PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 03, 2014 6:36 pm

Serero tikkie breed.

PEC de beste kansen.
Ajax!

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Lionel » zo aug 03, 2014 6:36 pm

Die Hoorn mag ook oppleuren. Wat een iq-loos geval is dat. Kan helemaal niks.
IK GELOOF!!!!!!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Banjavi » zo aug 03, 2014 6:36 pm

He he.... Columbus...

Inderdaad... Tegen Zwolle.... Daar moet Ajax 3 nog van moeten kunnen winnen... Laten we eerlijk zijn...

Ajax heeft geen kans gehad... Ze moeten zich schamen en verwacht ook dt ze dat gasn dien... En ook eerlijk zeggen
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Duke » zo aug 03, 2014 6:40 pm

Is er dan niemand die iets positiefs te melden heeft? Yopi? Wimpey? :confused.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 03, 2014 6:40 pm

Eerste kwartier was nog redelijk, daarna tandeloos. Wachten is op de 2-0. :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Banjavi » zo aug 03, 2014 6:43 pm

Jawel... Die keeper van Zwolle doet het prima...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Lionel » zo aug 03, 2014 6:46 pm

Mokotjo mag in Amsterdam blijven.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door GangstaRiB » zo aug 03, 2014 6:47 pm

Ach kijk nou. De AC Milan taktiek is weer uit de mottenballen gehaald. V/D Hoorn mag voorin blijven staan.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Lionel » zo aug 03, 2014 6:50 pm

Wie wilt kaarten voor Ajax-Vitesse. Heb er geen zin in.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 03, 2014 6:51 pm

Het is ontzettend slecht. MOTM: Mokotjo.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Banjavi » zo aug 03, 2014 6:51 pm

VD Hoorn hoort nergens op het veld te staan...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 03, 2014 6:52 pm

Banjavi schreef:VD Hoorn hoort nergens op het veld te staan...
Wat een gezeik over Mike en zijn er minimaal 9 die minder spelen bij Ajax. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Duke » zo aug 03, 2014 6:53 pm

Banjavi schreef:VD Hoorn hoort nergens op het veld te staan...
Was hij slechter dan de rest?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 03, 2014 6:53 pm

Dik verdiende overwinning van PEC. Hopelijk geen voorbode van de competitie.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Banjavi » zo aug 03, 2014 6:55 pm

Ik heb tochnet al gezrgd dat ik je zou schamen als ik Ajacied was.... Zelfs als NEC zo speelt, zou ik me schamen.

Heel Ajax is kut... Vd Hoorn inclusief...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

jamie
Berichten: 898
Lid geworden op: zo apr 19, 2009 9:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door jamie » zo aug 03, 2014 6:55 pm

ze moeten zich echt kapot schamen. Wat een begin van het seizoen. Ik zou toch echt nog wat nieuwe spelers halen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door brigade zuid » zo aug 03, 2014 6:59 pm

Duke schreef:
Banjavi schreef:VD Hoorn hoort nergens op het veld te staan...
Was hij slechter dan de rest?
Wat maakt dat uit. Ik wil die lul gewoon niet in een Ajax shirt zien.

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door D_skilled » zo aug 03, 2014 6:59 pm

Ajax komt heel veel kwaliteit te kort. PEC zeer verdiend gewonnen. Counterde ook nu weer, net zoals in de bekerfinale, Ajax weg, maar vergaten de score op te schroeven.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 03, 2014 7:00 pm

jamie schreef:ze moeten zich echt kapot schamen. Wat een begin van het seizoen. Ik zou toch echt nog wat nieuwe spelers halen.
Kapot schamen uiteraard, maar om dan meteen spelers te gaan kopen lijkt me voorbarig. Mokotjo maak ik een uitzondering voor :hypocrite.gif: .

Maar het was ontzettend matig. Er komen nog wel een aantal spelers terug; Ricardo, Veltman, Blind, Cillessen en wat later Fischer. Grilligheid zal dit seizoen vaak te zien zijn: jeugdige aanvallers die alles of niets zullen spelen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Le T. » zo aug 03, 2014 7:05 pm

Ik hoor het al, als het onnodige balverlies er uit gaat dan is het allemaal weer koek en ei.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Zuidema » zo aug 03, 2014 7:13 pm

Duke schreef:Is er dan niemand die iets positiefs te melden heeft? Yopi? Wimpey? :confused.gif:
Dan krijg je waarschijnlijk de gebruikelijke kreten te horen als "4 titels op rij" en "een overgangsjaar op weg naar gegarandeerd betere tijden".

Zonder dollen: ik hoop dat Ajax er vandaag niet erg veel zin in had en dat het in het eggie nog flink wat tandjes gaat bijschakelen (met wat basisspelers terug). Als dit ons level wel is, gaan we dit seizoen een hele, hele zware pijp roken.

Ongelooflijk, wat was dit slap, sloom en slordig. Ideeenloos, flets, traag, vrijwel nergens doordachte spelpatronen, weer dat geschuif terug als er aanspeelpunten naar voren zijn, veel te licht ook in de controle en verdediging. Voorin en op het middenveld een tandenloze tijger, totdat Sigi zowaar nog wat amok ging maken in en rond de 16. Eigenlijk zegt dat wel genoeg over onze voetbalarmoede, als die jongen in positieve zin opvalt.

De balans is flink zoek, niemand neemt het team op sleeptouw of houdt alle jonge honden in het gareel. Integendeel, de ervaren jongens die de kar moeten trekken zijn vaak zelf de grootste onruststokers. Deze labilteit gaat ons zo nog flink opbreken. Tijdens wedstrijden sowieso. Maar zeker ook als de gebruikelijke crisis tijdens een seizoen toeslaat en de ploeg een serie wedstrijden in een wak zit. Wie Ajax er dan weer uit moet trekken? Geen idee.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Demosthenes » zo aug 03, 2014 7:33 pm

Ik hoop dat veel meer clubs dat gaan doen, verdedigend spelen. Krijg je als Ajax zijnde alleen maar meer weerstand van, hetgeen alleen maar goed is.
Nee, vrees dat het niet opgaat, bij Ajax heeft niemand een idee, mag niemand een man passeren? Niveau-Broerse, in Nederland afgeschreven, paar jaartjes Cyprus en tegen Ajax blijft hij gemakkelijk overeind, Ajax, de kampioen van Nederland.
En maar zeiken op de verdediging van PSV.... Dit is geen haar beter... Wat een loosers zeg
Heb door mijn vakantie alleen een samenvatting gezien van de wedstrijd tegen Benfica (Vermeer redt Ajax een paar keer, vandaag trouwens ook weer), maar was Feyenoord tegen Besiktas nog slechter? PSV tegen die eerste divisieploeg uit Oostenrijk was ook zo slecht? Ik kan me het niet voorstellen.
Het lijkt verdomd veel op vorig seizoen. Condoomvoetbal dus. Zonder enige inventiviteit of snelheid.
FdB en het TH hebben meer (attractief) voetbal beloofd, dus de pr-afdeling zal ons laten weten dat we ook meer hebben gezien. Ik dacht vlak voor rust aan een cao voor deze voetballers, ze hebben alleen recht op een rust/pauze, als ze bewogen hebben (in voorwaartse richting) Inventiviteit en snelheid horen bij het moderne voetbal, Ajax is, even de pr-afdeling spelend, weer een dimensie verder. :aai.gif: Het zal langzaam blijven, maar om de vergelijking met het condoom te gebruiken, die doe je af/schud je van je af, moet je vooral niet laten zitten (Voor alle duidelijkheid, mijn vrouw en ik zijn al meer dan 40 jaar jaar samen, ik schrijf over condooms van voor die tijd), want zal een infectie het gevolg zijn (of CeesdeWolf moet er een andere theorie aan verbinden) Ik houd het voorlopig op auTHistisch ballen.
Zo jong is het allemaal niet toch?
De drie spelers van 28 jaar deden alle drie mee, ouder kan bijna niet. Het is (tot nu toe?) een bewuste keuze van het TH om alleen jonge spelers te halen.
Nu heb je er een spits staan die nog langzamer is dan Jeroen Verhoeven.
Hij is wel langer dan Verhoeven.
We missen vijf basisspelers, maar het is wel weer echt dramatisch zeg.
Het een heeft niets te maken met het ander, want Fischer, Blind, Veltman en Van Rhijn deden niet mee, maar die komen nou juist uit de "slechtste opleiding" die er was. Cillessen niet, maar om nou Vermeer de schuld van de nederlaag te geven, alleen maar omdat hij van der Boog en Adriaanse heeft meegemaakt???

Het dramatische zit in de spelopvatting.
Mokotjo mag in Amsterdam blijven.
en hij zal binnen een paar maanden exact hetzelfde spelletje op de mat leggen als Serero, tegen zijn natuur, maar het moet van het TH/FdB.

We speelden vandaag met Van der Hoorn, de man heeft wel drie stappen gezet volgens FdB, maar daar deed hij waarschijnlijk wel een uur over, wat is die man langzaam (afgezien van het feit dat een verdediger weet wat er bij dat doelpunt gaat gebeuren en dus die voorzet eruit haalt)

We speelden vandaag met de alom geprezen Andersen, maar zijn toegevoegde waarden is mij geheel ontgaan, want dat hij handig aan de bal lijkt, is iets anders dan een steekpass geven, iemand vrij voor de keeper zetten.

Viergever begon goed, maar viel al snel terug op het obligate, het voetbal dat iedere dag getraind wordt.

El Ghazi? Hij zal zich zijn debuut anders hebben voorgesteld, net als die Milik, dat Ajacieden blij zouden zijn met de komst van Sightorsson, wie had dat gedacht? We zullen die Pool de tijd moeten geven, zal er wel verteld worden, net als Hoesen en Andersen twee jaar de tijd hebben gekregen en waar is Sana? "Ik wil Sana!", de tweebenige scorende aanvaller, toen hij net getekend had en er links naar filmpjes van hem op ajaxtalk werden geplaatst.

Serero als verdedigende middenvelder? Hoe verzin je het. Vorig seizoen is Boccara voor die plaats gehaald, Bazoer was toch dat "wonder op zes?" Hij wordt in oktober achttien, een speler als Anita had al gedebuteerd.

Schöne? Vandaag lukte het niet, toch was dit het maximaal haalbare voor hem. Ik zal maar stoppen, ik snap wel dat Ajax meer kaarten in de vrije verkoop wil, het pr-gelul, er zijn minder seizoenkaarten verkocht en zou iemand snappen waarom?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Lionel » zo aug 03, 2014 7:44 pm

Ik begin Frank de Boer ook een beetje zat te worden. Weer dat zaadvoetbal. En hij doet er gewoon niks aan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Marillion » zo aug 03, 2014 7:51 pm

Ik denk dat ik gewoon net doe of we volgende week pas beginnen. Dan hoef ik me over deze wanvertoning niet druk te maken.

Wel leuk dat zo'n club als Zwolle gewoon voor de tweede keer in korte tijd een prijs pakt. En ook gewoon terecht. Dat is toch de charme van het voetbal, dat een kleine club zulke dingen kan bereiken als ze op een goede manier te werk gaan. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Le T. » zo aug 03, 2014 7:52 pm

Zuidema schreef:
Duke schreef:Is er dan niemand die iets positiefs te melden heeft? Yopi? Wimpey? :confused.gif:
Dan krijg je waarschijnlijk de gebruikelijke kreten te horen als "4 titels op rij" en "een overgangsjaar op weg naar gegarandeerd betere tijden".
Het zijn allemaal incidenten natuurlijk, de tegenstander is gedrogeerd of heeft een zeldzame piek, en dan nog een, of het wilde gewoon effe niet en werder individuele fouten gemaakt. Het zal allemaal wel, wat mij betreft wordt de Cruijffschaal gehouden en wordt Cruijffrevolutie weggegeven aan marginale provincieclubjes.

Maar goed, het te grote aandeel aan fletse jonkies en miskopen kun je daaraan toeschrijven, de speelwijze is gewoon De Boer. Die man heeft toch onder Van Gaal getraind? Dan weet je toch hoe je snelle aanvallende combinaties over meerdere schijven kunt trainen? Hij is 3 weken op pad met Man U en ik heb er alweer meer gezien dan bij Ajax in het hele vorige seizoen. Dat gaat niet om bijzondere individuele klasse, maar om spelers die één keer raken omdat ze al weten waar de bal heen moet voordat ze hem krijgen. Trainbaar. Wat heeft De Boer gemist?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie