PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Neefkens » zo feb 09, 2014 4:58 pm

Prachtig al die commentaren hier in de emotie van de wedstrijd: we zouden bijna alle spelers en de trainer kwijt zijn als het gewenste uit zou komen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door 999 » zo feb 09, 2014 4:59 pm

Tja, als de voorhoede steeds statisch blijft staan te gapen kunnen de middenvelders de bal ook niet kwijt natuurlijk.Als buitenspelers steeds naar binnen trekken en de backs ( niet durven of niet kunnen ) daar niet overheen gaan dan is er weinig eer te behalen natuurlijk.Als je achterhoede ook geen zekerheid is, en niet verder komt ( en durft en kan ) dan elkaar de bal breed over schuiven, steeds terug ( Veldman ) dan komt er natuurlijk ook geen tempo in.Als daarnaast ook nog geen ruk op de bank zit kun je weinig " forceren ".Als een trainer het ook niet meer weet dan de gebruikelijke wissels.Dan krijg je elke wedstrijd steeds dit.Dat doelloos creatiefloos en zonder automatisme en tempo elkaar de bal toeschuiven.Als daarnaast ook nog een die spaarzame kansen om zeep worden geholpen ( als wij echt klasbakken voorin hadden lopen hadden de buitenlandse clubs allang aan de poort staan te rammelen ) dan blijft zelf een Pec Zwolle zonder al te veel moeite gewoon overeind staan.

En dat dan in deze NLD competitie, kwalitatief nu ook niet bepaald een van de beste en sterkste competities ...

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Lionel » zo feb 09, 2014 5:02 pm

Yopi schreef:
LucaS schreef:En Blind schonk natuurlijk Veltman en de jong een niet te missen kans.
En Zwolle ook. :smallgrin.gif:

Hij was het steeds kwijt, Zwolle kon zo doorlopen.
Blind is de VM, zijn primaire taak is zo te spelen en de boel zo te organiseren dat Ajax de bal snel terug heeft. Hij moet zich niet verbeelden dat hij een spelbepaler is.

De spelers in de as waren erg matig. Veltman, Blind, De Jong.
Waarom matig? Noem het schandalig!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Khraa » zo feb 09, 2014 5:06 pm

Blind krijgt het overigens ook zwaar doordat (met name in de 2e helft) zijn compagnons op het middenveld met iets anders bezig waren dan voetballen. Het was weer fijn een 4-1-5 opstelling.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 09, 2014 5:11 pm

Er was veel te weinig beweging, waardoor de bal niet meer kwijt kon. Daarnaast was het ook nog slordig.

Als we zo tegen Heerenveen spelen, worden we eruit gecounterd (daar weet Grun nu ook alles van).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Yopi » zo feb 09, 2014 5:11 pm

Klaassen speelde beter dan Blind. Hij mag ook meer naar voren staan, want hij is de aanvallende man op het middenveld.

Serero was redelijk in de eerste helft. In de tweede helft deelde hij in de malaise.

Neefkens
Erelid
Berichten: 561
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Neefkens » zo feb 09, 2014 5:14 pm

Nu wordt het pas interessant. Als de druk groot wordt, wat gebeurt er dan? Welke speler kan er mee en welke niet? Hoe reageert de Boer hierop?
Maar laten we wel wezen, we zijn wel een punt uitgelopen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door 999 » zo feb 09, 2014 5:20 pm

Zou niet intersant moeten worden ( zijn ).Dit AJAX heeft de eerste seizoens helft al meer dan genoeg staan te klooien, en na een GEWELDIG traningskamp ( en oefenwedstrijden ) in Turkije gingen er nu andere wetten tellen ... Aldus De Boer ...

Tis maar goed dat we in de MM competitie spelen, blijft het nog een beetje spannend ....

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Khraa » zo feb 09, 2014 5:25 pm

Yopi schreef:Klaassen speelde beter dan Blind. Hij mag ook meer naar voren staan, want hij is de aanvallende man op het middenveld.

Serero was redelijk in de eerste helft. In de tweede helft deelde hij in de malaise.
Klaassen speelde niet zozeer beter dan Blind. Hij is niet DE aanvallende man op het middenveld, hij is een middenvelder die ook aanvallend mag denken. In zijn goede periode liep hij beter vrij en verdedigde nu ook nog mee. Nu lopen ze over hem heen en heeft hij last met zijn boze blik van Maher-maniertjes bij balverlies.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Jöhnk » zo feb 09, 2014 5:36 pm

Blind speelde als een uitgebluste veteraan. Zelfs Poulsen heeft veel meer drive.

Mr. Ajax
Berichten: 14468
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 09, 2014 6:03 pm

Jöhnk schreef:Blind speelde als een uitgebluste veteraan. Zelfs Poulsen heeft veel meer drive.
Vind ik ook, die jongen moet niet naast zijn schoenen gaan lopen. Dat (niet) juichen na de goal tegen Utrecht vond ik ook al vervelend.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Marillion » zo feb 09, 2014 6:55 pm

Ik heb bij hem niet de indruk dat hij naast zijn schoenen is gaan lopen hoor. Die jongen komt op mij vrij nuchter en bescheiden over.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Jesse » zo feb 09, 2014 9:51 pm

Dit was te verwachten. Helaas.

:rules.gif: .
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Mr. Ajax
Berichten: 14468
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Mr. Ajax » ma feb 10, 2014 12:00 am

Marillion schreef:Ik heb bij hem niet de indruk dat hij naast zijn schoenen is gaan lopen hoor. Die jongen komt op mij vrij nuchter en bescheiden over.
Nog niet in ieder geval. Maar vandaag vond ik hem heel lui en ongeintresseerd ogen. Speelde ook gewoon slecht. Ik heb de laatste wedstrijden in ieder geval absoluut niet de indruk dat die jongen 110% gas geeft zoals inmiddels wel van hem mag/moet worden verwacht, en dat vind ik zeer kwalijk. Want daar is hij niet goed genoeg voor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Monkey Tonk » ma feb 10, 2014 1:48 am

Ajax is niet scherp voor de goal. Kun je op trainen. Is nog leuk ook. Lijkt me echt een selectie die helemaal opveert als ze er wel ingaan; en andersom. Verder zijn ze slecht in het bewaken van het minimaal benodigde niveau.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Ajaciedjuh » ma feb 10, 2014 6:05 am

Monkey Tonk schreef:Ajax is niet scherp voor de goal. Kun je op trainen. Is nog leuk ook. Lijkt me echt een selectie die helemaal opveert als ze er wel ingaan; en andersom. Verder zijn ze slecht in het bewaken van het minimaal benodigde niveau.
Dat zullen ze ook heus wel doen, maar we hebben weinig echte killers voor het doel. De enige die dat echt heeft is Klaassen en in iets mindere mate Kolbeinn.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door wimpey » ma feb 10, 2014 8:15 am

3 keer in een week met 1-0 voor, 3 keer werkt de ploeg zich in de nesten. 3 keer tegengoal door de as. Daar is Ajax defensief gewoon onderbezet. Afg. week De Ridder en Fenandez. Komende weken Finnbogason, Johansson en Pellè. Daar moet je dus wat doen.

Back to basics: Poulsen op VM. Blind kan het op die positie corrigerend niet aan. Zet je hem op linkshalf, want daar loopt Serero alibivoetbal te spelen. Hopelijk is Boilesen er de komende weken bij. Is de enige die voor druk zorgt over links.

Siem gewoon laten staan natuurlijk. Sig of Fischer vanaf links. Ik zou momenteel voor Sig gaan. Schöne wat meer vanaf het middenveld. Dan kun je met Siem en Sig voorin ook wat opportunistischer spelen wanneer het weer niet loopt.

Bojan op de tribune. Ajax heeft nog geen goede pot gespeeld met die malloot in de ploeg. Circus Vermeer weer op de bank, Cillessen zorgt voor rust. En voor de verdere rest staan we 5 punten voor, geloof ik. Niets aan de hand dus.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Monkey Tonk » ma feb 10, 2014 8:22 am

Ajaciedjuh schreef:
Monkey Tonk schreef:Ajax is niet scherp voor de goal. Kun je op trainen. Is nog leuk ook. Lijkt me echt een selectie die helemaal opveert als ze er wel ingaan; en andersom. Verder zijn ze slecht in het bewaken van het minimaal benodigde niveau.
Dat zullen ze ook heus wel doen, maar we hebben weinig echte killers voor het doel. De enige die dat echt heeft is Klaassen en in iets mindere mate Kolbeinn.
Ik bedoel eigenlijk twee weken niks anders dan. Vier spelers, waarvan een afwisselend in de goal, constant combineren, voorzetten, terugkoppen, inschieten, etc. Alles in het teken van afwerken op de goal. Kan je daarna altijd weer terug naar rondootjes. Het klinkt misschien wat raar, zeker voor een topclub, maar zo slecht zijn voor de goal kan gewoon niet. Ik groeide op met iemand als Arie Haan, die de bal regelmatig van 20-25 meter ontiegelijk hard het doel in pleurde. Mijn broek zakt af van die kutterige damesvoetbalschotjes van Serrero. Al dat onnozele geneuzel voor de goal is helemaal niet nodig. Veel van de zogenaamde scherpte voor de goal is handelingssnelheid. En die is zeker te oefenen. Als je een halve second wacht of meer nodig hebt is de kans vaak weer weg.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Lionel » ma feb 10, 2014 9:50 am

wimpey schreef:3 keer in een week met 1-0 voor, 3 keer werkt de ploeg zich in de nesten. 3 keer tegengoal door de as. Daar is Ajax defensief gewoon onderbezet. Afg. week De Ridder en Fenandez. Komende weken Finnbogason, Johansson en Pellè. Daar moet je dus wat doen.

Back to basics: Poulsen op VM. Blind kan het op die positie corrigerend niet aan. Zet je hem op linkshalf, want daar loopt Serero alibivoetbal te spelen. Hopelijk is Boilesen er de komende weken bij. Is de enige die voor druk zorgt over links.

Siem gewoon laten staan natuurlijk. Sig of Fischer vanaf links. Ik zou momenteel voor Sig gaan. Schöne wat meer vanaf het middenveld. Dan kun je met Siem en Sig voorin ook wat opportunistischer spelen wanneer het weer niet loopt.

Bojan op de tribune. Ajax heeft nog geen goede pot gespeeld met die malloot in de ploeg. Circus Vermeer weer op de bank, Cillessen zorgt voor rust. En voor de verdere rest staan we 5 punten voor, geloof ik. Niets aan de hand dus.
Blind en Poulsen op 1 middenveld? :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Duke » ma feb 10, 2014 9:54 am

Zijn er eigenlijk spelers die wel hun normale niveau halen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door wimpey » ma feb 10, 2014 10:16 am

Rishi schreef: Blind en Poulsen op 1 middenveld? :blush.gif:
Waarom zou Blind niet op linkshalf kunnen spelen? :confused.gif:

Je hebt in deze fase het fysiek en corrigerend vermogen van Poulsen in de as nodig. Dat mag het TH zichzelf aanrekenen trouwens, want ze hebben nagelaten om een fatsoenlijke backup voor Veltman aan te trekken. En een defensieve as met Veltman, Blind en Moisander is te licht wanneer het voetballend niet loopt. Dat hebben de voorbije wedstrijden wel bewezen.

FdB kan natuurlijk de nadruk leggen op het weer verbeteren van het spel bij balbezit. Maar ik vind Ajax zonder bal zwakker momenteel dan met. Dus zou ik Poulsen centraal laten spelen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Marillion » ma feb 10, 2014 10:19 am

We spelen toch eigenlijk vanaf vlak voor de winterstop al ondermaats? Een paar keer zijn we ontsnapt waardoor de schade uiteindelijk meevalt. Sterker nog, doordat de concurrentie nog meer verspeelt zijn we zelfs uitgelopen. Maar goed is het echt al een tijd niet meer.

Wat mij opvalt is dat we af en toe een aardige helft spelen maar het is altijd de 1e óf de 2e helft. Een wedstrijd lang dat niveau vasthouden lukt niet. Is dat dan concentratie of wat anders? In die helft die we wel aardig spelen krijgen we wel kansen maar daar gaan we vervolgens slordig mee om. We scoren vrij moeizaam. Dat Klaassen en Sigthorsson met slechts 8 doelpunten clubtopscorer zijn zegt op dat gebied ook wel iets.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Lionel » ma feb 10, 2014 10:22 am

Blind heeft daar de handelingssnelheid niet voor. Niet de actie. Dan wordt hij met zijn rug naar de tegenstander aangespeeld. Niet zijn sterkste punt.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Lionel » ma feb 10, 2014 10:40 am

Khraa schreef:
Yopi schreef:Klaassen speelde beter dan Blind. Hij mag ook meer naar voren staan, want hij is de aanvallende man op het middenveld.

Serero was redelijk in de eerste helft. In de tweede helft deelde hij in de malaise.
Klaassen speelde niet zozeer beter dan Blind. Hij is niet DE aanvallende man op het middenveld, hij is een middenvelder die ook aanvallend mag denken. In zijn goede periode liep hij beter vrij en verdedigde nu ook nog mee. Nu lopen ze over hem heen en heeft hij last met zijn boze blik van Maher-maniertjes bij balverlies.
Inderdaad. En maar klagen bij de scheids.

Het valt me ook op dat tegenstanders meer en hoger druk zetten dan Ajax. Doen ze ook een stuk overtuigender.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Jinne » ma feb 10, 2014 11:03 am

Marillion schreef:We scoren vrij moeizaam. Dat Klaassen en Sigthorsson met slechts 8 doelpunten clubtopscorer zijn zegt op dat gebied ook wel iets.
De voorgaande 3 seizoenen hadden we ook al geen speler die veel scoorde, maar het probleem is nu dat de 2e goal niet valt. Waardoor je weer opnieuw moet beginnen bij een tegengoal en de klad er bij Ajax gelijk inschiet.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie