Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Zuidema » vr mar 13, 2015 8:57 am

GangstaRiB schreef: Schöne rendeert in mijn ogen alleen als je vlakbij het doel van de tegenstander bent.
Ben ik met je eens. Maar ook dan: hij kon gisteravond amper een bal normaal aannemen en bij zich houden. Zijn passing was ook erg, erg matig. Terwijl dat alles bij die jongen een tijdje geleden nooit echt een probleem was. Verbazingwekkend.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door gaizka » vr mar 13, 2015 8:58 am

Yopi schreef:Ik háát het als ik gestoord wordt tijdens een wedstrijd van Ajax. In dit geval niets aan te doen. Tweede helft niet gezien. :1evil.gif:

Wat de eerste helft betreft: Ajax speelde met poep in de broek. Zo bescheten, zo totaal niet Ajax. Waar is de Amsterdamse bluf gebleven? :confused.gif:

Uitslag valt me mee. Van Dnepr ben ik in die ene helft niet onder de indruk geraakt. Als Ajax als Ajax speelt, moet het kunnen. :ajaxscarf.gif:
Dat zijn allemaal dingen van vroeger, toen er bij Ajax nog spelers waren die vlakbij de Meer woonden of geboren waren, zelfde verhaal met Feyenoord. Hoeveel Amsterdammers zitten er eigenlijk in de selectie momenteel?

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2015 9:21 am

Zuidema schreef:
Peter schreef:Kan wimpey lekker naargeestig en negatief zijn, maar ik zie Ajax gewoon volgende week winnen, hoor.

2-1 zeg ik. :smallgrin.gif:
Ik zie nog wel kansen. (...)

Maar dan moet Ajax natuurlijk wel uit een ander vaatje tappen dan het gisteravond deed. (...) Als die basics niet in orde zijn, kan je de rest ook wel schudden.
Ik mis bij Ajax iedere vorm van urgentie. De schijn van overtuiging. Zowel defensief als offensief. Ajax speelt alsof het collectief een eurobiljet tussen de arse cheeks klem wil houden. Daar bovenop heb je dan nog talentvrije zones als Serero, Boilesen en Viergever, die technisch en qua coördinatie van amateurniveau zijn.

Gisteren speelde Ajax ook weer als een pupillenploeg. Die terugspeelbal van Veltman, de manier waarop ie onder een hoge bal door ging, het tegendoelpunt met Van Rhijn en Boilesen, de manier waarop Ajax op dat veld dom vasthield aan het principe van balbezit en tikken in laag tempo. Serero die wil lobben. Milik die werkelijk niets goed deed. De manier waarop Ajax corners verdedigt.

Ajax kan alleen winnen wanneer de tegenstander dat toe laat. Dnipro is niet goed, Ajax is wel slecht. Ajax vliegt er a.s. donderdag dus gewoon uit. No doubt about it. Daarom gaat het mij ook te ver om FdB tactisch zwak / matig te noemen. Het gros van deze spelers beheerst de basics niet om een voetbalwedstrijd tegen een matige tegenstander naar zich toe te trekken. De selectie zit schots en scheef in elkaar.

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2015 9:23 am

LucaS schreef:Maar wel met de aanstormende A1 spelers natuurlijk!
Deze one-liner heeft sinds vanochtend nogal wat lading gekregen. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Marillion » vr mar 13, 2015 9:45 am

:smallgrin.gif:

Zat er maar iets meer pit en aggressie in dit elftal. Maar dan op de goede manier uiteraard. Zo'n tegendoelpunt. Daar kan ik nou echt helemaal moedeloos van worden. Van Rhijn die vrolijk meeloopt maar niet ingrijpt. Je kunt op dat moment gewoon corrigeren met een sliding. Boilesen die weer een parodie op verdedigen laat zien. Zo heb je weinig te zoeken in Europa.

Andere momenten achterin ook. Veltman met een dramatische terugspeelbal waar hij Cillessen in problemen brengt bijvoorbeeld. Hoe bedenk je nu in hemelsnaam dat je zo moet handelen op dat moment? :confused.gif:

Na de terugkeer van Veltman viel hij een paar keer weer eens wat positiever op. Dit na een hele slechte serie wedstrijden voor zijn afwezigheid. Maar als hij positief opvalt is het bijna altijd omdat hij een keer doorschuift en wat aanvallende intenties laat zien. Achterin is hij zo kwetsbaar. Zo'n terugspeelbal laat zien dat hij gewoon verkeerd denkt. Hij kan bijna alles doen maar niet dat.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2015 9:55 am

Dit is gewoon een wijvenelftal. Ik ga vlg. week donderdag en zondag nog met maatjes naar de Arena. Verder hou ik het dit seizoen voor gezien. Deed ik eind vorig seizoen ook al. Waste of time. Er is geen ruk aan.

Sinds de zomer 2013 is er m.i. echt de klad in gekomen, de trend is neerwaarts. Totaal onnodig, want de seizoenen daarvoor waren m.i. goed en hoopgevend.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Yopi » vr mar 13, 2015 10:02 am

Ik snap het niet. Ajax speelt zo onwaarschijnlijk slap, angstig. De spelers zijn rijp voor de psycholoog.
Lionel schreef:Los van alle patronen en loopacties moet Frank 1 ding doen: BOILESEN ERUIT!
Boilesen snapt kritiek niet: "Vond niet dat ik heel slecht was"

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/307371/Bo ... z3UFOmA3Mq
Ongelooflijk. :1evil.gif: :confused.gif:

De Boer is het ook helemaal kwijt. Waarom opnieuw Schöne? En als Ajax dan een vrije trap neemt, dan neemt Van Rhijn 'm... :confused.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Marillion » vr mar 13, 2015 10:04 am

Oh, die vrije trap die van dik 35 meter op doel moest, althans enigszins in de richting van het doel. Dat was lachwekkend.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2015 10:20 am

Yopi schreef:Ik snap het niet. Ajax speelt zo onwaarschijnlijk slap, angstig. De spelers zijn rijp voor de psycholoog.
Het gaat gewoon om kwaliteit, hoor. Bazoer, Klaassen, Sinkgraven speelden prima.

De Boer moet eens kappen met soft-boiled en Serero. Dat gaat helemaal nergens over. Van Milik word ik ook niet vrolijk. Schöne en Viergever horen op de bank bij een topclub.

Ajax moet de markt op, simpel zat. Een power-house LCV, een tactisch sterke VM en een direct inzetbare linksback zie ik in de oudere jeugd en JA niet rondlopen. Er maar van uitgaande dat Milik, Ziv en AEG de spitspositie kwalitatief goed gaan bezetten. :blush.gif:

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Mano » vr mar 13, 2015 10:26 am

zo weinig stootkracht vooin mede omdat er geen bal goed komt vanuit middenveld/verdediging

en dan moet je er thuis 2 maken....
met dat gebrei en gedraai zonder creativiteit? :drecul.gif:
Kansloos!!!

en dan een verdediging die zo lek is als een mandje...

wordt gewoon een lelijke 0-0 thuis waarbij Ajax tot 3 schoten op doel komt.
net als ELKE eredivisie wedstrijd. meer kansen krijgt Ajax niet eens tegen Dordrecht.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

LucaS
Berichten: 53560
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door LucaS » vr mar 13, 2015 10:40 am

Yopi schreef:
Boilesen snapt kritiek niet: "Vond niet dat ik heel slecht was"

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/307371/Bo ... z3UFOmA3Mq
Ongelooflijk. :1evil.gif: :confused.gif:
Dat is een beetje het probleem. Onze spelers en staf hebben geen enkele realistische kijk op de aanwezige kwaliteiten. Van Overmars met zijn beste selectie in jaren, tot de Boer over de finale van de EL en spelers die vinden dat ze wel aardig hebben gespeeld nadat ze net een wanprestatie hebben geleverd.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Yopi » vr mar 13, 2015 10:49 am

Ik zie niet in waarom Ajax slechter zou moeten voetballen dan pak 'm beet Heerenveen of AZ. Ajax is geen wereldploeg, maar we hebben best een aantal aardige spelers.
Je moet ook durven voetballen.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Alexander » vr mar 13, 2015 11:01 am

Het waren de usuals die belachelijk slecht spelen. Wij zien dat iedere week. Schone, Serero en Viergever horen niet in Ajax 1 thuis. Dat is voor iedereen duidelijk. Onbegrijpelijk dat je met Serero speelt als je Sinkgraven hebt.

Boilesen was ook weer vreselijk slecht, maar ik blijf toch wel hoop houden dat het goedkomt met hem. Potentie is er, maar het komt er totaal niet uit.

Lionel
Berichten: 47299
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Lionel » vr mar 13, 2015 12:28 pm

Welke potentie eigenlijk? Wat kan hij nou? Hetzelfde geldt voor Serero. Ze kunnen niet verdedigen, ze kunnen niet scoren, geven geen assists, brengen geen kracht of lengte mee, zijn geen leiders, zijn geen kilometervreters...
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2015 12:41 pm

Lionel schreef:Welke potentie eigenlijk? Wat kan hij nou? Hetzelfde geldt voor Serero. Ze kunnen niet verdedigen, ze kunnen niet scoren, geven geen assists, brengen geen kracht of lengte mee, zijn geen leiders, zijn geen kilometervreters...
Om maar te zwijgen over technisch en tactisch vermogen. Boilesen en Serero verwacht je bij Cambuur.

Zolang je het (echt wel) aanwezige talent omringt met niveau Schöne, Serero, Boilesen en Viergever wordt het nooit wat. Maar ze krijgen het maar niet voor elkaar om een selectie te kneden die qua complementaire kwaliteiten goed in elkaar steekt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Jöhnk » vr mar 13, 2015 12:41 pm

wimpey schreef:Het gaat gewoon om kwaliteit, hoor. Bazoer, Klaassen, Sinkgraven speelden prima.
Waarom zit Sinkgraven op de bank, wimpey? Overmars koopt voor NEGEN miljoen een speler, en alsnog komt die op de bank te zitten. Vermoeiend.

Waarom niet Klaassen rechtshalf en Bazoer op zes? Wat is er mis met een logische opstelling? :confused.gif:

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2015 12:48 pm

Jöhnk schreef: Waarom zit Sinkgraven op de bank, wimpey? Overmars koopt voor NEGEN miljoen een speler, en alsnog komt die op de bank te zitten. Vermoeiend.

Waarom niet Klaassen rechtshalf en Bazoer op zes? Wat is er mis met een logische opstelling? :confused.gif:
Omdat Sinkgraven de belasting qua aantal wedstrijden nog niet aan kan. Ventje is 19 he. Dan gaat het niet alleen om die 90 minuten, maar ook om het feit dat zijn wereld sinds kort upside down staat.

En omdat Klaassen, gezien buikwand, niet de looparbeid kan brengen die hij fit (als half) brengt. Twee plausibele verklaringen m.i.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Yopi » vr mar 13, 2015 12:50 pm

Vind ik ook. Klaassen denkt snel en ziet de ruimte. Die moet je niet voor de verdediging laten spelen.

Een middenveld met Sinkgraven, Bazoer en Klaassen is best aardig. Ik zou zeggen: begin eens met de beste spelers op te stellen op hun beste positie. Weg met de lievelingetjes! :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Marillion » vr mar 13, 2015 12:51 pm

Niet overdrijven. Van die 9 miljoen is volgens mij pas sprake bij eventuele doorverkoop. Wellicht is besloten dat we even voorzichtig moeten zijn met Sinkgraven. Hij is een jonge speler. Soms moet je daar even voorzichtig mee zijn. Wellicht in combinatie met het slechte veld?

Mijn ideale middenveld voor dit Ajax zou inderdaad Sinkgraven, Bazoer, Klaassen zijn. Maar het zijn wel drie jonge spelers die je niet continu moet overbelasten.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Jöhnk » vr mar 13, 2015 1:02 pm

wimpey schreef:Omdat Sinkgraven de belasting qua aantal wedstrijden nog niet aan kan. Ventje is 19 he. Dan gaat het niet alleen om die 90 minuten, maar ook om het feit dat zijn wereld sinds kort upside down staat.

En omdat Klaassen, gezien buikwand, niet de looparbeid kan brengen die hij fit (als half) brengt. Twee plausibele verklaringen m.i.
Ik vind het nogal vergezocht. Sinkgraven is gewoonweg naar de bank verwezen t.f.v. Serero. En op die beslissing moet De Boer in zowat iedere wedstrijd terugkomen via wissels.

Ik begin de indruk te krijgen dat er sprake is van favoritisme. Serero is tenslotte een aankoop van de trainer.

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2015 1:24 pm

Jöhnk schreef: Serero is tenslotte een aankoop van de trainer.
En Sinkgraven van de onvolprezen Overmars. :hypocrite.gif:

Spijkers op laag water, Jöhnk.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Jöhnk » vr mar 13, 2015 1:39 pm

Sinkgraven is een aankoop van het TH. Waarbij de ene TH'er hem vermoedelijk liever wilde dan de andere, maar dat terzijde. Serero stamt uit de tijd van 'Franks lijstje is ons lijstje'.

Je redenering klopt niet. Sinkgraven speelde alles, totdat Serero weer klaar was voor de basis. Vanaf dat moment mocht Sinkgraven banken. Dat verraadt dat De Boer Serero, om welke reden dan ook, gewoonweg liever opstelt dan Sinkgraven. Het belastings-argument is flauwekul.

Maar goed, je zegt nota bene zelf dat De Boer moet stoppen met het opstellen van Serero. Zo plausibel vind je het dus blijkbaar ook niet.

wimpey
Berichten: 51840
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2015 1:47 pm

Jöhnk schreef: Maar goed, je zegt nota bene zelf dat De Boer moet stoppen met het opstellen van Serero. Zo plausibel vind je het dus blijkbaar ook niet.
Ik vind de verklaring plausibel. Dat Sinkgraven een veel betere speler is dan Serero is duidelijk.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33483
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door zeux » vr mar 13, 2015 1:47 pm

Terug naar de topictitel: zijn Thijs en Cees al weer boven water? Ben erg benieuwd hoe zij het tripje ervaren hebben.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Yopi » vr mar 13, 2015 1:50 pm

Begrijpt iemand waarom of al players Nicolai Boilesen aanvoerder van Ajax is? Een grotere faalhaas en twijfelaar hebben we momenteel niet.

Plaats reactie