PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 21, 2014 9:48 am

Yopi schreef:Ik heb het al verdrongen. Beker? Welke beker? :hypocrite.gif:
de gifbeker.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Yopi » ma apr 21, 2014 9:51 am

:smallgrin.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Thijs » ma apr 21, 2014 9:59 am

En twee dingen waren het ergst:

* Het gedeelte sukkels van 410
* Mensen die door die actie blijkbaar een excuus hebben om te verdedigen dat je met fucking VIJF EEN van fucking PEC Zwolle verliest!

Dat was nog erger dan mijn broodje bevroren kroket waar ik 3 euro voor moest neertellen. En dat hele kut-Rotterdam.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Demosthenes » ma apr 21, 2014 10:05 am

Dat heeft uiteraard niets met de individuele trainingen te maken die hij week in week uit krijgt, want jeugdspelers ontwikkelen zich schoksgewijs. :hypocrite.gif:
Het heeft er inderdaad niets mee te maken, er waren altijd al techniektrainingen en niemand heeft mij ooit uitgelegd, ook niet als ik er om vroeg, hoe je ± 250 jeugdspelers een paar uur per week individueel kunt trainen met een paar individuele trainers. Drie uur per week = 750 uur werken voor vier trainers? Het zijn gewoon groepstrainingen.

Hoe kan het dat waar anders wordt getraind wel jeugdspelers doorbreken die de techniek ook kunnen gebruiken als er in een hoog tempo wordt gevoetbald? Het grote probleem bij Ajax is juist het lage tempo. Van der Beek krijgt al drie jaar die bijzondere training, waarom is hij dan niet drie jaar geleidelijk vooruit gegaan en nu wel ineens (jouw woorden) Ajax zou z'n jeugdspelers in een hoger tempo moeten laten trainen. Het is leuk om een B-speler in de A2 te laten spelen, om te wennen aan fysiek sterkere tegenstanders, maar heb je die tegenstanders wel eens gezien? Den Bosch, Almere, Barendrecht, Volendam, Excelsior, Argon dat zijn tegenstanders van de A2 (en Feyenoord A2, ook zo'n verzamelbak), zou daar één voetballer bij zitten die de top haalt? Ze spelen tegen tegenstanders die alleen fysiek sterker (zouden kunnen) zijn, maar op alle andere onderdelen minder zijn.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Yopi » ma apr 21, 2014 10:16 am

Verdiep je er eens in, Demo. Die jongens krijgen allemaal een personal coach toegewezen die met ze gaat werken aan hun zwakke plekken. Er wordt meer, intensiever en gerichter getraind.

http://www.ajax.nl/Ajax-TV/196193/Trots ... pelers.htm

Ajax heeft enorm geïnvesteerd in de trainersstaf van de jeugd.

http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-nie ... eiding.htm

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Duke » ma apr 21, 2014 11:16 am

De combinatie Vermeer, Moisander, Denswil is in ieder geval een dodelijke voor de verdedigende kwaliteiten van Ajax, als ik Twitter mag geloven. 4-0 tegen Barcelona en PSV, en nu de 5-1 tegen PEC. En dat van de 5 keer dat ze samen in de basis stonden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Jöhnk » ma apr 21, 2014 11:30 am

Moisander rechts in het centrum is ook een klasse minder dan Moisander links in het centrum. Zijn zwakke spel lag niet alleen aan de blessure.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Alexander » ma apr 21, 2014 11:35 am

Ik hoop in ieder geval wel dat de Boer nu stopt met deze voorhoede. De spelers die Ajax voorin heeft staan doen echt mijn aan m'n ogen. Schone-Bojan-Sigthorsson is niveau Heerenveen. In ieder geval die 2 laatste nooit meer in een Ajax shirt.

Verder hoop ik dat we het seizoen in ieder geval af gaan maken met Poulsen op het middenveld. Je hebt zijn gif en duelkracht gewoon nodig. Dat experiment met Blind bevalt me maar matig.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Demosthenes » ma apr 21, 2014 11:36 am

Yopi schreef:Verdiep je er eens in, Demo. Die jongens krijgen allemaal een personal coach toegewezen die met ze gaat werken aan hun zwakke plekken. Er wordt meer, intensiever en gerichter getraind.

http://www.ajax.nl/Ajax-TV/196193/Trots ... pelers.htm

Ajax heeft enorm geïnvesteerd in de trainersstaf van de jeugd.

http://www.ajax.nl/Ajax-Nieuws/Ajax-nie ... eiding.htm
ajaxtv :hypocrite.gif:

Zag nog niet zo lang geleden Jongkind allemaal metingen verrichten (ook dat ajaxtv), maar hij benadrukte een paar keer dat het niet wetenschappelijk was, hij doet maar wat.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Yopi » ma apr 21, 2014 12:28 pm

Natuurlijk. Hij doet maar wat. Ze doen allemaal maar wat. :hypocrite.gif:

Terug naar de wedstrijd van gisteren dan maar.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door brigade zuid » ma apr 21, 2014 12:32 pm

Vermeer kon misschien niet aan alle doelpunten wat doen maar het is algemeen bekend dat zijn aanwezigheid alleen al voor onrust zorgt bij de verdedigers. Met Vermeer op het doel krijgt Ajax beduidend meer tegendoelpunten dan met Cilissen.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door GangstaRiB » ma apr 21, 2014 1:13 pm

brigade zuid schreef:Vermeer kon misschien niet aan alle doelpunten wat doen maar het is algemeen bekend dat zijn aanwezigheid alleen al voor onrust zorgt bij de verdedigers. Met Vermeer op het doel krijgt Ajax beduidend meer tegendoelpunten dan met Cilissen.
Zeker.

Afgelopen 3 seizoenen stond Vermeer op doel en hadden we resp. 30, 36 en 31 doelpunten tegen. Nu staat de teller op 25 met nog 2 wedstrijden te gaan. Wereld van verschil.... :excited.gif:

Mensen die nu Vermeer als slachtoffer gaan aanwijzen moeten de wedstrijd van gister maar even terugkijken. Een keeper kan niet voorkomen dat een verdediging niet of te laat voor buitenspel stapt. Een keeper kan niet voorkomen dat een verdediger niet meespringt in een duel. Wat een nonsense. Kan me nog een wedstrijd herinneren..... ik geloof dat het de halve finale van de beker was dit jaar.... toen hield ie weer een shitload aan ballen tegen waardoor Ajax doorging. Want ook dat was weer een fantastische vertoning van de kampioen in spé.

Eerst is Ajax te lichtzinnig, dan is het Vermeer die de schuldige is en straks ligt het aan de supporters omdat zij de boel onderbraken na de 1-0.

We zijn ondersteboven en tureluurs gespeeld door Zwolle. Zwolle hanteert een tactiek waarbij ze boven zichzelf kunnen uitstijgen, zoiets heeft Ajax ook voor ogen als het in de CL speelt. Alleen bij Ajax lukt het nooit. Je moet je gaan afvragen waarom niet. Frank de Boer is weer eens tactisch overklast, nadat ook al gebeurde tegen Vitesse, Twente en Feyenoord (en dan vergeet ik Cambuur maar even). In de rust moet er vervolgens weer een donderspeech komen om te redden wat er te redden valt. Het heeft allemaal weinig met procescontrole te maken.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 21, 2014 1:25 pm

Natuurlijk lag het gisteren niet aan Vermeer. Alsof ie de door Moisander van richting veranderde bal had kunnen hebben, of die 2-1 waarbij Van Rhijn besluit om eens niet te verdedigen. Om maar te zwijgen van sleepy Denswil die onder het begrip "stappen" eerder aan het voorspel van ploppen in een club lijkt te denken dan aan de buitenspelval te laten functioneren. Het was een grote malaise. Deels door het vuurwerk (nu kon Zwolle dat als een geschenk uit de hemel aanwenden om een half uurtje die 1-0 te verwerken) en deels door de werkelijk lethargische houding van het gros der Ajacieden. Als ze de laatste 2 wedstrijden van het seizoen met dezelfde instelling gaan spelen (voor zover je dat spelen kan noemen) zijn ze zelfs in staat om de landstitel te verspelen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Yopi » ma apr 21, 2014 1:34 pm

Ik dacht zelfs aan matchfixing, zo beroerd zag het eruit. :blush.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door InnerHarbour » ma apr 21, 2014 1:58 pm

Die Vermeer is in een zware concurrentiestrijd terecht gekomen met Grim voor de titel slechtste keeper ooit van Ajax.
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door brigade zuid » ma apr 21, 2014 2:08 pm

GangstaRiB schreef:
brigade zuid schreef:Vermeer kon misschien niet aan alle doelpunten wat doen maar het is algemeen bekend dat zijn aanwezigheid alleen al voor onrust zorgt bij de verdedigers. Met Vermeer op het doel krijgt Ajax beduidend meer tegendoelpunten dan met Cilissen.
Zeker.

Afgelopen 3 seizoenen stond Vermeer op doel en hadden we resp. 30, 36 en 31 doelpunten tegen. Nu staat de teller op 25 met nog 2 wedstrijden te gaan. Wereld van verschil.... :excited.gif: .
Scheelt 20 tot 40 procent in het voordeel van Cillisen. En toen die zenuwelijer op de goal stond hadden we Vertonghen en Alderwereild ook nog.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Daily Blind » ma apr 21, 2014 2:08 pm

Bij ons in het vak was er al heel snel duidelijk dat de "supporters" dit van plan waren om zodoende de wedstrijd te vertragen, aangezien een grote groep supporters van de harde kern nog niet binnen waren. Dit "nieuws" verspreidde als een lopend vuurtje in het Ajax vak en ging al snel via twitter rond. Door de dramatische voorbereidingen rondom het vervoer door Ajax was het erg chaotisch in Amsterdam op P2 en werden uren vertragingen opgelopen. Alle supporters werden nauwelijks gecontroleerd op voorwerpen. De stewards waren drukker met het controleren of er geen alcohol in het drinken werd meegenomen. Vervolgens werden alle supporters op P2, in de brandende zon, zonder verdere faciliteiten, achter een groot hek gehouden. Slechts af en toe mochten er supporters door 1 van de 3 á 4 poorten (hek wat tegen de menigte in geopend moest worden). Veel supporters kwamen hier al in de verdrukking en zelfs enkele kinderen moesten over de hekken getild worden om niet verpletterd te worden door een steeds groter worden groep onrustige supporters.

Ik heb echt met schaamrood op mijn kaken dit hele proces meegemaakt. Schaam me voor mijn mede "supporters" die een voetbalfeest voor een volle kuip verpesten ,maar ook voor mijn club die de basis hebben gelegd voor deze ongeregeldheden door er in Amsterdam een grote chaos van te hebben gemaakt.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door GangstaRiB » ma apr 21, 2014 2:10 pm

brigade zuid schreef:
GangstaRiB schreef:
brigade zuid schreef:Vermeer kon misschien niet aan alle doelpunten wat doen maar het is algemeen bekend dat zijn aanwezigheid alleen al voor onrust zorgt bij de verdedigers. Met Vermeer op het doel krijgt Ajax beduidend meer tegendoelpunten dan met Cilissen.
Zeker.

Afgelopen 3 seizoenen stond Vermeer op doel en hadden we resp. 30, 36 en 31 doelpunten tegen. Nu staat de teller op 25 met nog 2 wedstrijden te gaan. Wereld van verschil.... :excited.gif: .
Scheelt 20 tot 40 procent in het voordeel van Cillisen. En toen die zenuwelijer op de goal stond hadden we Vertonghen en Alderwereild ook nog.
Maar Vermeer was de schuldige gister?

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Lionel » ma apr 21, 2014 4:15 pm

40% ? Als je bril net zo goed is als je rekenmachine is snap ik wel waarom je op Vermeer loopt te zeiken.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door brigade zuid » ma apr 21, 2014 4:37 pm

Ja Rishi. Ik zei 20 tot 40 procent. 25 plus 40 procent is 35. Dus eigenlijk is het nog meer dan 40 procent.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Monkey Tonk » ma apr 21, 2014 5:12 pm

Zlatan Son of God schreef:Bij ons in het vak was er al heel snel duidelijk dat de "supporters" dit van plan waren om zodoende de wedstrijd te vertragen, aangezien een grote groep supporters van de harde kern nog niet binnen waren. Dit "nieuws" verspreidde als een lopend vuurtje in het Ajax vak en ging al snel via twitter rond. Door de dramatische voorbereidingen rondom het vervoer door Ajax was het erg chaotisch in Amsterdam op P2 en werden uren vertragingen opgelopen. Alle supporters werden nauwelijks gecontroleerd op voorwerpen. De stewards waren drukker met het controleren of er geen alcohol in het drinken werd meegenomen. Vervolgens werden alle supporters op P2, in de brandende zon, zonder verdere faciliteiten, achter een groot hek gehouden. Slechts af en toe mochten er supporters door 1 van de 3 á 4 poorten (hek wat tegen de menigte in geopend moest worden). Veel supporters kwamen hier al in de verdrukking en zelfs enkele kinderen moesten over de hekken getild worden om niet verpletterd te worden door een steeds groter worden groep onrustige supporters.
In ieder geval hadden ze dan een positieve motivatie. Het was geen goede actie, maar wel te begrijpen. Ze worden eigenlijk als vee behandelt tijdens zo'n dag, en dan kan de club er niet eens voor zorgen dat iedereen er ook op tijd is? Ajax, dit heb je aan jezelf te danken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door brigade zuid » ma apr 21, 2014 5:35 pm

Yep. Zo zie je maar dat het allemaal toch wat genuanceerder ligt.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Ajaciedjuh » ma apr 21, 2014 5:38 pm

Het blijven randdebielen als je zo vuurwerk op het veld gooit tijdens de wedstrijd. :1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door zeux » ma apr 21, 2014 5:40 pm

Monkey Tonk schreef:
Zlatan Son of God schreef:Bij ons in het vak was er al heel snel duidelijk dat de "supporters" dit van plan waren om zodoende de wedstrijd te vertragen, aangezien een grote groep supporters van de harde kern nog niet binnen waren. Dit "nieuws" verspreidde als een lopend vuurtje in het Ajax vak en ging al snel via twitter rond. Door de dramatische voorbereidingen rondom het vervoer door Ajax was het erg chaotisch in Amsterdam op P2 en werden uren vertragingen opgelopen. Alle supporters werden nauwelijks gecontroleerd op voorwerpen. De stewards waren drukker met het controleren of er geen alcohol in het drinken werd meegenomen. Vervolgens werden alle supporters op P2, in de brandende zon, zonder verdere faciliteiten, achter een groot hek gehouden. Slechts af en toe mochten er supporters door 1 van de 3 á 4 poorten (hek wat tegen de menigte in geopend moest worden). Veel supporters kwamen hier al in de verdrukking en zelfs enkele kinderen moesten over de hekken getild worden om niet verpletterd te worden door een steeds groter worden groep onrustige supporters.
In ieder geval hadden ze dan een positieve motivatie. Het was geen goede actie, maar wel te begrijpen. Ze worden eigenlijk als vee behandelt tijdens zo'n dag, en dan kan de club er niet eens voor zorgen dat iedereen er ook op tijd is? Ajax, dit heb je aan jezelf te danken.
Vuurwerk naar mensen gooien is te begrijpen?
Nooit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Lionel » ma apr 21, 2014 5:43 pm

Positieve motivatie?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie