Ajax - AC Milan 01-10-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Thijs » zo sep 29, 2013 11:01 am

NIEMAND KAN ONS STOPPEUHHHHHHHHHHHHHHH

MILAN GAAT ERAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN

OHOHOHOHOOHOHOHH

:ajax.gif: :ajax.gif: :ajax.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Cruijff » zo sep 29, 2013 11:24 am

AAAAAA SEEEEE MILAAAAAHAAAAAN!! AAAAAAAA SEEE MILAAAAAAAHAAAAAAAN!! AAAAAA SEEEEE MILAAN DIE GAAT ERAAN!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door LucaS » zo sep 29, 2013 11:25 am

Not even fire!

Heuheuheueueheuhuejjjj!!!!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door InnerHarbour » zo sep 29, 2013 12:46 pm

Wordt een regelmatige overwinning voor Milan. Hopelijk weer een realistische opstelling dus NIET met drie spitsen.
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 29, 2013 1:15 pm

InnerHarbour schreef:Wordt een regelmatige overwinning voor Milan. Hopelijk weer een realistische opstelling dus NIET met drie spitsen.
Hier ben ik ook bang voor. Het is allemaal nog erg broos. Ik hoop dat ze wel realistisch blijven en niet denken na de 6-0 dat ze wel even Milan aan de kant zetten.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Cruijff » zo sep 29, 2013 2:26 pm

Inderdaad niet te naïef spelen ajb, want dan vertrouw ik Cillessen en zijn achterhoede in het geheel niet om de boel dicht te houden.

Maar wel zie ik ons graag met minimaal één pure buitenspeler starten en met een flinke drang naar voren spelen. Milan heeft daar behoorlijk wat moeite mee, dat is wel eerder gebleken. Uiteindelijk zullen we tegendoelpunten gaan incasseren door individuele fouten van Moisander / Van Rhijn / Cillessen / Blind of bijvoorbeeld door een ontzettend ongelukkige pass / balverlies van Poulsen op een ontzettend ongelukkig moment...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 30, 2013 8:30 am

Nusport
De Jong: 'Als we wat willen, moeten we winnen van Milan'
Gepubliceerd: 30 september 2013 06:04 | Laatst gewijzigd: 30 september 2013 06:51

Opgetogen werkt Siem de Jong toe naar wat een eerste hoogtepunt moet worden voor Ajax dit seizoen: de thuiswedstrijd tegen AC Milan in de Champions League dinsdag.

Door Bart Vlietstra

De aanvoerder van Ajax, die dit seizoen kampte met een klaplong, voelt dat het vertrouwen binnen zijn ploeg toeneemt. Dat komt in hoge mate door de zege op Go Ahead Eagles (6-0).

"Vooral door de manier waarop de goals tot stand kwamen", zegt De Jong in gesprek met NUsport. "We scoorden na rust heel snel binnen vier minuten vier keer en drie keer kwam dat door onze goede manier van druk zetten. Het klopte. De beslissing had veel eerder kunnen vallen. Maar we kwamen goed de kleedkamer uit. Dat is weleens anders geweest."

De Jong versus De Jong; ben je er klaar voor?
"Ha, ik zal Nigel wel een paar keer tegenkomen, ja."

Stevig heerschap, die Nigel. Kan jouw tot kort geleden nog behoorlijk gehavende lijf dat aan?
"Ik maakte vorige week een omhaal. Na afloop dacht ik: hé, wat heb ik nou gedaan? Maar ik had nergens last van. Dat was een goed teken: dat ik dat deed zonder na te denken en dat ik er daarna geen last van had. Tegen Milan wordt het pittig."

Kun je dan negentig minuten spelen?
"Ik denk het wel. De wedstrijden zitten kort op elkaar, maar het gaat steeds beter."

En de kapitein verlaat het schip niet graag.
"Precies."

Spelers beginnen weer op zichzelf te lijken. Viktor Fischer en Ricardo van Rhijn met name. Of versluierde de geringe Deventer tegenstand hun werkelijke vorm?
"Dat denk ik niet. Viktor was weer heel dreigend. Het is een kwestie van tijd voordat hij weer scoort. Maar nu was hij al weer bij goals betrokken."

Soms twijfel ik aan zijn nationaliteit. Denk ik met een Italiaan te maken te hebben in plaats van een Deen.
"Klopt, hij scheldt doorlopend op zichzelf, is er heel erg mee bezig. Hij wil alles goed doen. Op zich is dat goed. Hij moet niet té veel willen, beetje vrij in zijn hoofd zijn. Dat heb ik hem ook gezegd. De laatste wedstrijden had hij moeite om het in de laatste fase goed te doen. Nu komt hij meer in zijn ritme. En ook Ricardo komt er weer aan. Tegen hem zeg je dat hij niet te veel risico moet nemen, maar eerst in de wedstrijd moet groeien als het niet hoeft of loopt. Hij gaf weer panklare voorzetten. Daarvan had ik er trouwens één moeten verzilveren."

Hoe ben je als aanvoerder bezig geweest om de negatieve spiraal om te draaien?
"Ik heb veel met Christian Poulsen gesproken. Vooral over het moment van druk zetten. Dat was in het verleden toch ons wapen. Als wij dat goed deden, domineerden we. Dat hebben we dit seizoen ook wel in fases gehad, alleen niet constant. Tegen Go Ahead lukte dat voor het eerst wel gedurende zeventig à tachtig minuten."

Gaat het vele gecoach soms ten koste van je eigen spel?
"Ik zat door die geklapte long fysiek niet altijd goed in mijn vel. Dan is het lastig om duels te winnen en tegelijkertijd dingen aan te geven. Tegen Go Ahead lukte dat eindelijk weer echt goed. Samen met Poulsen."

Zie je aan de moeizame aanpassing van Lerin Duarte hoe moeilijk het Ajax-spelletje is?
"Nou, ik vind hem sterk aan de bal en hij kan de versnelling maken. Maar tegen FC Volendam bijvoorbeeld zocht hij soms de bal op het verkeerde moment. Maar het druk zetten gaat goed, terwijl we dat bij Ajax vrij extreem doorvoeren. Dat moet je leren, maar hij vindt steeds beter zijn draai."

Dik winnen van Go Ahead Eagles is leuk, maar een stuntje tegen AC Milan zou de definitieve ommekeer betekenen.
"Klopt. We hebben twee keer tegen ze gespeeld drie jaar geleden en twee keer hadden ze moeite met ons spelletje. Thuis werd het 1-1, uit wonnen we. Kijk, het is een heel ander Milan, maar dit is ook een ander Ajax. Als je nog wat wilt in Europa móét je thuis drie punten pakken. Daar gaan we voor. Niet een beetje tegenhouden, maar er vol op gaan."

Door: NUsport/Bart Vlietstra
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51985
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door wimpey » ma sep 30, 2013 8:49 am

Siem geeft tussen neus en lippen effe aan hoe belangrijk Poulsen voor Ajax is.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 30, 2013 9:23 am

wimpey schreef:Siem geeft tussen neus en lippen effe aan hoe belangrijk Poulsen voor Ajax is.
Natuurlijke leider. Volgend jaar zijn beide waarschijnlijk niet meer bij Ajax, dan blijft er op dat gebied weinig over. Belangrijk aandachtspunt voor de technische staf (doorontwikkeling individu / aankoopbeleid).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door peter » ma sep 30, 2013 9:29 am

Deze pot gaan we niet verliezen. Mark my words.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Yopi » ma sep 30, 2013 9:34 am

Ik hoop dat je gelijk hebt, Peter. Ik denk juist van wel.

Over Poulsen: misschien blijft hij er nog wel een jaartje bij. Hij hoeft niet altijd te spelen om van waarde te zijn.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Cruijff » ma sep 30, 2013 9:38 am

Ajaciedjuh schreef:
wimpey schreef:Siem geeft tussen neus en lippen effe aan hoe belangrijk Poulsen voor Ajax is.
Natuurlijke leider. Volgend jaar zijn beide waarschijnlijk niet meer bij Ajax, dan blijft er op dat gebied weinig over. Belangrijk aandachtspunt voor de technische staf (doorontwikkeling individu / aankoopbeleid).
Poulsen is ook heel belangrijk. Daarom begreep ik er ook helemaal niets van dat Frank hem slachtofferde na die 4-0 in Barcelona. Juist na die paar fouten die hij toen maakte had je het vertrouwen in hem moeten uitspreken, hem een duidelijk signaal moeten geven dat het kan gebeuren dat Barcelona twee niveaus te snel en te slim speelt voor hem, maar dat je weet dat hij in een uitwedstrijd tegen PSV Toivonen & co gewoon de baas is.

Vond het lullig voor Poulsen, want in Barcelona werd hij diverse keren nu ook niet bepaald geholpen door een aantal teamgenoten die onmogelijke loopacties maakten en zo geen enkel aanspeelpunt meer over lieten. Tactische fout van De Boer, want dat middenveld tegen PSV met Siem (nog niet helemaal zichzelf), Schöne & Serero was natuurlijk kut met peren. Met Poulsen in de ploeg hadden we daar helemaal niet hoeven verliezen.

wimpey
Berichten: 51985
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door wimpey » ma sep 30, 2013 9:50 am

Ik meen me te herinneren dat FdB Schöne tegen psv 'beter geschikt' achtte dan Poulsen, Cruijff. Vreemd, want hij kent Poulsen langer dan vandaag… Poulsen heeft volgens FdB ook moeite met 3 wedstrijden binnen 8 dagen.

Ik vind Poulsen aan de bal dit seizoen zwak. Tegen GAE viel wel weer op dat hij slim beweegt. En mentaal / qua inzicht en coachen is hij blijkbaar erg belangrijk. Zal tegen Milan dus wel spelen en tegen Utrecht niet.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Yopi » ma sep 30, 2013 9:55 am

We weten inmiddels wat Poulsen wel en niet kan. Zoals hij de andere spelers helpt, moeten de andere spelers hem helpen, door hem niet in de rol van spelverdeler te drukken. In een wedstrijd zoals die tegen Barcelona hoeven veel spelers de bal even niet.
Wat mij bevalt aan Poulsen is dat hij de verantwoordelijkheid nooit uit de weg gaat. Hij laat die doorgebroken speler niet lopen maar gaat er achteraan, zelfs als hij daardoor zelf geen beste indruk maakt. Hadden alle spelers die instelling maar.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59111
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door 999 » ma sep 30, 2013 11:26 am

Poulsen heeft goede wedstrijden gehad, maar ook veel bagger wedstrijden.

Snelheid heeft ie 0,0 een strakte lange pass ook niet.Huppel de meeste wedstrijden maar een beetje voor de laatste vier uit.Op daadwerkelijke coaching heb ik hem ook nog niet kunnen betrappen, tenminste dat zie ik niet terug in het veld.Staat er wel als er gestreden moet worden.Maar goed we hebben een " ervaren " speler die dus blijkbaar geen drie wedstrijden achter elkaar aankan, en dat voor een topclub wat AJAX wil zijn ...

wimpey
Berichten: 51985
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door wimpey » ma sep 30, 2013 11:35 am

999 schreef: Op daadwerkelijke coaching heb ik hem ook nog niet kunnen betrappen
Frank de Boer en Siem de Jong wel.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59111
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door 999 » ma sep 30, 2013 11:49 am

Frank ziet wel meer dingen in een wedstrijd gebeuren die ik maar ook jij niet zien ...Overigens lees ik dat nergens ( van Siem ) i.t.t. tot jou ...

wimpey
Berichten: 51985
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door wimpey » ma sep 30, 2013 11:58 am

999 schreef:Frank ziet wel meer dingen in een wedstrijd gebeuren die ik maar ook jij niet zien ...Overigens lees ik dat nergens ( van Siem ) i.t.t. tot jou ...
Hoe ben je als aanvoerder bezig geweest om de negatieve spiraal om te draaien?
"Ik heb veel met Christian Poulsen gesproken. Vooral over het moment van druk zetten. Dat was in het verleden toch ons wapen. Als wij dat goed deden, domineerden we. Dat hebben we dit seizoen ook wel in fases gehad, alleen niet constant. Tegen Go Ahead lukte dat voor het eerst wel gedurende zeventig à tachtig minuten."

Gaat het vele gecoach soms ten koste van je eigen spel?
"Ik zat door die geklapte long fysiek niet altijd goed in mijn vel. Dan is het lastig om duels te winnen en tegelijkertijd dingen aan te geven. Tegen Go Ahead lukte dat eindelijk weer echt goed. Samen met Poulsen."

wimpey
Berichten: 51985
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door wimpey » ma sep 30, 2013 12:18 pm

Hoesen vervangt geblesseerde Bojan
Bron: Ajax.nl

Frank de Boer heeft de jonge spelers Lucas Andersen en Lesly de Sa opgenomen in de selectie voor de wedstrijd tegen AC Milan. Verder zijn er geen verrassingen. Bojan Krkic ontbreekt omdat hij een hamstringblessure opgelopen heeft. Danny Hoesen is zijn vervanger.

