel » wo sep 18, 2013 10:47 pm

Yopi schreef:4-0, en dan nog complimenten voor Ajax? :confused.gif:

Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien. Jammer, want er zijn blijkbaar vreemde dingen gebeurd in Camp Nou. Anders kan ik de commentaren hier niet verklaren. Hoe kan het bijvoorbeeld dat Wimpey het opeens ziet zitten in Bojan?
Het was niet waar we op hoopten en ook niet waar we voor vreesden. De meeste Ajaciden haalden wel een voldoende maar het was bij lange na niet genoeg voor een punt, ook niet in de 1e helft toen het verschil tussen de twee teams nog vrij klein leek. Ik vond de 1e helft leuk, de tweede was afzien.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Cruijff » wo sep 18, 2013 10:56 pm

Yopi schreef:Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien. Jammer, want er zijn blijkbaar vreemde dingen gebeurd in Camp Nou. Anders kan ik de commentaren hier niet verklaren. Hoe kan het bijvoorbeeld dat Wimpey het opeens ziet zitten in Bojan?
:smallgrin.gif:

Dat kun je wel stellen ja dat er dusdanig opzienbarende zaken hebben plaatsgevonden dat zelfs wimpey een 180 heeft gemaakt mbt Bojan. Ik kan je dus van harte aanbevelen om ervoor te zorgen dat je de volledige 90 minuten terugkijkt.

Lionel
Berichten: 47306
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Lionel » wo sep 18, 2013 11:20 pm

Wimpey gaat nog genieten van Bojan.

Bojan achter Fischer en Hoesen. Daarachter Duarte, Siem en Schone.
Verdediging hetzelfde.

En we pakken die boeruhhhhh!
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Cruijff » wo sep 18, 2013 11:25 pm

Rishi schreef:Wimpey gaat nog genieten van Bojan.

Bojan achter Fischer en Hoesen. Daarachter Duarte, Siem en Schone.
Verdediging hetzelfde.

En we pakken die boeruhhhhh!
In die formatie gaat Frankie ze natuurlijk nooit de wei in sturen tegen PSV. Jammer, want met jouw opstelling win je met 0-6 in Eindhoven.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Zuidema » do sep 19, 2013 6:20 am

999 schreef:Leuk traningspotje voor Barcelona.Lekker uitgerust Zaterdag naar Vallecano ...
Barcelona hoefde zich inderdaad niet bovenmatig in te spannen om uiteindelijk naar een 4-0 uit te lopen. De spelers leken vaak zo'n houdinkje te hebben van 'dit varkentje wassen we ook wel in de 3e versnelling'. Wat op steady-state spelen en hier en daar het gaspedaal indrukken als er ruimtes waren. Gelukkig maar eigenlijk. We zijn daardoor niet volledig afgeslacht en internationaal te kakken gezet en konden soms zelfs nog redelijk tegenspel bieden. Jammer alleen dat die fases vaak nogal kort waren en dat Ajax zichzelf dan weer met erg domme unforced errors in de voet schoot.

In zo'n wedstrijd tegen een internationale topper valt weer eens extra op dat Ajax (nog) heel veel pijnpunten kent. En dat heeft niet alleen met vorm te maken, dat is vooral een kwaliteitskwestie. Gelukkig spelen we dit weekend weer tegen een cluppie van ons eigen level en zullen we daar niet zo genadeloos op worden afgerekend als gisteravond. De CL-miljoenen blijven natuurlijk zeer welkom, maar bij de Europese (sub)top hebben we (voorlopig?) bitter weinig te zoeken.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door InnerHarbour » do sep 19, 2013 6:29 am

Viel me alles mee, jammer dat je zelf niet scoort. Celtic ook verloren, de kansen om na de winterstop de EL te halen heb je nog volledig in eigen hand. :biggthumpup.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Toppie » do sep 19, 2013 6:48 am

InnerHarbour schreef:Viel me alles mee, jammer dat je zelf niet scoort. Celtic ook verloren, de kansen om na de winterstop de EL te halen heb je nog volledig in eigen hand. :biggthumpup.gif:

Celtic had moeten winnen bij Milan, kansen genoeg ,hier gaat Ajax het heel moeilijk krijgen

Lionel
Berichten: 47306
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Lionel » do sep 19, 2013 7:15 am

Wat ik nog het ergste vind is het verschil tussen de wedstrijd tegen Zwolle en gisteren. Gisteren heb ik echt genoten. Zaterdag was denk ik het slechtste ooit. Een nieuw dieptepunt.

Maar ik heb weer hoop.

En Cruyff krijgt een biertje!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33839
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Duke » do sep 19, 2013 7:52 am

Toppie schreef:
InnerHarbour schreef:Viel me alles mee, jammer dat je zelf niet scoort. Celtic ook verloren, de kansen om na de winterstop de EL te halen heb je nog volledig in eigen hand. :biggthumpup.gif:

Celtic had moeten winnen bij Milan, kansen genoeg ,hier gaat Ajax het heel moeilijk krijgen
De energie die een ploeg als Celtic in een wedstrijd kan stoppen kennen wij niet, geen wedstrijden om te onderschatten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51851
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door wimpey » do sep 19, 2013 7:53 am

Yopi schreef: Hoe kan het bijvoorbeeld dat Wimpey het opeens ziet zitten in Bojan?
Bojan speelde een goede 1e helft, had spelend vanuit de spits goede acties. Zocht van daaruit vaak de linkerkant op, waar Ajax niemand had staan. Dat werkte behoorlijk. Dus waarom hij tot dusver vanaf de flanken speelde...

Ik vond de 1e helft redelijk. In balbezit was het vaak niet goed genoeg, maar Ajax kwam door goed te bewegen en te passen (m.n. Duarte) regelmatig goed op de helft van Barcelona. En Ajax weerde zich zonder bal goed. Dat die 1-0 uit een standaard kwam was logisch, want Barcelona creëerde niet veel.

2e helft geef je de goals zomaar weg… Bij die 2-0 is het ineens 4 van hen (incl. Messi) tegen 3 van ons. Dan weet je op 35 meter van de goal al dat het een doelpunt wordt. Barcelona gaat trouwens de CL niet winnen. Het beste is er wel af.

Wordt een lastig seizoen voor Ajax. Jongens als Vermeer, Poulsen en Sig zijn aan vervanging toe. Dat was niet ingecalculeerd, lijkt me.

Denk dat Ajax blij mag zijn met een puntje in Eindhoven. Ik zie een aantal aanknopingspunten, maar meer vraagtekens.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door GangstaRiB » do sep 19, 2013 7:57 am

wimpey schreef:
Yopi schreef: Hoe kan het bijvoorbeeld dat Wimpey het opeens ziet zitten in Bojan?
Bojan speelde een goede 1e helft, had spelend vanuit de spits goede acties. Zocht van daaruit vaak de linkerkant op, waar Ajax niemand had staan. Dat werkte behoorlijk. Dus waarom hij tot dusver vanaf de flanken speelde...

Ik vond de 1e helft redelijk. In balbezit was het vaak niet goed genoeg, maar Ajax kwam door goed te bewegen en te passen (m.n. Duarte) regelmatig goed op de helft van Barcelona. En Ajax weerde zich zonder bal goed. Dat die 1-0 uit een standaard kwam was logisch, want Barcelona creëerde niet veel.

2e helft geef je de goals zomaar weg… Bij die 2-0 is het ineens 4 van hen (incl. Messi) tegen 3 van ons. Dan weet je op 35 meter van de goal al dat het een doelpunt wordt. Barcelona gaat trouwens de CL niet winnen. Het beste is er wel af.

Wordt een lastig seizoen voor Ajax. Jongens als Vermeer, Poulsen en Sig zijn aan vervanging toe. Dat was niet ingecalculeerd, lijkt me.

Denk dat Ajax blij mag zijn met een puntje in Eindhoven. Ik zie een aantal aanknopingspunten, maar meer vraagtekens.
Nou nou, zo slecht was het toch niet? Ik vond inderdaad Poulsen erg matig, maar Vermeer vond ik juist weer sterk. Sigtorsson.... tja.... dat heb ik vanaf het begin niks gevonden. Het ziet er zo onbeholpen uit bij em.

Verdere lichtpuntjes: Denswil en Duarte. Ze speelden zonder angst en zochten de oplossing door vooruit te kijken. Dat mocht ik wel. Duarte is nu al verder dan Serero.

Jammer dat Ajax in dit soort wedstrijden die gigantische kansen laat liggen.

En inderdaad, Barca leunt echt alleen maar op Messi.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Marillion » do sep 19, 2013 8:28 am

Dat Vermeer aan vervanging toe zou zijn gaat er bij mij niet in. Die jongen is het, net als een fors aantal anderen, even kwijt maar zal gewoon weer zijn niveau van vorig seizoen halen. Mocht De Boer hem wel willen vervangen is het vrij eenvoudig wat die hebben we al klaar zitten.

Poulsen en Sigthorsson is een wat ander verhaal. Ik begin voorzichtig het gevoel te krijgen dat het afgelopen seizoen van Poulsen het laatste fatsoenlijke was dat hij heeft gespeeld. Last van slijtage? Laten we hopen dat hij nog beter gaat worden maar op deze manier is hij een zwakke plek. Kolbein kan alleen in het centrum spelen wanneer hij goede voorzetten krijgt. Moet hij een aanspeelpunt zijn of moet hij vanaf de vleugel komen dan gaat het niet. Ik voel er wel wat voor om het even te blijven proberen met Bojan in de spits. Die bakt er op de vleugel ook niets van maar als we met hem in het centrum beter aan voetballen toekomen is dat wellicht een goed plan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58909
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door 999 » do sep 19, 2013 8:28 am

Barcelona speelde op halve kracht.Vonden het wel leuk zo.Kansen maken is ook een kwaliteit, maar echt verbaasd hoef je daar niet over te zijn, dan hoef je maar gewoon naar de NLD competitie te kijken w.b. AJAX.En Barcelona is Messi.Tja, zo heeft elke club wel een speler die het verschil maakt.

Op naar de volgende wedstrijd,Misschien dat we daar punt(en) kunnen pakken.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Michael_B » do sep 19, 2013 8:36 am

wimpey schreef:

Wordt een lastig seizoen voor Ajax. Jongens als Vermeer, Poulsen en Sig zijn aan vervanging toe. Dat was niet ingecalculeerd, lijkt me.
Ach, met Cilissen, Lobotka en Bazoer kunnen we die eerste twee wel opvangen. Sigthorsson mag naar de tribune en krijgt Bojan en Hoesen voor zich als spits. Hebben we alleen nog steeds geen rechtsbuiten...

Wellicht de opstelling van gisteravond doorzetten:

Fischer - Hoesen
-- Bojan ---
Duarte - Siem
-- Schone ---
Laatst gewijzigd door Michael_B op do sep 19, 2013 8:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 19, 2013 8:39 am

Het is te hopen voor Ajax dat de sterkhouders Siem en Blind snel volledig wedstrijdfit zijn. Daarnaast dat de talenten Denswil, Boilesen, Fischer en Ricardo doorpakken en/of in vorm komen.

Duarte pakt het goed en snel op. :biggthumpup.gif: Als dan ook nog Andersen en Bazoer de stap kunnen maken en de progressie van Bojan zich doorzet, dan moeten we in Nederland weer voor de titel kunnen strijden. Zeker als we ons in de winterstop op de rechtsbuiten positie kunnen versterken.

Er zitten echter wel veel "maar's" in. Het is behoorlijk fragiel. Ik ben ook blij met een puntje as zondag.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Toppie » do sep 19, 2013 8:44 am

Ajaciedjuh schreef:Het is te hopen voor Ajax dat de sterkhouders Siem en Blind snel volledig wedstrijdfit zijn. Daarnaast dat de talenten Denswil, Boilesen, Fischer en Ricardo doorpakken en/of in vorm komen.

Duarte pakt het goed en snel op. :biggthumpup.gif: Als dan ook nog Andersen en Bazoer de stap kunnen maken en de progressie van Bojan zich doorzet, dan moeten we in Nederland weer voor de titel kunnen strijden. Zeker als we ons in de winterstop op de rechtsbuiten positie kunnen versterken.

Er zitten echter wel veel "maar's" in. Het is behoorlijk fragiel. Ik ben ook blij met een puntje as zondag.

Ik vind dat men veel meer moet investeren , anders heeft meedoen aan de CL geen zin, elk jaar zit ik naar een herhaling te kijken. De NL competitie is er niet leuker op geworden sinds het vertrek van meerdere spelers bij Ajax er is slecht ingekocht en gaat dit jaar op jaar niet lukken. Net wat Youri zei, een streep er onder je moet verder anders heeft die zgn JC revolutie niets laten zien en op gebracht.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 19, 2013 8:58 am

FF maar hier: geen Ajax supporters bij psv - Ajax. :1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Toppie » do sep 19, 2013 9:01 am

Dat zijn dus 3 wedstrijden ADO , feyenooit en Pisvee no support :1evil.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Barcelona - Ajax 18-09-2013

Bericht door Cruijff » do sep 19, 2013 9:01 am

InnerHarbour schreef:Viel me alles mee, jammer dat je zelf niet scoort. Celtic ook verloren, de kansen om na de winterstop de EL te halen heb je nog volledig in eigen hand. :biggthumpup.gif:
Klopt. En de kansen om 1/8e finale CL te halen (wanneer je 1 van de 2 wedstrijden tegen Milan wint) ook.
Toppie schreef:Celtic had moeten winnen bij Milan, kansen genoeg ,hier gaat Ajax het heel moeilijk krijgen
Met name je dikgedrukte gedeelte is waar. Wanneer Celtic gewoon duidelijk de bovenliggende partij is in San Siro en van Milan had moeten kunnen winnen, dan kunnen wij dat ook.

Plaats reactie