Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13418
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door Arthur » do nov 24, 2016 9:08 pm

Voetballend kreeg ik regelmatig flashbacks naar vorig jaar, maar zonder bal zette Ajax goed druk. Daardoor had Panathinaikos niks in te brengen. De Ligt en Van de Beek leken me de enigen die in de buurt van een basisplek komen qua niveau.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7364
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door Trab » do nov 24, 2016 9:16 pm

Peter schreef:Wat vond je zo goed aan Clement? Ik zie er namelijk niet veel in nog.
Ik ook niet. Is ook geen vleugelspeler volgens mij. Mist explosiviteit. Voor de rest sluit ik mij aan bij de woorden van Arthur.

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door wimpey » do nov 24, 2016 9:21 pm

Ik vond het saai en ook vrij slecht. Je ziet wat een topper per linie dan voor verschil maakt. Deze jongens hebben het Bosz niet lastig gemaakt. De Ligt was goed, vd Beek na rust ook.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door InnerHarbour » do nov 24, 2016 9:35 pm

Ik heb dus niets gemist de tweede helft.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door Marillion » do nov 24, 2016 9:52 pm

Leuk dat zo'n jong elftal gewoon een EL overwinning weet binnen te halen. Ook al moeten we daarbij niet vergeten dat Panathinaikos helemaal niets heeft laten zien. De overwinning in de poule is in ieder geval binnen.

Verder is het lastig om te bepalen hoeveel waarde je nu kunt hechten aan de prestaties. Het was natuurlijk een gelegenheidsformatie. Dat maakt dat automatismen ontbreken. Wanneer je één of twee van die jonge gasten laat spelen in een ingespeeld elftal krijg je misschien een ander beeld. Op basis van vanavond vond ik vooral De Ligt goed. Zo jong en dan spelen alsof je er al jaren staat. De doorbraak van die jongen gaat niet lang op zich laten wachten.

Cassierra voorin gehaast en ongecontroleerd. Die jongen is duidelijk meer gewend aan een systeem waarin hij meer vrijheid en ruimte heeft. In deze staat is hij geen goede backup voor Dolberg.

Laatste wat me opviel was de manier waarop Tete in het veld stond. Leuk dat hij ook een doelpunt maakt. Ik had de indruk dat hij er echt voor ging om zijn kans te pakken. Er stond geen teleurgestelde speler die vooral boos of verongelijkt is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33901
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door Duke » do nov 24, 2016 10:01 pm

Bosz neemt het op voor 'geweldige' Westermann

Peter Bosz nam het na de overtuigende zege van Ajax op Panathinaikos (2-0) op voor Heiko Westermann. De Duitse routinier kende een aantal ongelukkige momenten, maar daar wilde zijn trainer hem niet op afrekenen. ,,Ik vond hem geweldig spelen."

FOX Sports vroeg Bosz waarom hij Westermann na de rust niet in de kleedkamer had achtergelaten. ,,Waarom zou ik hem moeten wisselen dan? Hij speelde werkelijk geweldig", reageerde Bosz gepikeerd.

,,Westermann won al zijn kopduels, al zijn luchtduels. Hij gaf constant rugdekking", vond Bosz. ,, Er zijn een heleboel mensen die elkaar in dit land napraten. Ik weiger daar aan mee te doen. Heiko heeft vandaag een geweldige wedstrijd voor Ajax gespeeld. Natuurlijk kun je er een moment uithalen. Maar je kunt er een heleboel spelers uithalen die ook een slechte pass hebben gegeven. Ik kijk naar het totaalplaatje."
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11924
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door Sandro » do nov 24, 2016 10:04 pm

Wat een lulkoek.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door Rednose » do nov 24, 2016 10:24 pm

Le T. schreef:Bosz aankoop bakt er niks van en een van zijn 'muitende' spelers bewijst zijn ongelijk.
Tjonge...die T staat blijkbaar voor Telegraaf.
Zelfde soort commentaar als die andere warhoofd Driessen.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9083
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do nov 24, 2016 11:59 pm

Sja. Wat ervan te zeggen? Ajax begon niet best, maar na de pal op de paal als wake-up call werd het wat beter. Pana stelde eigenlijk geen reet voor; niveautje Willem II, dat werk.

Cerny viel me vies tegen. Younes was Younes. Je kan m niet veel vinden, maar zijn dribbels blijven leuk om naar te kijken en hij had veel meer acties dan Clement, die speelde vrij onopvallend. Cassiera ook, kreeg weinig ballen, maar je kan zien dat hij talent heeft. Kan wat worden. Van de Beek speelde prima, Nouri erg ongelukkig. Schöne verschoonde bij tijd en wijle wat luiers en liet de dreumessen zien hoe je een keeper laat geloven dat je m in de korte hoek schiet, om de vrije trap vervolgens te laten zwabberen in de verre hoek. Dijks was lekker aan het houthakken, Tete werd pas wat na zijn goal. De Ligt begon wat gespannen maar verbeterde zich uitstekend. Der Heiko is zwaar op weg cultheld te worden. Als ie wat goed deed (in de tweede helft) werd het begroet met uitbundig applaus van de Arena en na een gelukte tackle galmde "Lalalalalalalalalaaaaaa Heiko Westerman, Heiiiiii-Ko Wes-ter-mahan!" door de vliegende schotel. En Onana? Die kapt op zijn tijd een spitsie uit. De Jong liet in zijn korte optreden best potentie zien, trouwens. Met wat biertjes na afloop was het best een leuke avond.

Ook nog een Griek het vak uitgewerkt die ineens na de 1-0 met zijn groen shirt begon te pronken, de mafkees.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11924
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door Sandro » vr nov 25, 2016 9:04 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:. Der Heiko is zwaar op weg cultheld te worden. Als ie wat goed deed (in de tweede helft) werd het begroet met uitbundig applaus van de Arena en na een gelukte tackle galmde "Lalalalalalalalalaaaaaa Heiko Westerman, Heiiiiii-Ko Wes-ter-mahan!" door de vliegende schotel. En Onana? Die kapt op zijn tijd een spitsie uit.
Die Westermann....

https://www.youtube.com/watch?v=0NfZbrTq6-g

Onana mag dan misschien een spits uitkappen, maar Westermann kon hij gisteren even niet ontwijken he? Het was om te lachen, maar hij had hem ook zomaar kunnen blesseren.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door Mano » vr nov 25, 2016 9:10 am

Ajax tankt vertrouwen.

De jonkies winnen. Heel leuk :biggthumpup.gif:

Wat me wel opviel was dat onze vriend Nouri behoorlijk aan het zwemmen was. beweegt veel te weinig om vaker de bal te krijgen. leek zich soms zelfs te verstoppen.
Cassierra lijkt het niet te zien. waar te moeten lopen, wat te moeten doen etc. techniek JA, inzicht Nee
Tete werd pas Tete na zijn goal.
Cerny wederom niet zichtbaar.

al met al bewijst dit wel dat er niemand (op Tete na) aan de poort van de basis 11 staat de rammelen.
De Ligt, maar met zijn 17, mag hij nog ff wachten.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door Le T. » vr nov 25, 2016 9:20 am

Ik kan niet anders dan heel tevreden zijn, het was geen feest voor het oog maar ik vond het met name mentaal wel een indrukwekkende prestatie. Bijna allemaal jonkies, niet erg ingespeeld, en dan toch in de loop van de wedstrijd een paar openingen weten te vinden tegen een erg defensief elftal, en zo makkelijk zijn Griekse teams nou ook weer niet te verslaan.

Ik zie ook meer in Clement dan in Cerny, die laatste lijkt me een nogal stroeve voetballer, veel grote bewegingen voor weinig effect, langzame controle. Nou had hij ook de pech dat hij tegenover een snelle verdediger stond, maar op finesse komt hij er ook niet langs. Nouri viel ook tegen, veel te weinig van gezien.


Mr. Ajax schreef: Waarom zou dat interessant moeten zijn, wat RTL (of uberhaupt de pers) er van ons vindt? Fussbal spielen!
Omdat die man door de wedstrijd heen praat. In de mening van RTL ben ik niet geinteresseerd, in hun live verslag van de wedstrijd wel. Stemming maken doen ze maar in hun eigen tijd, daar kijk ik dan niet naar.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door beelzebub » vr nov 25, 2016 9:25 am

Haha die WkCdW, ouwe hooligan. :drecul.gif:

Ik vond Westermann wel goed spelen op dat slippertje dat leidde tot de bal op de paal na. Hoe zal hij zich gevoeld hebben aan het eind van de wedstrijd? Als een jeugdtrainer die even meedoet aan een partijspel omdat er een mannetje tekort is? :ajaxsmiley.gif:

Don speelde volwassen, Ap leek zelfs tussen zijn peers op een jongetje al kleunde hij er een paar keer stevig in. Er zakte wat mij betreft niemand echt doorheen dus ik geef alle jonkies het voordeel van de twijfel. De ++ was voor Van de Beek en De Ligt.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door InnerHarbour » vr nov 25, 2016 9:56 am

Tja als je de reïncarnatie van Jantje Peters, ook een dwerg die 99% van de tijd de bal breed of naar achter speelde ook wat vond, die zaalvoetballer was veldvulling, niks meer.
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59092
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door 999 » vr nov 25, 2016 10:01 am

Nou, niet overdrijven.Wedstrijdje was leuk om te zien, en leuk voor de jeugd.Panathinaikos was zoals WC zij , nivootje Willem II.Het gaf goed aan de velen er nog niet klaar voor zijn ..

GangstaRiB
Berichten: 16867
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door GangstaRiB » vr nov 25, 2016 10:52 am

InnerHarbour schreef:Tja als je de reïncarnatie van Jantje Peters, ook een dwerg die 99% van de tijd de bal breed of naar achter speelde ook wat vond, die zaalvoetballer was veldvulling, niks meer.
Eens. En die jongen moet echt stappen gaan maken. Je kan niet eeuwig blijven teren op goede prestaties in de jeugd en policor uitspraken in de pers. Hij heeft zich op die manier opgewerkt naar een lievelingetje, maar daar moet je wel doorheen kunnen prikken. Het huidige voetbal eist meer dan een leuk wegdraaimomentje in de wedstrijd.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7911
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door elliquido » vr nov 25, 2016 12:05 pm

Geweldige ontwikkelingen zo. B team wint gewoon Europees. Basis fit naar Heerenveen om daar belangrijke 3 punten op te halen.
Europees belangrijke punten van een Griekse concurrent gepakt.
Volgende standaard luik verslaan , Belgen zijn ook concurrent.

Talenten weten waar ze staan en waar ze moeten verbeteren. En met Donny , mathijs en Kenny hebben we prima backups
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47489
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door Lionel » vr nov 25, 2016 1:43 pm

InnerHarbour schreef:Tja als je de reïncarnatie van Jantje Peters, ook een dwerg die 99% van de tijd de bal breed of naar achter speelde ook wat vond, die zaalvoetballer was veldvulling, niks meer.
Nouri heeft natuurlijk wel spelers om zich heen nodig die hem durven in te spelen. Dijks, Westermann deden dat niet. Die jongen moet gewoon een kans krijgen in het eerste. Simpel.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door beelzebub » vr nov 25, 2016 4:47 pm

Ik heb het interview met Tete na de wedstrijd gezien en of het geacteerd was a la de Dominee of welgemeend... Er zat een flinke sneer in richting pussy Gudelj.
Kenny Tete na de wedstrijd schreef: 'Ik wil niet zeggen dat het mentaal moeilijk voor me is dat ik niet speel. Het is een droom om bij Ajax te zitten. Bijna iedereen in de wereld wil in jouw schoenen staan. Het is eigenlijk een schande als je zegt dat het mentaal moeilijk is als je niet speelt.'
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door Giacomo Puccini » za nov 26, 2016 12:02 am

Wat een weelde, Ajax A1 dat een Europese tegenstander van de mat speelt. Dat Panathinaikos was trouwens wel een bierelftal hoor. Die aftrap na rust :smallgrin.gif:

Complimenten voor Bosz, was de juiste beslissing van hem om dit 11-tal de wei in te sturen.
Ajax!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9083
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za nov 26, 2016 9:07 am

Zou je het ook een goede beslissing vinden als ie het in Sclessin weer doet?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door Giacomo Puccini » za nov 26, 2016 10:55 am

Ja hoor. Nummer 9 van Belgie, daar hoeven we ons geen zorgen over te maken. Als Bazoer fit is zou ik die opstellen in plaats van Appie, die zakte als een van de weinigen door het ijs.
Ajax!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door Demosthenes » za nov 26, 2016 12:48 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zou je het ook een goede beslissing vinden als ie het in Sclessin weer doet?
Ja, want Luik heeft nog wat te winnen, de weerstand zal dan groter zijn.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door InnerHarbour » za nov 26, 2016 12:58 pm

Lionel schreef:Nouri heeft natuurlijk wel spelers om zich heen nodig die hem durven in te spelen. Dijks, Westermann deden dat niet. Die jongen moet gewoon een kans krijgen in het eerste. Simpel.
Op basis van wat dan, die kabouter heeft nu tweemaal mee mogen doen en tweemaal was het driekeer niks. Zichzelf een beetje verstoppen en tikkies breed en naar achter. Er is werkelijk geen enkele reden om hem ipv Ziyech op te stellen. In de winterstop verkopen nu hij nog wat waard is en voordat de rest van de voetbalwereld ook doorkrijgt dat hij niets meer is dan een gehypte zaalvoetballer.
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11924
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Panathinaikos 24-11-2016

Bericht door Sandro » za nov 26, 2016 2:40 pm

GangstaRiB schreef:
InnerHarbour schreef:Tja als je de reïncarnatie van Jantje Peters, ook een dwerg die 99% van de tijd de bal breed of naar achter speelde ook wat vond, die zaalvoetballer was veldvulling, niks meer.
Eens. En die jongen moet echt stappen gaan maken. Je kan niet eeuwig blijven teren op goede prestaties in de jeugd en policor uitspraken in de pers. Hij heeft zich op die manier opgewerkt naar een lievelingetje, maar daar moet je wel doorheen kunnen prikken. Het huidige voetbal eist meer dan een leuk wegdraaimomentje in de wedstrijd.
Ik begin zo langzamerhand zelf ook het gevoel te krijgen dat het niet veel met hem gaat worden. Hoop dat ik het mis heb. Dat kan nog best, want op zo heel veel wedstrijd baseer ik het niet. Vooral op gevoel. Een beetje gebrek aan fysiek kun je wel compenseren, maar zoveel...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie