Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door GangstaRiB » zo okt 23, 2016 5:04 pm

wimpey schreef:
999 schreef:
Dan is het aan de trainer om ze dat benul bij te brengen , maar wie dan ? Zeg het maar ... Zoveel keus hebben we niet, ook niet bij andere clubs trouwens ..
Vraag is of je met 2 buitenspelers moet spelen, wanneer die buitenspelers niet zo goed zijn. Ik vind het wel te prijzen in Bosz dat ie wil domineren op het middenveld en van daaruit z'n buitenspelers wil laten renderen. Maar vandaag had je meer gehad aan een extra middenvelder dan aan Younes en/of Traoré... De kakkies stonden gewoon beter als team. 1-0 voor Gio t.o.v. Bosz. Misschien is die Gio wel een goede trainer aan het worden...
Eens. Ben wel benieuwd naar de uitleg van Bosz. Zeker als je al een hele helft achter de feiten hebt aangelopen. Younes kan vanuit het niks iets maken, maar vandaag niet. Traoré heeft volgens mij 100% balverlies geleden. Bij AEG krijg ik altijd het gevoel dat ie niet voor 100% gaat.

Ergo, ben vooral teleurgesteld over het vertoonde spel. Je bent geneigd om alles af te branden, maar in de weken hiervoor ging het wel aardig. Het is jammer dat het juist tegen de kakkies zo moeizaam gaat.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10432
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door mattie » zo okt 23, 2016 5:17 pm

Wat mij vooral opviel de buitenspelers.. Die waren vandaag allebei dramatisch en niet alleen vandaag.. wellicht Cassiera en AEG brengen..

Schone en Klaassen ook vandaag haast niet gezien.
Toch de verdienste van die kakkies..
Maten naaijer zorgde ervoor dat Schone niet in zijn spel kwam en Klaassen liep meer achter Vilhena aan..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Lionel
Berichten: 47382
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door Lionel » zo okt 23, 2016 5:31 pm

Traore en AEG voorafgaand de 1-1. Verneuken een counter en verliezen daarna samen een duel van Elia. Niet dat ze ff een overtreding maken...
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51905
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door wimpey » zo okt 23, 2016 5:37 pm

Lionel schreef:Traore en AEG voorafgaand de 1-1. Verneuken een counter en verliezen daarna samen een duel van Elia. Niet dat ze ff een overtreding maken...
Volgens mij liet Veltmam de voorzet toe. Dijks liet die pensionado inkoppen. Dijks voor Sinkgraven was weer eens een slechte wissel van Bosz.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10432
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door mattie » zo okt 23, 2016 5:53 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Traore en AEG voorafgaand de 1-1. Verneuken een counter en verliezen daarna samen een duel van Elia. Niet dat ze ff een overtreding maken...
Volgens mij liet Veltmam de voorzet toe. Dijks liet die pensionado inkoppen. Dijks voor Sinkgraven was weer eens een slechte wissel van Bosz.
Sinkgraven was niet meer fris..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10432
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door mattie » zo okt 23, 2016 5:54 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Traore en AEG voorafgaand de 1-1. Verneuken een counter en verliezen daarna samen een duel van Elia. Niet dat ze ff een overtreding maken...
Volgens mij liet Veltmam de voorzet toe. Dijks liet die pensionado inkoppen. Dijks voor Sinkgraven was weer eens een slechte wissel van Bosz.
Veltman dekte op 5 mtr ofzo..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40961
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door Marillion » zo okt 23, 2016 7:49 pm

Ik ben vanmiddag weer undercover geweest. Stevig balen dat we 'm niet gewoon over de streep hebben getrokken. Een gelijkspel was kwa uitslag niet onterecht maar als het over de klassieker gaat dan maakt het me niet zoveel uit en wil ik gewoon winnen. Bij de 0-1 zakte bij die gasten de moed echt weer ouderwets in de schoenen. Ajax speelt niet goed en komt toch gewoon weer op voorsprong. Haha, de frustratie droop er weer vanaf. Bij de 1-1 was ik aan de beurt om zuur te zijn. Uitgerekend die Katwijker ook nog.

We staan dus nog steeds vijf punten achter maar dat lijkt me niet zo'n probleem. Ajax speelde absoluut niet goed maar heeft gewoon een sterkere selectie. Feyenoord gaat echt wel meer punten morsen en dan komt dat faalhaas dna vanzelf weer bovendrijven.

Ik ben wel benieuwd wanneer Bosz Traore eindelijk eens aan het voetballen krijgt. In het centrum was het niks maar op de vleugel bakt hij er ook niets van. Die jongen kan echt wel wat maar het komt er totaal niet uit.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door brigade zuid » zo okt 23, 2016 7:51 pm

Het is nu al een paar keer achter mekaar dat Ajax redelijk kansloos is in Rdam, de tijd dat Ajax daar op zn gemakje won lijkt alweer een eeuwigheid geleden.

Historicus
Berichten: 3368
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door Historicus » zo okt 23, 2016 7:54 pm

Zowel tegen Celta als tegen Feyenoord begon Peter Bosz bij een voorsprong defensief te wisselen. Twee keer leverde Ajax daarna een voorsprong in voor een gelijkspel.

Liever geen derde keer.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door brigade zuid » zo okt 23, 2016 7:57 pm

Marillion schreef: We staan dus nog steeds vijf punten achter maar dat lijkt me niet zo'n probleem.
Toch moeten we uitkijken, fnoord heeft tot de winterstop een super makkelijk programma met oa wedstrijdjes tegen GA Eagles, Sparta en Zwolle enz en Ajax heeft oa PSV en AZ. Je moet ze geen 8 punten of meer voorsprong geven.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40961
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door Marillion » zo okt 23, 2016 8:05 pm

brigade zuid schreef:Het is nu al een paar keer achter mekaar dat Ajax redelijk kansloos is in Rdam, de tijd dat Ajax daar op zn gemakje won lijkt alweer een eeuwigheid geleden.
Ja, als je naar het spel kijkt dan gaat het de laatste edities niet goed. Maar toch weten ze dan niet te winnen en moeten ze uiteindelijk nog blij zijn dat ze een gelijkspel halen. Als wij nou weer eens gewoon normaal gaan voetballen dan winnen we er weer gewoon.

De volgende speelronde komt Heerenveen daar op bezoek. Die kunnen zomaar een goed resultaat halen. Zou wel lekker zijn als we dichterbij komen maar de competitie is nog lang.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door Demosthenes » zo okt 23, 2016 9:28 pm

fnoord heeft tot de winterstop een super makkelijk programma
Stel dat Feyenoord daar gemakkelijk doorheen komt, dan staat het tijdens de winterstop toch terecht bovenaan?

Zelfs in de samenvatting zat veel onnodig balverlies van Ajax, wat zal de rest dan zijn geweest? De kansen voor Feyenoord vielen mee, als je daar de blunders van Ajaxverdedigers afhaalt, denk aan Sinkgraven tegen Bilal. Feyenoord miste het vernuft, kon zelf niet veel, maar dat hoeft in de Nederlandse competitie niet, er worden door de verdedigers genoeg fouten gemaakt, bijvoorbeeld iemand binnendoor laten komen, zoals Dijks overkwam.

De actie van Dolberg, vlak voor het eind, was prachtig, jammer dat het geen doelpunt werd, de mogelijkheid lag er.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9063
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo okt 23, 2016 9:35 pm

brigade zuid schreef:
Marillion schreef: We staan dus nog steeds vijf punten achter maar dat lijkt me niet zo'n probleem.
Toch moeten we uitkijken, fnoord heeft tot de winterstop een super makkelijk programma met oa wedstrijdjes tegen GA Eagles, Sparta en Zwolle enz en Ajax heeft oa PSV en AZ. Je moet ze geen 8 punten of meer voorsprong geven.
Dat is juist de pest; wij hebben bij de start van het seizoen een makkelijk programma gehad en verspeelden - nota bene thuis - 5 punten tegen fokking Roda en Willem II. Daarom had het érg lekker geweest als we die 0-1 over de streep hadden kunnen trekken. Ik zie de kakkies tot januari eerder uitlopen dan dat wij inlopen. (Sterker nog: al na Ajax-PAOK heb ik op dit forum geroepen dat ze boven ons zouden eindigen).
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog? op zo okt 23, 2016 10:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40961
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door Marillion » zo okt 23, 2016 9:45 pm

Ja, dat waren hele duren punten. Maar ik denk dat Feyenoord ook nog wel een paar van dergelijke misstappen gaat maken. Het blijft daar geen feest.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51905
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door wimpey » ma okt 24, 2016 6:58 am

Vanwege Sanchez, Ziyech en Dolberg kijk ik weer regelmatig. Voor de rest is het als vorig seizoen. Saai.

Hopelijk durft Bosz echt door te pakken v.w.b. Veltman, Younes, Dijks, Gudelj e.c. Neem aan dat Ajax kampioen wil worden: dan moet er in de winterstop nog wel het e.e.a. bij.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door Chris » ma okt 24, 2016 7:19 am

wimpey schreef:Vanwege Sanchez, Ziyech en Dolberg kijk ik weer regelmatig. Voor de rest is het als vorig seizoen. Saai.

Hopelijk durft Bosz echt door te pakken v.w.b. Veltman, Younes, Dijks, Gudelj e.c. Neem aan dat Ajax kampioen wil worden: dan moet er in de winterstop nog wel het e.e.a. bij.
Ik weet dat je veel vertrouwen heb in Marc, maar moeten we niet verder met de jeugd? Tete, Riedewald, Bazoer, Van de Beek, Nouri, Cerny, de Ligt etc.
Chris a.k.a Giiser

Mano
Berichten: 15189
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door Mano » ma okt 24, 2016 7:38 am

Ajax speelde niet best maar dat komt ook omdat Ajax niet goed kan omgaan met afgejaagd worden.
is al 4 seizoenen zo. Feyenoord heeft dit seizoen zijn posities goed op orde.

Ondanks het verschil, Ajax slecht, Feyenoord goed weet Feyenoord niet te winnen, sterker nog, met een beetje pech gaan ze er met 0-1 af.

Ajax is vleugellam.
Younes heeft soms zijn dag en dan is hij leuk maar vaak heeft ie em niet en is hij gruwelijk. Dan maakt het niet goed met arbeid. Traore, hij heeft de klasse maar wat is deze man flegmatiek zeg... Ik snap wel dat hij er niet komt bij Chelsea. Met zo'n instelling kom je er zelfs niet bij Ajax. Dan is vitesse je plafond.

Bosz moet op deze 2 plekken echt acties gaan ondernemen. Als je daar betere mensen hebt staan, heb je zoveel dreiging voor Eredivisie dat niemand je meer durft af te jagen. Als je dan nl. een x te laat bent, ben je gezien.
(internationaal gelden er andere wetten)

Dolberg... die laatste actie :headbang.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door Le T. » ma okt 24, 2016 9:00 am

wimpey schreef:Vanwege Sanchez, Ziyech en Dolberg kijk ik weer regelmatig. Voor de rest is het als vorig seizoen. Saai.

Hopelijk durft Bosz echt door te pakken v.w.b. Veltman, Younes, Dijks, Gudelj e.c. Neem aan dat Ajax kampioen wil worden: dan moet er in de winterstop nog wel het e.e.a. bij.
De winterstop is voor buitenkansjes, je kunt de kaalslag van 5 jaar linkerhersenhelften niet in een half jaar herstellen, maar in 2 volledige seizoenen kun je een flinke stap maken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Alexander
Berichten: 8559
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door Alexander » ma okt 24, 2016 9:32 am

wimpey schreef:
Hopelijk durft Bosz echt door te pakken v.w.b. Veltman, Younes, Dijks, Gudelj e.c. Neem aan dat Ajax kampioen wil worden: dan moet er in de winterstop nog wel het e.e.a. bij.
Volgens mij hebben we in de jeugd kwaliteit zat en moeten we zorgen dat die ingepast worden. Geef die jongens de kans. Pakken ze die niet, dan heb je alle recht om door te selecteren. Ik heb die de Ligt een paar keer zien ballen de afgelopen maanden, zal die echt minder zijn dan Viergever achterin?

Zelfde geldt voor Donny, Cerny en Nouri. Jongens laten het week in week uit zien bij 2. Geef ze eens een echte kans.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door Demosthenes » ma okt 24, 2016 9:45 am

Ik heb die de Ligt een paar keer zien ballen de afgelopen maanden, zal die echt minder zijn dan Viergever achterin? Zelfde geldt voor Donny, Cerny en Nouri. Jongens laten het week in week uit zien bij 2. Geef ze eens een echte kans.
Wanneer je deze spelers uitleent aan een team uit de eredivisie, leren zij veel meer.

Ajax is al zo jong, zeker vergeleken met Feyenoord. Gisteren had Ajax twee spelers van 25 jaar of ouder (Viergever en Schöne), Feyenoord zeven. Leeftijd is niet het enige criterium, maar om het jonge team nog meer te verjongen (Ajax heeft ook nog Bazoer, El Ghazi en Riedewald, net 20, als ik me niet vergis, Tete misschien 21) zal niet meer punten opleveren, jonge spelers maken fouten en laten ze die dan maar voor Willem II of Groningen maken om twee clubs te noemen die volgens mij op AT niet zijn vertegenwoordigd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Alexander
Berichten: 8559
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door Alexander » ma okt 24, 2016 9:50 am

Dolberg en Sanchez zijn de jongste van allemaal en presteren het beste. Leeftijd is geen issue.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door Chris » ma okt 24, 2016 10:12 am

Mano schreef:Ajax speelde niet best maar dat komt ook omdat Ajax niet goed kan omgaan met afgejaagd worden.
is al 4 seizoenen zo. Feyenoord heeft dit seizoen zijn posities goed op orde.
Dit is geen manco van Ajax, maar van elk team. Valencia - Barca van afgelopen zaterdag. Barca was heer en meester de eerste helft. Valencia zet een extra spits bij in de rust en jaagt Barca vroeg (tegen de eigen 16) en staat met 10 minuten 1-2 achter. Barca herstelt het evenwicht dan wel in de loop van de tweede helft, maar is niet meer zo dominant als in de eerste helft.

Als een team goed wordt afgejaagd, zijn er weinig teams die zich er onderuit kunnen voetballen. De kunst ligt in het feit dat je het team zo kan prepareren dat ze er mee om kunnen gaan en zich zodanig aanpassen dat ze de balans kunnen kiepen.
Chris a.k.a Giiser

Lionel
Berichten: 47382
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door Lionel » ma okt 24, 2016 10:21 am

Dan helpt het als je spits balvast is en je buitenspelers een keer hun man voorbij komen.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5889
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door De Dominee » ma okt 24, 2016 10:24 am

Alexander schreef:Dolberg en Sanchez zijn de jongste van allemaal en presteren het beste. Leeftijd is geen issue.
Inderdaad.

Zoals Wimpey verder al zegt ging het gisteren met name mis bij Veltman, Klaassen en de vleugels voorin. Voor Veltman is Tete een uitstekende optie. Klaassen...tja. Opties genoeg, al is Gudelj er niet een van. Beek, Frenkie of gewoon Bazoer.

Voorin is het lastiger. El Ghazi vond ik gisteren ook niet veel en die heeft eigenlijk al bewezen ongeschikt te zijn voor Ajax 1. Cerny is talentvol, maar presteert ook niet constant. Heeft wel snelheid en is daardoor sowieso al gevaarlijker dan Younes in 9 van de 10 wedstrijden. Die laat je niet zomaar lopen, want dan is hij weg.

Meer smaken hebben we echter niet. Daar ligt dus een klus voor Overmars. Traore kan prima ballen, lijkt me een klus voor Bosz.

Kortom:

Cerny - Dolberg - Traore
Ziyech - Bazoer
Schone
Sinkgraven - Viergever - Sanchez - Tete
Onana
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51905
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feijenoord - Ajax 23-10-2016

Bericht door wimpey » ma okt 24, 2016 10:38 am

Alexander schreef:Dolberg en Sanchez zijn de jongste van allemaal en presteren het beste. Leeftijd is geen issue.
En Ziyech doet voor het eerst "ervaring" op in de nationale top. 3 uitstekende voetballers, spelers met zelfvertrouwen en personality. Ziyech zou zgn. niet meeverdedigen. Hebben we gister weer gezien. :excited.gif:

Ik zou die 3 niet willen ruilen tegen de ervaren Luuk de Jong, Schwaab en Guardado. Eigenlijk.

Plaats reactie