Selectie:

Kenneth Vermeer
Ricardo van Rhijn
Niklas Moisander
Christian Poulsen
Mike van der Hoorn
Viktor Fischer
Lerin Duarte
Kolbeinn Sigthórsson
Siem de Jong
Nicolai Boilesen
Lucas Andersen
Daley Blind
Davy Klaassen
Lasse Schöne
Jasper Cillessen
Danny Hoesen
Stefano Denswil
Lesly de Sa

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59111
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door 999 » ma sep 30, 2013 12:24 pm

wimpey schreef:
999 schreef:Frank ziet wel meer dingen in een wedstrijd gebeuren die ik maar ook jij niet zien ...Overigens lees ik dat nergens ( van Siem ) i.t.t. tot jou ...
Hoe ben je als aanvoerder bezig geweest om de negatieve spiraal om te draaien?
"Ik heb veel met Christian Poulsen gesproken. Vooral over het moment van druk zetten. Dat was in het verleden toch ons wapen. Als wij dat goed deden, domineerden we. Dat hebben we dit seizoen ook wel in fases gehad, alleen niet constant. Tegen Go Ahead lukte dat voor het eerst wel gedurende zeventig à tachtig minuten."

Gaat het vele gecoach soms ten koste van je eigen spel?
"Ik zat door die geklapte long fysiek niet altijd goed in mijn vel. Dan is het lastig om duels te winnen en tegelijkertijd dingen aan te geven. Tegen Go Ahead lukte dat eindelijk weer echt goed. Samen met Poulsen."
En dat nemen we nu wel weer aan :) ..

Ik zie weinig gecoach terug in het veld, dat zie je ook aan de fouten die de verdediging maakt.Juist daar zou je coaching verwachten, maar die is er dus blijkbaar niet .. Of veel te weinig ...

Afijn, de Jong heeft het dus wel gezegt ..

wimpey
Berichten: 51985
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door wimpey » ma sep 30, 2013 1:22 pm

AMSTERDAM - Daley Blind keert dinsdagavond waarschijnlijk terug in de basisformatie van Ajax voor het duel met AC Milan in de Champions League. De linksback miste zaterdag de wedstrijd tegen Go Ahead Eagles, omdat hij nog maar net was hersteld van een liesblessure.

De verwachting is dat trainer Frank de Boer ook een beroep doet op Lasse Schöne. De Deen is inzetbaar als middenvelder en rechtsbuiten. Op die laatste positie verzorgde Lesly de Sa tegen Go Ahead Eagles de aanvoer richting centrumspits Kolbeinn Sigthórsson. De Boer wilde maandag niet vertellen of hij De Sa ook tegen AC Milan laat beginnen. ,,Hij zit bij de selectie, dus kan spelen'', zei de trainer alleen.

Vermoedelijke opstelling: Cillessen; Van Rhijn, Moisander, Denswil en Blind; De Jong, Poulsen en Duarte; Schöne, Sigthórsson en Fischer.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41049
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Marillion » ma sep 30, 2013 1:37 pm

Op zich niet gek om Schöne daar neer te zetten tegen een sterke tegenstander. Ik denk dat hij De Sa achter de hand wil houden om in de tweede helft eventueel iets te forceren. Italiaanse backs zien zelden een buitenspeler. Wellicht kun je ze daarom een keer verrassen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door peter » ma sep 30, 2013 1:47 pm

Ajax heeft weer het voordeel dat de Sciglio er niet bij is. Urby en Constant zijn dan het alternatief en zeker bij laatstgenoemde heb je volop kansen als buitenspeler.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41049
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Marillion » ma sep 30, 2013 2:49 pm

Hoe staat Milan er op het moment voor? Zijn ze verder in vergelijking met de ontmoeting met PSV?

Ik verwacht niets van Ajax. Misschien dat ze ons de bal wel geven. Maar mijn voorgevoel zegt dat we onze handjes mogen dichtknijpen met een puntje. Eerlijk gezegd ben ik op het moment ook meer geïnteresseerd in het duel met Utrecht komende zondag.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door peter » ma sep 30, 2013 2:54 pm

El Shaarawy is geblesseerd tijdens de training en doet niet meer mee! :headbang.gif: :headbang.gif:

Plaats reactie