Ajax - Legia Warschau 23-2-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - Legia Warschau 23-2-2017

Bericht door mattie » vr feb 24, 2017 9:30 am

Of lekker dichtbij.. Schalke of Kopenhagen...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax - Legia Warschau 23-2-2017

Bericht door beelzebub » vr feb 24, 2017 9:34 am

Ik heb eens extra op Riedewald gelet en die gast kan echt niet man-tegen-man verdedigen. Positioneel verdedigen prima, maar met directe tegenstander geeft hij teveel ruimte, dekt net te vaak de verkeerde kant of is te laat.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Legia Warschau 23-2-2017

Bericht door Marillion » vr feb 24, 2017 10:16 am

wimpy schreef:...
Ik hoop op een tegenstander die perspectief biedt. Doe Genk maar. Of Gent.
Als de tegenstander dan toch uit België zou komen heb ik omwille van het bekende affiche liever Anderlecht. Dat zou een mooie klassieke confrontatie zijn.

Verder heb ik vooral de voorkeur om niet tegen Celta of Rostov te loten omdat we die ploegen al hebben gehad. Op zich is de kans op revanche tegen Rostov natuurlijk wel interessant maar ik heb nou ook weer niet zoveel vertrouwen in de ontwikkeling van het elftal dat we die wedstrijd nu wel zomaar naar ons toe zouden trekken. Zeker niet onmogelijk maar ik ben dat pak slaag in de uitwedstrijd nog niet vergeten. :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - Legia Warschau 23-2-2017

Bericht door Alexander » vr feb 24, 2017 10:27 am

Ajax was gisteren, tegen een dramatische tegenstander, weer heel zwak. Snap het optimisme niet zo over deze trainer. Lijkt met de wedstrijd wel slechter te worden.

Qua tegenstander hoop ik op een leuk tripje. Doe maar Kopenhagen of iets in Duitsland. Al wordt het toch nooit wat ik wil.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11925
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Legia Warschau 23-2-2017

Bericht door Sandro » vr feb 24, 2017 10:43 am

Hmm verrassend. Normaal ben je altijd zo positief :hypocrite.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Legia Warschau 23-2-2017

Bericht door Marillion » vr feb 24, 2017 10:44 am

Over de trainer gesproken. Wat vonden jullie van het inbrengen van Nouri voor Dolberg in de slotfase? Dan haal je dus je aanspeelpunt eruit voor een lichtgewicht op het middenveld in een wedstrijdscenario waarbij de tegenstander opportunistisch en fysiek gaat spelen. :confused.gif:

Het idee was ongetwijfeld dat we er dan voetballend makkelijk onderuit zouden moeten komen met een paar snelle uitvallen maar ik vond het nogal riskant. Ik had dan in ieder geval Dolberg laten staan als aanspeelpunt en één van die twee dravers op de vleugels eruit gehaald. Als je daar dan een extra middenvelder voor brengt om het spel snel te kunnen verleggen is er wel iets voor te zeggen.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - Legia Warschau 23-2-2017

Bericht door Alexander » vr feb 24, 2017 12:24 pm

Helemaal eens, maar ik vond Nouri wel lekker invallen. Die jongen verdiend ook wel eens een echte kans in de basis. Zou hij het zoveel minder doen dan Younes, Traore of misschien zelfs Ziyech?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Legia Warschau 23-2-2017

Bericht door Thijs » vr feb 24, 2017 12:43 pm

Ik vond 'm ook prima invallen, paar mooie passes gegeven en -naar ik me herinner- een goede interceptie bij een aanval van Legia.

Wat irritant dat die uitspraak van de UEFA nog niet bekend is, trouwens.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Legia Warschau 23-2-2017

Bericht door Cruijff » vr feb 24, 2017 2:19 pm

Marillion schreef:Over de trainer gesproken. Wat vonden jullie van het inbrengen van Nouri voor Dolberg in de slotfase? Dan haal je dus je aanspeelpunt eruit voor een lichtgewicht op het middenveld in een wedstrijdscenario waarbij de tegenstander opportunistisch en fysiek gaat spelen. :confused.gif:

Het idee was ongetwijfeld dat we er dan voetballend makkelijk onderuit zouden moeten komen met een paar snelle uitvallen maar ik vond het nogal riskant.
En die snelle uitvallen, dat lukte vervolgens ook.
Uiteindelijk zelfs een uitval met 5 tegen 1. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Legia Warschau 23-2-2017

Bericht door Marillion » vr feb 24, 2017 2:47 pm

De gedachte is zo gek ook niet. Alleen bleven er met Younes en Traore voorin twee blinde paarden over. Dat zag je ook terug bij die uitbraak. Ze rennen gewoon zo hard mogelijk naar het doel om vervolgens in de problemen te komen doordat de ruimte kleiner begon te worden. Echt kansloos slecht uitgespeeld.

Door Dolberg te laten staan in combinatie met één van die twee had je voorin een bal kunnen vasthouden in plaats van dat vrijwel alles direct terug kwam. En bij het uitspelen van die 5 tegen 1 uitbraak was iets meer rust en overzicht ook wel op zijn plaats geweest.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - Legia Warschau 23-2-2017

Bericht door Bert » vr feb 24, 2017 6:22 pm

Wat was Riedewald, slecht. Met afstand de zwakste man van het veld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Legia Warschau 23-2-2017

Bericht door Cruijff » vr feb 24, 2017 6:31 pm

Bert schreef:Wat was Riedewald, slecht. Met afstand de zwakste man van het veld.
Zijn sliding in de 1e helft waarmee hij voorkomt dat een Pool van een paar meter op het doel van Onana mocht vuren was een belangrijk momentje, maar ook dat leek vooral een lucky shot te zijn.

Verdedigend in 1 tegen 1 situaties is Riedewald echt dramatisch. En wat vindt meneer zichzelf goed. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41026
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Legia Warschau 23-2-2017

Bericht door Marillion » vr feb 24, 2017 8:19 pm

Hij heeft een beetje hetzelfde probleem zoals Bruma dat bij PSV een tijd had. Loopt erbij met een uitstraling alsof hij Beckenbauer is maar ondertussen fout op fout stapelen.

Jammer want die jongen heeft echt beter gespeeld. Inmiddels begint het wel de vraag te worden of hij zich bij Ajax nog gaat herpakken. Viergever is hem echt volledig voorbij gestreefd.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9084
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Legia Warschau 23-2-2017

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za feb 25, 2017 9:53 am

wimpey schreef:
brigade zuid schreef:
mattie schreef:Mijn GOD YOUNES. Lever je contract in...
Er gaat van alles fout maar hij is gewoon de gevaarlijkste aanvaller van Ajax hoor, wedstrijd na wedstrijd.
Dolberg speelde een prima pot i.m.o. Paar keer een verkeerde touch, maar hij heeft overzicht, is aanspeelbaar en vrij balvast. Dat prefereer ik toch echt boven de oogkleppen van Younes. Ajax heeft in de spits een prima team player staan. Links en rechts daarvan was het vandaag weer behelpen.
Als Cassie zo had gespeeld als Dolberg deed, had je m afgefikt. En Younes was wederom de beste aanvaller. Eerste helft had Dolberg de wekker even moeten zetten, dan hij had een prima voorzet van Younes binnen kunnen lopen. En Klaassen kreeg balletje op het hoofd niet naar beneden gekopt, was ook prima assist van Younes. Natuurlijk gaat er veel mis bij Younes, maar dat maffe kereltje heeft wel een lekkere dribbel. Dolberg is het even kwijt. Die kans de tweede helft was exemplarisch. Speelt zich vrij, maar in plaats van schieten loopt hij te ver door naar de buitenkant en produceert vanuit een dan veel te moeilijke hoek een schot voorlangs. Een spits in vorm loopt niet eerst naar de buitenkant, maar ramt de bal gelijk in de verre hoek.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Legia Warschau 23-2-2017

Bericht door LucaS » za feb 25, 2017 10:43 am

Ik snap de discussie over Youness ook niet zo. Keer op keer zorgt hij voor veel dreiging en gevaar. EN dat het ook vaak mis gaat, ach, dat hoort toch ook bij acties maken en risico nemen? Als Youness de bal krijgt heb ik altijd het gevoel dat er wat gaat gebeuren
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11925
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Legia Warschau 23-2-2017

Bericht door Sandro » za feb 25, 2017 11:22 am

Ik denk dat het meeste, zo niet alles, over Younes wel geschreven is hier. Wat ik zelf het meest hinderlijke vind, is dat hij de snelheid uit het spel haalt. Hij ontvangt de bal en gaat dan dribbelend de drukte opzoeken, de tegenstander de tijd gevend om zich te hergroeperen. Maar inderdaad, er gebeurt vaak wel wat. Ik zat afgelopen zondag 45 min lang (tweede helft) op een meter of tien van Younes. Ging er echt even voor zitten. De eerste keer dat hij de bal had, werd het gevaarlijk. Maar verder totaal niet. Hij was niet de enige...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9084
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Legia Warschau 23-2-2017

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za feb 25, 2017 12:26 pm

Waarom eigenlijk de SS associatie bij deze Duitser? Zo Arisch ziet Amin er toch niet uit?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11925
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Legia Warschau 23-2-2017

Bericht door Sandro » za feb 25, 2017 12:42 pm

Tja, en Velt(/d)man is nu ook weer niet zo getint dat je ze zou verwarren.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax - Legia Warschau 23-2-2017

Bericht door Khraa » za feb 25, 2017 1:10 pm

Voor het zelfde geld heeft Younes 2 assists na de eerste helft op zijn naam. De kopbal van Klaassen die in ieder geval op doel had gemoeten en de keer dat er niemand bij de 2e paal stond (Traore en Dolberg op 1 lijn in het strafschopgebied).

Afgezien nog van de bal die Ziyech op de paal schoot (maar dat vind ik geen assist, want was ook niet echt een kans)

In de 2e helft was het veel slechter. Dat vind ik zorgelijker, op het moment dat het het hardst nodig is, lukt het niet om onder een klein beetje druk uit te voetballen. De ruimtes op het middenveld worden te groot, doordat de middenvelders te verdedigend staan en het het niet kunnen belopen. Dat betekent lange ballen naar voren, waardoor de aanvallers meteen in het duel de bal aan moeten nemen en dan vaak de bal kwijt zijn, waarna de tegenstander weer kan aanvallen.

Op zo'n moment moet je Ziyech eruit halen en Vd Beek brengen. Ziyech heeft niet het fysiek om hele stukken te rennen, dat zag je bij de 5 tegen 1 situatie. Hij was op.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Plaats reactie