Loting voorronde Europa League

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door wimpey » vr aug 21, 2015 8:42 am

Lionel schreef: Waarom ziet Frank dit niet?
Da's een goeie... Ruit v.r.n.l. Gudelj - Bazoer - Klaassen - Sinkgraven. Dan staat het al een stuk beter. Dan kan Gudelj lopen op rechts, want Tete is corrigerend achterin vooral sterk en nodig. Dijks komt graag mee op, dan kan Sinkgraven als 'linksbinnen' en aanvallend in z'n kracht (bediening) spelen. Milik moet met z'n gezicht naar de goal spelen en gelanceerd worden. AEG is geen winger, maar een rechterspits die vrijheid nodig heeft. Klaassen ziet de ruimtes en heeft scorend vermogen. Die plak je dus niét tegen de spits aan, hij moet er tussen komen. En Bazoer heeft alles om een VCM van verdomd hoog niveau te zijn: de rust, de aannames, het fysiek, de voortzetting.

Ik vind dat Ajax best aardig materiaal heeft dit seizoen. Maar wanneer de trainer het niet ziet en er een systeem van 20 jaar geleden tegenaan gooit, dan houdt het op he.

Wat ook opviel gisteren: is Bergkamp schijndood? Of is ie aan het mummificeren?

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Lionel » vr aug 21, 2015 8:50 am

Mee eens.

Ik moest janken trouwens om de counters van Ajax...
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door wimpey » vr aug 21, 2015 8:58 am

Lionel schreef: Ik moest janken trouwens om de counters van Ajax...
Het gaat puur om de afstemming, gericht trainen, weten wat je moet doen. AEG en Milik moeten altijd op randje buitenspel kunnen spelen, die twee hebben zoveel dreiging wanneer ze met hun snufferd richting het doel staan.

Riedewald dribbelt in en ziet er voorin 4 op een rijtje staan. Als ik in zijn schoenen stond had ik die bal uit protest het stadion uitgeramd. Er is geen zinvolle middenveldbezetting en dus geen verbinding. En dus geen voetbal.

Maar FdB kijkt volgens mij enkel naar de 0. 3 * op rij, jongens: lekker. :excited.gif:

Alexander
Berichten: 8571
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Alexander » vr aug 21, 2015 9:04 am

Helemaal eens met je Wimpey. Het probleem is de Boer. Een fatsoenlijk trainer zou er met deze selectie veel meer uithalen.

Een nieuwe TD zal natuurlijk ook veel schelen. Gisteren was Gudelj veruit de zwakste speler. En überhaupt, iedere keer is de aankoop de zwakste in het elftal. Schiet allemaal niet veel op dan.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13418
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Arthur » vr aug 21, 2015 9:06 am

wimpey schreef:Maar wanneer de trainer het niet ziet en er een systeem van 20 jaar geleden tegenaan gooit, dan houdt het op he.
Beetje raar om de trainer te beschuldigen van het gebruik van verouderde systemen als je net een pleidooi voor 4-4-2 met een ruit hebt gehouden.

Neemt niet weg dat er niet veel van klopt zoals we nu voetballen.

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Lionel » vr aug 21, 2015 9:10 am

Wat Wimpey aangeeft klopt toch gewoon? Gebruik de spelers naar hun kwaliteiten. Dit is drie keer niks. Er klopt niks van.

Het veld is zo gigantisch groot de hele tijd. Als Dijks de bal heeft kan hij niemand inspelen.. vervolgens gaat hij maar rennen met de bal :excited.gif:

AEG krijgt de bal 30 meter van de achterlijn. Bij menig ander club rent er een back overheen om een speler mee te te trekken van de tegenstander. Bij Ajax staat Klaassen naast Milik en Tete op de plek van een centrale middenvelder :confused.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door wimpey » vr aug 21, 2015 9:15 am

Arthur schreef: Beetje raar om de trainer te beschuldigen van het gebruik van verouderde systemen als je net een pleidooi voor 4-4-2 met een ruit hebt gehouden.
Verouderd: Barcelona doet het met Suarez - Messi - Neymar niet anders.

We hebben geen typisch aanspeelpunt, Arthur. AEG en Milik zijn geen spelers die met hun rug naar het doel moeten spelen. Die moet je als rechter- en linkerspits laten ballen, met vrijheden. Nu staat Milik diep met z'n rug naar het doel, AEG vaak aan de zijlijn. Dan heb je het als trainer niet in de smiezen hoor. En Gudelj en Sinkgraven (jongen maakt een diepongelukkige indruk op me) moeten ook tegen hun natuur in spelen.

Het klopt tactisch en qua afstemming voor geen meter. Resulterend in dit toevalsvoetbal. Gokken op een fout, een afstandsschot. Vlotlopende aanvallen zie je niet. Maar da's logisch... :blush.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11432
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Toppie » vr aug 21, 2015 9:26 am

Volgens de Boer is Ajax uitgewinkeld als dit het zelfde spel wordt ben ik snel uitgekeken met met velen supporters klaar met dat slechte voetbal

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11941
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Zuidema » vr aug 21, 2015 9:36 am

Als aanvulling op deze discussie een analyse van een paar maanden geleden over het veldspel van de A1 en het Vlaggenschip. De cultuurcrash tussen het paradepaardje van de jeugdopleiding en het monster zonder waarde, gecreëerd door Marc en Frank, lijkt me in ieder geval wel duidelijk. Natuurlijk is resultaat bij het eerste erg belangrijk. Maar om dan in zulk risicoloos en onsamenhangend spel te vervallen, zonder enig constructief gevoel voor posities en combinatiewerk, is wel weer het andere uiterste. Om over alle andere verbijsterende zaken bij dat zwaar destructieve koppel nog maar te zwijgen. En 401 zingt en danst maar door... :excited.gif:

http://www.catenaccio.nl/tactische-anal ... -van-ajax/
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9370
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Monkey Tonk » vr aug 21, 2015 9:55 am

Geen toeval dat Ajax, net als ManU, net als Oranje, er niet doorkomt tegen een verdedigend ingestelde tegenstander. Het aloude Hollandse euvel. Hoeveel jaren kijken we daar nu al naar? Hoe vaak gaat een trainer ons nog eens vertellen dat dit erg moeilijk voetballen is? En de oplossing is er notabene allang. Barca, City, and Chelsea laten zien hoe het wel moet. De spelers staan dichter op elkaar, en de passing is korter en sneller. Dan kom je er wel doorheen. Je zag het gister heel even bij de penalty. Kort, snel, en meteen gevaarlijk. Bij de bekende omsingelingswedstrijden waar Ajax balbezit lijdt gaat het allemaal veel te langzaam. De langere passes zijn langer onderweg, en een compacte verdediging stelt zich daar makkelijk op in. Bal over twintig meter, paar stappen naar rechts, klaar is kees. Zo moeilijk is dat toch niet? Als je een snellere balcirculatie wilt, zet je de spelers dichter bij elkaar, want dan zijn de passes korter onderweg.

Van Gaal, geconfronteerd met hetzelfde probleem op het WK, ging van gekheid maar op de counter spelen. Dat is de makkelijke oplossing, want dan geeft de tegenstander de ruimte weg. Maar als je de ruimte zelf wilt creeeren, en niet op een muur bij de zestien wilt stuiten, dan moet de passing sneller, en daarvoor moet je dichter bij elkaar staan.

Alexander
Berichten: 8571
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Alexander » vr aug 21, 2015 10:55 am

Ajax komt er ook niet doorheen tegen Willem 2. Die spelen helemaal niet verdedigend. Dat argument gaat dus niet op. Ajax heeft ook stuk voor stuk prima spelers. Alleen een meer dan waardeloze tactiek.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Le T. » vr aug 21, 2015 11:13 am

Als een goed elftal heel goed georganiseerd voor de goal gaat hangen dan wordt het moeilijk ja. Dat mag ook, het probleem is dat het ook al moeilijk wordt als een heel matig elftal dat doet. Het lijkt me puur een niveaukwestie, vooral qua tactiek en automatismen en dergelijke.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Khraa » vr aug 21, 2015 11:30 am

Het is stilstaand voetbal, er wordt pas bewogen als de bal in de buurt komt. Je kan op deze manier 442, 433 of zelfs 343 spelen, maar dit gaat hem zo niet worden. Het is het omgekeerde van het Renjerot-voetbal van Jol, dit is meer Madame Tussauds-voetbal.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7359
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Trab » vr aug 21, 2015 2:42 pm

Zuidema schreef:Als aanvulling op deze discussie een analyse van een paar maanden geleden over het veldspel van de A1 en het Vlaggenschip. De cultuurcrash tussen het paradepaardje van de jeugdopleiding en het monster zonder waarde, gecreëerd door Marc en Frank, lijkt me in ieder geval wel duidelijk. Natuurlijk is resultaat bij het eerste erg belangrijk. Maar om dan in zulk risicoloos en onsamenhangend spel te vervallen, zonder enig constructief gevoel voor posities en combinatiewerk, is wel weer het andere uiterste. Om over alle andere verbijsterende zaken bij dat zwaar destructieve koppel nog maar te zwijgen. En 401 zingt en danst maar door... :excited.gif:

http://www.catenaccio.nl/tactische-anal ... -van-ajax/
Dank je wel voor het posten van dit artikel Zuidema :biggthumpup.gif: Heb het met verbijstering zitten lezen. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat er in de hele jeugdopleiding volgens de Cruijff-methode wordt gevoetbald, maar dat De Boer gewoon z'n gang mag gaan bij het 1e? Komt het dan alleen door die 4 titels? Misschien is het een idee om dit artikel naar Frankie te sturen. Dan kan ie zien dat het spelen van attractief voetbal niet afhangt van het spelen met een 10, maar van de manier waarop je het invult. Benieuwd hoe lang het duurt voordat hij spelers als Riedewald ook verpest heeft. Echt, ik hang de vlag uit als de boer weg is. Wat ben ik die man zat zeg.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Baseman » vr aug 21, 2015 2:59 pm

Een team waar verliezen niet zo erg is, is niet echt vergelijkbaar met een team waar verliezen een ramp is.
Leuk al dat geweldige voetbal in de jeugd, maar in het 1e telt vooral de winst. De rest is bijzaak.

Het probleem van De Boer is alleen dat hij te ver doorslaat in het vermijden van zoveel mogelijk risico's en dat hij spelers niet op hun beste positie opstelt. De middenweg is hem blijkbaar onbekend.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door beelzebub » vr aug 21, 2015 3:16 pm

Baseman schreef: De middenweg is hem blijkbaar onbekend.
Dan ken jij Amsterdam blijkbaar niet zo goed... :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9073
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Loting voorronde Europa League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr aug 21, 2015 3:17 pm

Ik heb zelden met zoveel verbijstering in de Arena gezeten als gisteren. Aangezien het rollertje van Anwar nauwelijks als kans kan worden gezien, kunnen we concluderen dat we he-le-maal géén uitgespeelde kansen hebben gecreëerd. Gewoon géén!

Wederom vielen mij Tete, Riedewald en Dijks in positieve zin op. Ofwel; alleen maar verdedigers. Ik lees hier in dit topic aardige beschouwingen over de speelstijl, en die zal zeker debet zijn aan deze sportieve rampspoed die veldspel heet, maar zou het stiekem ook niet gewoon kunnen dat onze middenvelders en aanvallers eenvoudigweg niet goed genoeg zijn?

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Lionel » vr aug 21, 2015 3:32 pm

Baseman schreef:Een team waar verliezen niet zo erg is, is niet echt vergelijkbaar met een team waar verliezen een ramp is.
Leuk al dat geweldige voetbal in de jeugd, maar in het 1e telt vooral de winst. De rest is bijzaak.

Het probleem van De Boer is alleen dat hij te ver doorslaat in het vermijden van zoveel mogelijk risico's en dat hij spelers niet op hun beste positie opstelt. De middenweg is hem blijkbaar onbekend.
Als hij daar al mee begint scheelt dat ook een hoop.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10294
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door WP_Legend » vr aug 21, 2015 5:06 pm

Baseman schreef:Ik heb het volgens mij al eerder gezegd, maar ik begrijp weinig van het middenveld van De Boer.

Klaassen is de beste speler, die het meest tot zijn recht komt als RCM in een systeem met de punt naar achteren. Logisch dus om hem als nummer 10 op te stellen in een systeem met de punt naar voren.
Bazoer is een CV die tot middenvelder omgeschoold wordt, het prima doet als RCM en eigenlijk een perfecte VCM zou kunnen zijn/worden. Logisch dus om hem alleen als RCM te gebruiken of op de bank te zetten.
Sinkgraven is een nummer 10, logisch dus om hem als LCM of linksbuiten te gebruiken.
Gudelj is een RCM, logisch dus om hem als VCM/LCM te gebruiken.

Bazoer is dus de enige middenvelder die regelmatig op een positie speelt die goed bij hem past...

Wat is dat toch met De Boer en middenvelders?
Of hij ontdekt per ongeluk dat iemand een goede middenvelder is (Anita en Blind) of hij stelt ze verkeerd op (zie bijv. ook Janssen toentertijd). Onbegrijpelijk.
100% mee eens.... ik heb werkelijk waar geen idee waar FdB mee bezig is... Maar ik ben zeer huiverig over een eventuele vervanger aangezien we de afgelopen jaren flink wat grotere prutsers hebben gezien...

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9370
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Monkey Tonk » vr aug 21, 2015 7:52 pm

Le T. schreef:Als een goed elftal heel goed georganiseerd voor de goal gaat hangen dan wordt het moeilijk ja. Dat mag ook, het probleem is dat het ook al moeilijk wordt als een heel matig elftal dat doet. Het lijkt me puur een niveaukwestie, vooral qua tactiek en automatismen en dergelijke.
Bijna iedere jan-lul kan ruimtes dichtlopen. Het is daarom wel leuk dat het antwoord op een compacte verdediging een compacte aanval is (City, Chelsea, Barca). Het ei van Columbus. De pure Hollandse school is daarmee achterhaald. Veel andere voetbalculturen hebben ervan gestolen en op verder gebouwd. Het is nu aan het Nederlandse voetbal om de verbetering van anderen aan de eigen stijl toe te voegen. Dat zou alleen wel eens een tijdje kunnen duren, want als er 1 land koppig is ...

Maar er is meer aan de hand wanneer Ajax ook niet klikt als de ruimte er wel is. Daarmee zak je weg naar een niveau dat, naar Ajax maatstaven, onthutsend slecht is. Waarom is het niet eerder aangepakt? Omdat de omgeving, in dit geval de Eredivisie, de laatste jaren keihard naar beneden is gekelderd. Zelfs met prutsvoetbal kon Ajax nog kampioen worden. Waarom zou je het dan veranderen? Blijkbaar moeten de Salzburgs en Rapid Wiens van de wereld, en weet-ik-veel hoe dat team van gisteravond heette, Ajax eerst een spiegel voorhouden.

Cruijff is een hele slimme jongen. Van Gaal is ook intelligent. Aan dat soort coaches heeft Ajax wat, want daar ga je slimmer door voetballen. FdB is een goede gozer, hoor, maar heb je hem wel eens iets interessants horen zeggen? Nietszeggend, toch? Dan moet je ook niet gek staan te kijken als Ajax nietszeggend gaat voetballen. De ideeen zijn er niet. In de bol van Frank en bij het eerste. Hij past de ideeen van anderen toe, maar als het misgaat weet hij niet waar het misgaat omdat het zijn ideeen niet zijn. Als hij de onderliggende ideeen wel beheerste, kon hij het meteen weer op de rails zetten (a la Cruijff die even van de tribune afdaalt).

Mr. Ajax
Berichten: 14547
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Mr. Ajax » vr aug 21, 2015 8:28 pm

Monkey Tonk schreef:
Le T. schreef:Als een goed elftal heel goed georganiseerd voor de goal gaat hangen dan wordt het moeilijk ja. Dat mag ook, het probleem is dat het ook al moeilijk wordt als een heel matig elftal dat doet. Het lijkt me puur een niveaukwestie, vooral qua tactiek en automatismen en dergelijke.
Bijna iedere jan-lul kan ruimtes dichtlopen. Het is daarom wel leuk dat het antwoord op een compacte verdediging een compacte aanval is (City, Chelsea, Barca). Het ei van Columbus. De pure Hollandse school is daarmee achterhaald. Veel andere voetbalculturen hebben ervan gestolen en op verder gebouwd. Het is nu aan het Nederlandse voetbal om de verbetering van anderen aan de eigen stijl toe te voegen. Dat zou alleen wel eens een tijdje kunnen duren, want als er 1 land koppig is ...

Maar er is meer aan de hand wanneer Ajax ook niet klikt als de ruimte er wel is. Daarmee zak je weg naar een niveau dat, naar Ajax maatstaven, onthutsend slecht is. Waarom is het niet eerder aangepakt? Omdat de omgeving, in dit geval de Eredivisie, de laatste jaren keihard naar beneden is gekelderd. Zelfs met prutsvoetbal kon Ajax nog kampioen worden. Waarom zou je het dan veranderen? Blijkbaar moeten de Salzburgs en Rapid Wiens van de wereld, en weet-ik-veel hoe dat team van gisteravond heette, Ajax eerst een spiegel voorhouden.

Cruijff is een hele slimme jongen. Van Gaal is ook intelligent. Aan dat soort coaches heeft Ajax wat, want daar ga je slimmer door voetballen. FdB is een goede gozer, hoor, maar heb je hem wel eens iets interessants horen zeggen? Nietszeggend, toch? Dan moet je ook niet gek staan te kijken als Ajax nietszeggend gaat voetballen. De ideeen zijn er niet. In de bol van Frank en bij het eerste. Hij past de ideeen van anderen toe, maar als het misgaat weet hij niet waar het misgaat omdat het zijn ideeen niet zijn. Als hij de onderliggende ideeen wel beheerste, kon hij het meteen weer op de rails zetten (a la Cruijff die even van de tribune afdaalt).
:biggthumpup.gif:

Ik denk dat Frank als persoon gewoon veel te 'nuchter' is uiteindelijk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9370
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Monkey Tonk » vr aug 21, 2015 9:53 pm

Het is inderdaad een brood en broodnuchter Ajax. En toch een kater. En koppijn. En dan te bedenken dat er eens geroepen werd dat Ajax ten onder zou gaan aan drank en vrouwen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Cruijff » za aug 22, 2015 5:30 am

Monkey Tonk schreef:
Le T. schreef:Als een goed elftal heel goed georganiseerd voor de goal gaat hangen dan wordt het moeilijk ja. Dat mag ook, het probleem is dat het ook al moeilijk wordt als een heel matig elftal dat doet. Het lijkt me puur een niveaukwestie, vooral qua tactiek en automatismen en dergelijke.
Cruijff is een hele slimme jongen. Van Gaal is ook intelligent. Aan dat soort coaches heeft Ajax wat, want daar ga je slimmer door voetballen. FdB is een goede gozer, hoor, maar heb je hem wel eens iets interessants horen zeggen? Nietszeggend, toch? Dan moet je ook niet gek staan te kijken als Ajax nietszeggend gaat voetballen. De ideeen zijn er niet. In de bol van Frank en bij het eerste niet.
:biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:

Spijker op de kop: laten we gewoon eerlijk zijn, onze trainert De Boer is helaas gewoon zo dom als een aardappel. De De Boertjes staan al 20 jaar bekend als zo ongeveer de twee simpelste figuren uit de gehele Nederlandse sportwereld, Edwin Evers kan ze niet voor niets al sinds midden jaren '90 dag in dag uit voor paal zetten. Welk programma houdt het zo'n lange looptijd vol?

Dat kan alleen als de hoofdpersonen onverbeterlijk munitie blijven aanvoeren. Ronald was altijd nog net een tikkie dommer dan Frank, maar per weggewerkte botox rimpel en nylon haar die door de één is aangeschaft, zijn er bij de ander nog eens 500 hersencellen gesneuveld.

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door Mano » ma aug 24, 2015 8:07 am

wimpey schreef:
Lionel schreef: Waarom ziet Frank dit niet?
Da's een goeie... Ruit v.r.n.l. Gudelj - Bazoer - Klaassen - Sinkgraven. Dan staat het al een stuk beter. Dan kan Gudelj lopen op rechts, want Tete is corrigerend achterin vooral sterk en nodig. Dijks komt graag mee op, dan kan Sinkgraven als 'linksbinnen' en aanvallend in z'n kracht (bediening) spelen. Milik moet met z'n gezicht naar de goal spelen en gelanceerd worden. AEG is geen winger, maar een rechterspits die vrijheid nodig heeft. Klaassen ziet de ruimtes en heeft scorend vermogen. Die plak je dus niét tegen de spits aan, hij moet er tussen komen. En Bazoer heeft alles om een VCM van verdomd hoog niveau te zijn: de rust, de aannames, het fysiek, de voortzetting.

Ik vind dat Ajax best aardig materiaal heeft dit seizoen. Maar wanneer de trainer het niet ziet en er een systeem van 20 jaar geleden tegenaan gooit, dan houdt het op he.

Wat ook opviel gisteren: is Bergkamp schijndood? Of is ie aan het mummificeren?

mee eens,
middenveld van Ajax is goed maar ze staan verkeerd.
Waarom Gudelj als vcm en niet Bazoer :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7907
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Loting voorronde Europa League

Bericht door elliquido » ma aug 24, 2015 8:18 am

Er wordt op het middenveld te weinig vooruitgedacht. Al eerder genoemd, de 3e of 4e man moet zich sneller aanbieden in de vrije ruimte. Nu zijn de horizontale Linies los zand, en kun je je niet uit de druk voetballen.
Ik wou dat ik van halst zijn pierrot kon lenen :ajaxsmiley.gif:

Klaassen heeft dat wel, maar die staat voorin voor jan lul te lopen.

Ik zou wel eens een middenveld willen zien met Klaassen en bazoer op 6 en 8, en Singraven op 10. (Dat kan evt schone ook zijn)

Geen verkapte middenvelders op linksbuiten, zet dan gewoon cerny erin of een ander talent.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie