Ajax - FC Twente 30-03-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13715
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door Thijs » ma mar 24, 2014 2:21 pm

Aanstaande zondag de 'kampioenswedstrijd', weer thuis tegen FC Twente.

Een overwinning en hij is binnen, dat lijkt me logisch. Kortom, laten we er een mooie dag van maken!

14.30 uur trappen we af.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door Ajaciedjuh » ma mar 24, 2014 2:37 pm

Ik zou voor deze wedstrijd ook Boilesen 'sparen'. Laat hem nog maar alvast wat minuten maken tegen az, maar vooral de focus op Twente.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door Toppie » di mar 25, 2014 8:59 am

Je moet sowieso deze en Vitesse uit winnen dan is de buit zo goed als binnen

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door Marillion » di mar 25, 2014 1:29 pm

Moisander: 'We beseffen dat het cruciaal wordt'

Na een vrij weekend bereidt Niklas Moisander zich met Ajax voor op de halve finale van de KNVB-beker donderdag tegen AZ. Drie dagen later kan tegen FC Twente een grote stap gezet worden richting de landstitel. "We beseffen al weken dat dit een cruciale week wordt, al is dat de laatste tijd niet aan ons spel te zien", zegt Moisander op de website van Ajax.

Vanwege de nucleaire top in De Haag kwam Ajax afgelopen weekend niet in actie. Daarvoor werd gelijkgespeeld tegen SC Cambuur (1-1) en NAC Breda (0-0). Moisander: "Die gelijke spelen deden pijn. De afgelopen dagen hebben we veel op positiespel getraind. Normaal gesproken is dat onze kracht, maar de laatste wedstrijden niet."

Toch vond de Fin het niet prettig om anderhalve week alleen maar te kunnen trainen. "De dagen waren me iets te lang. Het was raar om te trainen zonder een wedstrijd voor de deur." "Nu mogen we wel vooruitkijken naar twee mooie duels. Ik heb er veel zin in."

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door Toppie » vr mar 28, 2014 8:54 am

Deze winnen en RKC uit en we zijn d'r. Ik zeg Vermeer op goal die sleepte ook de laatste drie titels voor ons binnen :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door Marillion » vr mar 28, 2014 9:10 am

Ik hoop vooral dat Moisander fit is. Die kunnen we achterin niet missen. In het duo Veltman en Denswil heb ik echt minder vertrouwen.

Wel heb ik goede hoop dat de overwinning bij AZ goed is geweest voor het vertrouwen. Verlies je diezelfde pot dan voel je misscchien hier en daar een pijntje. Nu zal de blijdschap overheersen. Zondag kunnen we echt zelf gaan bepalen of het nog spannend gaat worden of niet als het gaat om de titelstrijd. Dus laat het nu maar zien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door beelzebub » vr mar 28, 2014 11:18 am

Een column van de andere zijde uit Tubantia.
Bassie is voor Ajax


Mijn buurjochie wordt zondag 6 jaar en als speciale verrassing gaat hij op die dag voor het eerst naar een wedstrijd in een groot stadion, Ajax-FC Twente. Daar weet hij nog niets van, maar hij kan nog niet lezen, dus durf ik zijn mooiste kado hier wel te onthullen.

Een mooier kado kun je hem niet geven, maar er is een wel een minpuntje: Bas is voor Ajax. Daar kan hij verder niets aan doen, want zijn vader liet hem eerder Ajax zeggen dan dat hij hem leerde lopen. Er zit aan die liefde werkelijk niks spontaans aan.

Stoep met Ajax-kreten
Wat het nog minder aangenaam maakt is dat deze oude, wijze buurman vaak moet lijden onder de Ajax-getinte buurt. Een beetje minder Ajax had hier best gemogen. Toen de Amsterdammers vorig jaar de derde titel op rij pakten, kladderen de buurtkinderen de hele stoep onder met Ajax-kreten. Nooit verlangde ik zo naar regen als in die week.

Als het weer het maar een beetje toelaat, voetbalt Bas in de tuin en op zich is dat geen probleem, maar hij roept er al drie jaar ‘kampioenuh’ bij.
Toen Ajax vlak voor de winterstop mazzelde in de uitwedstrijd bij Roda met twee goals in de laatste minuten stond hij even later te bonken op het raam. Met een smile van hier tot Amsterdam...Pas geleden bij het carnaval werd de hele buurt versierd en alleen aan mijn huis hingen rood-witte balonnen en drie gele. Die gele stonden voor de drie kampioenschapssterren van Ajax, zo werd er bij verteld...Na de vervelende ontknoping in 2011 vond ik ‘s avonds bij thuiskomst uit Amsterdam een schaal op tafel...’met de groetjes van de buren’.

Geen vier op een rij
Deze week kwam ik Bas tegen met zijn Ajax-rugzak en vertelde ik hem dat de spelers van Twente die ochtend op de training in topvorm waren. Beteuterd keek hij naar zijn vader.
Wie 6 jaar wordt en voor Ajax is, weet niet anders of die club wordt altijd kampioen. In 2010 was Bas nog maar 2. Pedagogisch gezien is het volgens mij heel goed dat een jochie ook leert dat het niet normaal is dat jouw club altijd de beste is. Verliezen hoort erbij, dat moeten kinderen leren en het zesde levensjaar lijkt me daar een mooi moment voor. Ik gun Bas zondag een prachtige verjaardag, maar hij is nog veel te jong voor het spelletje ‘4 op een rij’. En mocht het voor Twente in De Arena misgaan, dan hoop ik maandag op regen, heel veel regen.

Leon ten Voorde
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey
Berichten: 51845
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door wimpey » vr mar 28, 2014 11:20 am

Je zal zien dat FdB tegen Twente voor Bojan in de spits kiest. Hun CVs zijn weinig wendbaar en niet de snelste.

wimpey
Berichten: 51845
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door wimpey » vr mar 28, 2014 11:37 am

Persco net: Moisander is 50/50, binnenbandje.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door Alexander » vr mar 28, 2014 12:01 pm

Dat zit er wel in. Sowieso verwacht ik Kishna in de basis. Boilesen weer op LB en Blind moet het doen op het middenveld.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door Demosthenes » vr mar 28, 2014 8:55 pm

wimpey schreef:Je zal zien dat FdB tegen Twente voor Bojan in de spits kiest. Hun CVs zijn weinig wendbaar en niet de snelste.
Al staat Van der Hoorn in de spits, deze wedstrijd moet Ajax winnen. De (gelukkige) overwinning op AZ zal toch wel positieve gevoelens teweeg brengen? Ajax zal toch niet zo slecht blijven voetballen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door Marillion » vr mar 28, 2014 9:07 pm

wimpey schreef:Persco net: Moisander is 50/50, binnenbandje.
Heel vervelend dit. Veltman en Denswil in het centrum is echt een slag minder. Ik vraag me af wat het risico is. Dit klinkt toch wel echt als niet fit. Ik wil heel graag winnen maar zou toch geen risico nemen. Met een beetje pech gaat hij er binnen een kwartier af en tegen RKC en Vitesse zijn er in totaal ook zes punten te verdienen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 29, 2014 1:50 pm

Moisander er niet. Was ik al bang voor. Grote aderlating. :blush.gif:

Ajax.nl
Selectie Ajax voor duel met FC Twente
29 maart 2014
Frank de Boer heeft zijn selectie voor Ajax - FC Twente (zondag 14:30 uur) rond. Voor Niklas Moisander komt de wedstrijd te vroeg. De reserve-aanvoerder ondervindt teveel last van zijn linkerknie.
Moisander werd zaterdagochtend opnieuw onderzocht en getest, naar aanleiding van de knieklachten die hij overhield aan het bekerduel van afgelopen donderdag tegen AZ. Zijn plaats in de selectie wordt overgenomen door Mike van der Hoorn.

Wedstrijdselectie Ajax - FC Twente:

Kenneth Vermeer
Ricardo van Rhijn
Mike van der Hoorn
Christian Poulsen
Lerin Duarte
Kolbeinn Sigthórsson
Bojan
Joël Veltman
Nicolai Boilesen
Daley Blind
Davy Klaassen
Lasse Schöne
Jasper Cillessen
Stefano Denswil
Thulani Serero
Lesly de Sa
Jairo Riedewald
Ricardo Kishna
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door Bert » za mar 29, 2014 1:53 pm

Dat betekent dus bovendien dat Denswil na morgen niet meer bij Jong Ajax kan spelen, toch?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 29, 2014 2:03 pm

Bert schreef:Dat betekent dus bovendien dat Denswil na morgen niet meer bij Jong Ajax kan spelen, toch?
Klopt.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door Jöhnk » za mar 29, 2014 2:05 pm

Heeft Denswil al aangegeven dat Castaignos niet gaat scoren?

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door elliquido » za mar 29, 2014 2:30 pm

Cilessen

Rijn veldman. Denswil. Boilesen

Blind


Klaasen Serero


Schone. Sig Kishna
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 29, 2014 3:43 pm

Dat zal het inderdaad worden. Siem/Moisander er niet bij: ervaring grotendeels weg.

Als we morgen verliezen, worden we geen kampioen. Ik verwacht dat we Moisander ook een aantal weken kwijt zijn.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door Marillion » za mar 29, 2014 4:17 pm

Mochten we achter komen dan hebben we in ieder geval nog een troef achter de hand. Daar is tijdens de winterstop aan gewerkt. Van der Hoorn die in blessuretijd de gelijkmaker binnen kopt uit een corner. :smile-ajax.gif:

Ik verwacht een moeilijke wedstrijd maar volgens mij gaat Ajax toch wel winnen. Twente is ook echt geen wereldelftal. Bovendien hebben we ook het thuisvoordeel en dat weegt in zo'n wedstrijd toch behoorlijk. Een gelijkspel zou overigens ook geen ramp zijn. Alleen verliezen is echt vervelend. Maar goed, laten we gewoon voor een driepunter gaan. Want ik ben er van overtuigd dat we er dan wel komen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door mattie » za mar 29, 2014 6:20 pm

Met een Veldman die wekelijks Ajax benadeeld.. Denswill niet veel speelt tegen in mijn ogen 1 van de gevaarlijkste aanvallende voorhoede spelers.. Blind lb en Poulsen ervoor.. Als slot op de deur..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door Demosthenes » za mar 29, 2014 8:05 pm

Twente zie ik eigenlijk zelden/nooit voetballen, maar zal Twente nog slechter zijn dan dit Ajax? Ik kan me het niet voorstellen. Zoiets dacht ik ook voor Feyenoord-Ajax (Had net Salzburg-uit gezien, had zo maar 7-1 kunnen staan na 45 minuten) maar toen bleek Feyenoord op het niveau van NOAD uit 1958 te zitten, of Tubantia enz. Twente zal misschien niveau-Enschedese Boys zijn en dan zal Ajax misschien niet verliezen. Ik heb slechts hoop, het vertrouwen ontbreekt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door Marillion » za mar 29, 2014 8:17 pm

Voorlopig staan ze 7 punten achter op dit Ajax. Dat is doorgaans toch wel een indicatie dat ze wat minder zijn. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door Laudrup » za mar 29, 2014 8:48 pm

Vitesse speelt gelijk.
15 mei 2011.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door Demosthenes » za mar 29, 2014 9:46 pm

Marillion schreef:Voorlopig staan ze 7 punten achter op dit Ajax. Dat is doorgaans toch wel een indicatie dat ze wat minder zijn. :smile-ajax.gif:
ja, heb ik niets op aan te merken, maar ik had het over het voetbal, de ranglijst kan ik zo opzoeken, ik maak me zorgen om de kwaliteit. Op AS las ik het volgende:
'Dit was by far onze minste wedstrijd van het seizoen. (...) zette meteen heel goed gegroepeerd druk. Daar hadden wij het moeilijk mee. Het lukte ons niet de juiste oplossingen te herkennen.
De naam (de tegenstander staat op degraderen) is weggelaten, het is een uitspraak van een jeugdtrainer over een wedstrijd van Ajax-jeugd (vandaag). Ik zie al heel lang steeds weer de slechtste wedstrijd "by far" en als ik de commentaren, die tijdens een wedstrijd worden gegeven, op AT lees, ben ik niet de enige. Ik zie bij Ajax 1 dezelfde problemen, zou dat door het systeem komen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - FC Twente 30-03-2014

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 29, 2014 9:47 pm

Nee, puur kwaliteit (gebrek aan). En dan vooral het gebrek aan spelers met creativiteit en individuele actie.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie