Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door elliquido » wo sep 17, 2014 12:40 pm

2e ronde KNVB , een prachtloting vol historie. Was meneer Michels daar niet eens speler en trainer ?

Heilige grond, terug naar de Watergraafsmeer, bestaan de kroegjes nog ?? lijn 9 ?? Om de hoek bij jopies huis.

Helaas...

http://www.at5.nl/artikelen/134691/jos- ... ch-stadion

Dan maar ouderwets naar het olympisch in QQ (oh nee)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Alexander
Berichten: 8577
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door Alexander » wo sep 17, 2014 1:47 pm

Leuk, ik ben erbij!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door Cruijff » wo sep 17, 2014 1:48 pm

Had deze wedstrijd inderdaad veel liever gewoon op Sportpark Drieburg van JOS Watergraafsmeer bezocht. Was wel benieuwd naar de ruim duizend clubmensen daar, in het Olympisch Stadion zul je de ziel van deze statige amateurclub niet zo snel opmerken en echt zien. Contributie voor een jaar voetballen kost bij JOS 245 of 255 euro per seizoen, dat zijn toch best tarieven van een keurige tennisvereniging of hockeyclub...

...Een aantal kroegen aan de Middenweg zijn er nog steeds, maar uitgerekend Meerzicht heeft een jaar of wat geleden een andere naam gekregen. :sad.gif: :sad.gif:

En ook een net iets hipper interieur waardoor het meer oogt als een wat chique eetcafé en niet meer als een echte Ajax kroeg. sad.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door Thijs » do sep 18, 2014 10:49 am

'JOS Watergraafsmeer trekt zich terug uit bekertoernooi'

18-09-14 11:21 uur - Bron: Het Parool

© Het Parool
Amateurclub JOS Watergraafsmeer zal zich zeer waarschijnlijk terugtrekken uit het KNVB bekertoernooi. De club kan de financiële middelen niet opbrengen om de wedstrijd tegen Ajax door te laten gaan.

De club moet zelf opdraaien voor de kosten van de lichtmasten, die nodig zijn voor de televisie-uitzending van FOX Sports. Die lopen op tot 40 duizend euro, zegt een bestuurder van de club.

Omdat spelen op het eigen veld geen optie was, wilde JOS uitwijken naar het Olympisch Stadion. De vereiste borgsom van 80 duizend euro brengt echter te veel risico met zich mee voor de amateurclub. 'Als een paar supporters zich misdragen, zijn we gelijk failliet.'
Zou toch verschrikkelijk zonde zijn als dit gebeurt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 52001
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door wimpey » do sep 18, 2014 10:51 am

Daar moet Ajax zich even van zijn beste zijde laten zien. En die 80K op tafel leggen. Ik wil er coute que coute bij zijn in het OS. Dat is me meer waard dan CL in zo'n box!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door Thijs » do sep 18, 2014 10:59 am

Precies. En sowieso, wie gaat zich nu misdragen bij zo'n wedstrijd? Dat wordt toch gewoon een Amsterdams feestje?

Ik las allerlei reacties dat het ontzettend zonde zou zijn als het niet in de Watergraafsmeer gespeeld zou worden maar in het OS. Nou, persoonlijk zou ik het OS dus echt ge=wel-dig vinden. De Meer staat er niet meer, er is weinig wat je nog aan die tijd doet denken. (En daarbij, in die tijd was ik nog te klein)

Wat mij betreft wordt het Olympisch Stadion, regelt Ajax de beveiliging (wel de fakkels doorlaten aub :blush.gif: ) en maken we er een schitterende avond van. Compleet met We are the champions vooraf, Amsterdamse volkszangers, etc. :headbang.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door Marillion » do sep 18, 2014 11:05 am

...De club moet zelf opdraaien voor de kosten van de lichtmasten, die nodig zijn voor de televisie-uitzending van FOX Sports. Die lopen op tot 40 duizend euro, zegt een bestuurder van de club...

Omdat spelen op het eigen veld geen optie was, wilde JOS uitwijken naar het Olympisch Stadion. De vereiste borgsom van 80 duizend euro brengt echter te veel risico met zich mee voor de amateurclub. 'Als een paar supporters zich misdragen, zijn we gelijk failliet.'
Dit zou echt de wereld op zijn kop zijn. Schrap die tv uitzending desnoods en zorg er gewoon voor dat die wedstrijd ergens gespeeld kan worden op een manier dat JOS er iets aan heeft. Dit soort wedstrijden zou een kers op de taart moeten zijn voor zo'n club. In plaats daarvan gaan ze er met een beetje pech door failliet. Dat kan alleen in Nederland.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52001
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door wimpey » do sep 18, 2014 11:06 am

Thijs schreef: Ik las allerlei reacties dat het ontzettend zonde zou zijn als het niet in de Watergraafsmeer gespeeld zou worden maar in het OS. Nou, persoonlijk zou ik het OS dus echt ge=wel-dig vinden.
+1. Nostalgie puur. Dan gaat deze vader met z'n zoon lopend naar het stadion. Misschien zet ik wel zo'n bolhoed op, die ze in het zwart-wit tijdperk bij voetbalwedstrijden ook op hadden. :smallgrin.gif:

Dit affiche is zó mooi retro: Ajax doe je plicht! En leg meteen the Nits effe vast om voor kick-off effe op een geïmproviseerd podium te gaan staan!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33642
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door zeux » do sep 18, 2014 11:14 am

wimpey schreef:Daar moet Ajax zich even van zijn beste zijde laten zien. En die 80K op tafel leggen.
100 % eens!!!

En de misgelopen baromzet erbij.

Come on Ajax!!!! :ajax.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door Thijs » do sep 18, 2014 11:21 am

Of de extra recette bovenop die 4.000 kaarten die JOS beschikbaar had op z´n eigen terrein delen door beide clubs. Dan kan Ajax er zelf nog een marketing-slinger aan geven zodat er extra veel publiek op af komt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33642
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door zeux » do sep 18, 2014 11:37 am

Wat mij betreft maakt Ajax een ton over (of nog iets meer) naar JOS. Pocket money voor de club, het zorgt ervoor dat de wedstrijd door gaat en je helpt een belangrijke amateurclub in Amsterdam, ook nog eens de voedingsbodem voor potentieel eigen talent.

Als JOS zich door deze financiële reden afgedwongen door (commeciële) tv-rechten moet terugtrekken, dan is dat echt een gotspe. Dan is het voetbal echt zo wezenlijk verziekt, dat het niet leuk meer is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door elliquido » do sep 18, 2014 9:35 pm

THE nits jaaaaaaaa
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door Yopi » do sep 18, 2014 11:36 pm

zeux schreef:Wat mij betreft maakt Ajax een ton over (of nog iets meer) naar JOS.
Weet je wel hoeveel amateurclubs er zijn in de regio? JOS behoort bij mijn weten niet eens tot de HETT-clubs.

Kan er niet op De Toekomst gespeeld worden?

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door elliquido » vr sep 19, 2014 7:06 am

COLUMN
J.O.S. Pays
Gepubliceerd: 19 september 2014 07:26 | Laatst gewijzigd: 19 september 2014 07:26

Door Menno Pot
Bekijk alle columns van Menno Pot
Leuk, een Amsterdams onderonsje in de tweede ronde van de KNVB-beker. Maar gaat het eigenlijk nog door? Aan JOS zal het niet liggen.

Geen enkele profvoetbalclub verdient het om volledig serieus genomen te worden. Dat doen ze namelijk zelf al veel te erg.

Mensen die altijd maar in hun nopjes zijn met hun favoriete voetbalclub dienen gewantrouwd en waar mogelijk belachelijk gemaakt te worden. Voetbalclubs zijn namelijk rare, hypocriete bedrijven waar vreemde ijdeltuiten op de loonlijst staan. Dat geldt voor mijn favoriete club, maar voor de uwe ook.

Laat ons dus grappen maken en af en toe zo'n club een verbale rotschop verkopen, te beginnen bij onze eigen favoriet. Kunnen ze best hebben. Is gezond.

Sommige NUsport-lezers worden een beetje vijandig van het feit dat ik Ajacied ben. Dat wil zeggen: als ik iets aardigs over hun club schrijf of Ajax te kakken zet, vinden ze het geen punt, maar zodra ik de spot met hún club drijf, vinden ze dat ik, Ajacied, er toch vooral mijn muil over moet houden.

Om dat kinderachtige volksdeel tegemoet te komen, zal ik in dit stukje een schop uitdelen aan Ajax.

Derby
Komende woensdag, 24 september, speelt Ajax in de tweede ronde van de KNVB-beker een uitwedstrijd tegen de hoofdklasser JOS Watergraafsmeer, inderdaad, ook uit Amsterdam.

Je zou met enige goede wil kunnen zeggen: een Amsterdamse stadsderby, historisch gezien zelfs een 'Derby van de Watergraafsmeer'. Nog een leuk detail: de jonge gymnastiekleraar Rinus Michels begon zijn trainersloopbaan bij JOS.

Tot grote vreugde van ongeveer iedereen liet JOS weten Ajax te willen ontvangen op het eigen sportpark Drieburg. Veel knusser dan de Amsterdam Arena natuurlijk. Een extra reden om naar het bekerduel uit te kijken.

Maar toen begon het gelazer. Omdat de wedstrijd 's avonds is en FOX de bekerduels van Ajax rechtstreeks wil uitzenden, moest JOS voor krachtiger veldverlichting zorgen. De lichtinstallatie van de amateurvereniging is krachtig genoeg voor een avondwedstrijd, maar niet voor een tv-wedstrijd.

Het huren van FOX-fähige lichtmasten bleek 40.000 euro te kosten. Onverantwoord voor JOS, dat dus besloot andere opties te onderzoeken. Het Olympisch Stadion bijvoorbeeld. Iets minder charmant dan sportpark Drieburg, maar óók een mooie, historische plek voor een Amsterdams bekeronderonsje.

Het Olympisch Stadion bleek wel te willen meewerken, maar men eiste wel garanties, want zelfs tijdens de aangenaam gezapige feestwedstrijd voor de 75-jarige Sjaak Swart (juli 2013) richtten supporters van Ajax aanzienlijke schade aan, waarvoor de club - hoe gênant - niet bepaald ruimhartig de financiële verantwoordelijkheid wenste te aanvaarden.

Schamen
JOS-Ajax is de amateurclub uit Amsterdam-Oost volledig boven het hoofd gegroeid. De financiële risico's zijn te groot. In Het Parool verscheen donderdag het bericht dat JOS overweegt zich terug te trekken uit het bekertoernooi. Voorzitter Joop Vlug ontkrachtte dat meteen, maar het duel is op zijn minst onzeker geworden.

En Ajax? Er kan de komende week nog iets veranderen, maar vooralsnog steekt de club geen poot uit in de richting van de kleine stadgenoot. Deze toestand is volgens Ajax de verantwoordelijkheid van JOS.

Zelfs als dat laatste waar was, zou Ajax zich voor die houding kapot moeten schamen. En het is - in elk geval moreel gezien - nog flauwekul ook.

Immers: de enige reden waarom juist de wedstrijd van JOS zo nodig live op FOX moet, en er dus beter kunstlicht moet komen, is het feit dat de tegenstander Ajax heet. En alleen omdat er Ajax-supporters komen, is de veiligheid een zorg. JOS heeft domweg het geld niet om in te staan voor schade aan het Olympisch Stadion.

JOS de pineut omdat FOX per se Ajax wil uitzenden… een betere reden om Against Modern Football te zijn, kun je nauwelijks verzinnen. Ajax voelt zich vooralsnog niet geroepen om voor enkele tienduizenden euro’s dit historische avondje Amsterdams bekervoetbal te redden. Het is te gênant voor woorden.

Wie op het niveau van zijn eigen stad niet bereid is tot een vorm van morele Financial Fair Play moet er op Europees niveau ook maar niet meer over zaniken, stel ik voor.

Zo, dat was dat. En nu niet meer zo zeuren als het eens over úw club gaat.

Door: NU.nl/Menno Pot
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47546
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door Lionel » vr sep 19, 2014 7:45 am

Hoe weet hij nou dat Ajax niks doet?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door InnerHarbour » vr sep 19, 2014 8:19 am

Ik mag toch aannemen dat Menno dat als journalist heeft uitgezocht.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41080
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door Marillion » vr sep 19, 2014 8:23 am

Wat mij betreft moet dit potje gewoon lekker terug naar de basis. En dat is in dit geval het sportpark waar JOS haar wedstrijden speelt. Fox kiest maar een ander potje om uit te zenden en iedereen die er graag bij wil zijn koopt lekker een kaartje.

Voor zo'n club zou dit een feest moeten zijn. Niet een bak regelwerk en ellende. Geen gezeik. Gewoon lekker op Drieburg spelen. Met de leden en jeugd van de club langs de zijlijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door beelzebub » vr sep 19, 2014 9:09 am

Jammer dat het niet op Drieburg gespeeld gaat worden. Met 200 auto's is alle parkeerplek weg. Ik zou het verwelkomen dat de Ajaxhoolies het hele sportpark verbouwen, dan krijgen we heel snel nieuwe kleedkamers. :ajaxsmiley.gif: Jaja, ik voetbal ook daar op het sportpark.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel
Berichten: 47546
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door Lionel » vr sep 19, 2014 9:43 am

InnerHarbour schreef:Ik mag toch aannemen dat Menno dat als journalist heeft uitgezocht.
Het is nu pas vrijdag. Dit komt heus wel goed.
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door Thijs » vr sep 19, 2014 5:06 pm

Olympisch Stadion it is! :)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door Rooie » vr sep 19, 2014 6:05 pm

Waar zijn er kaarten te krijgen?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23230
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door Cruijff » vr sep 19, 2014 8:30 pm

Op de website van JOS Watergraafsmeer kun je ze kopen, Benji. Hier een linkje:
http://www.joswgm.nl/tickets

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door El Clavo » zo sep 21, 2014 7:28 pm

Vandaar, kon bij Ajax al niks vinden

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door beelzebub » zo sep 21, 2014 10:39 pm

Wat, komt er geen uitkaartverkoop of verplichte combiregeling? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Jos Watergraafsmeer - AFC Ajax KNVB Beker 24 sep 18:30

Bericht door Yopi » zo sep 21, 2014 10:45 pm

Thijs schreef:Olympisch Stadion it is! :)
Hysterie om niets dus.

Plaats reactie