Willem II - Ajax 23-02-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door Thijs » vr feb 20, 2015 11:50 am

Zondag Willem II-uit, 14.30 uur. Het voelt als een wedstrijd om des keizers baard, en het zal nog best eens een lastig potje kunnen worden.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9063
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr feb 20, 2015 12:18 pm

Willem II was geen keizer, Thijs, dus spelen we om des konings baard.

Ik leef denk ik nog een beetje op de roes van het middagprogramma van gisteren en denk dat we 3 punten mee naar Mokum nemen!

Alexander
Berichten: 8559
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door Alexander » vr feb 20, 2015 2:56 pm

Davy is een twijfelgeval, die zou ik dus sowieso rust gunnen. Competitie worden we toch wel 2e, leg de focus volledig op Europa. Veltman 45 min laten spelen om ritme op te laten doen, zodat die donderdag kan starten.

Mr. Ajax
Berichten: 14520
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door Mr. Ajax » vr feb 20, 2015 4:20 pm

Alexander schreef:Davy is een twijfelgeval, die zou ik dus sowieso rust gunnen. Competitie worden we toch wel 2e, leg de focus volledig op Europa. Veltman 45 min laten spelen om ritme op te laten doen, zodat die donderdag kan starten.

Waarom moet Veltman zo nodig starten? Van der Hoorn doet het uitstekend, sowieso beter dan wat Veltman dit seizoen heeft laten zien. Viergever vond ik gisteren trouwens ook heel sterk (verdedigend dan), verloor volgens mij geen een duel. Laat die jongens even staan. Wel met de opdracht om de bal dan zo snel mogelijk bij een middenvelder in te leveren.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33508
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door zeux » vr feb 20, 2015 5:00 pm

Hoe staat het met Fischer? Wanneer komt die terug?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9063
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr feb 20, 2015 5:10 pm

Dat vroeg ik me inderdaad ook af Zeux. In Qatar trainde hij toch al weer mee met de selectie? Da's alweer ruim een maand geleden...

Lionel
Berichten: 47391
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door Lionel » vr feb 20, 2015 5:11 pm

Mr. Ajax schreef:
Alexander schreef:Davy is een twijfelgeval, die zou ik dus sowieso rust gunnen. Competitie worden we toch wel 2e, leg de focus volledig op Europa. Veltman 45 min laten spelen om ritme op te laten doen, zodat die donderdag kan starten.

Waarom moet Veltman zo nodig starten? Van der Hoorn doet het uitstekend
Huh? Waar? Wanneer?
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8559
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door Alexander » vr feb 20, 2015 5:19 pm

Mr. Ajax schreef:
Alexander schreef:Davy is een twijfelgeval, die zou ik dus sowieso rust gunnen. Competitie worden we toch wel 2e, leg de focus volledig op Europa. Veltman 45 min laten spelen om ritme op te laten doen, zodat die donderdag kan starten.

Waarom moet Veltman zo nodig starten? Van der Hoorn doet het uitstekend, sowieso beter dan wat Veltman dit seizoen heeft laten zien. Viergever vond ik gisteren trouwens ook heel sterk (verdedigend dan), verloor volgens mij geen een duel. Laat die jongens even staan. Wel met de opdracht om de bal dan zo snel mogelijk bij een middenvelder in te leveren.
Heb jij wel gekeken?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23215
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door Cruijff » vr feb 20, 2015 5:45 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dat vroeg ik me inderdaad ook af Zeux. In Qatar trainde hij toch al weer mee met de selectie? Da's alweer ruim een maand geleden...
Klopt als een bus, inderdaad.

Maar in Qatar is door De Boer blijkbaar zo hard getraind dat iedereen die daar aan de groepssessies heeft meegedaan nog 8 weken uitgeteld is. :blush.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14520
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door Mr. Ajax » vr feb 20, 2015 5:51 pm

Alexander schreef:
Mr. Ajax schreef:
Alexander schreef:Davy is een twijfelgeval, die zou ik dus sowieso rust gunnen. Competitie worden we toch wel 2e, leg de focus volledig op Europa. Veltman 45 min laten spelen om ritme op te laten doen, zodat die donderdag kan starten.

Waarom moet Veltman zo nodig starten? Van der Hoorn doet het uitstekend, sowieso beter dan wat Veltman dit seizoen heeft laten zien. Viergever vond ik gisteren trouwens ook heel sterk (verdedigend dan), verloor volgens mij geen een duel. Laat die jongens even staan. Wel met de opdracht om de bal dan zo snel mogelijk bij een middenvelder in te leveren.
Heb jij wel gekeken?
Ik heb dit seizoen geen wedstrijd gemist. Zit wekelijks in het stadion, gisteren ook. Leg dan even uit wat Van der Hoorn allemaal zo fout doet de laatste wedstrijden? Veltman heeft in het gehele eerste seizoenshelft minder duels gewonnen dan Van der Hoorn in de afgelopen 3 wedstrijden. Deze vraag stel ik trouwens ook aan Rishi.

Viergever was gisteren trouwens ook 3x beter dan wat Moisander dit seizoen laat zien. Is heerlijk fel en agressief in de duels, speelt zeer geconcentreerd. Stond z'n mannetje. Dat mag ook wel eens gezegd worden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47391
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door Lionel » vr feb 20, 2015 6:04 pm

Even uit mijn hoofd:

1. Wordt in de lucht geklopt door een voorzet die een kwartier onderweg is. Voorzet kwam vanaf onze linkerkant en werd uiteindelijk makkelijk gevangen door Cillissen.

2. Steekbal achter Hoorn die zijn man helemaal kwijt is. De steekbal was echt geen hogere wiskunde. De loopactie ook niet. Hij ziet zijn man niet. Is hem helemaal kwijt. Net zoals hij de spits van ADO helemaal kwijt was. Wat toen zijn enige opdracht was.

3. Voorzet vanaf de kant van Van Rhijn. Weer is zijn timing en positionering zo kut dat de bal over hem heen gaat maar dat de spits volgens mij alle tijd heeft om de bal op doel te schieten. Dat je je spits soms kwijt bent snap ik. Maar op 3 meter dekken voor iemand die niet kan voetballen (kom ik zo op terug) is gewoon bedroevend.

Voetballend vind ik hem ook een drama. Zijn ballen door de lucht kloppen gewoon niet. Weet niet hoe hij een bal trapt maar ze komen nooit aan. In de tweede helft gaf hij een bal op Van Rhijn. Die bal lijkt eerst omhoog te gaan om vervolgens bijna loodrecht naar beneden te dalen. Aan zo een bal heb je dus niks.

Van der Hoorn wint heus wel wat duels. Maar dat is alleen als hij zijn man ziet en hij het spel voor zich heeft. Zie hem liever duels winnen in de 16.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door InnerHarbour » vr feb 20, 2015 6:24 pm

Lionel schreef:Van der Hoorn wint heus wel wat duels. Maar dat is alleen als hij zijn man ziet en hij het spel voor zich heeft. Zie hem liever duels winnen in de 16.
Tja als hij dan ook nog goed met ruimte in zijn rug kon spelen en snelheid zou hebben dan zou hij allang niet meer in Nederland voetballen. Aan iedereen bij Ajax mankeerd wel het nodige of ze zijn piepjong. Als ze geen mankementen hebben of goed en 22 jaar spelen ze in de PL of BL. Ajax stelt niets meer voor in Europa er komen geen toppers en de goede geen weg, wen er nou gewoon aan.
YNWA

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door Jöhnk » vr feb 20, 2015 6:34 pm

Van der Hoorn vind ik echt wel ondermaats, hoor. Hij heeft anderhalf jaar mogen wennen, en dan dit...

De doodeenvoudige loopactie en pass waardoor hij zich liet verschalken: zo worden in de voorbereiding amateurteams met een conditionele achterstand verslagen.

De voorzet die zo lang onderweg was, was ook erg. Hij gaat zo ver van zijn man staan (loopt achteruit) dat hij die op een gegeven moment kwijt is en Van Rhijn hem maar overneemt (waardoor de man van Van Rhijn vrij komt, wat eventueel nog gevaarlijk had kunnen worden).

Het zijn totaal ongevaarlijke situaties die gevaarlijk worden omdat Van der Hoorn steeds zijn man kwijt is.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23215
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door Cruijff » vr feb 20, 2015 6:42 pm

Loopactie situaties / steekballen waarbij zomaar een man bij Van der Hoorn weg kan lopen is inderdaad bij hem structureel een zwak punt.

Het lastige is echter dat de alternatieven voor Viergever en VDH Moisander en Veltman heten. Spelers die ook nog weleens gigantische zaadpartijen weten af te leveren of soms lijken uit te stralen dat ze de tegenstander aardig in de zak hebben en dan bij een 0-0 stand opeens een enorm knullige tegengoal weggeven. :blush.gif:

Lionel
Berichten: 47391
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door Lionel » vr feb 20, 2015 6:57 pm

InnerHarbour schreef:
Lionel schreef:Van der Hoorn wint heus wel wat duels. Maar dat is alleen als hij zijn man ziet en hij het spel voor zich heeft. Zie hem liever duels winnen in de 16.
Tja als hij dan ook nog goed met ruimte in zijn rug kon spelen en snelheid zou hebben dan zou hij allang niet meer in Nederland voetballen. Aan iedereen bij Ajax mankeerd wel het nodige of ze zijn piepjong. Als ze geen mankementen hebben of goed en 22 jaar spelen ze in de PL of BL. Ajax stelt niets meer voor in Europa er komen geen toppers en de goede geen weg, wen er nou gewoon aan.
Hij kan eigenlijk helemaal niks. Duels op de middenlijn vind ik wat minder interessant.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door InnerHarbour » vr feb 20, 2015 7:46 pm

Tja hij is langer dan 1.75 dus kansloos bij jou. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door InnerHarbour » vr feb 20, 2015 7:55 pm

Cruijff schreef:Het lastige is echter dat de alternatieven voor Viergever en VDH Moisander en Veltman heten. Spelers die ook nog weleens gigantische zaadpartijen weten af te leveren of soms lijken uit te stralen dat ze de tegenstander aardig in de zak hebben en dan bij een 0-0 stand opeens een enorm knullige tegengoal weggeven. :blush.gif:
Jep, dit is het niveau dat bij Ajx speelt/wil spelen. Beter vult zijn zakken bij Christal Palace in de PL waar ze net een nieuw TV contract afgesloten hebben voor 7 miljard. Ik lees de topic hier vaak met een glimlach om de mond als jullie het hebben over de spelers die Ajax moet halen. Ja, ja droom maar lekker verder. (bedoel ik niemand speciaal mee maar iedereen die denkt dat een grote, fysiek sterke gozer van 25 jaar die goed kan verdedigen en behoorlijk kan voetballen vrijwillig naar Nederland komt om voor maximaal een miljoentje gezellig op de vrijdagavond in Tilburg tegen Willem II te gaan voetballen).
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23215
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door Cruijff » vr feb 20, 2015 8:08 pm

InnerHarbour schreef:droom maar lekker verder (bedoel ik niemand speciaal mee maar iedereen die denkt dat een grote, fysiek sterke gozer van 25 jaar die goed kan verdedigen en behoorlijk kan voetballen vrijwillig naar Nederland komt om voor maximaal een miljoentje gezellig op de vrijdagavond in Tilburg tegen Willem II te gaan voetballen).
InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:Het lastige is echter dat de alternatieven voor Viergever en VDH Moisander en Veltman heten. Spelers die ook nog weleens gigantische zaadpartijen weten af te leveren of soms lijken uit te stralen dat ze de tegenstander aardig in de zak hebben en dan bij een 0-0 stand opeens een enorm knullige tegengoal weggeven. :blush.gif:
Jep, dit is het niveau dat bij Ajx speelt/wil spelen. Beter vult zijn zakken bij Christal Palace in de PL waar ze net een nieuw TV contract afgesloten hebben voor 7 miljard. Ik lees de topic hier vaak met een glimlach om de mond als jullie het hebben over de spelers die Ajax moet halen. Ja, ja droom maar lekker verder.
Tja.

