PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 21, 2014 8:28 am

Zuidema schreef:Hopelijk doet FdB dit nu niet af als een incident en gaat hij serieus zijn teamplan en de kwaliteit van zijn selectie eens onder de loep nemen. En ingrijpen.
Dat hoop ik ook. De verliespartij interesseert me niks, want Ajax verliest zowiezo nauwelijks. Wat dat betreft lijkt de verslapte concentratie me 90% op rekening van het vuurwerk te komen. Het zou pijnlijker zijn als het een volkomen zinloos verlies werd omdat je er niks constructiefs uithaalt.

Ik vraag me af of Frank's verhaal is uitgewerkt bij de spelers. Ik zie geen verlangen om als team beter te spelen. Dat verlangen zal er best zijn, maar ze zijn niet in staat om het op het veld uit te drukken. Dan kom je bij de trainer terug. Als een team met goede voetballers onduidelijk speelt is dat meestal omdat de trainer het onduidelijk uitlegt.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Yopi » ma apr 21, 2014 8:40 am

Wie wil er dan 100% jeugd? Daar is toch geen sprake van? Als je een topper kunt krijgen, graag. Het heeft echter geen zin om een speler te halen die nu nog wat beter is dan een aanstormende jeugdspeler, maar minder getalenteerd is. Zo is het steeds weer een afweging.

We zitten in een overgangssituatie. Door matige scouting en opleiding zijn er het afgelopen decennium bijna alleen dienende spelers doorgekomen, naast gekochte spelers uit het buitenland. Dat moet en gaat veranderen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33515
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door zeux » ma apr 21, 2014 8:44 am

GangstaRiB schreef:Ben wel benieuwd hoe Cruijff over z'n project denkt. Voorheen was Jopie er als de kippen bij na een slechte wedstrijd, maar de laatste paar weken/maanden is het verdacht rustig.
De Boer en het TH functioneren onder het beschermende aura van Cruijff. Onder ieder ander zou een jaar geleden al hard ingegrepen zijn. En hadden de Cruijff-discipelen het hardst om verandering geschreeuwd, waar ze nu uitwegen zoeken om het te 'verklaren'. Dan waren die schalen ineens geen reden voor tevredenheid geweest.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Demosthenes » ma apr 21, 2014 8:52 am

Vervolgens was elke kans van hun een goal en hebben we slecht verdedigd', aldus De Boer.
AS
De tweede helft deed me qua het missen van kansen denken aan de eerste helft uit tegen RBS. Gelukkig ging niet iedere kans erin.
Twee voordelen bij een nadeel. Ajax kan nu niet gemakzuchtig de zomer in, wat wel een risico was geweest bij de dubbel. En de eerste wedstrijd, om de JC schaal, is tegen PEC. Na deze afgang is dat een prima motivatie om meteen scherp aan het seizoen te beginnen.
Ajax gaat gewoon gemakzuchtig de zomer in, geeft een paar keer en paar miljoen aan uit niveau-Van der Hoorn, roept later dat die speler voor de reservebank was en gebruikt steevast twee argumenten: drie/vier keer de titel en de Europese successen komen in 2016-2018. In ieder geval nog vier jaar dit beleid.
Ik dacht dat ik er na een nachtje slapen wel overheen zou zijn
Nee, dat gebeurt niet. Ik zal Feyenoordvrienden vragen hoe lang het duurde voordat de 10-0 verwerkt was, al vind ik de 5-1 tegen PEC zwaarder wegen.
Wat mij betreft was het een afgetroefd worden op scherpte én taktiek. Waarbij het een het ander wel versterkt, natuurlijk. Pijnlijk om te zien dat we daarin nog geen stappen gemaakt hebben, na een paar ferme oorwassingen internationaal en fikse waarschuwingen nationaal. Kennelijk blijven we wat op eenzelfde leveltje hangen van veilig op balbezit spelen met heel bedachtzaam en voorzichtig de weg naar voren zoeken. Maar zodra we onder druk worden gezet of als de tegenstander een blok achterin plaatst, weten we het vaak niet meer. En helemaal niet, als we menen de zaken wel in de derde versnelling af te kunnen handelen.
Één tegenstander die handig is en Ajax zit defensief in de problemen. Een paar spelers van de tegenpartij die zich "uit de naad werken" en Ajax zit in de problemen. Het lukt niet altijd, zie Vitesse, maar Ajax is niet bij machte erop te reageren en zoals JC vroeger zei:"Je speelt zoals je traint", dit Ajax traint m.i. te slap.
Kluivert en met name Seedorf waren uitzonderlijke talenten, zeker ook in fysiek opzicht. Je vergelijking is oneerlijk. Komt nog bij dat zij in een goed draaiend team terecht kwamen, met ervaren spelers als De Boertjes, Blind en Rijkaard. Dat voetbalt toch iets gemakkelijker dan wanneer je als jonkie de kar moet trekken.
Klopt, maar ook en Overmars was toen pas 22, Davids was 22, Kanu 18 (of 22) Finidi was 23, De Boertjes de week ervoor 25 geworden, Van der Sar 24, geen echt oud elftal. Een groter verschil is de manier van spelen, ook via een systeem, maar veel sneller uitgevoerd door spelers die technisch op die snelheid overeind bleven.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33515
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door zeux » ma apr 21, 2014 8:53 am

Yopi schreef:Wie wil er dan 100% jeugd? Daar is toch geen sprake van? Als je een topper kunt krijgen, graag. Het heeft echter geen zin om een speler te halen die nu nog wat beter is dan een aanstormende jeugdspeler, maar minder getalenteerd is. Zo is het steeds weer een afweging.

We zitten in een overgangssituatie. Door matige scouting en opleiding zijn er het afgelopen decennium bijna alleen dienende spelers doorgekomen, naast gekochte spelers uit het buitenland. Dat moet en gaat veranderen.
Wat zeg je nu precies?

Je wilt niet 100% jeugd, maar je wilt ook niks kopen, want de aanstormende jeugd mag niet belemmerd worden.

Dat adagium is nu al iets van vier jaar het mantra. Maar over diezelfde aanstormende jeugd die de afgelopen jaren niet belemmerd mocht worden door aankopen, doe je nu ook weer snerend.

Je hebt het 'niet belemmeren'-argument dus gebruikt voor jongens waar je eigenlijk niet in geloofde.

De 'jeugd' van Cruijff die ons gaat redden en in 2016/17 terugbrengt aan de Europese (sub)top begint steeds meer een enigma teworden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door InnerHarbour » ma apr 21, 2014 8:53 am

Zeux schreef:En hadden de Cruijff-discipelen het hardst om verandering geschreeuwd, Dan waren die schalen ineens geen reden voor tevredenheid geweest.
Nu hebben we de haters daarvoor.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33515
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door zeux » ma apr 21, 2014 8:55 am

Ik haat het zaadloze voetbal, dat heb je goed gezien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door jabu » ma apr 21, 2014 9:05 am

Basis: Vermeer (28); Van Rhijn (22), Moisander (28), Denswil (20), Boilesen (22); Klaassen (21), Blind (24), Serero (23); Schöne (27), Bojan (23) en Sigthorsson (24). Gemiddelde leeftijd basis: 23,8.

Wissels: Poulsen (34), De Sa (21) en Kishna (19). Gemiddelde leeftijd wissels: 24,6.

Met spelers als De Jong (25), Fischer (19), Veltman (22), Van der Hoorn (21), Duarte (23) en Cillissen (24) wordt het elftal er nauwelijks jonger op.

Ajax is dus helemaal niet zo jong als men doet geloven.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door InnerHarbour » ma apr 21, 2014 9:05 am

@ Zeux: Dat is niet het enige, net zoals zovelen hebben jullie het verlies van die enge doorgeleerde professor en zijn achterbakse leerling Louis nog altijd niet verwerkt en staan onmiddellijk klaar om de successen en resultaten te bagatelliseren, sterker nog liever 10de met 'leuk' voetbal dan zo kampioen worden.

Nou misschien is Heerenveen wel wat voor je, daar is meedoen ook belangrijker dan winnen. Gelukkig denkt men bij Ajax er anders over daar begrijpt men dat het essentieel is voor een topclub dat er gewonnen wordt kampioen worden, de CL in zo ver mogelijk komen en als dat niet met fris en fruitig voetbal kan, o ja van welke verliezers werd dat ook alweer gezegd, dan maar zakelijk.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op ma apr 21, 2014 9:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Yopi » ma apr 21, 2014 9:07 am

Niet oud, maar Frank de Boer bijvoorbeeld speelde al vanaf zijn achttiende vast in Ajax 1. Had bovendien tientallen interlands gespeeld en eindrondes meegemaakt. Dan ben je met 25 een ervaren speler.

Finidi en Kanu waren natuurlijk geen 23 en 18, maar die hadden dan weer minder internationale ervaring.

Je moet realistisch zijn, de tijden zijn veranderd. Een speler van het kaliber-Rijkaard komt nu niet meer in Nederland spelen als hij voor in de dertig is. Toppers als Frank en Ronald zouden vandaag de dag veel eerder vertrekken. Het is geen 1995 meer. Denswil staat niet naast Rijkaard maar naast Veltman.

De leegloop van het Nederlandse voetbal heeft grote consequenties voor talenten. Zij moeten op jonge leeftijd al de kar trekken. Dat gaat met vallen en opstaan. De beste talenten komen er wel, maar het kost tijd. Vertonghen en Eriksen stonden er ook niet vanaf de eerste dag. Eriksen is vaak verguisd, er werd zelfs aan zijn talent getwijfeld, maar nu blijkt hij toch een toppertje te zijn. Ajax heeft nu jongens als Boilesen, Klaassen, Fischer, Veltman en Kishna lopen. Dat zijn zeker talenten.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11940
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Zuidema » ma apr 21, 2014 9:09 am

Monkey Tonk schreef: Ik vraag me af of Frank's verhaal is uitgewerkt bij de spelers. Ik zie geen verlangen om als team beter te spelen. Dat verlangen zal er best zijn, maar ze zijn niet in staat om het op het veld uit te drukken. Dan kom je bij de trainer terug. Als een team met goede voetballers onduidelijk speelt is dat meestal omdat de trainer het onduidelijk uitlegt.
Waarmee je dus eigenlijk aangeeft dat het een kwaliteitskwestie bij de coach én de spelers is. We kunnen blijkbaar taktisch een pragmatisch 'trucje' goed uitvoeren, waarmee we nationaal vrij succesvol zijn en de nodige punten weten binnen te harken voor een titel in een gedevalueerde competitie. Zodra we echter voor grotere problemen gesteld worden, geven we vaak niet meer thuis. De spelers niet, maar de coach ook niet.

Ik geloof niet dat de levensduur van Frank als coach van Ajax al verlopen is. Wel zal hij volgens mij deze zomer stappen moeten zetten, de bakens moeten verzetten. Taktisch wat mij betreft naar een teamplan dat dwingender en overrompelender is, dat de spelers meer uitdaagt en inspirerender is dan het huidige boekhoudersvoetbal. Waar ze meer hun hart en ziel in kwijt kunnen. Ook als het tegenzit in een wedstrijd.

En ook qua selectie. Naar navenant meer kwaliteit en balans, waarin veelbelovend talent niet meer zo vroeg het elftal hoeft te dragen. Dat zal lastig zat zijn, gezien Ajax' positie in de internationale transferhierarchie. Maar het zo extreem zuinig en voorzichtig opereren in het personeelsbeleid zoals nu al een tijdje gebeurt lijkt me niet echt verstandig. Eigen jeugd eerst vind ik beslist een gezonde koers, maar wel graag in een goede verhouding en met meer ambitie en een open vizier om ook via externe kanalen en een goede scouting de kwaliteit van je selectie belangrijk op te krikken in andere leeftijdsranges. Verkondigt Frank deze zomer weer dat we geen extra kwaliteit nodig hebben en dat we het met de huidige spelers + Zivkovic ook wel afkunnen, dan zitten we naar mijn mening op een gevaarlijk en verkeerd pad.
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma apr 21, 2014 9:20 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door InnerHarbour » ma apr 21, 2014 9:12 am

Yopi schreef:Niet oud, maar Frank de Boer bijvoorbeeld speelde al vanaf zijn achttiende vast in Ajax 1. Had bovendien tientallen interlands gespeeld en eindrondes meegemaakt. Dan ben je met 25 een ervaren speler.

Finidi en Kanu waren natuurlijk geen 23 en 18, maar die hadden dan weer minder internationale ervaring.

Je moet realistisch zijn, de tijden zijn veranderd. Een speler van het kaliber-Rijkaard komt nu niet meer in Nederland spelen als hij voor in de dertig is. Toppers als Frank en Ronald zouden vandaag de dag veel eerder vertrekken. Het is geen 1995 meer. Denswil staat niet naast Rijkaard maar naast Veltman.

De leegloop van het Nederlandse voetbal heeft grote consequenties voor talenten. Zij moeten op jonge leeftijd al de kar trekken. Dat gaat met vallen en opstaan. De beste talenten komen er wel, maar het kost tijd. Vertonghen en Eriksen stonden er ook niet vanaf de eerste dag. Eriksen is vaak verguisd, er werd zelfs aan zijn talent getwijfeld, maar nu blijkt hij toch een toppertje te zijn. Ajax heeft nu jongens als Boilesen, Klaassen, Fischer, Veltman en Kishna lopen. Dat zijn zeker talenten.
Volgens Zeux kan Ajax makkelijk die ervaren topper van 27 jaar voor 10 miljoen aantrekken, als je vervolgens aan hem vraagt welke topper dan in Nederland wil komen voetballen voor dat salaris blijft hij vanzelfsprekend het antwoord schuldig maar goed hij heeft weer fijn naar het TH kunnen uithalen. :excited.gif:
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Demosthenes » ma apr 21, 2014 9:14 am

We zitten in een overgangssituatie. Door matige scouting en opleiding zijn er het afgelopen decennium bijna alleen dienende spelers doorgekomen, naast gekochte spelers uit het buitenland. Dat moet en gaat veranderen.
Je kunt de verantwoording voor de samenstelling van dit elftal niet bij mensen leggen die al jaren weg zijn. Het TH heeft zes transferperiodes achter de rug, in die periodes hadden ze die spelers kunnen halen die niet dienend zijn, maar wie worden er aangetrokken? Moisander, die IJslander, Poulsen, Schöne, Hoesen, ik hoef die ± 15 namen niet meer te noemen, maar zit daar één speler bij die niet dienend is? Er worden juist dienende spelers aangetrokken, geen enkele creatieve speler is erbij gekomen, of is dat Andersen, de man die al bijna twee jaar meetraint?

In de jeugd zie je het aantrekken van dienden spelers als Mirani, Van der Boomen, van der Bruggen, Leyder, Van Koesveld, er wordt geen "Type Nouri" aangetrokken, want in die goede B1 zijn het juist de spelers uit die slechte jeugdopleiding die de smaakmakers zijn, die niet dienend spelen. Aankopen als Karlsson wordt op de tribune uitgelachen, aankoop Walian heeft alleen de houding van een ster, maar zal toch misschien minder brengen dan verwacht, waarom anders Zivkovic halen. Leyder zal geen leider worden.

@Zeux,
Bedoel je dat Ajax is overgoten met zaaddodende pasta? :drecul.gif:


Ik hoop alleen dat de wedstrijden van dit seizoen bij iemand van het TH de ogen heeft geopend, maar ik vrees het ergste.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Ajaciedjuh » ma apr 21, 2014 9:14 am

Iedereen ziet dat er kwaliteit bij moet, maar de vraag is die nog wel haalbaar!?

Aantal jaren geleden werd aangegeven dat de scouting niet op orde was. Daarvan mag je inmiddels wel van verwachten dat dat wel op orde is. Ik ben benieuwd, alhoewel FdB aangaf dat ze slechts 1 spits (bij weggaan Siem, Bojan, Hoesen, Kolbeinn) nodig hadden en misschien een buitenspeler. :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33871
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Duke » ma apr 21, 2014 9:15 am

Het is toch opvallend dat we in de competitie nauwelijks doelpunten tegen krijgen, en dat we er hier (tegen een zeer modale tegenstander, laten we dat niet vergeten) er 5 in hebben liggen. Ik heb wat kleine stukjes gezien, rond de 1-1 en 2-1, en zag toen al dat Ajax er eigenlijk helemaal geen zin in had. Teveel spelers dachten dat clubje uit de provincie op 75% te kunnen verslaan, zeker na de snelle 1-0. Beschamend, een ander woord heb ik er niet voor. En dan heb ik het nog niet over die zogenaamde supporters. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33515
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door zeux » ma apr 21, 2014 9:18 am

InnerHarbour schreef:@ Zeux: Dat is niet het enige, net zoals zovelen hebben jullie het verlies van die enge doorgeleerde professor en zijn achterbakse leerling Louis nog altijd niet verwerkt en staan onmiddellijk klaar om de successen en resultaten te bagatelliseren, sterker nog liever 10de met 'leuk' voetbal dan zo kampioen worden.

Nou misschien is Heerenveen wel wat voor je, daar is meedoen ook belangrijker dan winnen. Gelukkig denkt men bij Ajax er anders over daar begrijpt men dat het essentieel is voor een topclub dat er gewonnen wordt kampioen worden, de CL in zo ver mogelijk komen en als dat niet met fris en fruitig voetbal kan, o ja van welke verliezers werd dat ook alweer gezegd, dan maar zakelijk.
Ik beoordeel het voetbal van nu. Daar heeft Van Gaal part noch deel aan. Cruijff en zijn TH des te meer. Als het voetbal kut is, dan constateer ik dat en zijn Cruijff/TH 1 op 1 verantwoordelijk, want zij dicteren al bijna drie jaar de koers.

En ja, ik hou van voetbal. Niet a priori van de schaal.
Laatst gewijzigd door zeux op ma apr 21, 2014 10:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Demosthenes » ma apr 21, 2014 9:18 am

Duke schreef:Het is toch opvallend dat we in de competitie nauwelijks doelpunten tegen krijgen, en dat we er hier (tegen een zeer modale tegenstander, laten we dat niet vergeten) er 5 in hebben liggen. Ik heb wat kleine stukjes gezien, rond de 1-1 en 2-1, en zag toen al dat Ajax er eigenlijk helemaal geen zin in had. Teveel spelers dachten dat clubje uit de provincie op 75% te kunnen verslaan, zeker na de snelle 1-0. Beschamend, een ander woord heb ik er niet voor. En dan heb ik het nog niet over die zogenaamde supporters. :excited.gif:
Waarom gaan ze met die instelling het veld in? Zijn ze zo goed? Hebben ze de beelden van het afgelopen seizoen nooit teruggezien? Hebben ze niet door dat Vitesse ook mer 4-1 (4-0) voor had kunnen staan in de rust? Ajacieden hebben geen versnelling, noch in het handelen, noch in het denken.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Yopi » ma apr 21, 2014 9:26 am

Waarom ze met die instelling het veld in gingen? Dat weten ze zelf niet. Ik denk dat ze al een tijdje 'uitgevoetbald' zijn. Er is minder spanning dan de vorige jaren. De drive is weg.

Demosthenes schreef: In de jeugd zie je het aantrekken van dienden spelers als Mirani, Van der Boomen, van der Bruggen, Leyder, Van Koesveld, er wordt geen "Type Nouri" aangetrokken, want in die goede B1 zijn het juist de spelers uit die slechte jeugdopleiding die de smaakmakers zijn, die niet dienend spelen. Aankopen als Karlsson wordt op de tribune uitgelachen, aankoop Walian heeft alleen de houding van een ster, maar zal toch misschien minder brengen dan verwacht, waarom anders Zivkovic halen. Leyder zal geen leider worden.
Selectief geheugen, Demo?

Cerny, Nunnely, Peeters, Koks, enz. De nadruk ligt juist op creatieve spelers. Van der Boomen was dan weer een typische JOR-speler, net als Mitchell Dijks bijvoorbeeld.

Verder gaat het er natuurlijk om hoe je die jongens opleidt. Donny bijvoorbeeld is veel dominanter aan de bal geworden. Die jongen liep dienend te voetballen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Toppie » ma apr 21, 2014 9:30 am

Allemaal prachtige meningen ,maar welk hoofdstuk gaat FdB nu nog openen.Het houdt ook een keer op en het publiek pikt dit niet langer.Dit troosteloze voetbal moet gaan veranderen en dat red je niet met jeugd je moet zoeken naar de constante factor en zie andere Europese clubs geld moet van de bank en niet op de bank.Ik ga dit voetbal niet nog een jaar aanzien dan is het genoeg geweest. Dit zal FdB moeten weten en JC. moet je sowieso niet meer serieus nemen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Demosthenes » ma apr 21, 2014 9:32 am

Yopi schreef:
Demosthenes schreef: In de jeugd zie je het aantrekken van dienden spelers als Mirani, Van der Boomen, van der Bruggen, Leyder, Van Koesveld, er wordt geen "Type Nouri" aangetrokken, want in die goede B1 zijn het juist de spelers uit die slechte jeugdopleiding die de smaakmakers zijn, die niet dienend spelen. Aankopen als Karlsson wordt op de tribune uitgelachen, aankoop Walian heeft alleen de houding van een ster, maar zal toch misschien minder brengen dan verwacht, waarom anders Zivkovic halen. Leyder zal geen leider worden.
Selectief geheugen, Demo?

Cerny, Nunnely, Peeters, Koks, enz. De nadruk ligt juist op creatieve spelers. Van der Boomen was dan weer een typische JOR-speler, net als Mitchell Dijks bijvoorbeeld.

Verder gaat het er natuurlijk om hoe je die jongens opleidt. Donny bijvoorbeeld is veel dominanter aan de bal geworden. Die jongen liep dienend te voetballen.
Selectief geheugen Yopi? Cerny deed al met toernooien mee voor de JC-revolutie. Dani Koks zal een hele lange weg moeten bewandelen, want ik heb hem maar een paar keer zien spelen, maar hij blonk toen zeker niet uit. Che is nog C-speler, hoeveel kan er dan veranderen. Mink Peeters is een goede, op dit moment, maar als PSV hem niet had weggestuurd, zou hij dan ook bij Ajax zijn terechtgekomen?

Donny is veel beter als Nouri naast hem staat, tegen Liverpool was dat niet het geval en kwam hij niet aan de bal, werd hij terecht gewisseld. Vind ik niet erg, een slechte wedstrijd hoort erbij, maar voorlopig is hij nog steeds meer dienend dan dwingend, al maakt hij dit seizoen een sterke ontwikkeling door, zoals jeugdspelers nooit gelijkmatig beter worden, dat gaat altijd schoksgewijs.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door InnerHarbour » ma apr 21, 2014 9:32 am

Duke schreef:Het is toch opvallend dat we in de competitie nauwelijks doelpunten tegen krijgen, en dat we er hier (tegen een zeer modale tegenstander, laten we dat niet vergeten) er 5 in hebben liggen. Ik heb wat kleine stukjes gezien, rond de 1-1 en 2-1, en zag toen al dat Ajax er eigenlijk helemaal geen zin in had. Teveel spelers dachten dat clubje uit de provincie op 75% te kunnen verslaan, zeker na de snelle 1-0. Beschamend, een ander woord heb ik er niet voor. En dan heb ik het nog niet over die zogenaamde supporters. :excited.gif:
Dit en een waardeloze keeper op doel maar goed dit soort wedstrijden zitten erbij in een seizoen, volgende week kampioen worden is veel belangrijker, :blub.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 21, 2014 9:39 am

Yopi schreef: Verder gaat het er natuurlijk om hoe je die jongens opleidt. Donny bijvoorbeeld is veel dominanter aan de bal geworden. Die jongen liep dienend te voetballen.
Daar gaat het vaak om. Die mentale knop moet bij veel spelers om. Van dienend naar dominant. Alleen dan komt het talent eruit. Met een keeper en tien dienaars kun je geen Ajaxvoetbal spelen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Yopi » ma apr 21, 2014 9:40 am

Demosthenes schreef:Selectief geheugen Yopi? Cerny deed al met toernooien mee voor de JC-revolutie.
Die jongen kon overal heen. Hij heeft naar eigen zeggen voor Ajax gekozen omdat hij de mensen daar prettig vond.
Dani Koks zal een hele lange weg moeten bewandelen, want ik heb hem maar een paar keer zien spelen, maar hij blonk toen zeker niet uit. Che is nog C-speler, hoeveel kan er dan veranderen. Mink Peeters is een goede, op dit moment, maar als PSV hem niet had weggestuurd, zou hij dan ook bij Ajax zijn terechtgekomen?
Doet er niets aan af dat dit creatieve spelers zijn. Die jij dus even niet noemt.
Ajax scout nu juist op techniek. De jongste jeugd zit vol creatieve spelertjes.
Donny is veel beter als Nouri naast hem staat, tegen Liverpool was dat niet het geval en kwam hij niet aan de bal, werd hij terecht gewisseld. Vind ik niet erg, een slechte wedstrijd hoort erbij, maar voorlopig is hij nog steeds meer dienend dan dwingend, al maakt hij dit seizoen een sterke ontwikkeling door, zoals jeugdspelers nooit gelijkmatig beter worden, dat gaat altijd schoksgewijs.
Donny blonk laatst ook uit bij Oranje onder 17. Nouri zat op de bank en kwam daar niet af. Donny gaat beter spelen met een goede speler naast zich, logisch. Of die speler nou Nouri heet of Slabbekoorn. Al kent hij Nouri beter, dan is dan weer een voordeel.
Mij viel vorig jaar op dat Donny een geweldig gevoel voor positie had, hij stond steeds op de goede plaats, maar aan de bal was hij te voorzichtig en zijn handelingssnelheid was aan de lage kant. Daar heeft hij blijkbaar hard aan gewerkt, het gaat nu veel beter. Dat heeft uiteraard niets met de individuele trainingen te maken die hij week in week uit krijgt, want jeugdspelers ontwikkelen zich schoksgewijs. :hypocrite.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Thijs » ma apr 21, 2014 9:44 am

Gadverdamme, echt alles wat kut gisteren. Alles.

Oke, de paar uur voor de wedstrijd dat ik lekker met m'n vrienden in de zon een biertje stond te drinken niet. Maar verder: zwarte dag.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Yopi » ma apr 21, 2014 9:47 am

Ik heb het al verdrongen. Beker? Welke beker? :hypocrite.gif:

Plaats reactie