PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Demosthenes » za aug 09, 2014 9:39 am

InnerHarbour schreef:Je kan tot aan je dood dezelfe plaat blijven afdraaien Demo, maar dat betekend niet dat ik maar op die vraagjes van je moet blijven ingaan.

Have a good day. :smile-ajax.gif:
Weer geen antwoord? Waarom denk je dat een Ajacied niet blij is als Ajax kampioen wordt? Had jij dat gevoel toen Van Gaal alles won wat er te winnen viel?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle - Ajax 03-08-2014 Johan Cruijff Schaal

Bericht door Cruijff » ma aug 18, 2014 12:59 am

Demosthenes schreef:FdB is voor mij een Ajacied, iemand die ook op de Toekomst aanwezig is, altijd met Ajax bezig is. Hij probeert er alles uit te halen, maar heeft hij gevraagd om Milik? Om van der Hoorn? Ajax wordt geleid door het TH, door Jonk, Bergkamp en Overmars, de trainer is er soms bij, dan weer van der Sar erbij, precies zoals JC het wilde. FdB speelt het "voetbal van de angst", de angst om fouten te maken, alles voor het systeem. Hij is alleen geen Van Gaal en zal het, vrees ik, ook nooit worden (Wat wijst erop dat hij dat wel wordt?) De naam Van Gaal mag alleen bij Ajax niet worden uitgesproken, alles wat Van Gaal doet is immers verkeerd, slecht of vul maar in.

Het TH bepaalt het beleid, doet FdB niet wat het TH wil (de trainer is immers een passant), dan dient de trainer zich aan te passen of te verdwijnen. Het TH blijft, net als JC, buiten schot, FdB krijgt alle shit over zich heen, Wim Jonk (Wat doet die man?) komt af en toe in een interview met iemand van de pr-afdeling naar buiten om te vertellen dat het goed gaat, Bergkamp hoor je niet en zie je in het buitenland ook niet en Van der Sar? Ajax heeft nog steeds geen hoofdsponsor, ook nu gokken "overal en altijd mag". Overmars? Milik halen, Van der Hoorn halen, Sana halen.

Het was een wanvertoning tegen PEC en FdB heeft is daar verantwoordelijk voor, net als de de leden van het TH. FdB zou zijn middelvinger moeten durven opsteken, richting TH en gaan voetballen zoals Ajax altijd deed. Hij weet hoe er in de jeugd van Ajax over voetbal werd gedacht, want Overmars, Van der Sar en Jonk hebben geen seconde in de Ajaxjeugd, Bergkamp wel, maar die zwijgt?

Ja ik mis al jaren (ook 2012-2013 was zo slecht) het Ajaxspel, lees alleen maar positieve berichten over onze spitsen: Milik met zijn geweldige linker, Menig is een soort Kluivert; Hoesen, van Kessel, Hendriks, Höner, Meleg, ze werden gekocht mochten het in Jong Ajax laten zien, aankopen van het TH, waar staan ze nu? Bojan?

Het gekke is dat Ajax onder JC als trainer wel attractief speelde, wel aanvallende risico's nam (soms te veel, maar daar lette je als toeschouwer/supporter niet op), hij is veranderd, is de man die niet wil worden aangesproken op verantwoordelijkheden, hij is de angsthaas (durfde al niet naar het wk van 1978, durfde geen coach van het Nederlands elftal te worden, hij schuift anderen naar voren) Het TH doet precies wat JC beveelt?


FdB en het TH hebben meer (attractief) voetbal beloofd, dus de pr-afdeling zal ons laten weten dat we ook meer hebben gezien. Ik dacht vlak voor rust aan een cao voor deze voetballers, ze hebben alleen recht op een rust/pauze, als ze bewogen hebben (in voorwaartse richting) Inventiviteit en snelheid horen bij het moderne voetbal, Ajax is, even de pr-afdeling spelend, weer een dimensie verder. :aai.gif: Het zal langzaam blijven, maar om de vergelijking met het condoom te gebruiken, die doe je af/schud je van je af, moet je vooral niet laten zitten (Voor alle duidelijkheid, mijn vrouw en ik zijn al meer dan 40 jaar jaar samen, ik schrijf over condooms van voor die tijd), want zal een infectie het gevolg zijn (of CeesdeWolf moet er een andere theorie aan verbinden) Ik houd het voorlopig op auTHistisch ballen.
40 jaar lang samen en nooit buiten de deur gegeten? :smile-ajax.gif:

Weten we meteen waarom je zo zuur bent! :ajaxsmiley.gif:

Plaats reactie