Ajax - Celtic 06-11-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door Thijs » zo nov 03, 2013 1:20 pm

Ik ben brak en chagrijnig. Ajax - Celtic. Woensdagavond.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo nov 03, 2013 4:09 pm

Ik ben ook brak en chagrijnig. 0-2.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door wimpey » zo nov 03, 2013 4:16 pm

In goede tijden heeft Ajax geen supporters nodig, heren! Nu wel. :eusa_naughty.gif:

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door Lionel » zo nov 03, 2013 4:19 pm

0-3.

Celtic gaat de beuk erin gooien.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door Demosthenes » zo nov 03, 2013 4:43 pm

Rishi schreef:0-3.

Celtic gaat de beuk erin gooien.
Kan me niet voorstellen dat Celtic er iets van bakt, toch niet met Boerrigter en Van Dijk? Wat zal het commentaar van FdB zijn als het echt 0-3 wordt? De beuk erin, ze lopen waarschijnlijk van links naar rechts om de bal te pakken te krijgen. Ik hoop dat Ajax weer eens een doelpunt maakt, dat mag wel na RKC en Vitesse.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door 999 » zo nov 03, 2013 6:47 pm

AJAX kan zich geen punten verlies veroorloven ... Ga je dit verliezen gaat het toch wel een beetje stormen bij de supporters ben ik bang ...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door Demosthenes » zo nov 03, 2013 7:03 pm

999 schreef:Ga je dit verliezen gaat het toch wel een beetje stormen bij de supporters ben ik bang ...
Nee, supporters waren al zo blij met een grote nederlaag tegen Barcelona, die accepteren iedere uitslag, accepteren dat zij verantwoordelijk zijn voor een slecht resultaat enz. Aan de andere kant, kijk eens na in een of andere topic hoe blij de AT-ers waren met Celtic! Celtic kan toch niet opeens wel voetballen met een door Ajax weggestuurde Boerrigter?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door 999 » zo nov 03, 2013 7:18 pm

Demosthenes schreef:
999 schreef:Ga je dit verliezen gaat het toch wel een beetje stormen bij de supporters ben ik bang ...
Nee, supporters waren al zo blij met een grote nederlaag tegen Barcelona, die accepteren iedere uitslag, accepteren dat zij verantwoordelijk zijn voor een slecht resultaat enz. Aan de andere kant, kijk eens na in een of andere topic hoe blij de AT-ers waren met Celtic! Celtic kan toch niet opeens wel voetballen met een door Ajax weggestuurde Boerrigter?
AJAX supporters zijn best realistisch en weten heus wel het verschil tussen Barcelona en Celtic.Van Barcelona twee keer verliezen is geen schande, van Celtic wel ...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door Marillion » zo nov 03, 2013 7:21 pm

Geen gelul, 2-0!

We gaan eindelijk weer eens doelpunten maken. We spelen misschien wel slecht maar Celtic stelt ook helemaal niets voor. Siem de spits in en die gaat het regelen voor ons.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door LucaS » zo nov 03, 2013 7:24 pm

Eens! Matige ploeg dat Celtic. 3-0
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door Zuidema » zo nov 03, 2013 8:55 pm

Rishi schreef:0-3.

Celtic gaat de beuk erin gooien.
Dat verwachtte ik wel in Glasgow. Een Schotse furie met veel druk op man en bal, kick- and-rush, opgezweept door een kolkend stadion. Dat viel uiteindelijk heel erg mee. In Amsterdam verwacht ik eerder een wat afwachtend Celtic, loerend op uitbraken. Ik vrees wel dat er gehakt gaat worden. Die jongens waren in Glasgow al vaak snoeihard en goor bezig, dat zal denk ik weinig anders in de Arena zijn.

FdB zal wel weer koppig vasthouden aan de oude formatie en speelwijze met de gebruikelijke mankementen. Desondanks hoop ik op een kleine overwinning voor Ajax. Overwinteren, al is het maar in de EL, voelt toch een stuk prettiger dan laatste worden in de CL-poule. Maar daarna mag het van mij wel snel afgelopen zijn. De Europese campagne kost elke ronde weer punten in de competitie en levert soms ook nog vervelende blessures op. Op een gegeven moment kan de tijd en energie beter volledig gericht worden op de titel en een nieuwe zak met CL-miljoenen, zoals in de voorgaande seizoenen.

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door Lionel » zo nov 03, 2013 9:02 pm

Toen hadden ze nog respect voor ons. Dat zijn we nu kwijt. Teams komen naar de Arena om te voetballen. Ajax wordt onder druk gezet..

Vitesse speelde meer des Ajax dan Ajax deed. Zwolle ook. Thuis!!!!!, in de eigen Arena, 50.000 supporters en Frank laat Ajax spelen als een stel angsthazen.

En dat zullen ze bij Celtic ook gezien hebben, toch?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door Zuidema » zo nov 03, 2013 9:10 pm

Rishi schreef: En dat zullen ze bij Celtic ook gezien hebben, toch?
Dat zullen ze wel gezien hebben, maar dat betekent niet automatisch dat ze bij machte zijn om dat voetbal ook op de mat te leggen. Ik denk dat ze van hun eigen troeven uitgaan. Weinig voetbal, veel fysiek geweld en energiesmijterij. Misschien dat ze nog wel gaan proberen met veel druk naar voren Ajax te ontregelen. Maar dat deden ze in Glasgow eigenlijk ook amper en nou zouden ze dat in Amsterdam wel durven? Lijkt me sterk.

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door Lionel » zo nov 03, 2013 9:15 pm

Ik verwacht geen open huis maar ik denk dat een Celtic wel in staat is om over te schakelen indien nodig. Ajax niet.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door GangstaRiB » zo nov 03, 2013 10:11 pm

Zuidema schreef:
Rishi schreef: En dat zullen ze bij Celtic ook gezien hebben, toch?
Dat zullen ze wel gezien hebben, maar dat betekent niet automatisch dat ze bij machte zijn om dat voetbal ook op de mat te leggen. Ik denk dat ze van hun eigen troeven uitgaan. Weinig voetbal, veel fysiek geweld en energiesmijterij. Misschien dat ze nog wel gaan proberen met veel druk naar voren Ajax te ontregelen. Maar dat deden ze in Glasgow eigenlijk ook amper en nou zouden ze dat in Amsterdam wel durven? Lijkt me sterk.
De keren dat Cillessen de bal terugkreeg van de verdediging leek mij dat Celtic aardig aan het drukken was. Niettemin kwam Ajax daar een aantal keren goed onderuit, maar die coach van de Schotten zag wel degelijk de zwakte. Ik zie het somber in, als je tegen RKC in eigen huis niet tot scoren komt...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door 999 » zo nov 03, 2013 10:52 pm

Je kan er lang of kort over discuseren, maar zolang er geen vervolg is aan de grote langzame rondo zullen steeds meer ploegen er niet meer zo wakker liggen van dit AJAX.Er zit geen idee achter wat men in de voorhoede moet doen, ook weing chemie tussen de spelers.Daarnaast maakt het ook niet zoveel uit dat switchen van de buitenspelers, ze blijven ook nu zichzelf de trechter in klungelen.

Soms zie je, meestal door een tempootje hoger te speler, meestal pas in de tweede helft, een opleving.Vervolgens hou je je hart vast als de tegenstander(s) snel omschakelen.Het wordt heel vlug ook chaos-verdedigen op het moment dat er wat druk op de AJAX achterhoede komt.En zeer zelden, indien er een paar bij de les zijn, probeert men dan via de omschakeling de tegen-counter te plaatsen.Maar meestal is het eerst groeperen in de grote rondo positie voordat men dan de aanval op zet.

En in de tussentijd staat de tegenstander weer vrolijk en goed gepositioneerd rond de eigen zestien ..

Maar goed, dit is Celtic.Celtic uit een competitie waarvoor we nog niet zo lang geleden onze neus ophaalde.Waar van nog niet zo lang geleden we eisten dat AJAX daar gewoon van zou winnen.Twee keer zelfs.Ik heb Celtic, dankzij sport1, enkele keren mogen aanschouwen.Maar trok dat ook niet.Er zijn maar weinig landen en competities ( van die ik kan zien ) waar zo hulpeloos, zo houthakkersachtig, zo kwaliteitsloos gevoetbald wordt.

Het enige wat goed is is de beleving van veel supporters voor hun club, ondanks dat men goed weet op welk nivo men suppotert.Afijn, gaat dit weer mis, wat ik me ondanks ons geschutter toch niet een-twee-drie kan voorstellen, is het wachten op wie het Pr-krantje nu weer als zondebok gaat aanwijzen.Onze supporters hebben we al gehad, dus dat kan niet meer ...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door Demosthenes » ma nov 04, 2013 8:28 am

Je kan er lang of kort over discuseren, maar zolang er geen vervolg is aan de grote langzame rondo zullen steeds meer ploegen er niet meer zo wakker liggen van dit AJAX.
De grote (langzame) rondo is de basis van het huidige Ajax!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door Toppie » ma nov 04, 2013 9:36 am

0-2 2x boerrigter :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door wimpey » ma nov 04, 2013 9:51 am

Ik vond Ajax in Glasgow behoorlijk spelen. Je wint daar niet doordat Denswil als een pupil verdedigt en doordat Serero als een pupil afrondt. Specifiek voor die 2 jongens: dat wordt lastig.

Kijk naar Denswil en je denkt: gozer, je hebt een beresterk lichaam, een prachtige trap in je linker en een enorme uitstraling. Maar je speelt als een pussy… Ik zag tegen Vitesse meermaals een gapend gat voor hem. Daar dribbelt ie dan met de bal op een sukkeldrafje in, een beetje schuin. En brengt dan met een lullig balletje breed een medespeler in de problemen. Onder het mom van: dan ben ik van die bal af… Bij de 0-1 was ie aan het synchroonzwemmen. Die bal mág niet op dat doel: punt uit. Je beukt die gozer om, zet een sliding of tackle in, maar die bal gaat niet richting doel!! Leert Denswil niet van fouten, mist hij topsportmentaliteit?? Doet ie er alles aan??

Serero mist m.i. inzicht (dicht i.p.v. open draaien), fysiek natuurlijk en ook een stuk mentaliteit. 3e seizoen bij Ajax, Eriksen vertrokken: dit is je kans. Nu of nooit. En dan nog bij balverlies verzaken. Onvoldoende doen om in balbezit te komen. Als invaller maakt ie soms wat los, maar een stelselmatige basisspeler zal ie niet worden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door Marillion » ma nov 04, 2013 10:02 am

Bij Denswil is met name zijn slappe verdedigende werk iets dat rap anders moet. Hij is fysiek sterk genoeg maar gaat het duel niet aan als dat nodig is. Dat heeft nu al een paar keer een tegendoelpunt opgeleverd. Hij loopt mee maar grijpt niet in. Wat dat betreft moet hij eens goed kijken naar Veltman. Die zag ik de afgelopen wedstrijden een paar keer overtuigend ingrijpen. Dat is achterin echt de eerste prioriteit.

Hij moet oppassen dat hij niet denkt dat hij er is nu hij een paar wedstrijden in Ajax 1 speelt. Anders is het rap gedaan met zijn kansen. Als Moisander straks terug is zou het goed kunnen zijn dat De Boer voorlopig kiest voor Moisander/Veltman.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door Yopi » ma nov 04, 2013 10:13 am

Demosthenes schreef:
Je kan er lang of kort over discuseren, maar zolang er geen vervolg is aan de grote langzame rondo zullen steeds meer ploegen er niet meer zo wakker liggen van dit AJAX.
De grote (langzame) rondo is de basis van het huidige Ajax!
Ja, daarvoor zijn die spelers opgeleid. Haal dat er maar eens uit.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door Demosthenes » ma nov 04, 2013 10:44 am

Ja, daarvoor zijn die spelers opgeleid. Haal dat er maar eens uit.
Door het huidige beleid, de kritiek was toch juist dat het allemaal te "druistig" was, daarom moest o.a. Robin Pronk vertrekken, er werd te snel de aanval gezocht (Nee, niet via een lange bal)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

columbus
Berichten: 5430
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door columbus » ma nov 04, 2013 11:21 am

Vrees een verliespartij. Ajax zit al in een vreselijke dip of kan gewoon niet beter dan wat men tot nu toe laat zien. Vrees dat een potje als tegen Milan en ook Celtic uit momenten waren dat ze iets boven zichzelf uitstaken.

Het armoedige en voorspelbare getik, de vormcrisis bij een aantal spelers en de met middenvelders gevulde aanval enerzijds en de tomeloze inzet en passie van 'de domme houthakkers uit Schotland' anderzijds... Nee, ik zie Ajax nog niet zo 1-2-3 winnen.

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door wimpey » ma nov 04, 2013 12:25 pm

Demosthenes schreef: Door het huidige beleid, de kritiek was toch juist dat het allemaal te "druistig" was, daarom moest o.a. Robin Pronk vertrekken, er werd te snel de aanval gezocht (Nee, niet via een lange bal)
Quote?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Celtic 06-11-2013

Bericht door Jöhnk » ma nov 04, 2013 12:27 pm

Robbin Pronk. De man die het tegen C-junioren alleen over druk zetten en discipline had. :excited.gif:

Plaats reactie