Het is al vaker door mij gezegd: jullie moeten gewoon ff wachten tot mijn zoontjes Jari, Johan, Dennis & Zlatan in Ajax 1 spelen. Dan vegen we iedereen weer van de mat. Ajax-AC Milan? 8-1. Real Madrid-Ajax? 0-6.

Etc etc :smile-ajax.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door Jöhnk » vr feb 20, 2015 8:23 pm

Moisander en Veltman zijn veel beter dan Van der Hoorn. Dat zijn namelijk wel verdedigers.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9063
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr feb 20, 2015 9:02 pm

Dat Van der Hoorn geen verdediger is, is natuurlijk onzin. De essentie die ik bij hem de afgelopen weken waarneem is: hij lijkt steeds meer zelfvertrouwen te krijgen en speelt echt niet zo slecht als sommigen hier pretenderen. Laten we hem nog eens een paar maanden de tijd geven en kijken (of en zo ja) hoe hij zich verder ontwikkelt.

wimpey
Berichten: 51907
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door wimpey » vr feb 20, 2015 9:48 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dat Van der Hoorn geen verdediger is, is natuurlijk onzin.
Vind ik niet. Ik vind vd Hoorn niet eens een voetballer. Ik vind hem meer de goedzak-oom die je als kind 10 gulden teveel aftroggelde voor een matig rapport.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23215
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door Cruijff » vr feb 20, 2015 11:23 pm

Deels met je eens wimpey, maar Balotelli is ook geen voetballer. Phil Neville niet, Gary Neville ook niet, Pascal Bosschaart al helemaal niet en zo kan ik er nog minimaal 40 opnoemen die er echt geen fokking klote van kunnen en toch miljonair zijn geworden met dit spelletje.

Zo schraal is de voetbalwereld inmiddels dus geworden. :blush.gif:

Lionel
Berichten: 47391
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door Lionel » za feb 21, 2015 10:35 am

Wanneer heeft die Van der Hoorn in de 16 iets goeds gedaan?

Kijk anders het EK onder 21 er even terug. Ook in de 16. Weer zijn man kwijt.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23215
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door Cruijff » za feb 21, 2015 12:08 pm

Donderdagavond heb ik VDH, als ik het goed geteld heb, 13 keer zien ingrijpen in de zestien. 9 maal een goede ingreep, 4 momenten waarbij ik m'n hart vasthield.

Waarbij erbij gezegd moet worden dat bij 2 van de 4 situaties Boilesen de schuldige was, de veroorzaker van de 'tering hier slaat mijn hart ff 2 of 3 slagen over situatie'.
Laatst gewijzigd door Cruijff op za feb 21, 2015 12:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9063
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Willem II - Ajax 23-02-2014

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za feb 21, 2015 12:15 pm

Lionel schreef:Wanneer heeft die Van der Hoorn in de 16 iets goeds gedaan?

Kijk anders het EK onder 21 er even terug. Ook in de 16. Weer zijn man kwijt.
Ja goed idee, laten we er fouten van bijna 2 jaar geleden bijhalen.

ik heb wel eens het idee dat sommige AT'ers een blinde vlek hebben; een voetballer zint ze niet en die kan dan niets meer goed doen. Fouten worden uitvergroot, goede dingen niet gezien of benoemd. Zo kun je letterlijk elke voetballer, tot Messi en CR aan toe een prutser gaan vinden.

Als je objectief naar VDH kijkt, had hij tegen Legia veel meer goede ingrepen dan foute; geef die gozer gewoon eens de tijd. Er lijkt wel iets in te zitten; ik zie in ieder geval een fysiek sterke vent die zichzelf verbetert (de VDH van vorig seizoen was een stuk slechter dan die van 2015) en dan zien we wel of het er uitkomt, of dat zijn plafond niveautje Utrecht is.

Plaats reactie