Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door gaizka » vr mar 13, 2015 1:55 pm

wimpey schreef:
Yopi schreef:Ik snap het niet. Ajax speelt zo onwaarschijnlijk slap, angstig. De spelers zijn rijp voor de psycholoog.
Het gaat gewoon om kwaliteit, hoor. Bazoer, Klaassen, Sinkgraven speelden prima.

De Boer moet eens kappen met soft-boiled en Serero. Dat gaat helemaal nergens over. Van Milik word ik ook niet vrolijk. Schöne en Viergever horen op de bank bij een topclub.

Ajax moet de markt op, simpel zat. Een power-house LCV, een tactisch sterke VM en een direct inzetbare linksback zie ik in de oudere jeugd en JA niet rondlopen. Er maar van uitgaande dat Milik, Ziv en AEG de spitspositie kwalitatief goed gaan bezetten. :blush.gif:
Zo'n grote Braziliaan zou ook wel eens fijn zijn, zie bijvoorbeeld die Douglas gister. Even opgezocht, is voor € 4 miljoen overgenomen van Vasco da Gama.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Jöhnk » vr mar 13, 2015 1:59 pm

Het lijkt mij dat Klaassen die band om moet, Yopi. Denk ook niet dat je Boilesen er een plezier mee doet, momenteel.
wimpey schreef:Ik vind de verklaring plausibel. Dat Sinkgraven een veel betere speler is dan Serero is duidelijk.
Een gezocht argument vind je plausibel als verklaring voor het opstellen van een zwabberende linkshalf ten koste van een groot talent?? :confused.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Yopi » vr mar 13, 2015 2:09 pm

Het is bovendien een vreemd argument. Op het moment dat Sinkgraven tekenen van vermoeidheid vertoont, is het vroeg genoeg om hem te wisselen/op de bank te zetten.

columbus
Berichten: 5356
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door columbus » vr mar 13, 2015 2:26 pm

Blijf het onzin vinden dat een jonge knaap van 19 niet alles zou kunnen spelen. Wat goed is moet je opstellen... Wanneer er veel wedstrijden achter elkaar gepland staan moet je anders trainen, zorgen dat die gasten wedstrijdfit blijven. Bovendien, start lekker met je beste 11 en zorg dat je in de 70e minuut (zeker tegen de ' kleintjes' ) met 3-0 voor staat, vervolgens kan je makkelijk de vermoeide jongens wisselen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Marillion » vr mar 13, 2015 2:29 pm

Het is denk ik niet zozeer de leeftijd maar zijn fysiek (als dit dus het issue was). Eerder is hier al besproken dat die jongen 12km liep in een wedstrijd. Zo'n overstap van Heerenveen naar Ajax heeft impact. Wellicht willen ze hem behoeden voor overbelasting, hij moet nog langer mee.

Met Kishna letten ze bijvoorbeeld ook op overbelasting.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Yopi » vr mar 13, 2015 2:52 pm

Hopelijk is dat de reden. Maar een stemmetje in mijn hoofd zegt dat De Boer het stilletjes heel erg ziet zitten in Serero (en Boilesen,en Schöne, en Sig). Die jongen(s) stelt hij namelijk bijna altijd op.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Jöhnk » vr mar 13, 2015 2:59 pm

Yopi schreef:Hopelijk is dat de reden.
Laten we het hopen, ja. Maar het ligt niet voor de hand. Want dan zou Sinkgraven net als Kishna regelmatig in de basis verschijnen en hier en daar 'rust' krijgen of gewisseld worden. De realiteit is echter dat Sinkgraven sinds de rentree van Serero op de bank zit.

Als De Boer Sinkgraven net als wimpey "véél beter dan Serero" vindt, waarom stelde hij hem dan niet op tegen PSV? De vraag stellen is hem beantwoorden.

Overigens vertrouw ik het bij Kishna ook niet helemaal. Heb het idee dat de knie van Kishna als excuus gebruikt wordt om Schöne in de basis te kunnen parachuteren.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2015 3:05 pm

Jöhnk schreef: Een gezocht argument vind je plausibel als verklaring voor het opstellen van een zwabberende linkshalf ten koste van een groot talent?? :confused.gif:
Hoezo gezocht? Die jongen komt net van Heerenveen en kan blijkbaar de zwaardere belasting nog niet aan. Zoals voor Kishna met z'n kraakbeenproblemen blijkbaar hetzelfde geldt. Wij kunnen wel op de stoel van de medische staf gaan zitten, maar daar heb je zo weinig aan.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2015 3:06 pm

Yopi schreef:Hopelijk is dat de reden. Maar een stemmetje in mijn hoofd zegt dat De Boer het stilletjes heel erg ziet zitten in Serero (en Boilesen,en Schöne, en Sig). Die jongen(s) stelt hij namelijk bijna altijd op.
Ja, Henk vd Meijden... :excited.gif:

Niveautjuh!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Mano » vr mar 13, 2015 3:09 pm

Marillion schreef:Het is denk ik niet zozeer de leeftijd maar zijn fysiek (als dit dus het issue was). Eerder is hier al besproken dat die jongen 12km liep in een wedstrijd. Zo'n overstap van Heerenveen naar Ajax heeft impact. Wellicht willen ze hem behoeden voor overbelasting, hij moet nog langer mee.

Met Kishna letten ze bijvoorbeeld ook op overbelasting.

Okay
laten we zeggen: overbelasting voorkomen.

Dit is de enige competitie dat je nog een beker kan pakken, dan stel je ze DAAR op en NIET tegen Excelsior!
:666.gif:
geef ze rust wanneer het kan!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2015 3:23 pm

Mano schreef: Dit is de enige competitie dat je nog een beker kan pakken, dan stel je ze DAAR op en NIET tegen Excelsior!
:666.gif:
Die 2e plek is ook niet onbelangrijk. Newbie Sinkgraven krijgt flink wat speeltijd. Ik zie het probleem niet. Serero gaat nokken door zijn komst en de ontwikkeling van Bazoer. :biggthumpup.gif:

Een stemmetje vertelt mij dat FdB blij is met die jongen en een belangrijke rol in Ajax-1 voor hem in het verschiet ligt. Als ie eenmaal zo ver is en de overstap van Heerenveen volledig verwerkt heeft is ie onomstreden basisspeler.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Yopi » vr mar 13, 2015 3:24 pm

wimpey schreef:
Yopi schreef:Hopelijk is dat de reden. Maar een stemmetje in mijn hoofd zegt dat De Boer het stilletjes heel erg ziet zitten in Serero (en Boilesen,en Schöne, en Sig). Die jongen(s) stelt hij namelijk bijna altijd op.
Ja, Henk vd Meijden... :excited.gif:

Niveautjuh!
Ik weet het, je kunt het niet bewijzen. Maar sommige beslissingen van De Boer zijn zo vreemd... Onze eminente aanvoerder bijvoorbeeld is altijd zeker van een basisplaats, maar op grond waarvan????

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Jöhnk » vr mar 13, 2015 3:25 pm

wimpey schreef:Hoezo gezocht? Die jongen komt net van Heerenveen en kan blijkbaar de zwaardere belasting nog niet aan. Zoals voor Kishna met z'n kraakbeenproblemen blijkbaar hetzelfde geldt. Wij kunnen wel op de stoel van de medische staf gaan zitten, maar daar heb je zo weinig aan.
Waaruit blijkt dat dan? :confused.gif:

Verder krijgt hij dus juist niet dezelfde behandeling als Kishna. Kishna staat normaal gesproken in de basis. Sinkgraven zit alweer een wedstrijd of 5 op de bank.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2015 3:30 pm

Yopi schreef: Onze eminente aanvoerder bijvoorbeeld is altijd zeker van een basisplaats, maar op grond waarvan????
Zoveel andere linksbacks zijn niet voorhanden.
Jöhnk schreef: Waaruit blijkt dat dan? :confused.gif:
"Nee, hij is voor het eerste elftal gehaald. Die terugslag is logisch als je ergens tussentijds nieuw binnenkomt en niet gewend bent om drie duels per week te spelen. Je speelt niet meteen de sterren van de hemel en we gunnen hem af en toe ook wat rust. Daley is gewoon goed bezig", vertelt De Boer, die Van der Hoorn en Zivkovic dus blijkbaar niet haalde voor het eerste.
Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/306999/Aj ... z3UHBMsN8q

Voor mij plausibel.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Yopi » vr mar 13, 2015 3:39 pm

In vergelijking met Schöne en Serero speelt hij wél de sterren van de hemel! Die twee bakken er momenteel niets van.

Waarom is Boilesen dan aanvoerder, Willem? Dat slaat toch nergens op?

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door wimpey » vr mar 13, 2015 3:52 pm

Yopi schreef: Waarom is Boilesen dan aanvoerder, Willem? Dat slaat toch nergens op?
1) Omdat ie 2e aanvoerder achter Moisander was. 2) Helemaal met je eens.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mar 13, 2015 6:19 pm

Inmiddels weer op Nederlandse bodem na geweldige trip naar Kiev, waar ik veel te veel gezopen en veel te weinig geslapen heb, een indrukwekkende toer naar Tsjernobyl en Prpiyat heb gemaakt, Ajax heb zien verliezen en, in tegenstelling tot enkele andere Ajax-supporters, zonder verwondingen door laffe aanvallen van Kiev en Dnipro"fans" ben teruggekeerd. Nu ben ik brak als een aap en ga ik in recovery dus komt later misschien nog een reisverslagje...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Thijs » vr mar 13, 2015 9:38 pm

Wij vliegen morgen terug, zijn ook gepakt door die klootzakken. Ineens stonden ze met 20 man om ons heen, konden geen kant op dus flinke trappen en klappen gekregen. Primitieve barbaren...ondanks dat een mooie trip! Inclusief Pripyat, waar we vandaag waren. Vanavond lekker stappen. :)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door beelzebub » vr mar 13, 2015 10:52 pm

Oei, das niet fijn. En de meesten van jullie zijn wit?

Als donker gekleurde supporter kan je je in die contreien beter in groepsverband ophouden dacht ik altijd, maar zelfs dan ben je niet save....
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Alexander » vr mar 13, 2015 11:37 pm

Fuck Thijs, niet gewond geraakt? Waar/wanneer gebeurde het?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Thijs » za mar 14, 2015 8:16 am

Half uurtje na de wedstrijd. Ik post wel uitgebreider als ik thuis ben. Gisteren ook nog aangehouden door de politie, zomaar op straat. Uiteindelijk werd 1 maatj aangehouden voor 'roken op straat'. We zagen iedereen gewoon roken, dus dit waren weer corrupte klootzakken. Boel gezeur, na betaling van 60 euro in de politieauto zagen ze opeens af van de officiële procedure. ...haha, het is wel weer een heel andere ervaring dan barcelona-uit zullen we maar zeggen. ;-)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Marillion » za mar 14, 2015 9:43 am

Vervelend om te horen maar gelukkig zonder al te veel erg als ik het zo begrijp. En zo'n afpers akkefietje kleurt de reis natuurlijk alleen maar in. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Zuidema » za mar 14, 2015 10:02 am

Inderdaad balen, Thijs. En het zijn dan wel Neanderthalers, maar tellen kunnen ze vaak nog wel. Pas als ze in de meerderheid zijn vallen ze aan. Kennelijk in jouw geval ook.

V.w.b. corruptie: mijn ervaring in die contreien is dat de lui in uniform het ergste zijn. Geen wonder ook, ze hebben de macht om je met allerhande willekeurige (vaak verzonnen) regeltjes geld uit je zak te kloppen.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Khraa » za mar 14, 2015 10:12 am

Inderdaad, ik heb in Polen en Oost-Duitsland hetzelfde meegemaakt. Met name in Polen was het mooi, de boete was 80 euro... Hmm, ik heb niet zoveel geld bij me, hoeveel geld heb je wel bij je? 40 euro, ok de boete is 40 euro....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Djnepr Djnepropretovsk - Ajax 12-03-2015

Bericht door Marillion » za mar 14, 2015 10:49 am

Ik heb het in Cuba eens gehad. Bij het uitrijden van Havana moest je op een gegeven moment ergens passeren waar je een aantal poorten had met groene en rode stoplichten. Wij passeren bij een groen licht en worden vervolgens aan de kant gezet met de melding dat we door een poort met een rood licht gingen. De discussie daarna duurde kennelijk echter zo lang dat ze het zat werden en we alsnog zonder boete mochten doorrijden. In die tijd konden ze waarschijnlijk meer geld aan anderen verdienen. :smallgrin.gif:

Ach, het hoort natuurlijk niet maar als het om een relatief klein bedrag gaat voegt het op een bepaalde manier nog wel iets toe aan zo'n reisje als dit. Het laat je in ieder geval zien hoe het er in andere landen aan toe gaat en dat je hier soms misschien iets minder moet klagen.

Maar zo'n rel is natuurlijk wel heel vervelend. Voor hetzelfde geld begint er iemand met een mes te zwaaien. Ik kan me voorstellen dat je jezelf in zo'n situatie dan wel snel bedreigd en machteloos voelt.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie