Ajax - Vitesse 02-11-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Jöhnk » zo nov 03, 2013 6:06 pm

Het middenveld functioneert ook niet. De Jong speelt verstoppertje en Serero zou het zelfs in de B1 lastig hebben. Het lijkt mij eigenlijk dat De Jong in de spits moet, Klaassen op de plek van De Jong en dan moeten we bidden dat Duarte binnen een paar weken weer fit is.

Het is in ieder geval weer een heuse puzzeltocht naar de juiste formatie. Dat valt me dan toch tegen van De Boer. Hij wil weer dingen die niet werken.

Mr. Ajax
Berichten: 14555
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Mr. Ajax » zo nov 03, 2013 6:07 pm

Rishi schreef:Leuk dat je overal roept dat we 3x op rij kampioen zijn geworden maar NU voetballen we beroerd terwijl we de financiële middelen hebben om een selectie samen te stellen waarbij we 10 punten voor hadden moeten staan.

Ik geloof best dat ze op de training prima voetbal laten zien. Maar in de competitie is het beroerd. In de CL valt het me nog mee en in de beker was het om te huilen.

Het voetbal nu is slechter dan ooit. Ben ik van overtuigd. Hoeveel goals zijn er dit seizoen tot stand gekomen na goed voetbal?

Corners zijn dramatisch, coach vindt het allemaal prima en denkt dat hij met controle alleen kampioen wordt.. Maar het lijkt echt helemaal nergens op wat Ajax laat zien. En dat is al weken zo.

Het is momenteel inderdaad zeldzaam slecht, maar we hebben in het (recente) verleden wel erger gehad hoor. Vooral de perioden onder Wouters, Koster, en van Basten, in mijn herinnering.

Wat me het meest irriteert is wat Lucas hierboven aangeeft; de feedback van de spelers en trainers mbt het spel. Vooral De Boer moet liever gisteren dan vandaag uit zijn vormcrisis klimmen. Dat hij ten alle tijden de rust bewaart vond en vind ik nog steeds een topkwaliteit van hem, maar er zijn ook grenzen. Na zo'n pot als gisteren of die van vorige week mag je als trainer nooit zo rustig blijven. En ik geloof er niks van dat hij in de kleedkamer wel tekeer gaat en aanstipt waar het allemaal fout gaat, om dan voor de camera's doodleuk te vertellen dat we wat geluk misten, want het positiespel was namelijk fantastisch.

Nee, De Boer zit ook in een diepe dal. Ik heb oprecht het gevoel dat hij het even niet meer ziet. Een ploeg kan een off-day hebben, of even in wat mindere vorm verkeren, maar er zijn bepaalde dingen en bepaalde afspraken die nooit mogen worden verwaarloosd. Dan denk ik voornamelijk aan het (gebrek aan) druk zetten en de opbouw van de tegenstander verstoren. Ik kan me er kapot aan ergeren elke keer als ik die oliedomme Kolbeinn zie terugsjokken naar de middenlijn terwijl de tegenstander in alle rust kan opbouwen. Waarom wordt de tegenstander in godsnaam pas op onze helft opgevangen? Dat heeft niks met vorm te maken, je moet niet al teveel kunnen om een sprint in te zetten richting de tegenstander.

En met die doelloze koppigheid van Frank heb ik het ook gehad. Met Kolbeinn in de spits kom je nooit aan Ajax-voetbal toe. Die jongen doet werkelijk NIKS goed. En dat argument dat hij geen bruikbare voorzetten krijgt mag van mij ook de prullenbak in, want je gaat je spel natuurlijk niet op zo'n houthakker afstemmen. Los van het feit dat het ook absoluut geen killer/goalgetter is zoals hier vaak wordt beweerd, een Ajax-spits moet natuurlijk veel meer kunnen dan sjokken en beuken. Hoesen is ook (nog) geen wonder, maar met hem voetbalt het wel makkelijker. Simpelweg omdat die jongen iets van techniek heeft, snelle voeten, en ik vind hem ook nog heel sterk in de combinatie. Waarom in godsnaam mag Kolbeinn al een half jaar lang blijven aankloten? Wanneer krijgt Hoesen eens een eerlijke (!!) kans??!

Frank is voor mij natuurlijk een held, een mindere (halve) seizoen doet daar niets aan af. Maar hij moet ook wel ter verantwoording kunnen worden geroepen, want wat nu gebeurt is gewoon erg ongezond.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33901
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Duke » zo nov 03, 2013 6:13 pm

Tactisch inzicht is niet het sterkste punt van FdB, en hij is nog koppig ook. Geen gelukkige combinatie. Wat dat betreft zou je meer verwachten van zijn assistenten, vooral Hennie Spijkerman, met zijn ervaring.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Le T. » zo nov 03, 2013 6:19 pm

Ajax Rules schreef:http://instagram.com/p/gJIclkAHyO/#

Zou dit echt een speler kunnen worden waar je de oorlog mee wint? Ik denk het niet..... En ja, ik denk dat zo'n foto wel degelijk relevante info is.
Hij ziet er inderdaad niet uit alsof hij zoveel testosteron produceert dat hij als een gorilla moet lopen. Maar ik vond Arveladze ook geen intimiderende verschijning, Bergkamp ook niet zo, Gronkjaer niet, Eriksen eigenlijk ook niet, en laten we het niet over Van der Sar hebben. Buiten Ajax heb je dan ook een boel figuren als Ruiz, Ronaldinho, Iniesta, Belanov, Solksjaer, Messi en Kaka die het trekken van een stoere kop nooit goed hebben getraind, maar niettemin een versterking voor dit Ajax zouden hebben gevormd. Het zegt allemaal zo weinig.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Mr. Ajax
Berichten: 14555
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Mr. Ajax » zo nov 03, 2013 6:56 pm

Le T. schreef:
Ajax Rules schreef:http://instagram.com/p/gJIclkAHyO/#

Zou dit echt een speler kunnen worden waar je de oorlog mee wint? Ik denk het niet..... En ja, ik denk dat zo'n foto wel degelijk relevante info is.
Hij ziet er inderdaad niet uit alsof hij zoveel testosteron produceert dat hij als een gorilla moet lopen. Maar ik vond Arveladze ook geen intimiderende verschijning, Bergkamp ook niet zo, Gronkjaer niet, Eriksen eigenlijk ook niet, en laten we het niet over Van der Sar hebben. Buiten Ajax heb je dan ook een boel figuren als Ruiz, Ronaldinho, Iniesta, Belanov, Solksjaer, Messi en Kaka die het trekken van een stoere kop nooit goed hebben getraind, maar niettemin een versterking voor dit Ajax zouden hebben gevormd. Het zegt allemaal zo weinig.

Het gaat wat mij betreft niet om het postuur, maar om wat je uitstraalt. Eriksen verschilt qua postuur niet eens zo veel van Andersen, maar zowel een Shota Arveladze als Eriksen, of de andere namen die je hierboven noemt hadden een bepaalde blik, gezichtsuitdrukking die wat uitstraalde. Bij Andersen heb ik dat geen nanoseconde gezien. En dan is het leuk dat hij op de training af en toe een mooie stift laat zien, maar dat is natuurlijk lang niet genoeg. Ik kan me echt keer op keer kapot ergeren aan dat apathische, ongeïnteresseerde houding van hem in het veld. Ga lekker bij Lucky Ajax voetballen, denk ik dan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Le T. » zo nov 03, 2013 7:52 pm

Mr. Ajax schreef:Het gaat wat mij betreft niet om het postuur, maar om wat je uitstraalt. Eriksen verschilt qua postuur niet eens zo veel van Andersen, maar zowel een Shota Arveladze als Eriksen, of de andere namen die je hierboven noemt hadden een bepaalde blik, gezichtsuitdrukking die wat uitstraalde.
En Rijkaard straalt altijd uit dat het zover lopen is van de sociale dienst naar de coffeeshop. Toen ik Arveladze voor het eerst zag was mijn eerste indruk ook dat hij het nooit zou gaan redden bij het harde Ajax.
Bij Andersen heb ik dat geen nanoseconde gezien. En dan is het leuk dat hij op de training af en toe een mooie stift laat zien, maar dat is natuurlijk lang niet genoeg. Ik kan me echt keer op keer kapot ergeren aan dat apathische, ongeïnteresseerde houding van hem in het veld.
Waarom begin je dan over zijn houding op straat?

Ik vind het allemaal zo oppervlakkig, bal je vuistje en trek een verbeten kop, vooral als de camera's op je gericht staan, en voor je het weet gaan mensen roepen dat je zo gedreven bent en zo mentaal sterk terwijl je aldoor niet thuis geeft op de belangrijke momenten, het aan zelfbeheersing ontbreekt en je een pens laat groeien.
Wollt ihr den totalen Mensch?

columbus
Berichten: 5403
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door columbus » zo nov 03, 2013 8:12 pm

Ben het eens met wat Lucas stelt. De heren roepen tegen de pers dat het allemaal wel goed is. Weinig geluk op dit moment en dat het balletje een keertje goed moet vallen. De Boer doet al weken mee door te prediken dan het positiespel zo goed is.

Allemaal leuk en aardig maar met al dat balbezit wordt geen moer gecreëerd! Vind het daarom een tikkie vervelend worden. Je supporters een beetje dan dom voor liegen. Alsof al die mensen knettergek zijn die voor de tv zitten of op de tribune. Die zien ook dat al dat balbezit veel te weinig oplevert...

Uiteindelijk is het allemaal puur een kwestie van kwaliteit. De heren beleidsbepalers hebben m.i. daar in een grote inschattingsfout gemaakt. De selectie is niet zo goed dan dat ze denken. Zeker in de breedte niet. O.a. Fischer is hopeloos uit vorm maar een adequate vervanger is er niet.

Ik denk dat met 2/3 goede aankopen in de winterstop je al een heel eind kan komen. Het balbezit is er al, er moet alleen wat mee gedaan worden...

Mr. Ajax
Berichten: 14555
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Mr. Ajax » zo nov 03, 2013 8:37 pm

Le T. schreef:
Mr. Ajax schreef:Het gaat wat mij betreft niet om het postuur, maar om wat je uitstraalt. Eriksen verschilt qua postuur niet eens zo veel van Andersen, maar zowel een Shota Arveladze als Eriksen, of de andere namen die je hierboven noemt hadden een bepaalde blik, gezichtsuitdrukking die wat uitstraalde.
En Rijkaard straalt altijd uit dat het zover lopen is van de sociale dienst naar de coffeeshop. Toen ik Arveladze voor het eerst zag was mijn eerste indruk ook dat hij het nooit zou gaan redden bij het harde Ajax.
Bij Andersen heb ik dat geen nanoseconde gezien. En dan is het leuk dat hij op de training af en toe een mooie stift laat zien, maar dat is natuurlijk lang niet genoeg. Ik kan me echt keer op keer kapot ergeren aan dat apathische, ongeïnteresseerde houding van hem in het veld.
Waarom begin je dan over zijn houding op straat?

Ik vind het allemaal zo oppervlakkig, bal je vuistje en trek een verbeten kop, vooral als de camera's op je gericht staan, en voor je het weet gaan mensen roepen dat je zo gedreven bent en zo mentaal sterk terwijl je aldoor niet thuis geeft op de belangrijke momenten, het aan zelfbeheersing ontbreekt en je een pens laat groeien.

Waar zeg ik ook maar een halve woord over zijn houding op straat? Wat kan mij het nou schelen met wat voor chihuahua hij over t Leidseplein loopt?

Ik zeg het al maanden, ik erger me kapot aan zijn apathische spel, houding, en gebrek aan uitstraling op het veld.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Le T. » zo nov 03, 2013 9:02 pm

Mr. Ajax schreef:Waar zeg ik ook maar een halve woord over zijn houding op straat? Wat kan mij het nou schelen met wat voor chihuahua hij over t Leidseplein loopt?

Ik zeg het al maanden, ik erger me kapot aan zijn apathische spel, houding, en gebrek aan uitstraling op het veld.
Sorry, ik verwarde jou met Ajax Rules.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Yopi » ma nov 04, 2013 9:54 am

Le T. schreef:Ik vind het allemaal zo oppervlakkig, bal je vuistje en trek een verbeten kop, vooral als de camera's op je gericht staan, en voor je het weet gaan mensen roepen dat je zo gedreven bent en zo mentaal sterk.
Mee eens.

Bergkamp had toen hij een jaar of twintig was ook een kippenborstje. Die gaat het niet redden, riep Derksen toen. :smallgrin.gif:

Andersen kan voetballen. Aan de rest moet hij werken.

Mr. Ajax
Berichten: 14555
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 04, 2013 10:27 am

Yopi schreef:
Andersen kan voetballen. Aan de rest moet hij werken.
Dat 'rest' is ook voetballen, Yopi.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Yopi » ma nov 04, 2013 10:33 am

Absoluut. Hij zal zich fysiek en mentaal moeten ontwikkelen. En snel.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Demosthenes » ma nov 04, 2013 10:45 am

Yopi schreef:Absoluut. Hij zal zich fysiek en mentaal moeten ontwikkelen. En snel.
Heeft hij vorig seizoen dat fysieke programma niet gevolgd? (Sana en Hoesen deden dat wel, waarom hij dan niet/waarom lukte het niet/voor sommigen: het is wel gelukt)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Yopi » ma nov 04, 2013 11:05 am

Zulke spelers moeten het behalve van hun techniek ook van hun snelheid en wendbaarheid hebben. Je kunt ze niet onbeperkt aan de halters zetten.

Ze zijn er mee bezig.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Le T. » ma nov 04, 2013 11:17 am

Yopi schreef:
Le T. schreef:Ik vind het allemaal zo oppervlakkig, bal je vuistje en trek een verbeten kop, vooral als de camera's op je gericht staan, en voor je het weet gaan mensen roepen dat je zo gedreven bent en zo mentaal sterk.
Mee eens.

Bergkamp had toen hij een jaar of twintig was ook een kippenborstje. Die gaat het niet redden, riep Derksen toen. :smallgrin.gif:
Derksen is ook een typisch voorbeeld van iemand die volgens de opticien dan misschien wel goede ogen heeft, maar die niet kan kijken. Hij moet het van stilstaand beeld hebben, of toch in ieder geval niet teveel beweging, dat kunnen zijn hersenen niet verwerken. Dus gaat hij af op uiterlijke schijn, het gebalde vuistje en de verbeten trek om de mond, en Derksen heeft weer een mentaal sterke gedreven topvoetballer ontdekt. Zijn lijst aan totaal verkeerde inschattingen begint een hilarische lengte te krijgen. Zlatan miskoop van de eeuw, Bosschaert vaste linksback van Oranje, Park een commerciele excuusKoreaan die het PSV-niveau niet aankan, ja het zijn allemaal oude voorbeelden want ik kan maar een bepaalde hoeveelheid onzin voor een bepaalde tijd aan en kijk niet meer naar die man. Het is idioot dat hij nog een podium krijgt om zijn gebrek aan kijk te etaleren.
Andersen kan voetballen. Aan de rest moet hij werken.
Ja, maar het is wel de vraag of er voldoende gif in zit.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59092
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door 999 » ma nov 04, 2013 11:20 am

Yopi schreef:
Le T. schreef:Ik vind het allemaal zo oppervlakkig, bal je vuistje en trek een verbeten kop, vooral als de camera's op je gericht staan, en voor je het weet gaan mensen roepen dat je zo gedreven bent en zo mentaal sterk.
Mee eens.

Bergkamp had toen hij een jaar of twintig was ook een kippenborstje. Die gaat het niet redden, riep Derksen toen. :smallgrin.gif:

Andersen kan voetballen. Aan de rest moet hij werken.
Je gaat Derksen toch niet aandragen als " kenner ", dat is wel heel treurig ...

Lionel
Berichten: 47489
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Lionel » ma nov 04, 2013 12:20 pm

Je kan iemand van 17 18 19 niet zomaar laten fitnessen om sterker te worden.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14555
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 04, 2013 4:38 pm

Rishi schreef:Je kan iemand van 17 18 19 niet zomaar laten fitnessen om sterker te worden.
Hoe bedoel je?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47489
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Lionel » ma nov 04, 2013 4:41 pm

Ik bedoelde iemand van 17, 18 of 19. Die zijn nog volop in de groei. Zo een Andersen komt naar Amsterdam en moet enorm wennen. Bovendien zijn de trainingen al van een hoger niveau. Zo een jongen laten trainen is dan onverantwoord. Daarnaast kan je niet op te jonge leeftijd beginnen met fitnessen. Dan ben je nog niet uitgegroeid.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13420
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Arthur » ma nov 04, 2013 4:51 pm

Onder de juiste begeleiding is dat geen probleem, hoor.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59092
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door 999 » ma nov 04, 2013 5:34 pm

Ook dan heeft zo'n jongen nog zijn tijd nodig ...

Lionel
Berichten: 47489
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Lionel » di nov 05, 2013 9:15 am

Arthur schreef:Onder de juiste begeleiding is dat geen probleem, hoor.
Fitnessen op te jonge leeftijd is onverantwoord. Zeker voor zo een fragiel persoon.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Daily Blind » di nov 05, 2013 10:13 am

Rishi schreef:
Arthur schreef:Onder de juiste begeleiding is dat geen probleem, hoor.
Fitnessen op te jonge leeftijd is onverantwoord. Zeker voor zo een fragiel persoon.
Zolang er maar goede begeleiding is kan het prima vanaf een jaar of 12. Niet gelijk aan zware gewichten denken, meer aan oefeningen waar het lichaam voorbereid wordt op het uitbreiden van krachtinspanningen.

Lionel
Berichten: 47489
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Lionel » di nov 05, 2013 10:22 am

En nu gaat hij door de weeks alleen naar de bioscoop?
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013

Bericht door Yopi » di nov 05, 2013 10:50 am

999 schreef:Je gaat Derksen toch niet aandragen als " kenner ", dat is wel heel treurig ...
Het geeft aan hoe er in die tijd over Bergkamp werd gedacht. Te slap, te netjes, te bleu.

Andersen is nu eenmaal geen Victor Fischer. Hij moet zich in zijn eigen tempo ontwikkelen.

Plaats reactie