PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7364
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Trab » vr feb 07, 2014 7:06 pm

wimpey schreef:
Het ligt bij Ajax. Minder Veltman, meer Klaassen. Effe naar Bayern kijken: daar begint de opbouw op het middenveld, i.p.v. dat continue gepuzzel achterin bij Veltman zoals gisteren...
Veltman was ongelukkig in zijn passing gisteren, maar als er iemand is die continu vooruit probeert te spelen en ook durft in te schuiven dan is het Veltman wel. Ik vind het juist te prijzen in hem dat hij ook na een paar verkeerde passes het blijft proberen. Daar kan v.Rhijn een voorbeeld aan nemen die 9 van de 10 ballen naar achteren speelt. Hetzelfde geldt voor Riedewald gisteren. Bij Ajax is het óók de bedoeling dat de opbouw op het middenveld begint. De CV's moeten uitwaaien naar de backposities, Blind komt in de bal, backs schuiven door. Als de backs vervolgens de bal weer naar achteren spelen zoals v.Rhijn en Riedewald, dan schiet het niet op. Je geeft de schuld aan de verkeerde. Ik heb liever dat v.Rhijn a la Veltman een paar verkeerde ballen naar voren geeft ipv die risicoloze breedte of achteruit ballen.

Mr. Ajax
Berichten: 14555
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Mr. Ajax » za feb 08, 2014 4:24 am

Die risicovolle breedte ballen van hem vind ik ook niet alles hoor! :666.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Monkey Tonk » za feb 08, 2014 10:36 am

wimpey schreef: Het ligt bij Ajax. Minder Veltman, meer Klaassen. Effe naar Bayern kijken: daar begint de opbouw op het middenveld, i.p.v. dat continue gepuzzel achterin bij Veltman zoals gisteren...

De opbouw begint bij Ajax natuurlijk achterin. Bij elk topteam dat niet op de counter speelt, lijkt me.
Stuk makkelijker voor de man-meer situaties. Zeker als je geen vleugelspitsen hebt die een verdediger kunnen passeren.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door mattie » za feb 08, 2014 8:40 pm

Als Ajax zo speelt als afgelopen donderdag dan gaan ze dezelfde kant op als Twente nu..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Marillion » za feb 08, 2014 8:49 pm

Gezien ons spel van de laatste tijd gaat het gewoon weer heel moeilijk worden. Maar Zwolle is niet compleet en er is voor ons echt iets te halen. We kunnen ten opzichte van alle concurrenten een gat creëren dat groot genoeg is om één misstap te incasseren. Dit moet gewoon gewonnen worden.

Kortom, het is weer tijd voor een stapeltje clichés. Scherp vanaf het begin, druk zetten, afjagen, vastzetten en onze kansen benutten. Dan moet het goedkomen. :smile-ajax.gif:

Zelfde opstelling als afgelopen donderdag met Duarte voor Riedewald?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Ajaciedjuh » za feb 08, 2014 10:49 pm

Heeft PEC een echte rechtsbuiten?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Demosthenes » za feb 08, 2014 11:16 pm

Maar Zwolle is niet compleet en er is voor ons echt iets te halen. We kunnen ten opzichte van alle concurrenten een gat creëren dat groot genoeg is om één misstap te incasseren.
Waar is de tijd gebleven dat we, Ajacieden, ons geen zorgen maakten over "rechtsback van PEC", de tijd dat we "gingen winnen", ook al wisten we niet eens tegen wie we speelden.

Ja, PEC Zwolle-uit is tegenwoordig lastig (Er zullen wel vele tactische zaken besproken zijn), we hebben het niet over Real Madrid-uit of Inter-uit, maar over PEC Zwolle, de tijden veranderen. Ooit, in de Meer, werden de ruststanden omgeroepen, niemand wist waarom, we waren Ajax, een ander team uit onze competitie is slechts twee keer per jaar het waard genoemd te worden, wat moet je met een ruststand?

Ooit kende geen toeschouwer het woord misstap, Ajax deed daar niet aan mee; oké, Ajax verloor wel eens, maar dan zat het die dag even tegen, meer niet en iedereen ging over "tot de orde van de dag"; nu maken we ons zorgen over Vitesse, verheugen we ons over de misstap van Twente en zien we, ook al willen we dat niet zien, dat Feyenoord de grootste concurrent is en maken we ons zorgen over Feyenoord-uit en Vitesse-uit. Ooit wisten we niet eens tegen we "uit moesten", de tijden zijn veranderd.

Van wie het citaat is weet ik niet meer, maar Ajax is in 2014 de club die zich druk maakt om de afwezige bij PEC, de winst van de concurrent, ik maak me ook zorgen, want wat speelt Ajax slecht, wat een initiatiefloos elftal is het. Is een concurrent niet gewoon beter, verdient die niet de titel?
Laatst gewijzigd door Demosthenes op za feb 08, 2014 11:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47489
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Lionel » za feb 08, 2014 11:22 pm

Nee
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Thijs » zo feb 09, 2014 12:55 am

Rustig Demo, we hebben 25 punten gehaald uit de laatste 9 wedstrijden. Je doet net of we 6e staan.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Monkey Tonk » zo feb 09, 2014 6:09 am

Ik ga er gewoon vanuit dat Ajax in de laatste tien minuten scoort. Wat dat betreft staan we al met 1-0 voor. Geen idee wat er daarvoor gebeurt.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Zuidema » zo feb 09, 2014 8:28 am

Ik vrees dat we daarvoor weer erg veel geploeg en geploeter te zien zullen krijgen. Het lijkt me daarom een goede zaak om pas rond 4 uur naar Fox te zappen. Kan ik me een hoop ergernissen en irritaties besparen. En kan ik toch nog net zien dat pinchhitter Sigi ons weer redt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Marillion » zo feb 09, 2014 9:53 am

Demosthenes schreef: Van wie het citaat is weet ik niet meer, maar Ajax is in 2014 de club die zich druk maakt om de afwezige bij PEC, de winst van de concurrent, ik maak me ook zorgen, want wat speelt Ajax slecht, wat een initiatiefloos elftal is het. Is een concurrent niet gewoon beter, verdient die niet de titel?
Ik heb een vervelende mededeling voor je Demo. Vroeger komt niet meer terug. Overigens is kijken naar de ranglijst en tegenstanders echt iets van alle tijden. Als je kampioen wil worden moet je nu eenmaal zien dat je op het einde van de rit meer punten hebt. En als dat het geval is dan ben je de terechte kampioen. Als de concurrent daar in slaagt is dat dus de terechte kampioen.

Als je de commentaren hier leest zul je toch tot de conclusie moeten komen dat veel mensen niet blij zijn met het spel. Ik zie Ajax ook liever beter en mooier voetbal spelen. Het is, na een korte opleving, alweer een tijdje niet best. Aan de andere kant zijn we kansrijk om voor de 4e titel op rij te gaan. Niet met het mooiste voetbal uit de Ajax geschiedenis, absoluut niet. Maar het zou wel de eerste keer zijn. Dat is toch ook iets waard.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Yopi » zo feb 09, 2014 10:34 am

Sowieso is het in die 114 jaar verhoudingsgewijs weinig voorgekomen dat we niet naar de concurrentie hoefden te kijken. Anders hadden we wel acht sterren of zo.

Het spel wordt beter zodra Siem niet meer uit de toon valt. Hij is erg belangrijk voor Ajax.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Demosthenes » zo feb 09, 2014 11:00 am

Vroeger komt niet terug, weet ik en dat vind ik ook niet zo erg, want vroeger was er zo veel slechter! Ja, ook het voetbal was toen slechter, ook van Ajax en laat ik dan een periode nemen (1975-1985?) dat noch van Gaal, noch JC bij Ajax betrokken waren, anders worden het direct weer monologen. Ajax zal toen ook wel een (paar) keer kampioen zijn geworden.

Het gaat niet alleen om het slechte voetbal, in het land der blinden is éénoog koning, het gaat ook om saaiheid, dat is wel een verschil met vroeger.
Overigens is kijken naar de ranglijst en tegenstanders echt iets van alle tijden.
Al heb ik sterk de indruk dat de ranglijst langzaam maar zeker het enige is dat nog telt en ja, ook ik wil dat Ajax kampioen wordt, ieder jaar. Ik heb er wel vrede mee als Twente en Vitesse (Feyenoord tel ik ook mee, ze winnen weer kleine wedstrijden, maar die zie ik liever niet als kampioen) het worden door beter voetbal. In kan dat voetbal alleen niet met dat van Ajax vergelijken, want Vitesse en Twente zie ik "nooit" voetballen, ook niet in een samenvatting, die twee interesseren mij niet zo.
Als je kampioen wil worden moet je nu eenmaal zien dat je op het einde van de rit meer punten hebt. En als dat het geval is dan ben je de terechte kampioen. Als de concurrent daar in slaagt is dat dus de terechte kampioen.
Ivic werd zo een paar keer terecht kampioen, maar toeschouwers/Ajacieden hadden liever minder punten, maar wel beter voetbal gezien; je kon om 14.20 uur zo gewoon doorlopen, zo druk was.
Het lijkt me daarom een goede zaak om pas rond 4 uur naar Fox te zappen. Kan ik me een hoop ergernissen en irritaties besparen. En kan ik toch nog net zien dat pinchhitter Sigi ons weer redt.
Dal laatste mag, maar een ander mag dat ook doen. Het is wel een verschil met vroeger en het is kenmerkend voor ons voetbal nu. We vinden het zo slecht dat we alleen nog maar kijken naar de ontknoping, zoals anderen naar het schaatsen kijken: de 10.000 meter tussen een Oostenrijker en een Chinees.
Sowieso is het in die 114 jaar verhoudingsgewijs weinig voorgekomen dat we niet naar de concurrentie hoefden te kijken. Anders hadden we wel acht sterren of zo.
Dat is als je alleen aan het eind van het seizoen kijkt, als je alleen naar de eindstand kijkt, daarin kun je dan het hele seizoen bundelen. Het komt zo vaak voor dat de stand op de ranglijst op een moment sterk in het voor- of nadeel van Ajax is, lopende het seizoen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door LucaS » zo feb 09, 2014 11:25 am

Ivic is toch maar 1x kampioen geworden met Ajax?
I think I lost my fucking headache

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Thijs » zo feb 09, 2014 11:53 am

Laat dit dan de dag van de Vorentscheidung zijn. Winnen en je zet Feyenoord en Vitesse op 7 punten. Twente op 4, en zij moeten dan nog naar Groningen. Weekje rust en hierna twee thuiswedstrijden voor de boeg.

Bij verlies/gelijkspel gaat het ge-eikel beginnen, en geef je de concurrentie weer hoop. Bij winst zullen ze in Rotterdam, Arnhem en Enschede denken: die zien we niet meer terug dit jaar.

KOM OP AJAX! :ajaxscarf.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Yopi » zo feb 09, 2014 11:54 am

Inderdaad, Luuk.

Demo, je begint zelf over de ranglijst, ruststanden, misstappen, enz.

Niet alles was vroeger beter. Toen kon je niet álles volgen via televisie, pc of mobiel. We hebben nu zoveel meer informatie. Maar ook toen (die goeie oude tijd, toen we drie keer per jaar kampioen werden, elk seizoen meer dan honderd doelpunten scoorden en nooit maar dan ook nooit verloren) viel het stil in De Meer als na afloop van de wedstrijd de uitslagen van de andere wedstrijden werden omgeroepen, hoor.

Je vindt het veldspel niet goed. Dat is inderdaad vaak zo. Af en toe wordt er aardig gebald en dan weer niet. Dat heeft ook met ervaring te maken. Vandaag de dag is voor Nederlandse clubs lastiger om stabiele teams te vormen, doordat er steeds minder dragende spelers zijn in het Nederlandse voetbal. Je kunt wel steeds vergelijken met ruim twintig jaar terug, maar in die tijd liepen er in Nederland nog spelers rond als Blind, De Boertjes, Cocu, Stam, enz. Met zulke spelers haal je een hoger gemiddeld niveau dan met die jochies die het nu moeten doen. Laat ik het zo zeggen: de patatgeneratie liet het rond 1990 ook regelmatig afweten, ook bij hen is de stabiliteit met de jaren gekomen.

Ik vind Ajax bij vlagen niet eens zo slecht voetballen, maar in de laatste fase van de aanval gaat het vaak mis. Het zal duidelijk zijn dat we voorin klasse missen. Ik hoop dat Overmars ons inderdaad een goede spits kan bezorgen. Dat zou heel wat schelen. Voor een speler als Klaassen zou het beter zijn als hij zich in de luwte kon ontwikkelen, in plaats van nu al de kar te moeten trekken.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11434
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Toppie » zo feb 09, 2014 12:02 pm

Ajax bij vlagen , ik hoop dat met dit weer de ballen bij100% kansen er eens inwaaien bij vlagen :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11434
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Toppie » zo feb 09, 2014 12:11 pm

scoren
Laatst gewijzigd door Toppie op zo feb 09, 2014 12:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Thijs » zo feb 09, 2014 12:15 pm

Belangrijk nu de 3 punten , 4 op twente bij verlies 7 dan 7 vitesse hopelijk nu 100% inzet het gaat regenen hopelijk regent het ook doelpunten :biggthumpup.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Thijs » zo feb 09, 2014 12:16 pm

Oh sorry, verkeerde account.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47489
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Lionel » zo feb 09, 2014 12:33 pm

Hahahaha
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door LucaS » zo feb 09, 2014 12:54 pm

Flauw hoor, een beetje moeite doen en het is volstrekt helder wat Toppie bedoelt!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 09, 2014 1:16 pm

Vermeer; Van Rhijn, Veltman, Moisander, Riedewald; Klaassen, Blind, Serero; Schöne, De Jong, Bojan.

Bank: Van der Hart, Ligeon, Denswil, Poulsen, Duarte, Fischer, Sigthórsson.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: PEC Zwolle - Ajax 09-02-2014

Bericht door Monkey Tonk » zo feb 09, 2014 1:19 pm

Marillion schreef: Ik heb een vervelende mededeling voor je Demo. Vroeger komt niet meer terug.

Hoeft ook niet. De naam Klaas Drost springt opeens, vanuit het niets, onaangenaam naar voren, ivm de tegenstander van vandaag.

Leuk dat internet: http://www.youtube.com/watch?v=CPB-ua2FjmU
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo feb 09, 2014 1:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie