Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door wimpey » ma feb 09, 2015 10:18 am

T82 schreef: Advocaat wees gisterenavond op Gudelj. Hij werd hier ook al eens genoemd. Echt een type speler dat we niet hebben. Maar zeker na de komst van Sinkgraven geen prioriteit meer, helaas...
Klaassen mit fit is natuurlijk een completere speler dan Gudelj. De ineenstorting van Ajax is rechtlijnig evenredig aan het ontbreken van "Klaassen voor de winterstop". Hetgeen natuurlijk veel zegt over Ajax en over Klaassen zelf. Hij is fysiek (duels, balherovering), qua scorend vermogen en qua looparbeid nu al (met 21?) een zeer goede speler.

Met Klaasen, vd Beek en Bazoer in huis zou het m.i. vreemd zijn om ca. 10 M voor Gudelj neer te leggen. Ik vind Gudelj ook geen VM. Sinkgraven is m.i. een prima aankoop, maar geen jongen die nu al de kar uit de modder trekt.

Ik snap wel dat ze Van Ginkel wilden huren. Qua type vergelijkbaar met Gudelj, iemand die het team qua fysiek en weerbaarheid een boost kon geven. Short term een aanwinst. Mid term niet echt de component die ontbrak. Die ontbrekende component was het type Sinkgraven: kort draaien, spel versnellen, speltechnische oplossingen zien en uitvoeren.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door Yopi » ma feb 09, 2015 10:22 am

Leuk spelletje. Iedereen wijst Ajax nu op spelers. Wat moet je ermee? Straks zitten we met de nieuwe Rob Wielaert opgescheept.

Afgezien daarvan: las dat AZ tien miljoen wil voor Gudelj. Dat bedrag zal Ajax niet ophoesten.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door Ajaciedjuh » ma feb 09, 2015 10:22 am

Mbt Cillessen: yep, die is te geforceerd bezig. Het is belangrijk dat er af en toe wat irritatie in de ploeg wordt gebracht, maar bij Cillessen is dat onnatuurlijk. Klaassen doet dat ook, maar vanuit natuurlijk gedrag. Het pleit wel voor Cillessen dat hij ermee bezig is, maar hij overdrijft.

Gudeij: mwah, hij brengt wel een aantal facetten mee, die in het huidige team ontbreken (mentaliteit, leiderschap en fysiek). Maar als hij inderdaad 10 miljoen moet kosten, dan vind ik dat teveel voor deze speler.

Mbt El Ghazi en Kishna: echte individualisten. Dat is niet erg als ze rendement hebben, maar als ze continue de bal kwijt zijn, dan wegen de spaarzaam gelukte actie niet op tegen het continue in de omschakeling moeten zijn. Het is dan ook essentieel dat deze 2 spelers stappen gaan maken. Lekker dat onbevangen behouden, maar wel wat balvaster worden. Niet voor niks speelt Schone nu in de spits.

Sinkgraven: je kunt aan alles zien dat hij ontzettend veel potentie heeft. De rust, het kort draaien, de openingen zien. Maar hij is nog te geforceerd bezig, wat niet gek is in een elftal wat niet draait. Hij moet terug naar de 'eenvoud', want dat is zijn kracht. Aanspeelbaar zijn en spel versnellen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door Baseman » ma feb 09, 2015 10:25 am

Gudelj heeft een clausule in zijn contract, waardoor hij 6 miljoen kost na dit seizoen.
Maar de kans is groot dat hij naar het buitenland gaat.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door wimpey » ma feb 09, 2015 10:28 am

Baseman schreef:Gudelj heeft een clausule in zijn contract, waardoor hij 6 miljoen kost na dit seizoen.
Maar de kans is groot dat hij naar het buitenland gaat.
Toon G. is helemaal lijp van die jongen. Wellicht opvolger Wijnaldum?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door Baseman » ma feb 09, 2015 10:35 am

Ik vind hem een prima speler, maar te duur.
Daarbij lijkt het mij dat PSV Maher gaat gebruiken als de opvolger van Wijnaldum.

Los van Maher is de positie van Wijnaldum wel Gudelj zijn beste positie, dus wat dat betreft en gezien zijn type spel zou hij niet misstaan bij PSV.

PS: Bij Ajax zou hij ook passen, als opvolger van Klaassen.
Al zal Klaassen nog blijven, dus het zal voor Ajax niet aan de orde zijn.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door wimpey » ma feb 09, 2015 10:40 am

Baseman schreef: Daarbij lijkt het mij dat PSV Maher gaat gebruiken als de opvolger van Wijnaldum.
Dan gaat psv er op die plek met sprongen op achteruit.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door Yopi » ma feb 09, 2015 10:42 am

Ajaciedjuh schreef:Mbt Cillessen: yep, die is te geforceerd bezig. Het is belangrijk dat er af en toe wat irritatie in de ploeg wordt gebracht, maar bij Cillessen is dat onnatuurlijk. Klaassen doet dat ook, maar vanuit natuurlijk gedrag. Het pleit wel voor Cillessen dat hij ermee bezig is, maar hij overdrijft.
Cilessen heeft gelezen dat Ajax rotzakken nodig heeft. :smallgrin.gif:
Gudeij: mwah, hij brengt wel een aantal facetten mee, die in het huidige team ontbreken (mentaliteit, leiderschap en fysiek). Maar als hij inderdaad 10 miljoen moet kosten, dan vind ik dat teveel voor deze speler.
Leiderschap? Bij AZ, ja.
AZ gaat die jongen aan een buitenlandse club verkopen, neem ik aan.
Mbt El Ghazi en Kishna: echte individualisten. Dat is niet erg als ze rendement hebben, maar als ze continue de bal kwijt zijn, dan wegen de spaarzaam gelukte actie niet op tegen het continue in de omschakeling moeten zijn. Het is dan ook essentieel dat deze 2 spelers stappen gaan maken. Lekker dat onbevangen behouden, maar wel wat balvaster worden.
Dat komt met de tijd. Zijn allebei nog erg jong.
Sinkgraven: je kunt aan alles zien dat hij ontzettend veel potentie heeft. De rust, het kort draaien, de openingen zien. Maar hij is nog te geforceerd bezig, wat niet gek is in een elftal wat niet draait. Hij moet terug naar de 'eenvoud', want dat is zijn kracht. Aanspeelbaar zijn en spel versnellen.
Sinkgraven haalde bij Heerenveen ook niet elke wedstrijd een hoog niveau. Ook voor hem geldt: het komt met de tijd.


Iets anders: wat vinden jullie hiervan:

http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... ijfel.html

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door El Clavo » ma feb 09, 2015 10:53 am

Kakkerlakkenjournalistiek. Ik trek alle strafschoppen die feyenoord altijd thuis krijgt al jaren in twijfel.

Lionel
Berichten: 47498
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door Lionel » ma feb 09, 2015 10:56 am

Zo iemand zouden ze moeten ontslaan.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door wimpey » ma feb 09, 2015 11:14 am

Lionel schreef:Zo iemand zouden ze moeten ontslaan.
Eens. Onderbuikjournalistiek.

Waarom speelt die Verhoek een terugspeelbal niet naast het doel? :confused.gif: Dat leerde ik als jochie van 7 bij mijn cluppie op het platteland al.

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door Alexander » ma feb 09, 2015 11:21 am

Omdat Verhoek er helemaal niks van kan?

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door El Clavo » ma feb 09, 2015 11:24 am

Daarnaast wint bij elke oliebollen, haring of patat wedstrijd altijd een rotterdammer, dus die krant is totaal niet serieus te nemen :headbang.gif:

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door M.. » ma feb 09, 2015 12:28 pm

El Clavo schreef:Daarnaast wint bij elke oliebollen, haring of patat wedstrijd altijd een rotterdammer, dus die krant is totaal niet serieus te nemen :headbang.gif:
Haringtest is nu twee keer achter elkaar gewonnen door een Leidenaar! :headbang.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23024
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door raymon » ma feb 09, 2015 12:41 pm

M.. schreef:
El Clavo schreef:Daarnaast wint bij elke oliebollen, haring of patat wedstrijd altijd een rotterdammer, dus die krant is totaal niet serieus te nemen :headbang.gif:
Haringtest is nu twee keer achter elkaar gewonnen door een Leidenaar! :headbang.gif:
Wat Purmerend is voor Amsterdam..... :666.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door Jinne » ma feb 09, 2015 12:46 pm

Wouter schreef:Hoezo "voor de verandering zit het een keer mee"? Ajax heeft toch dit hele seizoen al veel geluk? Denk eens aan die wedstrijden tegen Feyenoord. Het is echt een wonder dat een ploeg met zulke beperkte kwaliteiten zo veel punten heeft.
De factor geluk valt ook wel mee toch? Feyenoord haalt zelf clubflopper Kazim binnen en van de rest van de jongens kan bijna niemand een goal maken. Dan is het niet vreemd dat ze tegen ons ook niet scoren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door M.. » ma feb 09, 2015 12:51 pm

Raymon schreef:
M.. schreef:
El Clavo schreef:Daarnaast wint bij elke oliebollen, haring of patat wedstrijd altijd een rotterdammer, dus die krant is totaal niet serieus te nemen :headbang.gif:
Haringtest is nu twee keer achter elkaar gewonnen door een Leidenaar! :headbang.gif:
Wat Purmerend is voor Amsterdam..... :666.gif:
Is rotterdam voor Leiden?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door Yopi » ma feb 09, 2015 1:08 pm

Jinne schreef: De factor geluk valt ook wel mee toch? Feyenoord haalt zelf clubflopper Kazim binnen en van de rest van de jongens kan bijna niemand een goal maken. Dan is het niet vreemd dat ze tegen ons ook niet scoren.
Precies. Dat probleem hebben ze elke week.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13402
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door Nihad » ma feb 09, 2015 1:35 pm

Dat accent is even lelijk. Blegh, Leids... :excited.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door El Clavo » ma feb 09, 2015 1:46 pm

Zoals wel vaker gezegd, ik ontdoe me liever van Zuid Holland dan van Limburg :hypocrite.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door Yopi » ma feb 09, 2015 3:05 pm

Boabdil schreef:Dat accent is even lelijk. Blegh, Leids... :excited.gif:
Lijkt toch erg op Haags? :hypocrite.gif:

Wouter
Berichten: 18931
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door Wouter » ma feb 09, 2015 6:26 pm

Ik woon inmiddels alweer bijna tien jaar in Zuid-Holland. :confused.gif:

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door gaizka » ma feb 09, 2015 6:29 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Zo iemand zouden ze moeten ontslaan.
Eens. Onderbuikjournalistiek.

Waarom speelt die Verhoek een terugspeelbal niet naast het doel? :confused.gif: Dat leerde ik als jochie van 7 bij mijn cluppie op het platteland al.
Verhoek reageerde daarop als volgt: 'we zijn geen amateurs'. Ofwel, hij gaat er van uit dat een keeper geen probleem heeft met zo'n bal, wat normaal gesproken ook zo is.

Lionel
Berichten: 47498
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door Lionel » ma feb 09, 2015 7:01 pm

Bij amateurs spelen ze de bal naast het goal. Juist omdat de velden soms kut zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Go Ahead Eagles - Ajax 08-02-2015

Bericht door Giacomo Puccini » di feb 10, 2015 12:10 am

wimpey schreef:
T82 schreef: Advocaat wees gisterenavond op Gudelj. Hij werd hier ook al eens genoemd. Echt een type speler dat we niet hebben. Maar zeker na de komst van Sinkgraven geen prioriteit meer, helaas...
Klaassen mit fit is natuurlijk een completere speler dan Gudelj. De ineenstorting van Ajax is rechtlijnig evenredig aan het ontbreken van "Klaassen voor de winterstop". Hetgeen natuurlijk veel zegt over Ajax en over Klaassen zelf. Hij is fysiek (duels, balherovering), qua scorend vermogen en qua looparbeid nu al (met 21?) een zeer goede speler.

Met Klaasen, vd Beek en Bazoer in huis zou het m.i. vreemd zijn om ca. 10 M voor Gudelj neer te leggen. Ik vind Gudelj ook geen VM. Sinkgraven is m.i. een prima aankoop, maar geen jongen die nu al de kar uit de modder trekt.

Ik snap wel dat ze Van Ginkel wilden huren. Qua type vergelijkbaar met Gudelj, iemand die het team qua fysiek en weerbaarheid een boost kon geven. Short term een aanwinst. Mid term niet echt de component die ontbrak. Die ontbrekende component was het type Sinkgraven: kort draaien, spel versnellen, speltechnische oplossingen zien en uitvoeren.
Middenvelders zat. Hoeft niks meer bij de komende jaren. Klaassen, Van de Beek, Sinkgraven... Ajax heeft goud in handen.

Aanvallend zit het ook snor met bovendien Zivkovic, Muric en Cerny die eraan komen.

Defensief moet Ajax vernieuwen en die kans moeten we aangrijpen om persoonlijkheden binnen te halen, directe versterkingen, ervaring, the complete package. Gaat wat kosten, maar weer falen kost nog meer geld.
Ajax!

Plaats reactie